Keresés

Részletes keresés

siófoki35 Creative Commons License 15 órája 0 0 63066

Fő az átláthatóság :D :D :(

Előzmény: kbn (63065)
kbn Creative Commons License 15 órája 0 0 63065

Tehát továbbalvállalkoztatnák az alvállalkozásban ellátott járataikat.

Előzmény: Ratbus (63064)
Ratbus Creative Commons License 3 napja 0 0 63064

Újabb Partiscum-tender:

http://ted.europa.eu/udl?uri=TED:NOTICE:63897-2017:TEXT:HU:HTML&src=0

 

"Országos, regionális és elővárosi menetrendszerű, közforgalmú autóbusz-közlekedési szolgáltatás biztosítása a nyertes ajánlattevő 23 db saját rendelkezésű autóbuszával és saját személyzetével, jegy,- és bérletértékesítési,- valamint ellenőrzési tevékenység ellátásával."

 

"A közbeszerzés ismertetése:

 

A beszerzés tárgya:

— Az ajánlattevő által üzemeltetett valamennyi járaton, továbbá igény esetén a megjelölt mennyiségen (km igény) belül valamennyi, a szerződés időbeli hatálya alatt felmerülő új járaton menetrendszerű, közforgalmú autóbusz-közlekedési közszolgáltatás ellátása.

— A menetrend szerinti autóbusz járatokat a nyertes ajánlattevő kizárólag a saját maga által biztosított autóbuszokkal és személyzettel üzemelteti.

— A beszerzés tárgya továbbá a menetrendszerű, közforgalmú autóbusz-közlekedési közszolgáltatás ellátásához kapcsolódó jegy- és bérletértékesítési tevékenység ellátása, valamint az utazási jogosultságok ellenőrzése.

— Az autóbuszok üzemeltetési és karbantartási költségei a nyertes ajánlattevőt terhelik.

Nyertes ajánlattevő köteles az autóbuszok karbantartását és javítását olyan helyen végez(tet)ni, mely megfelel az 1/1990. (IX. 29.) KHVM rendeletben (a gépjárműfenntartó tevékenység személyi és dologi feltételeiről) vagy ennek helyébe lépő mindenkori hatályos jogszabályban előírtaknak. Vállalkozó az autóbuszok vonatkozó jogszabályi előírásoknak megfelelő műszaki állapotban történő közlekedtetéséért és üzemeltetéséért teljes anyagi, erkölcsi és büntetőjogi felelősséggel tartozik.

Nyertes ajánlattevőnek rendelkeznie kell a NAV által engedélyezett jegykiadó géppel, valamint biztosítania kell az ergonómiailag megfelelő módon történő a pénzkezelési- és jegykiadási tevékenységet (pénzasztal, kassza).

 

Mennyiség:

Éves menetrend szerinti futásteljesítmény 2 000 000 km/év, amely 50 %-al csökkenthető jogkövetkezmény nélkül.(Kbt. 58.§ (1) bek. szerinti opcionális rész).

 

Az autóbuszokra vonatkozó ajánlatkérői elvárások:

Országos (Távolsági) szóló kivitelű, 2 -tengelyes autóbusz (16 db):

— életkor 2013 évi vagy annál újabb életkor,

— a teljes mennyiségből legalább 8 db „Tempo 100” vizsgára alkalmas műszaki kivitelű,

— hosszúság 11 500 – 13 500 mm,

— ajtóképlet 1-1-0 vagy 1-2-0,

— normál padlómagasságú, legalább 4,5 m3 csomagtér biztosításával,

— a motor dízel üzemű, legalább EURO 5 minősítéssel,

— szállítható személyek száma minimum 48 fő.

Elővárosi, szóló kivitelű autóbusz (7 db):

— életkor 2003 vagy annál későbbi,

— hosszúság 11 500 – 13 500 mm,

— ajtóképlet 2-2-0 vagy 2-2-1,

— alacsony padló magasságú, vagy alacsony belépésű kialakítás,

— motor dízel üzemű, legalább EURO 3 minősítéssel,

— szállítható személyek száma minimum 67 fő.

A teljes mennyiségre vonatkozó elvárás, hogy az autóbuszok átlag életkora az ajánlat benyújtásakor nem haladhatja meg az 5 évet. A szerződés időtartama alatt az átlagéletkor évente 1 évvel növekedhet.

A Kbt. 58.§ (1) bekezdésében foglalt előírások alapján az összesített futásteljesítmény vonatkozásában ajánlatkérő kiköti a legalacsonyabb mennyiségtől 50 %-kal negatív irányban történő eltérés lehetőségét tekintettel arra, hogy ajánlatkérő autóbusz közlekedési szolgáltatások ellátásának biztosítására vonatkozóan olyan szerződést kötött, mely szerint a Megbízónak 50 %-os futásteljesítmény csökkentésre van lehetősége. Ajánlatkérő tájékoztatja az Ajánlattevőket, hogy e beszerzés annak a szolgáltatási szerződésnek a teljesítését szolgálja, ezért amennyiben Megbízó él a futásteljesítmény megrendelés csökkentésének jogával, úgy Ajánlatkérő is ugyanebben az arányban fogja csökkenteni az általa igényelt futásteljesítményt.

BPD-017 Creative Commons License 3 napja 0 0 63063

Rágóba én is ragadtam bele már. Még meg sem száradt a festék rendesen a frissen felújított 280-ason. Egész fotóstúra a rágó eltávolításáról szólt. Ha valaha rászánom magam, a honlapomon, a túrák frissítésébe tuti bekerül...

 

Egyik nyáron Siófokon, egy Veszprém-Siófok járatról úgy szálltunk le, hogy folyott valami a padlón. Aztán előkerült, miből folyt. Egy lyukas reklámszatyrot használt valaki kacsának. Sofőrbá fogalmazta meg a kérdéseket:

Miért nem szólt? Megállt volna. Hogy nem vették észre mások? Álló utasok is voltak néhányan, minden ülés foglalt volt...

Előzmény: EKM-765 (63062)
EKM-765 Creative Commons License 3 napja 0 0 63062

A rágót rühellem. A bunkók mindenhova odaragasztják aztán belenyúlok ülés szélén, kapaszkodón, stb.

 

De ez a legdurvább:

http://velvet.hu/elet/2015/01/26/buszulesre_szart_egy_utas_csongradban/

Előzmény: faros1 (63060)
ujfigura Creative Commons License 3 napja 0 0 63061

Nekünk is van mindkét 396-oson. Fel nem fogom, miért volt erre szükség 1990-ben és 1996-ban, de bosszúságnak kiváló.

Előzmény: faros1 (63060)
faros1 Creative Commons License 3 napja 0 1 63060

Dohányzás hál istennek nem érint.Igazad van,valóban voltak hamutartók még a 80-sa évekbeli IK 250-256-os kocsikon is.Mérgelődtünk is vele eleget,a szemetet abba is belegyűrték,csavarhúzóval piszkáltuk ki,még a rágót is bele ragasztották.Később leszerelték őket.Dohányozni a menetrend szerinti járatokon már biztosan nem lehetett a 70-es években.Különjáratokon még igen.Szép lehetett,hamutartókat üríteni,csikkeket és hamut söpörni,más füstjét szívni, ebben legalább előre léptünk.

Előzmény: EKM-765 (63059)
EKM-765 Creative Commons License 3 napja 0 0 63059

Enni én is szoktam a buszon ha hosszabb útra megyek, de zacskó felett hogy ne morzsáljak, a szeméttel meg azt teszem mint az erdőben és ezt kéne mindenkinek: ha oda tudtam vinni a táskámban, vissza is tudom vinni benne miután kiürült belőle a kaja.

 

Mivel én dohányzom, nem zavar ha útközben a vezető rágyújt de szerintem a nem dohányzó utasokat figyelembe véve ezt nem kéne. Közepesen erős dohányos vagyok de 2-3 órát simán kibírok nélküle, szerintem más is. Mondjuk az utóbbi években én nem nagyon tapasztaltam menet közben dohányzást.

 

Még 90-es években is gyárilag voltak hamutartók sok Ik 250 és 300-asok üléstámlájának hátulján. Különjáraton akkor még lehetett?

Előzmény: faros1 (63058)
faros1 Creative Commons License 3 napja 0 4 63058

1968-as évjáratú Ik 55-ös kocsik gyárilag utastéri hamutartóval jöttek ki a gyárból.EAG-kocsik  vezetőterében még megtalálható  a hamutartó,illetve a dohányozni tilos tábla is. Jómagam szeretném megélni az étkezés betiltását autóbuszon,sajnos  hazánkban  ennek sincs kultúrája.Nem értem miért kell az ülés alá mögé gyűrni a szemetet.Több órás munkával sikerült csak eltávolítanom ezt a hátulról.Porszívóval fújattam ki az ülések alól,ill kampós dróttal.Néhány napig semmi,ma már ismét ott a kaja maradék.Ezért dolgozom én szabadidőmben a tisztaságért?Dühítő nagyon.Hozzá teszem a mai elkövetek eléggé barna bőrűek voltak,de ebbe nem megyek bele..Vonalaktól függetlenül általános jelenség.Felszáll a buszra,rögtön indul az evési kényszer..

BPD-017 Creative Commons License 3 napja 0 0 63057

Ilyennel mai napig találkozni távolságin, rövid helyközin egyaránt.

 

Viszont ma utaztam olyan busszal, ami fordája szerint másfelé jár, viszont viszi boldog-boldogtalan, ha távolságiból kiesik egy kocsi. Sofőrbá arca ismerős volt, sosem láttam dohányozni. Sem buszon, sem mellette. De a buszban az az áporodott cigarettafüst szag, amin érezni, hogy sok időt szántak rá gondosan, hogy az jól beleivódjon az összes kárpitba... Még jó, hogy csak 30 percet ültem rajta, végállomástól végállomásig (kb. 2-2,5 óra) igencsak kaparta volna a torkom és megfájdult volna a fejem is... De tavaly nyáron kifogtam egy ilyen túrát, de láncdohányos sofőrrel. Persze, egész nap bűzlöttem a bagószagtól, miközben soha életemben ki sem próbáltam.

Előzmény: kbn (63056)
kbn Creative Commons License 3 napja 0 0 63056

"ilyenért már 1979-1980-ban is kirúgás járt"

 

2007-ben a Volánbusz egyik nagyonkiemelt, nagyonfrekventált autópályás távolsági fordáján az alvállalkoztatás előtti utolsó állandó belsős sofőrpáros egyik tagja rendszeresen végigbagózta az utat...

 

Hozzá kell tennem viszont, hogy utasként a látványon felül semmit nem érzékeltem belőle (téli hidegben is nyitva volt a sofőr melletti kis oldalablak - a kocsi amúgy egy Intoruo volt).

Előzmény: trizs77 (63050)
vadparaszt18 Creative Commons License 3 napja 0 0 63055

A mai napig dohányoznak a buszokon a sofőrök. Van aki járatban is, de van aki csak pihenőidőben tolja a cigit a buszban. Meglepően nagy cigaretta ellenes vagyok, de ez valamiért engem nem zavar, de sokan vannak akit igen.

archlinux Creative Commons License 3 napja 0 0 63054

Amióta világ a világ, a választásokhoz közeledve gyakran hangzanak el olyan ígéretek, amelyek érdemi (költséges) része véletlenül a választás utánra marad...

Előzmény: dundalk (63033)
trizs77 Creative Commons License 4 napja 0 0 63053

jogos.

 

helyi járatokon 1960-tól már biztosan tilos volt.

 

 

Előzmény: rezgaras (63049)
toja40 Creative Commons License 4 napja 0 0 63052

Vidéki járatokon napjainkban is dohányzik menetközben több sofőr is, járat közben, utasokkal a fedélzeten.

Előzmény: trizs77 (63050)
EKM-765 Creative Commons License 4 napja 0 0 63051

Azokon lehetett egyáltalán? 120 éves villamosokon is ki van írva hogy dohányozni és köpködni tilos.

Előzmény: rezgaras (63049)
trizs77 Creative Commons License 4 napja 0 1 63050

Persze a sofőrök, még néhány éve is simán bagóztak.

 

-------------

 

A Volánbusznál a :

      - távolsági menetrendszerinti főnökségen,

      - különjárati főnökségeken,

ilyenért már 1979-1980-ban is kirúgás járt.

 

Egyáltalán nem volt ritka jelenség az Andor utcán belül, hogy valaki "menő" nemzetközi különjáratos volt és inkább maga kérte át magát a szerződéses főnökségre, mert olyan erős bagós volt.

 

Ott is tilos volt, de egy Mechanikai művekhez kiadott Styer havonta egyszer jött be az Andor utcába, a kutya se törődött azzal, hogy az Érd-Százhalmbatta-ercsi felé járó szerződéses buszokon a vezető bácsi dohányzik vagy sem.

 

Mivel a sárga borzasztósokat (k-266) már akkor se nagyon lehetett kirúgni, mert nem volt helyettük más, ezért például az Aszód környéki helyköziken dolgozó menetrendszerinti buszvezetők majd minden hónapban kaptak, 1000 Ft,.- pénzbüntetést dohányzás miatt.

Havi fizetésük, úgy 3800-4500 fT.- volt.

 

Nagyon nem rázta ez meg őket, mivel havonta 6000-10.000 forintot loptak/maxiztak.

 

 

 

 

rezgaras Creative Commons License 4 napja 0 0 63049

Budapesten a FAÜ buszokon szerintem jóval korábban.

Előzmény: trizs77 (63046)
M62,306 Creative Commons License 4 napja 0 0 63048

Van tavaly nyári "élményem" ÉMKK-s kis Credoról, amiben vágni lehetett a füstöt felszálláskor...

Előzmény: siófoki35 (63047)
siófoki35 Creative Commons License 4 napja 0 0 63047

Magyarországon, közforgalmú autóbuszokon úgy 1969-1971 között tiltották be.

 

A vonatokhoz képest meglepően korán. Igaz, a buszon nem tudtak külön dohányzó szakaszt kialakítani...

Persze a sofőrök, még néhány éve is simán bagóztak. Eldugottabb vidéki járatokon talán még most is :D

Előzmény: trizs77 (63046)
trizs77 Creative Commons License 4 napja 0 0 63046

trizs77: Egy Facebook posztban szóba jött a buszokon való dohányzás.

(Csak tényként megemlítve, hogy ilyen is volt régen.)

Nem tudod véletlenül, hogy mikor szűnt meg?

 

---------------------

 

Hogy a buszokon mikor azt nem tudom.

 

Magyarországon, közforgalmú autóbuszokon úgy 1969-1971 között tiltották be.

 

 

Előzmény: v_peti (63045)
v_peti Creative Commons License 4 napja 0 0 63045

trizs77: Egy Facebook posztban szóba jött a buszokon való dohányzás. (Csak tényként megemlítve, hogy ilyen is volt régen.) Nem tudod véletlenül, hogy mikor szűnt meg?

 

1991-ben Németországban utaztam olyan buszon, ahol voltak hamutartók. (Akkor már használaton kívül, ha jól rémlik.) Helyközi járat volt, de turistabusz kivitelű ha jól rémlik. (A regionális közlekedési vállalaté volt.)

 

 

rm40 Creative Commons License 6 napja 0 1 63044
Előzmény: MCA-001 (63041)
EKM-765 Creative Commons License 6 napja -1 0 63043

Ez talán még nem volt itt:

https://youtu.be/Hp0awm3ulmg

Gyötör Creative Commons License 6 napja 0 0 63042

Kína? Biztosan?

A világ tíz legnagyobb autóbuszgyártójából sztem 7 kínai.

Előzmény: Racilaci (63039)
MCA-001 Creative Commons License 6 napja 0 0 63041

Ez kemény:(((

Mit válaszol erre vajon a cégvezető?

Amennyiben nem csak újságírói ferdítés:(

 

Az Origo értesülése szerint egy kiegészítő üzemanyagtartály lehetett abban a buszban, amely január közepén korlátnak ütközött, majd egy oszlopnak csapódott, és kigyulladt Verona mellett, az autópályán. Úgy tudjuk, hogy azért lehetett plusztartály a buszon, mert spórolni akartak az üzemanyagon. 

 

http://www.origo.hu/itthon/20170214-plusz-tank-lehetett-a-buszban-halalos-veronai-buszbaleset.html

Előzmény: rm40 (62947)
trizs77 Creative Commons License 6 napja 0 0 63040
Racilaci Creative Commons License 2017.02.14 0 0 63039

Nem, oda a exBundeswehres és excseh buszokat reexportáljuk. A mi igazi piacunk Oroszország és Kína.

Előzmény: dundalk (63038)
dundalk Creative Commons License 2017.02.14 0 0 63038

Dehogy is! Az addigra hanyatló nyugaton kapkodni fognak a 6-8 éves magyar használt buszokért, így Németországban, Belgiumban és Hollandiában futnak majd tovább.

Előzmény: Fenyőfatalp (63034)
Racilaci Creative Commons License 2017.02.13 0 0 63037

Modulo-ügyben a BKK már lassan tényleg itt jár: hóesésenként, lefagyásonként flottacsere. 

Előzmény: Fenyőfatalp (63036)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!