Keresés

Részletes keresés

trizs77 Creative Commons License 5 napja 0 0 62414

Belőlük lesz majd a konkurencia ?

 

Kétlem.

 

------------------------

 

 

A napokban kezdődik kétszáz, állami támogatással segített autóbusz-vezető képzése.

 

A személyszállítókat talán még a kamionosoknál is jobban sújtja a sofőrhiány.

A hónap végéig megkezdődik a sofőrképzés a kisebb autóbuszos cégeknek is. Első körben kétszáz sofőrjelölt ül iskolapadba, illetve számítógép, laptop elé, hiszen az elméleti tananyag e-learning formában sajátítható el.

 

Azok, akik most kezdik meg a tanulást, három-hat hónap múlva kapnak jogosítványt. Elvileg ezzel már munkát vállalhatnak, de sok cégnél betanítják a friss jogosítvánnyal rendelkezőket: általában tapasztaltabb sofőr mellé ültetik őket, akitől elsajátíthatják a gyakorlati tudnivalókat.

 

A sofőrhiány már akkora az ágazatban, hogy emiatt tevékenységük felfüggesztésére vagy aktivitásuk jelentős visszafogására kényszerülnek a kisebb magyar autóbuszos személyszállító vállalkozások. Harminc buszból csak hármat-négyet tart meg a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesülete (MKFE) tagja, Áipli László, az Áipli Busz Kft. ügyvezetője.

 

A családi vállalkozásból huszonöt év alatt közepes szolgáltatóvá fejlődött cég vezetője azt nyilatkozta, hogy nem találnak olyan munkavállalót, akire rábízhatnának egy hetvenmillió forintos buszt.

Az új jelentkezők kilencven százaléka tisztességes önéletrajzot sem tud írni, nem tudja kitölteni a tachográfot.

 

A cégvezető szerint nem hatékony az állami támogatással indított járművezető-képzési program sem. A tanfolyamokra járó fiataloknak csak a harmada marad meg a pályán.

A képzések kisebb csúszás után a hónap végéig elindulnak – nyilatkozta a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesülete (MKFE) szóvivője.

Árvay Tivadar szerint érthető a kisebb autóbuszos cégek türelmetlensége, hiszen a képzések szervezésénél értelemszerűen a nagy munkáltatókat vették előre.

 

 

Snake-Mojzi Creative Commons License 6 napja 0 1 62413

Sikerült egy pár hónappal korábbi változatot is találnom, ekkor még több vonal élt:

http://web.archive.org/web/20010309200339/http://www.volan.hu/menetr/altalanos/vonal.htm

Előzmény: Snake-Mojzi (62405)
setra415HD Creative Commons License 6 napja 0 1 62412

http://www.handelszeitung.ch/unternehmen/flixbus-ueber-eine-million-passagiere-der-schweiz-1141592

 

Két dolog érdekes:

- Az idei évben akarnak nyereséget elérni,

- Ehhez több utas kell és a kínálatot jobban a kereslethez akarják igazítani.

Előzmény: kbn (62407)
BPD-017 Creative Commons License 6 napja 0 0 62411

de a lényeg látyzik:

 

Ezt félre ütöttem, bocsi.

 

de a lényeg látszik:

Előzmény: BPD-017 (62410)
BPD-017 Creative Commons License 6 napja 0 1 62410

Működik a link. A kilométerek és a menetidők eléggé el vannak számolva, de a lényeg látyzik: kétszer kompolt át a tavon, ha tényleg volt utascsere Siófokon is és Szepezden is. De elég érdekes, hogy amennyi időt ad Siófok és Tihany között, azt teljes egészében elviszi a komp menetideje, és akkor nem néztünk kompmenetrendet...

 

Egy jópár nemzetközi járat hivatalos útvonala a komp volt. Korábban összeszedegettem magamnak párat, utána fogok nézni.

Előzmény: kbn (62408)
Snake-Mojzi Creative Commons License 6 napja 0 1 62409

Valahogy mintha sem a kilométeradatok, sem a menetidők nem stimmelnének ennél a járatnál.

 

Ráadásul a Szepezd-Siófok-Tihany-Füred-Almádi-Veszprém útvonal valóban vagy óriási kerülőt jelentene vagy kétszeri kompolást.

Előzmény: kbn (62408)
kbn Creative Commons License 6 napja 0 0 62408

Balatonszepezd - Siófok - Tihany - Balatonfüred - Balatonalmádi - Veszprém??

Füredet és Almádit, ha jól számolom, 3-szor érintette, míg eljutott Veszprémig... nem semmi... mi lehetett ebben a logika?

Előzmény: Snake-Mojzi (62405)
kbn Creative Commons License 6 napja 0 0 62407

Bár a némettudásom nem túl jó, a linkelt cikk szerintem arról szól, hogy nem jó üzlet alvállalkozónak lenni. Ennek nagyjából semmi köze a fővállalkozó jövedelmezőségéhez (esetleg az, ha a fővállalkozó alacsonyan tudja tartani a díjakat, akkor több profit marad nála), a beszerzők jó esetben nem úgy dolgoznak, hogy ha megy az üzlet, jófej leszek, és felemelem a díjaidat. :)

 

Arra, hogy fenntarthatók-e a mostani piaci árak, leginkább a nagy fővállalkozók számviteli beszámolóiból (EBITDA, ROE stb.) lehet következtetni.

Előzmény: Fradista Utazó (62401)
orangutan Creative Commons License 6 napja 0 0 62406

A Deinbus jelentett csődöt 2014 végén, de nem állt le. Találtak új befektetőt, és a vasúti sztrájkok miatt is megugrott a forgalom, így ment tovább a bolt, még új beszerzésre is futotta. Köszönetképpen az egyik új buszt Claus Weselsky névre keresztelték :)

Előzmény: setra415HD (62404)
Snake-Mojzi Creative Commons License 2016.07.19 0 2 62405
setra415HD Creative Commons License 2016.07.19 0 2 62404

Ennyi sületlenséget egy hozzászólásban...

 

- Én nem úgy látom hogy bedőlne.

- A vasút alá kínálni árban pár éve nagyon nem volt nehéz, sőt mást nem is lehetett. Bár napjainkban a vasút is megtette amit lehetett, saját bevallása szerint annyi kedvezményes jegyet kínál, mint még soha. És utasszámrekordot is várnak ebben az évben.

- Hasonló árazással működnek máshol is a távolsági járatok, sikeresen. (Bár ha a vasútvállalatok buszvállalatainak árazására gondolsz, ott valóban más a helyzet.) 

- Egyetlen nagy buszos cég sem ment csődbe. A City2City szállt ki pár éve (kb. 15 busszal végzett járatokat), illetve egy hónapja vette át a Flixbus a Megabus járatait (szintén kb. 10 busz), a napokban pedig a ONEBUS leállásáról lehetett olvasni, aki szintén pár busszal szolgáltat. Ez így összesen a teljes piac kb. 2-3 százalékát jelenti, és a legkisebb szolgáltatókat. Egy teljesen új piacon szerintem ezek nem kirívó mozgások, és korábban nagyobbra számítottam.

- A két nagy egyesült, nem összevonták.

- Ha egy alvállalkozó kiszáll, az nem jelenti azt, hogy bedőlt.

Előzmény: Fradista Utazó (62401)
torqmatic Creative Commons License 2016.07.19 0 0 62403
orangutan Creative Commons License 2016.07.18 0 0 62402

Majd ha 1-2 kivétellel mind csődbement, akkor vissza fognak állni az árak a "tartható" szintre.

Előzmény: Fradista Utazó (62401)
Fradista Utazó Creative Commons License 2016.07.18 0 0 62401

Németországban az egész távolságibusz-üzletág kezd bedőlni. Két éve, amikor beindultak, mélyen a vasút alá kínáltak árban, erről azóta kiderült, hogy ezek teljesen tarthatatlan árak, és csak veszteséget termelnek, annak ellenére is, hogy kizárólag a legjövedelmezőbb útvonalakra ugrottak rá. A nagy buszos cégek többsége csődbe ment, a két legnagyobbat összevonták egy cégbe, az alvállalkozók sorra dőlnek be.

Előzmény: MCA-001 (62400)
MCA-001 Creative Commons License 2016.07.18 0 0 62400

Mégsem olyan jó Flixbus partnernek lenni?

Németországban már több alvállalkozó szerződést bontott velük, mert csak veszteséget termel nekik a partnerség...

http://www.focus.de/finanzen/news/20-partner-bereits-abgesprungen-millionenverlust-wegen-rabattschlacht-flixbus-laufen-die-busfahrer-davon_id_5737536.html

BPD-017 Creative Commons License 2016.07.15 0 0 62399

Köszi. A 1842, Tatabánya-Siófok-Hévíz járatot ismerem jól, nem napi vagy heti szinten, de viszonylag gyakran szoktam utazni vele Siófok/Balatonföldvár-környékiként. ;)

Előzmény: mcg (62397)
BPD-017 Creative Commons License 2016.07.15 0 0 62398

Köszönöm! :)

Előzmény: Snake-Mojzi (62395)
mcg Creative Commons License 2016.07.15 0 0 62397

az nem, de a Tbánya-Hévíz ami a déli parton jár, az igen.

Előzmény: BPD-017 (62394)
Snake-Mojzi Creative Commons License 2016.07.15 0 2 62396

Na megtaláltam a rendelet-változást.

 

Eredetileg ugye ez szerepelt az 5/1990. (IV. 12.) KöHÉM rendeletben:

Az autóbuszok emelt sebességgel történő közlekedésének engedélyezésére vonatkozó intézkedések

13/A. § (1) Az MR. 112/A. §-ában meghatározott, emelt sebességgel történő közlekedésre feljogosító engedélyt (a továbbiakban: engedélyt) az autóbusz üzemeltetőjének (gyártójának, forgalmazójának) a kérelmére a területi közlekedési felügyelet a forgalomba helyezés előtti, illetve az időszakos vizsgálatához kapcsolódva - a (2)-(6) bekezdésekben meghatározott feltételek alapján - adja ki, illetőleg a kiadott engedély érvényességi idejét meghosszabbítja. A területi közlekedési felügyelet az engedély kiadásáról és az érvényességi idő meghosszabbításáról a Nyilvántartót értesíti.

(2) A kérelemhez csatolni kell a feljogosított szakértő intézmény által - két évnél nem régebben - kiállított szakvéleményt, amely igazolja, hogy az autóbusz megfelel az MR.-ben az emelt sebességgel közlekedéshez meghatározott műszaki feltételeknek.

(3) Az engedély érvényességi idejét az időszakos vizsgálat határidejével megegyezően, de legfeljebb az autóbusz gyártási évét követő nyolcadik naptári év végéig tartóan kell megállapítani.

(4) Az engedély érvényességi idejének meghosszabbításakor a 12. § (6) bekezdésében az időszakos vizsgálatra vonatkozóan meghatározott követelményeken túl vizsgálni kell az engedély alapjául szolgáló szakvéleményben foglalt műszaki felülvizsgálati követelményeket is.

(5) A 4/A. § (1)-(4) bekezdése szerint típusvizsgálói jegyzékbe felvett intézményt, illetőleg a külön jogszabályban meghatározott - a KKF által elfogadott szakértőt alkalmazó - felhatalmazott autóbusz-fenntartót, kérelmére a KKF jogosítja fel a (2) bekezdésben meghatározott szakvélemény kiállítására. Csak a típusvizsgálói jegyzékbe felvett intézmény végezheti el az MR. 15. számú mellékletének 3. és 7. pontja szerinti vizsgálatokat, amennyiben azok elvégzése a (6) bekezdésben foglaltak alapján kötelező.

(6) A szakértő intézmény az emelt sebességgel történő közlekedéshez tartozó jogszabályi feltételek teljesülését egyedi szakértői vizsgálat keretében - az autóbusz üzembentartójának költségére - ellenőrzi. A szakértő intézmény a vizsgálata során figyelembe veszi:

a) az autóbusz típusához rendelkezésére álló típusbizonyítványban vagy nemzetközi jóváhagyási okmányban foglalt adatokat, valamint

b) más kijelölt vizsgálóállomás által készített, emelt sebességű közlekedésre vonatkozó és egyéb szakvéleményeket,

amennyiben azok az MR. 15. számú mellékletének tartalmával összhangban állnak és a vizsgált járműre vonatkoztathatók.

 

Ezt a 72/2015. (XII. 29.) NFM rendelet - 2016.I.01-i hatállyal - módosította:

4. § Az ER. 13/A. § (2)-(4) bekezdése helyébe a következő rendelkezések lépnek:

„(2) Az engedély első alkalommal történő kiadására irányuló eljárásban a kérelemhez csatolni kell valamely EGT tagállam által feljogosított szakértő intézmény által - két évnél nem régebben - kiállított szakvéleményt, amely igazolja, hogy az autóbusz megfelel az MR.-ben az emelt sebességgel közlekedéshez meghatározott műszaki feltételeknek. A jármű-honosítási eljárás, a forgalomba helyezés előtti vizsgálat, vagy a jármű időszakos vizsgálata során annak igazolásául, hogy a jármű megfelel az MR.-ben az emelt sebességgel közlekedéshez meghatározottal egyenértékű műszaki feltételeknek, el kell fogadni a származási országban kiadott forgalmi engedélybe tett, a 100 km/óra sebességgel való közlekedésre jogosító bejegyzést is.

(3) Az engedély időbeli hatályát az időszakos vizsgálat határidejével megegyezően kell megállapítani.

(4) Az engedély időbeli hatályának meghosszabbítását - az időszakos vizsgálathoz a 12. § (6) bekezdésében meghatározott követelményeken túl - az MR. 112/A. §-ában és 15. számú melléklet 6. és 8. pontjában foglalt üzemeltetési műszaki feltételek vizsgálata alapján kell végezni. Az autóbusz gyártási évét tizenkét naptári évvel meghaladó korú autóbusz esetében az engedély időbeli hatálya meghosszabbításának további feltétele a nemzetközi közúti áru- és személyszállítás végzésének egyes feltételeiről szóló miniszteri rendelet 2. számú mellékletében előírt további műszaki feltételeknek való megfelelőség is.”

 

Előzmény: Snake-Mojzi (62393)
Snake-Mojzi Creative Commons License 2016.07.15 0 0 62395

Az ÉNYKK üzletszabályzatában nem szerepel a feláras járatok között.

 

Mostanában nem nagyon találkoztam a járattal, de mintha főleg S313UL és E95-öst szokott volna járni. Bár szerintem nincs a Zalának olyan típusa, ami ne csinálta volna már ezt a járatot.

Előzmény: BPD-017 (62394)
BPD-017 Creative Commons License 2016.07.14 0 0 62394

Sziasztok!

 

A 1628, Keszthely-Veszprém/Balatonfüred-Tatabánya járat pótjegyes vagy sem? Nem egyértelmű a számomra rendelkezésre álló menetrendekből. Illetve a naponta közlekedő járatpárt milyen típus végzi?

 

Köszönöm előre is!

Snake-Mojzi Creative Commons License 2016.07.14 0 0 62393

Mintha idén (talán tavasszal) olvastam volna, hogy végre eltörölték a 8 éves korhatárt, de nem találom a cikket. A vonatkozó rendeletet pedig most fáradt vagyok átolvasni.

Előzmény: setra415HD (62392)
setra415HD Creative Commons License 2016.07.14 0 1 62392

Erről kb. 8 éve hallottam először...

és ha jól értem még mindig években mérik.

 

Egyébként szerintem a 80-al alapvetően nem lenne gond, ha a T100-hoz nem tartozna a 8 éves korhatár, amely ugye magyar kuriózum. :(

Előzmény: kbn (62391)
kbn Creative Commons License 2016.07.14 0 0 62391

http://www.origo.hu/auto/20160714-valtozik-a-kresz-valtoznak-a-sebesseghatarok.html

 

"A Vezess.hu cikke szerint az autópályákon gyorsabban hajthatnak majd a teherautók a 80-as korlát 90-re emelésével"

 

Ha ez a buszokra is vonatkozik majd, növekedhet a távolsági járatok versenyképessége.

kbn Creative Commons License 2016.07.14 0 0 62390

Ha CHS, akkor HOMM.

Előzmény: MCA-001 (62389)
MCA-001 Creative Commons License 2016.07.14 0 0 62389

Valami magáné lesz.

Most láttam a Hungárián CHS táblával.

Előzmény: M62,306 (62384)
vadparaszt18 Creative Commons License 2016.07.13 0 0 62388

Pár ex. Audis Inovell bármelyik cégnek jól esne szerintem az ÉNYKK-n belül. :) 

Előzmény: kem0001 (62387)
kem0001 Creative Commons License 2016.07.09 0 0 62387

Egyelőre ezek még csak találgatások. Ha igaz tényleg, akkor maximum azt az 50-60 kocsit szétosztják a KK-ban, mivel lenne ott rájuk igény.

Előzmény: Snake-Mojzi (62385)
dundalk Creative Commons License 2016.07.09 -1 0 62386

A VB-nek meg kell úgy 100db sürgősen, ha a BKK útjára lép:

http://totalcar.hu/magazin/hirek/2016/07/08/holnaptol_szamuzik_budapestrol_a_hibridbuszokat/

Előzmény: Snake-Mojzi (62385)
Snake-Mojzi Creative Commons License 2016.07.08 0 0 62385

Ha ez igaz, elég nagy érvágás lesz az ÉNYKK-nak:

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=140230839&t=9124412

Megjegyzem, számításaim szerint nem 30, hanem akár 50-60 kocsiról is szó lehet.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!