Keresés

Részletes keresés
Így működik

Bővebben az új keresőről

Wiener Walzer Creative Commons License 15 órája 0 0 61155
halaloszto Creative Commons License 17 órája 0 0 61154

baromi jó kis diagramm!

Előzmény: kbn (61153)
kbn Creative Commons License 18 órája 0 0 61153

"Nincsenek új ügyfelek. Két féle ember van tömegközlekedés szempontjából. Aki megteheti, hogy kocsival jár és aki nem. Ez utóbbi utazik tömegközlekedéssel. Jó tudom vannak elhivatott emberek is, az utasok kb 0,0000001%-a."

 

KSH adataiból egyáltalán nem az rajzolódik ki, hogy az jár autóval, aki megteheti:

 

http://kep.cdn.index.hu/1/0/824/8245/82459/8245993_2d9dc2c714807fb92b600a8956c1bf37_wm.png

 

A betanított munkások nagyobb arányban járnak autóval dolgozni, mint az irodisták, és a szakmunkások is közel annyian, mint a magasan képzett értelmiségiek (ami az egyik legjobban kereő réteg).

Előzmény: Grimbusz (61106)
Gyötör Creative Commons License 5 napja 0 0 61152

Ez elmúlt/kihagyott éveket nem lehet pótolni.

 

Kinek lesz igaza?

Bocs, szerintem ez nem vetélkedő.

Egyszerűen: az lenne a legjobb, ha már működne és elérhető lenne a nagyközönség számára kombinált helyközi (sőt, már a helyi menetrendeket is hozzá lehetne "csapni") útvonaltervező.

Pont.

Előzmény: paca664 (61151)
paca664 Creative Commons License 2015.04.17 0 0 61151

Egyetértek, működhetne. Kár, hogy mindketten mást értünk alatta, de majd meglátjuk kinek lesz igaza.

Előzmény: Gyötör (61148)
paca664 Creative Commons License 2015.04.17 0 0 61150

A MÁV és a Volán nem menetrendet árul hanem buszokat és vonatokat közlekedtet.

 

Ehhez képest a gyakorlat az, hogy a menetrendek.hu látogatottságát tekintve Magyarországon közelíti vagy talán péntekenként el is éri a top100-at, mely nyilván nem utolsó szempont pl. a reklámfelületek árképzésénél. Na persze nem azt mondom hogy villogó bannerek tartják el az oldalt, de kicsiben szemléltetik az oldal üzemeltetőjének érdekeltségét a látogatottságban. Amit nyilvánvalóan bármilyen más közös kereső azonnal le fog nullázni. A Google pedig nagy játékos, nagyban érdekelt a látogatottságban. Olyannyira, hogy azért cserébe képes ingyen adni azt, aminek a kifejlesztése alapesetben milliárdot közelítő tétel.

 

Emellett persze, az arra kötelezettek buszokat meg vonatokat is járatnak, de a fentieket ez a legkevésbé sem zárja ki szerintem.

Előzmény: OrvosiSegédHologram (61149)
OrvosiSegédHologram Creative Commons License 2015.04.16 0 0 61149

A MÁV és a Volán nem menetrendet árul hanem buszokat és vonatokat közlekedtet. Péterfalvi Attila már 2008-ban kimondta hogy a menetrendi adat ami állami pénzen üzemelő, állam által megrendelt szolgáltatást nyújtó cégeknél van közérdekű adat. 

 

Mondjuk a témán nem kell nagyon aggódni. Ha a Vitézy felé tervre áment mondanak akkor publikus GTFS adatbázis lesz minden cégnél. Ami megy fel a Google - höz is. Így külön program nélkül bármilyen eszközön gyorsan egyszerűen lehet az egész országra tömegközlekedési útvonalat tervezni. Illetve nyitva az út a fejlesztőknek hogy alternatívákat készítsenek. 

Előzmény: paca664 (61129)
Gyötör Creative Commons License 2015.04.14 0 0 61148

Tatom amit írtam.

Egyesek szerint egy hét - én óvatosabb vagyok - szerintem egy hónap alatt működhetne.

Előzmény: paca664 (61129)
paca664 Creative Commons License 2015.04.14 0 0 61147

Ez aranyos, de a MÁV-nál (amennyiben a Startot értik alatta) évek óte lehet már mobillal fizetni. Kanálban a mélyedés.

Előzmény: Gyötör (61146)
Gyötör Creative Commons License 2015.04.14 0 0 61146

Magyar Nemzet - 2015. 04. 14.

Mobillal is lehet majd jegyet venni

BODACZ PÉTER

 

Még az idén bővülhet a mobilfizetési rendszer kínálata a VOLÁN a MÁV és a BKK elektronikus jegyeivel – tudta meg lapunk a Nemzeti Mobilfizetési Zrt.-től. Az Európában egyedülálló infrastruktúra – amelyen keresztül most a parkolási díjakat, az autópálya-matricát és az e-útdíjat lehet rendezni – a jövőben alkalmas lesz a közigazgatási eljárási díjak rendezésére is.

Idén további szolgáltatásokkal bővülhet a Nemzeti Mobilfizetési Zrt. porfóliója: a társaság megkeresésünkre arról tájékoztatott, hogy februárban kötöttek együttműködési megállapodást a VOLÁN Egyesüléssel, amelynek eredményeként javában tart az elektronikus jegyrendszer kialakítása, és szintén folyik a jelenleg önálló értékesítési platformmal rendelkező BKK és a MÁV rendszereinek átjárhatóvá tétele. Bár a Mobilfizetési Zrt. egyelőre nem nevezett meg konkrét időpontot arra vonatkozóan, hogy mikortól lesznek megvásárolhatók az egységes mobilfizetési rendszeren keresztül a közösségi közlekedési jegyek, az ütemterv szerinti fejlesztések alapján még idén bővülhet a jelenleg az autópálya-matricákból, parkolási jegyekből, valamint a tehergépkocsik e-útdíjából (HU-GO) álló kínálat. A társaság tájékoztatása szerint az e-jegyek bevezetésének technikai alapjait a Nemzeti elektronikus jegyrendszer platform (NEJP) adja; ez az az infrastruktúra, amelynek megvalósításával hazánk megfelel annak az uniós irányelvben is lefektetett célnak, amely az intelligens közlekedési rendszerek létrehozásáról, fejlesztéséről szól. A NEJP fejlesztésében egyébiránt uniós forrásokat is felhasznál a Nemzeti Mobilfizetési Zrt. A társaság korábban lefektetett céljai között szerepel, hogy a mobilfizetési lehetőségeket kiterjesztik a közigazgatás területére is.

A mobilfizetési rendszeren keresztül elérhető szolgáltatások kedveltek, a cég adatai szerint az idei első negyedéves forgalom meghaladta a 2,94 milliárd forintot. A mobilparkolási fizetésekből, autópálya-e-matrica- és HU-GO viszonylatijegy-értékesítésből származó bevételek hét százalékkal nőttek az előző negyedévhez képest. A mobilparkolásból származó forgalom közel 1,9 milliárd forintot ért el 2015 első három hónapjában, szemben a múlt év utolsó negyedévének 1,8 milliárd forintos bevételével. A rendszeren keresztül 4,363 millió mobilparkolási tranzakciót bonyolítottak le az idei első negyedévben. Az autópálya-e-matricából és a HU-GO viszonylati jegy értékesítéséből 1,047 milliárd forint bevétel származott, ez közel tízmillió forinttal magasabb az előző negyedévinél. A hazai mobilfizetési rendszer egyébiránt európai viszonylatban is egyedülállónak mondható, hiszen országosan egységes parkolási – és a jövőben közösségi közlekedési – e-jegyeket máshol még nem vezettek be.

archlinux Creative Commons License 2015.04.13 0 0 61145

Innentől kezdve, aki irdatlan pénzeket ölt a fejlesztésébe érthető módon nem rajong a közös menetrendi keresőért, amennyiben nem a saját rendszerét értik alatta.

http://hu.wikipedia.org/wiki/Concorde-effektus

 

(Persze úgy is lehet értelmezni az általad írottakat, hogy azért ölt bele sok pénzt, mert már akkor sem akart közös keresőt.)

Előzmény: paca664 (61129)
trizs77 Creative Commons License 2015.04.13 0 1 61144

A debreceni szolgáltató váltás - számomra - azt mutatta meg, hogy mennyibe kerül a valóságban 150 helyi autóbusz üzemeltetése.

 

Amikor nincs állami év közben véletlenül odacsurgatott 10-20 milliárd, amikor nincs keresztfinanszírozás teher bevételből, különjáratból, helyköziből, stb.

 

Arra is jó volt, hogy hepciáskodó de felkészületlen polgármestereknek (Salgótarján, Komló, Dunaújváros, stb.) meg lehetett mutatni :

 

 - Fenyegetőzől szolgáltató váltással ?

 - Csináld !

 - Előtte olvastad el egy értelmesebb beosztottaddal a debreceni példát.

 - Van rá pénzed ?

 

 

htibor Creative Commons License 2015.04.13 0 1 61143

Itt van egy kétrészes cikk a szolgálatóváltással kapcsolatban:

http://iho.hu/hir/a-debreceni-szolgaltatovaltas-i

Előzmény: Gyötör (61141)
Racilaci Creative Commons License 2015.04.13 0 0 61142

Ez így együtt, kb.

 

A buszflotta több mint fele elég súlyos konstrukciós problémákkal volt terhelve, a gyártó csődbe is ment a naaaagy "vegyünk hazait" akcióban, és az üzemeltetőt is megterhelte. A Hajdú Volán is irdatlan veszteségeket könyvelt el előtte, aminek egy részét tudta másból finanszírozni, s egyébként pedig ő is göngyölítette az adósságokat - az ügylet egyetlen nyertese ő volt, megszabadult a nagy tehertől.  Nagyon nem tett jót a mutatóknak a teljes flottacsere - bár ez mondjuk olyan dolog, hogy 3-5 év távlatában szemlélve a gazdálkodást, már nem olyan rossz dolog ez. De igen, a folytonosság sokkal szerencsésebb.

 

A gazdasági nehézségek miatt nem következett be összességében színvonaljavulás - sőt a követési sűrűség romlott, illetve csuklósokat szólókkal váltottak ki, ami csúcsidőben elég súlyos színvonalromlást okozott.

 

Alapvetően dőreség azt várni, hogy a helyi tömegközlekedés rentábilis, vagy hogy egy csapásra nagy befektetés nélkül jelentősen javítható lenne a szolgáltatás. Kósa földesúr pedig a kettőt egyszerre kommunikálta: olcsóbban jobbat.

 

Hát nem, drágábban rosszabbat, vagy sokkal drágábban ugyanazt lehetett azzal a konstrukcióval elérni.

Előzmény: Gyötör (61141)
Gyötör Creative Commons License 2015.04.13 0 0 61141

A DKV story részleteit nem ismerem, hogy mégis hol szállhattak el így anyagilag?

Szigorúan az elméleti lehetőségeket számbavéve:

- úgy tudom nem az övék a buszpark - ITK tulajdon/üzemeltetés - és hogy mit fizet érte a DKV? nem láttam a szerződésüket;

- egyszerre szerezte be az összes új járművet a szolgáltató: ez irdatlan amortizációt/értékvesztést jelent, legyalázza a gazdálkodást (intő jel annak, aki nem hisz a folyamatos járműpark megújítás szükségszerűségében!);

- a járműbeszerzés típusáról (lízing, tartós bérlet stb.) sincs infóm, de volt közben egy devizahiteles "crash" is Mo-on...;

- eleve veszteséges volt a helyi üzemeltetés (csak pl. lehet hogy a Hajdú V előtte tudta keresztfinanszírozni?), a hely bevételekből eleve nem volt fenntartható a menetrend/vonalhálózat (mint ahogy sehol máshol sem, az egész országban);

- de akár ezek kombinációja is előfordulhat.

Előzmény: sosiforda (61130)
siófoki35 Creative Commons License 2015.04.13 0 0 61140

Óh, oda is el kéne jutnom csak messze van :( 2 napra kéne menni. 

Előzmény: Cpt.Dave (61138)
Gyötör Creative Commons License 2015.04.13 0 0 61139

Igen.

Előzmény: paca664 (61129)
Cpt.Dave Creative Commons License 2015.04.12 0 0 61138

Egyik-másik vasra már lassan OT-s rendszám mehetne. Ennyiből szeretem a Borsodot mikor sikerül összefutnom egy 280.17-tel. :) Tényleg azok is már jövőre a 30-at tapossák.

Előzmény: Wiener Walzer (61137)
Wiener Walzer Creative Commons License 2015.04.11 0 0 61137

....Ügyfélélmény sincs....

 

Pl: hőpapíros jegy helyett újra K7 est ,nyomdai úton előállított  Km övezetes jegyet adna ki a sofőr....

 

Nekem az lenne az ügyfélélmény.

 

Sőt amikor közel 30 éves busz áll be a megállóba és sikerül menetrend szerinti járaton utazni vele az az igazi ügyfélélmény.

Nosztalgia út felár nélkül, alapáron.

 

Borsod megyében néha összejön ez utóbbi....

 

Én az öreg vasakat szeretem, kár hogy egyre kevesebb marad ezekből az utolsó mohikánokból....

:))))

Előzmény: trizs77 (61084)
Wiener Walzer Creative Commons License 2015.04.11 0 0 61136

Jelenleg a  közösségi közlekedési szolgáltatások tervezett liberalizációjának az előkészítése zajlik.

Legalábbis ezt írták nekem idén decemberben egy hivatalos levélben.

BKK szerű átszervezés is ezt erősíti, újabb alvállalkozók bevonása stb.

 

Kérdés az, hogy mennyivel drágább lesz az új rendszer, ha a fejlesztések költsége is megjelenik, illetve meg kell említeni, hogy Budapesten közel 10% al csökkent a bérlet ára, ezt a vidéki KK-k esetében miből tudnák meglépni?

Budapesten a bliccelés visszaszorítása mellett ez is tény volt.

Félreértés ne essék javult a színvonal a BKK színre lépésével, de országos szinten ehhez elég sok pénz kellene....

Vidéken a bliccelés visszaszorításáról nehéz beszélni, mert Budapesthez képest elenyésző, illetve így miből emelkedhetnének a bevételek, mert egyes térségekben , hogy finoman fogalmazzunk nem éppen utasvonzó, kínálati menetrend van.... Meg a fizetőképes kereslet is igen korlátozott.

 

Régi járművek:

Ameddig gazdaságos, addig az öreg buszok is megteszik, ha már nincs forrás járműcserére...

 

Lehet jobb menetrendet csinálni öreg eszközparkkal is, és valóban Debrecenben a szolgálatóváltás után  az új buszok részben azt is jelentették, hogy az addig majd nullszaldós Volán szolgáltatás helyett a városnak évi 1-1,5 milliárdjába fájt pluszban az új rendszer.

 

Nekem pl. Debrecenben az volt kellemetlen, hogy addig kényelmesen elfértünk a Volán csuklósokon, szolgálatóváltás után a új szóló buszokra örült az ember ha felfért.... A viteldíj se volt kedvezőbb mint a Hajdú Volán esetében....

 

 

 

Előzmény: sosiforda (61130)
JLW-470 Creative Commons License 2015.04.11 0 0 61135

A mi totemoszlopaink-ha még megvannak egyáltalán-,akkor valamilyen raktárban porosodnak már legalább fél évtizede.

Egyébként ezekre a rendszerekre azt mondják a nálam jobban hozzáértők,hogy ma már nem korszerűek,nem használhatóak.Azért lett pl tavaly megint korszerűsítve az utastájékoztatás pályázatból.

Előzmény: trizs77 (61117)
JLW-470 Creative Commons License 2015.04.11 0 0 61134

"Nem tudok róla, hogy vidéki rövid helyközi buszjáratokon tömeges probléma lenne a késés."

 

Akkor javasolnék egy nagyobb vidéki túrát!Egyébként az a jellemző,hogy zömmel végállomásra érve behozzák vagy minimális a késés,de útközben jelentősebbek is akadnak,amelyek abból erednek,hogy a kisebb pályaudvarokon,falvakban általában akkor kezdenek beszállítani,amikor már indulni kellene vagy indulás előtt 1-2 perccel.

 

"A korai közlekedést meg lehet majd szankcionálni, ha végre látni fogja az üzemeltető, az adott pilanatban hol vannak a járművei"

 

Itt viszont le vagy maradva,mert sok cégnél már biztosított ez a dolog.Csak az utasok pechére egyeseknél ez nem nyilvános,így az utas nem szerezhet erről  infót utazás előtt/közben.

Előzmény: kbn (61131)
orangutan Creative Commons License 2015.04.11 0 0 61133

Rendben, akkor most az lenne a feladat, hogy ez az esetleges szolgáltatóváltás után is így maradjon.

Előzmény: kbn (61131)
kbn Creative Commons License 2015.04.11 -1 1 61132

"Nincsenek új ügyfelek. Két féle ember van tömegközlekedés szempontjából. Aki megteheti, hogy kocsival jár és aki nem. Ez utóbbi utazik tömegközlekedéssel. Jó tudom vannak elhivatott emberek is, az utasok kb 0,0000001%-a."

 

Ez már 10 éve is jókora általánosítás lett volna (bár akkor még tényleg erősen élt, hogy tömegközlekedéssel csak a csóró lúzerek járnak), a válság óta pedig egyértelműen lezajlott egy szemléletváltás.

 

Távolsági buszra várva gyakran hallok olyan beszélgetéseket - különösen, amikor rekord üzemanyagárak mellett megszüntették a négynapos matricát -, hogy az utastárs 10-20 éve nem ült buszon vagy vonaton, de jókat hallott róla, így mivel jóval olcsóbb, alkalmi távolsági utazáshoz kipróbálta autó helyett.

 

Közeli ismeretségi körben is van ilyen, ő azóta is buszozik, pedig az autózás azóta már valamivel olcsóbb is lett. De nem nyújt annyival többet, mint amennyivel többe kerül. Ami viszont feltétlenül kellett ehhez:

 

1. Biztosan el tudjon utazni a tervezett járattal. Igen kellemetlen vasárnap este vidéken ragadni, ha hétfő reggel 8-kor várják az embert a munkahelyén, és az utolsó járatra nem állított ki elég kapacitást a Volán, hogy 50-100 kilométerrel a induló állomás után felférjen mindenki. Egy jó működő internetes jegyelővételi rendszer tehát távolsági közlekedésben nem valami öncélú úri huncutság, hanem a legfontosabb szempontot, a biztos utazást garantálja.

 

2. Legyen nagyjából olyan fekvésben járat, amikor utazni szeretne.

 

3. Eljutási időben és komfortban ne legyen sokkal rosszabb az autónál (háztól házig max. egy, esetleg két átszállás, nyáron működő klíma, stb.)

 

Ha ezek teljesülnek, akkor az emberek kimutatható arányban hajlandók otthon hagyni az autót.

 

Ha ehhez Budapest városi közlekedését is hozzávesszük, akkor pláne nem igaz, hogy akinek van egy kis megtakarított pénze, annak első dolga lesz használtautóra és benzinre elkölteni... a már dolgozó, de még nem családos fiatalok ma ha nem muszáj, nem autóznak, hanem spórolnak mondjuk lakásvásárlásra. Vagy ha vesznek is kocsit, ha nincs rossz helyen a munkahelyük, oda is inkább tömegközlekednek (ami a belső kerületekben csúcsidőben sokszor gyorsabb is), és csak hétvégi nagybevásárláshoz, vagy vidéki rokonlátogatáshoz veszik elő az autót.

Előzmény: Grimbusz (61106)
kbn Creative Commons License 2015.04.11 0 0 61131

"Így az ...."...élmény...."...utazás, ott, nem tartozik a megoldandó feladatok listáján az első 100 közé.

 

Legyen pontos"

 

Nem tudok róla, hogy vidéki rövid helyközi buszjáratokon tömeges probléma lenne a késés. A korai közlekedést meg lehet majd szankcionálni, ha végre látni fogja az üzemeltető, az adott pilanatban hol vannak a járművei (ami 2015-ben az áruszállításban a legkisebb garázsbétéken kívül nagyjából mindenhol magából értetődő).

 

"tiszta"

 

Ebben a Volánok épp, hogy sokkal erősebbek a fővárosi és vasúti szolgáltatóknál - bár mostanában utóbbiak is kezdenek felzárkózni.

 

"biztonságos"

 

Nem hiszem, hogy sok ember lenne, aki amiatt nem ül helyközi buszra, mert balesetveszélyes. Sőt, belföldi forgalomban az összes közül talán a legbiztonságosabb közlekedési mód.

 

"udvarias"

 

Elég változó, hol milyen munkaválalóval kerül kapcsolatban az ember, de szerintem nincs a 10 legfontosabb megoldandó probléma között.

 

"Jöjjön

Minden nap."

 

Statisztikát nem láttam rá, de a helyközi buszoknál valószínűleg sokkal kisebb a menetkimaradások aránya, mint a fővárosban vagy a vasúton.

Előzmény: trizs77 (61099)
sosiforda Creative Commons License 2015.04.11 0 0 61130

"de az alapvető az utazás színvonalában a jármű"

 

Önmagában a szép új busz nem biztos, hogy elég az utaselégedettséghez, lásd debreceni szolgáltatóváltás, ami azért rávilágít a dolog komplexitására:

 

 

http://omnibusz.blog.hu/2010/07/01/cikisbusz_projekt

 

 

Lehet csinálni jó/jobb rendszert régi járművekkel is: MÁV-ITF Váci térség, Kelet Magyarország.

 

Előzmény: Gyötör (61122)
paca664 Creative Commons License 2015.04.10 0 1 61129

Mint az integrált menetrendi keresők elkötelezett híve, engedd meg hogy feltegyek neked egy kérdést. Ennek a "2008 óta csak a MÁV-on múlik" szavajárásnak a mögöttes tartalmát ismered-e részleteiben, vagy csak hallottad valakitől, aki szintén hallotta valakitől?

Mert az igazság (vagy legalábbis az általam ismert vetülete) az, hogy mind a vasút, mind a Volánok irdatlan pénzeket ölnek az egymással mérsékelten kompatibilis - mégha jószándékkal kompatibilisnek is hitt - rendszereik fejlesztésébe, gondolván hogy majd végül az ő házi keresőjük lesz _a_ közös kereső, a másiké meg majd mehet a levesbe. Mindeközben kinőtt a semmiből egy Google Transit, ami a célnak egyre jobban megfelel(ne), gyakorlatilag ingyen. Egyetlen hibája hogy a használhatóság - vagy hogy hergeljem a közönséget: utasélmény szempontjából - magasra teszi a lécet és ha nem követed le a saját keresőddel, akkor a tied megy a levesbe. A piac törvényei bizony egy nyomorult online menetrend esetében is érvényesülnek...

 

Szerintem könnyen belátható, hogy a webmúzeum-designos, villódzó bannerektől hemzsegő, "Érdeklődjön az illetékes Volán társaságnál, hogy a csatlakozás biztosított-e." találattal szolgáló kereső komoly hátránnyal indulna egy ilyen megmérettetésen. Innentől kezdve, aki irdatlan pénzeket ölt a feljesztésébe érthető módon nem rajong a közös menetrendi keresőért, amennyiben nem a saját rendszerét értik alatta.

Előzmény: Gyötör (61122)
dundalk Creative Commons License 2015.04.10 0 1 61128

Igen így van ezek a rendszerek léteznek több volánnal, azt hiszem szolnok volt az első, ahol több 100 milliós költség vetéssel bevezették elsőként a Volánoknál, jóval a FUTÁR előtt.

 

Amit akkor sem értettem, hogy a Volánok külön fejlesztgették, ahelyett, hogy egy nagy projektként vezényelték volna le, mindenki csinálta a sajátját...

Előzmény: trizs77 (61117)
Gyötör Creative Commons License 2015.04.10 0 1 61127

Jaj kérem, ez demagógia:

- a menetrendek összehangolásában a VOLÁN-ok (közlekedési szolgáltatók) ma már nem játszanak a pályán! A közlekedésért felelős miniszter /ill. erre meghatalmazott megbízottja rendelt meg mindíg is mind a vasúti,  mind a közúti menetrendet a MÁV től és a VOLÁN-tól, mint közszolgáltatóktól. És mióta a menetrendi egyeztetés rendszerében az NFM mögött az RKI-k ill. ma már KTI-KI rendszer működik, még annál is kevesebb beleszólásuk van a VOLÁN-oknak a menetrendi döntésekbe/összehangolásba.

- utastájékoztatás fejlesztése: az imént felsoroltam pár lehetőséget ami kimaradt, és írtam arról, hogy milyen támogatottsággal valósíthatók meg, ill. mi a helyközi ágazat pillanatnyilag legégetőbb, fő problémája.

 

Nem vagyok Vitézy helyében, nem ismerem a partíciókat mi alapján döntött - így olyan kijelentést sem teszek/tettem amit nekem vindikálsz.

Előzmény: Fradista Utazó (61126)
Fradista Utazó Creative Commons License 2015.04.10 0 1 61126

Értem. Tehát szerinted Vitézynek a kormány részéről érkező felkérést vissza kellett volna utasítani, mondván, amíg nem tudják a buszokat lecserélni, addig a menetrendek összehangolásának és az utastájékoztatás fejlesztésének nincs értelme.

Elfogadom, hogy ez a véleményed. Az enyém más.

Előzmény: Gyötör (61122)