Keresés

Részletes keresés
Így működik

Bővebben az új keresőről

kbn Creative Commons License 1 napja 0 0 60997

Tetszik.

 

Tarottam tőle, hogy a VEKE/BKK vonalról adnak embereknek valós jogköröket egy nekik láthatóan idegen terepen, de ebből az egyfős stratégiaalkotós projektből még jól is kijöhet a helyközi közlekedés. :)

Előzmény: dundalk (60995)
Ratbus Creative Commons License 1 napja 0 0 60996

"Közösségi közlekedési szolgáltató cégek, különösen a Volán társaságok működésével kapcsolatos jövőbeli lehetséges irányokat tartalmazó koncepció kidolgozásáért felelős miniszteri biztossá."

Magyarán testhezálló feladatot kapott: a 2016 végi szolgáltatóváltások konkrétumait kell kidolgoznia.

Előzmény: dundalk (60995)
dundalk Creative Commons License 1 napja 0 0 60995

már csak fél év és minden OK lesz:

Vitézy fél évet kapott a MÁV és a Volán összehangolására

Ha kicsit belehúz, még annyi idő se kell neki! Tovább »

forrás: Index.hu

BPD-017 Creative Commons License 2 napja 0 0 60994
Mondjuk, vannak vidékek, ahol a rossz és a semmi közül lehet csak választani.

Amikor 50-100 km-ket ingázik csak oda és ugyanennyit vissza sofőrbá napi szinten a lakhelye és a busz telephelye között, mert az ő falujában még annyi munkalehetőség sincs. Meg azért van szállón távolságis sofőrbá, mert a társ-Volánnál/KK-nál ugyanazon a vonalon az ellenirányú járatpárért havi 50ezerrel többet fizetnek, mint odahaza... Csak hogy konkrét eseteket mondjak. Az, hogy elszállingózik pár ember kamionozni, van, aki úgy reagálja le, hogy ő inkább éhenhal a családja körében, de nem hagyja ott őket...

Bp. és környékén azért legalább van választási lehetőség. Nem is kevés.
Előzmény: Grimbusz (60993)
Grimbusz Creative Commons License 2 napja 0 0 60993

Minél rosszabbak a körülmények egy munkahelyen, annál kevesebb a humánerőforrás is. Lásd BKK (korábban BKV) által terrorizált fővárosi járművezetők. Érdekes, hogy egyre komolyabb problémát jelent a járművezető hiány, annak ellenére, hogy sokan tudnak buszt vezetni.

Előzmény: Racilaci (60991)
JLW-470 Creative Commons License 2 napja 0 0 60992

"Nos, én nem szoktam egyenlőségjelet tenni a "jog" és a szerintem "helyes/erkölcsös" közé. "

 

Ha ilyenek érdekelnek,akkor beíratlak egy jogbölcselet kurzusra. ;)

Előzmény: archlinux (60985)
Racilaci Creative Commons License 2 napja 0 0 60991

A buszos ágazatban azért nincs kellően erélyes sztrájkpotenciál, mert sokan tudnak buszt vezetni és sok cég is közlekedteti a járatokat. Ezért nehéz a dolgozókat megszervezni.

 

Nem feltétlenül a gazdasági hasznosságtól kellene függenie a fizetéseknek, hanem mondjuk inkább a "társadalmi hasznosságtól". 

Előzmény: archlinux (60988)
munkamegosztás Creative Commons License 2 napja 0 0 60990

Nem minden vasutas keres jobban!

 

Itt a korkedvezmény elvétele miatt többen 50-55 évesen eü nem felelnek meg, máshoz meg nem értenek annyi évesen senkinek se kellenek...

Előzmény: Racilaci (60987)
munkamegosztás Creative Commons License 2 napja 0 0 60989

Egynapos csúszás se természetes.

 

Mentél már éhesen korgó gyomorral dolgozni?

 

Győrben a buszvezetők igen keveset kerestek, a megélhetés drágább az Audi, meg Ausztria közelsége miatt.

 

Sír a Volános, a KK-s dolgozó , hogy keveset keres, de könyörgöm egyszer se sztrájkolt... Kivéve Somogy, Körös Volán, meg Győr...

 

Sztrájk alapjog,  tény 2/3 óta le van korlátozva.

Előzmény: archlinux (60985)
archlinux Creative Commons License 2 napja 0 0 60988

A sztrájkkal egyetlen probléma van szerintem: az, hogy igazából csak a kiváltságos ágazatok dolgozói használhatják hatásosan. A buszos ágazat nem ilyen.

 

Azért összehasonlítva a többi munkakörrel az országban, van a buszos ágazatban is sztrájkpotenciál rendesen...

 

De ettől még rohadt nagy piszokság, ha a sokkal jobban kereső vasutasok kapnak fizetésemelést

 

Köszönhetően annak ugye, hogy kizsarolták kisztrájkolták maguknak. Az szerintem még önmagában nem feltétlenül baj, hogy a jobban kereső kap fizetésemelést, már nem a szocializmusban vagyunk, ha jól tudom. Az a nagyobb baj, hogy a különbségtétel mögötti "gazdasági ok" nincs meg.

 

Na mindegy, ezt a témát azzal zárom le, hogy holnap bejelentem a főnökömnek, hogy ha nem lesz jacuzzi a munkahelyemen, akkor sztrájkolok, mert ehhez jogom van.

Előzmény: Racilaci (60987)
Racilaci Creative Commons License 2 napja 0 0 60987

A sztrájkkal egyetlen probléma van szerintem: az, hogy igazából csak a kiváltságos ágazatok dolgozói használhatják hatásosan. A buszos ágazat nem ilyen. 

 

De ettől még rohadt nagy piszokság, ha a sokkal jobban kereső vasutasok kapnak fizetésemelést, a sokkal könnyebben pótolható buszosok meg nem.

Előzmény: archlinux (60985)
trizs77 Creative Commons License 2 napja 0 0 60986

Tehát akkor helyes dolog volt, ma meg már nem, vagy hogy van ez?

 

------------------

 

 

Közben megváltozott a sztrájkjog.

 

 

archlinux Creative Commons License 2 napja 0 0 60985

Nos, én nem szoktam egyenlőségjelet tenni a "jog" és a szerintem "helyes/erkölcsös" közé. Épp a te példád mutatja, hogy 6 éve még "jogszerű" volt ugyanaz a sztrájk, ami ma nem... Tehát akkor helyes dolog volt, ma meg már nem, vagy hogy van ez?

 

De ahogy írtam, ha jogszerű volt a sztrájk, akkor egye fene, nem szóltam semmit, van még más egyéb törvény / szabályozás, amivel nem értek egyet, mégis tiszteletben tartom.

 

Illetve azért azt ideszúrom lábjegyzetként, hogy nyilván az is csípi a csőröm, hogy egynapos fizetési csúszásért sztrájk? (Tegye fel a kezét, akinek még egyszer sem csúszott a fizetése legalább egy hetet.)

Előzmény: BPD-017 (60983)
trizs77 Creative Commons License 2 napja 0 0 60984
BPD-017 Creative Commons License 2 napja 0 0 60983
Nem nevezném zsarolásnak, hiszen a jogi szaknyelvben találhatóak olyan kifejezések, mint sztrájkjog, illetve olyan paragrafusok, amik ennek a jognak a gyakorlását szabályozzák. Igaz, Gaskó bácsiék gördülő sztrájkja óta igencsak meg lett nyirbálva.

Az informatika területe teljesen más, mint a közlekedés. Mint ahogyan az oktatás is. Ott pl. alig találsz olyat, aki bele merne menni abba, hogy sztrájkoljon, mert féltik a munkahelyüket.
Előzmény: archlinux (60981)
archlinux Creative Commons License 2 napja 0 0 60982

Tegnap ki is rúgták a főszervező buszvezetőt.

 

Kirúgni azért szerintem nem kellett volna... Lehet más módon is büntetni, ha törvénytelen volt az akció.

Előzmény: trizs77 (60979)
archlinux Creative Commons License 2 napja 0 0 60981

Ez a komment biztos fog kapni pár mínuszt, de szerintem a sztrájk nem egyéb, mint egyszerű zsarolás, amelyben a munkavállaló szándékosan anyagi kárt okoz a cégnek (bár a tömegközlekedésben ez nem is olyan biztos). Még jó, hogy az elégedetlen munkavállalók nem gyújtják fel a buszt... Persze ha a cég működési szabályzatában (vagy miben) engedélyezett a sztrájk, akkor nem szóltam.

 

Szerintem egy etikus módja van a nyomásgyakorlásnak, klasszikussal élve: "Ha nem tetszik, el lehet innen menni." (Informatikai vonalon hallottam olyat, hogy fizetéskésés miatt felmondott egy egész osztály. Na persze, az informatikusok megtehetik...)

 

Na jó, annyival kénytelen vagyok árnyalni ezt a véleményemet, hogy most a gazdaság nincs a legjobb passzban, és hát ilyenkor valóban a munkavállaló van jobban kiszolgáltatva, mert munkahelyhiány van (egészséges gazdasági környezetben ez korántsem így van, lásd az informatikusok példáját; illetve a menőbb ipari multik tényleg komoly küzdelmet folytatnak a _jó_ mérnökökért).

Előzmény: munkamegosztás (60978)
BPD-017 Creative Commons License 2 napja 0 0 60980
Erről tudtam én is. Csak azt nem értem, hogy a buszosokról miért nincs hír a médiában, hogy kéne valami bérfejlesztés? Jó, nem ilyen érfelvágós hangnemben, mint ez a cikk...
Előzmény: trizs77 (60977)
trizs77 Creative Commons License 2 napja 0 0 60979

Nekem a győri gkv-k szimpatikusak akik 1 napos fizu késés miatt is sztrájkba tudtak lépni.

 

-------------------

 

Tegnap ki is rúgták a főszervező buszvezetőt.

 

A többiek meg aláírtak egy papírt, hogy :

 - szánják-bánják,

 - ők nem is tudták, hogy csak technikai probléma volt,

 - megtévesztették őket.

 

 

munkamegosztás Creative Commons License 2 napja 0 0 60978

Cafetéria is előnytelenül változik, eddig többet lehetett kajára beváltani, ez változik Szép kártyát nyomják sajnos.

 

Nekem a győri gkv-k szimpatikusak akik 1 napos fizu késés miatt is sztrájka tudtak lépni.

 

Volánosok az elmúlt időben igen kevésszer sztrájkoltak...

Előzmény: trizs77 (60977)
trizs77 Creative Commons License 2 napja 0 0 60977

3,4% - ezt keveslik a MÁV-osok. A buszosokkal kapcsolatban mi is a helyzet?

 

---------------

 

A buszosok egyelőre 0%-os béremelésnél tartanak.

 

 

BPD-017 Creative Commons License 2 napja 0 0 60976
http://www.sonline.hu/somogy/kozelet/keveslik-a-34-szazalekos-beremelest-a-vasutasok-inkabb-kulfoldre-mennek-598153

3,4% - ezt keveslik a MÁV-osok. A buszosokkal kapcsolatban mi is a helyzet?
siófoki35 Creative Commons License 3 napja 0 0 60975

hihi :)

Előzmény: 18-09 (60974)
18-09 Creative Commons License 3 napja 0 0 60974
Előzmény: siófoki35 (60973)
siófoki35 Creative Commons License 3 napja 0 0 60973

Rákeresve nem találtam róla képet, így azért felteszem hátha érdekes a magán-helyijáratok kedvelőinek:

 

Celldömölk, MDY-712. (2013-as kép). A járat maga nagyon hangulatos.

 

 

Egyéb képek, neten találva (gugli a barátom): http://users.atw.hu/remai/videk/Celldomolk-vas/celldomolk.html

 

 

ikarus255 Creative Commons License 4 napja 0 0 60972

2013.03.01  helyett jav. 2015.03.01

Előzmény: ikarus255 (60971)
ikarus255 Creative Commons License 4 napja 0 0 60971

27 perc alatt teszi meg a Bakonybél-Zirc távot és érkezés Zirc, Rákóczi térre 5:27.

 

Ezt most a ÉNYKK járat (7420/550) úgy teszi, meg, hogy tovább közlekedik 5:28 kor az autóbusz állomásra(vá) ahova 5:30 kor érkezik és másik vonal és járatszámon 7400/531 tovább közlekedik 5:30 kor Robix vállalat bej u megállóhelyig ahova 5:32 kor érkezik.

 

2015 március 1-től nem az autóbusz-állomástól, hanem Zirc, Rákóczi tértől indul az a betét járat ami a Robix vállalatig közlekedik.

 

Ez azért fontos, mert 5:30 kor van egy Zirc-Veszprém, és ahhoz is passzol, a Rákóczi téri 5:27 es érkezés.

 

Eredetileg ez a járat már a Balaton Volán megyei korszakban is létezett,később 1990 től  Pápai Volán közlekedtette, mert 5:50 kor volt egy Zirc-Pápa járatuk.

1998 tól Bakony Volán.

 

Az 5:45 kor Zirc, Rákóczi térről induló  Zirc-Budapest járatot a Dudari Volán indította még 1992 ben 5:50 kor. /1998.01.01 -től a jogutód a Bakony Volán/

(1998.01.01-2008-ig a zirci indulás 5:50, majd 2008-tól 5:45 a zirci buszállomás átadása óta)

 

A 2013.03.01-i változás hatására, a ÉNYKK kocsi 35 perccel hamarabb kezd, Bakonybélen, a 7410 es vonalon lesz még egy új járat, ami talán a Dudar-Győr járat kocsija fog beforogni Dudarrról Zircre és vissza.

Előzmény: Racilaci (60969)
htibor Creative Commons License 4 napja 0 0 60970

A táblázatban csak indulási idők szerepelnek, 27 perc van adva Bakonybél indulástól Zirc érkezésig:

http://www.volanbusz.hu/hu/menetrendek/fuzet-keszito/print?menetrend=1251&mode=pdf&dir=from&menetrend_id=201

Előzmény: Racilaci (60969)
Racilaci Creative Commons License 4 napja 0 0 60969

Az miért van, hogy a megadott új járat a Bakonybél-Zirc szakaszt 45 perc alatt teszi meg, miközben most egy sima helyközi is teljesíti 30 perc alatt?

Előzmény: ikarus255 (60968)
ikarus255 Creative Commons License 4 napja 0 0 60968

Mi az oka?

 

Illetve lehet hogy nem jó, de megpróbálok magyarázatot találni:

Bakonybélen van egy kinnalvós kocsi ami kezdett 4:35 kor végzett 19:30 kor.

 

Ha eddig szállást biztosított a sofőröknek a Volánbusz és ezentúl sikerült helybeli sofőröket találni min 2 főt akkor a távolsági járatokon van a kötelező 15 órás  jelenléti idő , lehet e miatt van az időpontcsere?

 

Melyik járaton volt több fizető utas? A bérletesek kinél vettek bérletet?

 

ÉNYKK nak ez a csere előnyös, nem csak a VB járt jól?

 

Merre megy napközben a VB-s Bakonybéli telephelyű kocsi 8:25 és 16:30 között?

Előzmény: archlinux (60967)