Keresés

Részletes keresés
Így működik

Bővebben az új keresőről

Tourismo 26 órája Creative Commons License 60433

Lesz ez még rosszabb is.

Előzmény: JLW-470 (60431)
BPD-017 27 órája Creative Commons License 60432
Egy élelmes beíró keze nyomát láttam egyszer egy ilyen könyvben. A visszatérő/javítatlan hibát miután több oldalon is beírta, az oldalszámokat (szigorú számadású számozás?) írta be dátumokkal, hogy mikor, melyik oldalszámon jelezte már a problémát. A Volán megoldotta az ügyet: áttették más üe-hez a buszt javítás nélkül... Hogy az embernek mi lett a sorsa, nem tudom, mert az új helyén lapozgattam a könyvet, milyen is volt az előélete a busznak.
Előzmény: JLW-470 (60431)
JLW-470 1 napja Creative Commons License 60431

Pont a héten beszélgettem egy volános sofőrrel és szinte pontosan ezeket panaszolta nekem(pl javításokról:mindig beírja a könyvbe elmondása szerint,hogy beázik a busza és itt-ott lyukas,elrohadt valami és a hibák megszűntetése sajnos elmarad vagy pár nap múlva újra előjönnek). :(

Előzmény: cseza (60427)
rezgaras 3 napja Creative Commons License 60430

Elég sokat vezettem, úgy tapasztaltam, ez nem így működik. Autópályán, kis forgalom mellett nem koncentrál az ember a vezetésre. Hiszen csak két dolgod van, a sávban maradni és a gázzal a sebességet tartani (Tempomat mellett még ez sem). Ilyenkor elkalandoznak az ember gondolatai, némi gyakorlat után tudat alatt vezet - tehát úgy tartja az irányt és a sebességet, hogy nem figyel rá. Ez megtörténik olyan úton is, ahol sokat mentél. A vicc az, hogy ilyenkos is az ember agya azért valahol ott van és bármi rendellenes történik - pl. autópályán felvillan egy féklámpa - abban a pillanatban a figyelmet visszatereli a vezetésre. Országúton minden keresztezés, körforgalom. Én azt hiszem, az adott esetben az történt, hogy a vezető már annyira rutinból ment, hogy a villogó lámpa sem zökkentette ki.

 

Aztán a jelenség fokozott kivitele, amikor az ember annyira elmerül a gondolataiban, hogy el-elalszik. Van, hogy csak másodpercekre. Ez ellen egy dolog segít, a folyamatos evés.

Előzmény: Scaniás (60423)
Cpt.Dave 3 napja Creative Commons License 60429

Ez volt az első mondatok egyike a főnökömnek mikor jelentkeztem.

Előzmény: Snake-Mojzi (60428)
Snake-Mojzi 3 napja Creative Commons License 60428

Ahogy mondani szokás: féllábbal a sírban, féllábbal a börtönben.

Előzmény: cseza (60427)
cseza 3 napja Creative Commons License 60427

Néhány hete volt a kötelező éves oktatásunk.KRESZ oktatónk kiemeltem eleveníttette fel ismereteinket a vasúti átjáróban történő közlekedés szabályaival kapcsolatban.Épp a nemrég történt Albás baleset miatt.Sajnos ismét egy újabb eset.

Grimbusz olv.társam említette az egyre inkább terjedő gyakorlatot:minél kevesebb sofőrrel legyenek megoldva a fordák.Bizony manapság jóval több napot kell dolgoznia a járművezetőnek mint 5-10évvel ezelőtt.És jóval kevesebb a pihenőidő a regenerálódásra.Ezen kívül lehet idegeskedni a keservesen zajló javításokkal,a folyton visszatérő hibákkal a silány alkatrészek miatt.Vagy épp megint kapok egy ellenőri jelentést mert valakinek nincs rendben a diákja stb...Megint megjegyzést tesz valaki mert ráírok az utazási utalványára,vagy segélyosztáskor kivonuló a felső tízezer duhajkodik a buszon.Szóval nem könnyű mesterség a miénk.A balesetmentes vezetéshez jó adag szerencse is kell!

Snake-Mojzi 3 napja Creative Commons License 60426

Kizártnak tartom a "még átérek" lehetőségét, legalábbis én az illető sofőrről ezt nem tudom elképzelni.

Előzmény: MCA-001 (60403)
BPD-017 3 napja Creative Commons License 60425
Nekem motorral a székesfehérvári lámparengetegen és az érdi körforgalomtengeren sikerült valahogy úgy átmenni, hogy semmire nem emlékszem belőle. Ha lett volna ilyen vasúti átjáró, azon is így mentem volna át. Nekem valószínűleg egy lappangó tüdőgyuszi vagy a nyári nagy meleg okozhatta ezt. Vagy együtt a kettő. Vagy nem tudom.
Előzmény: Scaniás (60423)
Scaniás 3 napja Creative Commons License 60424
Scaniás 3 napja Creative Commons License 60423

Kívülállóként nem tudhatom, milyen az, amikor kimaradnak szakaszok/pillanatok vezetés közben. De elhiszem, hogy van ilyen. Ilyet eddig én csak úgy hallottam, hogy sofőr hawer mondta "de jó, hogy jössz, legalább van kihez szólni, mert bizony ezen a monoton autópályás hosszú úton néha kimarad pár kilométer".

Na már most ez a szakasz pont nem egy olyan, amikor az embernek nem fokozódik a figyelme. Pontosan, hogy itt kell felébredni. Ennek ellenére meglehet, hogy mégis itt volt valami 'vakfolt' neki. 

 

Azonban a legdurvább az egészben és egyben elképesztő - nem volt sorompó? :O
Hogyan létezhet az, hogy az elmúlt jó néhány évben fokozottan ügyeltek (persze ez is balesetek következménye) a vasúti átjárók biztonságosabbá tételére és egy ilyen forgalmasnak mondható átjáró kimaradt!?

Jó magyarországi szokás. Csúnya kioktató baleset kell ahhoz, hogy valami megmozduljon. Nahh, majd eztán lesz ott is sorompó :S

Előzmény: BPD-017 (60422)
BPD-017 3 napja Creative Commons License 60422
Köszönöm. Már csak azt nem értem, hogy miért nincs. Bár, ez inkább csak költői kérdés. Mert azt megértem, hogy az évi 2-4 traktornak a szántóföldi átjárókba nem raknak sorompót, de ilyen helyre... Miért kell egy ilyen látványos baleset ahhoz, hogy biztonságosabbá tegyék az átjárót?
Előzmény: Snake-Mojzi (60421)
Snake-Mojzi 3 napja Creative Commons License 60421
Nincs csapórúd, pedig elég komoly a buszforgalom. A Tababánya-Környe-... tengely járatainak jó része erre jár, a helyijáratok pedig napközben óránként négyszert átmennek az átjárón túl lévö fordulóba és vissza.
Előzmény: BPD-017 (60420)
BPD-017 3 napja Creative Commons License 60420
Csak lámpa van abban az átjáróban, jól értelmezem? Eleve: olyan átjáróban, ahol van akkora forgalom, hogy csuklós busz is közlekedik az útvonalon, miért nincs sorompóval védve? Vagy ha van, akkor hogyhogy ennyire későn csukódott le, hogy egy csuklós még átért alatta, de a vonat előtt nem - még ha nem is tudott időben lehajtani a sínekről.
Előzmény: dundalk (60418)
BPD-017 3 napja Creative Commons License 60419
És ezért iszik jópár buszsofőr annyi kávét, hogy az egy átlagembernek halálos dózis lenne. És mégis kiesik egy-egy rövid idő így is. Pláne, ha még otthonról is csak a gondokat cipeli munkába (beteg családtag, válás, stb.).
Előzmény: Grimbusz (60417)
dundalk 3 napja Creative Commons License 60418

Ebben viszont az az érdekes, hogy ha ebben a 3 perces idő intervallumban érkezik oda a busz, akkor elég esélyes, hogy naponta ott pirosat kapott.


Ha az elmúlt években a vonat mindíg elment 9.17-kor és a busz 9.18-kor haladt át, akkor lehet, hogy sosem kapott pirosat még az életben, most meg korábban volt az átjáróban 1 perccel a vonat is mondjuk 30 másodpercet késett és ennyi..

 

Szerintem ez nagyon szélsőséges elmélet. Inkább a pillanatnyi kihagyást/figyelmetlenséget tartom valószínűbbnek.

Előzmény: Snake-Mojzi (60415)
Grimbusz 3 napja Creative Commons License 60417

A minden napi járművezetőkkel és kihangsúlyozom a MINDEN NAPIT, elő fordul velük olyan állapot, amit nem szaknyelven (mert nem tudom mi e neve) úgy írnék le, hogy ébren alszik. A buszvezetők olyan életet élnek, mely teljesen ellentétes egy normális ember biológiai ritmusával. Extrém korán kelnek és extrém későn végeznek. A munkáltató pedig csak hajtja, mint egy állat. Lásd BKV. Ez azt jelenti, hogy hajnalban vagy már késő este, vagy bármikor bizony kerülhetnek olyan állapotba, amikor nyitva van ugyan a szemük, ha kérdeznek válaszol röviden, ha kanyar jön kanyarodnak, de nagyon sok inger ilyenkor bizony kimarad, leggyakrabban a piros lámpa, vagy egy előtte megálló (!!!), ritkábban parkoló autó. Ez az az állapot, amikor mondjuk reggel nyolckor azt mondja magában a buszsofőr, húb+, nem emlékszem semmire mit csináltam, hogy a fenébe kerültem ide? És ilyenkor tényleg abszolút nem emlékszünk semmire, ha agyon ütnék se tudnánk felidézni egyetlen másodpercet sem. Nagyon sok sofőr magára ismer, amikor azt mondom, hogy a végállomáson beszaladtak a tartózkodóba és elfelejtettek elindulni, mert abban a pillanatban, hogy megszűntek az ingerek elaludtak a széken. Ők, valóban jó sofőrök, akkor is, ha adott esetben benéztek egy vasúti átjárót 15 év után. A munkáltatóknak kéne elgondolkodni, de jelenleg a sofőrök terhelése nemhogy csökkenne, hanem növekszik. Ma az a szempont, hogy minél kevesebb kocsival és sofőrrel legyenek megoldva a fordák, fordulók. És ezzel valóban jelentősen növekszik az átlag ember számára az érthetetlen, minden logikát nélkülöző, sokszor nagy közfelháborodást kiváltó balesetek száma.

Előzmény: Fradista Utazó (60413)
Grimbusz 3 napja Creative Commons License 60416

Tök másról beszélt. Én értettem.

Előzmény: Fradista Utazó (60413)
Snake-Mojzi 3 napja Creative Commons License 60415

A baleset 9:17-kor történt. A busz menetrend szerint 9:15-9:18-kor (attól függ, hogy a keresőt vagy a pdf-et nézem), a vonat pedig kb. 9:17-kor van ott menetrend szerint.

Előzmény: siófoki35 (60412)
Tourismo 3 napja Creative Commons License 60414

Az szerinted milyen volt, már nem először amikor a mozdonnyal a vasúti átjárótól(nagyábból belátható) 10-15 m-re állt/várakozott sötétben kivilágítva.
Rendező jóval messzebb van mint ahol a mozdony állt.

Előzmény: trizs77 (60410)
Fradista Utazó 3 napja Creative Commons License 60413

Nyilván nem mentél úgy több órán keresztül az autópályán, hogy nem voltál észnél, mert abból garantáltan halálos baleset lett volna. Autópályán 5 másodperc kihagyás felett már nagyon nagy a baleset valószínűsége. Ami persze nem azt jelenti, hogy nem gondolkozhatsz el hirtelen valahol Milánó és Velence között, hogy "vajon ez most melyik ország, és melyik irányba megyek", de azt igen, hogy követed az utat, ha utolérsz egy teherautót, akkor nem mész neki, hanem megelőződ, stb.

Viszont itt egy vasúti átjáróról van szó. Azt fokozottan figyelmesen kell megközelíteni. Helyi közlekedésben dolgozó járművezetőként az, hogy hirtelen a bokor mögül ugrott eléje a vasúti átjáró, nem valós lehetőség. Legalább 5-6 másodpercnyi blackout kell hozzá, hogy így átmenj. Vagy az, hogy másfelé figyelt (mondjuk csajozott vagy telefonált), esetleg lehet műszaki hiba is.

Előzmény: trizs77 (60410)
siófoki35 4 napja Creative Commons License 60412

Illetve azt is el tudom képzelni, hogy a buszvezető tudta, hogy ebben a körben nem jön vonat az átjárónál, de vagy a busz, vagy a vonat késett. Az 1980-as évekbeli siófoki balesetnél is hasonló érv merült fel.

Előzmény: trizs77 (60410)
BPD-017 4 napja Creative Commons License 60411
Szerintem egy-egy másodpercnyi kihagyás gyakrabban is lehet. Pláne, ha valami figyelemelterelő dolog is van akár a buszon (műszaki vagy utasokkal kapcsolatos) akár az úton. És nem beszéltünk a telefonálásról - akár fülhallgatóval, akár anélkül.

Ilyen 2-3 órás kihagyás velem is volt már. Elindultam Somogyból, aztán arra eszméltem, hogy Kápolnásnyéknél kanyarodok vissza a 7-es útra a Velencei-tó északi partjáról. Majd a következő kép, hogy Nagytétényben járok.
Előzmény: trizs77 (60410)
trizs77 4 napja Creative Commons License 60410

Komolyan nem tudom felfogni az ilyen és ehhez hasonló baleseteket!
Főleg tapasztalt rutinos sofőrökkel!
Itt is - mint legtöbb esetben - azt mondják működött a lámpa.
Hogyan hajthat fel a sínekre felelőtlenül?

 

----------------------

 

Amatőr vagy ugye ?

 

(a szó jó értelmében)

 

Ha profi lenél tudnád, hogy - sajnos - van ilyen.

Ha hajtasz hetente 2000 km-t, bizony sok minden előfordul.

 

Nekem csak 26,5 évem van a bal egyesben, de bizony velem is előfordult párszor, hogy kimaradt 2-3 óra .

Nem perc.

Óra.

 

Magam sem tudom mi történt abban a 2-3 órában.

Mentem.

Mögöttem 45-72 utassal és se kép, se hang.

Bizonyára nem csináltam semmit, mert itt vagyok, és újsághír se lett belőlünk, de bármit csinálhattam is volna.

 

Kérdezz profi, sokat menő buszvezetőket, kamionsofőröket.

Majd mindegyiknek van 2-3 hasonló élménye.

 

--------------------------

 

Itt most egy súlyosbító körülmény volt.

Városi busz.

A városi (helyi) közlekedés kétszer vagy háromszor nehezebb mint az országúti.

 

Próbáld ki egyszer.

De csak egyszer az életben.

Ülj be a Suzukidba és menj 9 órát egy város, egy útvonalán.

Mindegy melyiken.

Csak pörögj menetrendszerint.

 

Utána képzeld ezt el 15-2-35 éven át.

 

------------------------------

 

Egyszerűen kihagyott.

Van ilyen.

Akinek szerencséje van (mint nekem) a kihagyásai*** kicsi forgalomban, pl. autópálya, országút esnek/estek.

Neki nem volt szerencséje.

Az Ő kihagyása épp egy vasúti átjáró előtt jött elő, ahol épp vonat is jött.

Pech.

 

*** = a kihagyások. Nem sűrűn vannak. egy életben 2-4 fordul elő.

 

 

Cpt.Dave 4 napja Creative Commons License 60409

és még ki tudja hány ilyen van szerte az országban...

Előzmény: Racilaci (60408)
Racilaci 4 napja Creative Commons License 60408

Jó, hát a városi vagy megyei (nem tudom) közlekedési főmérnökkel kellene kezdeni a szarrá büntetést. Az a kereszteződés kész gyilkosság. Egyszerűen képtelenség betartani mindig azt, hogy csak szabad áthaladásnál mész rá a sínekre: halad szépen a forgalom, betartod a követési távolságot, még óvatosan lassítasz is, majd gázt adsz, s fékezhetsz is valaki miatt. S még csak nem is feltétlenül bénázik valaki, hanem egyszerűen nem tud be-, kikanyarodni.

Előzmény: Cpt.Dave (60406)
EKM-765 4 napja Creative Commons License 60407

Munkavonat vágányzár idején is közlekedhet.

Előzmény: Racilaci (60405)
Cpt.Dave 4 napja Creative Commons License 60406

Egerben a tárkányi átjáró olyan hogy a rendőr hülyére kereshetné magát. főleg mikor elmegy egy vonat és feltorlódik a sor. Simán megállnak a síneken. Napokban aszfaltozták végre le az utat a Berva felé, egy sávon engedték a forgalmat, mit ne mondjak nem gyengén volt veszélyes a helyzet. Feltorlódott a sor és aki későn vette észre már ráment a sínekre. Még csak el sem tudta hagyni azt és volt ,hogy percekig a síneken tartózkodtak. 

Előzmény: Racilaci (60405)
Racilaci 4 napja Creative Commons License 60405

Épp ma álltunk meg egy busszal forgalmi okból a vasúti átjáró kellős közepén. Jó, vágányzár van, tehát elvileg biztonságban volt mindenki, de elgondolkodtam, hogy a szituáció (vasúti sínekkel párhuzamosan futó szűk utcában érkező busz, ugyanabba az utcácskába fordulni készülő mi buszunk találkozója, mindez egy forgalmas kereszteződésben, közvetlenül az átjáró mellett) bármikor előfordulhat, s kikerülhetetlen, beláthatatlan. Elég egy koccanás, s akár percekre bedugulhat az egész. 

Előzmény: dundalk (60404)
dundalk 4 napja Creative Commons License 60404

Nem hiszem ha látja a pirosat és látja, hogy jön a vonat akkor megpróbál átmenni előtte, szerintem csak simán benézte a lámpát.

Ennek egy csomó oka lehet.. kihagy 2 másodpercre és kész a baj. Egyébként nagyon kicsin múlott, hogy átérjen és az is, hogy ennél sokkal nagyobb tragédia történjen.

Előzmény: MCA-001 (60403)