Keresés

Részletes keresés
Így működik

Bővebben az új keresőről

normaidő 2014.04.24 10:32:39 Creative Commons License 59915

http://nol.hu/gazdasag/buszban-az-igazsag-lejar-a-volanok-ideje-1458061

 

Buszban az igazság: lejár a Volánok ideje?

 

"A küszöbön álló, alighanem jelentős változásokat azonban az jelezheti, amire Völner Pál csak "emlékeztette" hallgatóságát. Jelesül, hogy a Volán-társaságok "személyszállítási közszolgáltatási szerződései 2016 végén lejárnak. Ezért a szakminisztérium vezetésével megkezdődött a szolgáltatók kiválasztására irányuló pályázati eljárás kiírásának és lebonyolításának előkészítése". Aminek az eddigi változtatások alighanem csak az előzményei voltak.

A már megtett lépéseket az NFM kérdés nélkül is összefoglalta. A szaktárcánál úgy fogalmaznak: "a kormányzat az elmúlt négy évben jelentős korszerűsítést hajtott végre a közösségi közlekedés közel két évtizede változatlan szervezeti és működési struktúrájában". Amivel a hivatalos közlés szerint, "az utasok számára magasabb szintű szolgáltatásokat nyújtó, a közpénzeket hatékonyabban felhasználó közösségi közlekedési rendszer" kialakítására törekedtek."

normaidő 2014.04.24 09:47:50 Creative Commons License 59914

Természetesen én nem Szegeden ill. könyékén utaztam....

Előzmény: normaidő (59913)
normaidő 2014.04.24 09:39:09 Creative Commons License 59913

Nekem 2003.12.31-ig volt 10 km es bérletem, és összvonalas helyibérletem.

Ezt váltotta a tarifaközösség megszüntetésekor a 15 km es helyközi bérlet és a helyi bérlet.

Az összvonalas helyibérletet többször egyvonalasra vagy gyaloglásra cseréltem költségcsökkentés vagy épp a helyijárati ritkítás miatt. Később költözés miatt nem vettem bérletet,teljesen más más útvonalon közlekedtem.

Míg Budapesten elindult a BKSZ és a BKV bérletek később Budapest bérletek elfogadása a tarifahatárig, addig vidéken anti BKSZ volt.

Tudom a BKV Budapest Bérletek ára jóval magasabb, mint egy kisvárosi vagy megyeszékhelyi összvonalas, de Budapesthez képest vidéken igencsak visszaléptek.

 

Előzmény: FOMA (59911)
normaidő 2014.04.24 09:30:43 Creative Commons License 59912
FOMA 2014.04.23 12:40:19 Creative Commons License 59911

Mondjuk most, hogy alaposabban nézem, az utasnak igazából fogalma sem volt, hogyan is működött ez a beszámítás anno, csak hallott valamit:

 

„A helyi bérletem kilométerkorlátait – körülbelül 10 kilométer a Szeged–Kiskundorozsma távolság – nem számolták be a menetjegy árába."

Előzmény: normaidő (59909)
RIKA424 2014.04.23 09:07:30 Creative Commons License 59910

Zsámbékon, nemsokára kezdődik:

 

http://www.busexpo.hu/program.html

normaidő 2014.04.22 21:57:57 Creative Commons License 59909

Van pár város ahol a helyközi a helyivel "tarifaközösségben van".

 

Talán Hatvan ahol még működik, Ózdon Kazincbarcikán meg talán kényszerből.

Budapesten akár 17 km is le lehet faragni a busz vagy vasúti bérlet jegy árából. (Budapest Bérlet)

Nem mindegy, hogy csökken valamennyivel a bérlet vagy jegy ára, ha kétfélét veszünk.

Ma részben ezért is versenyképtelen a dolgozó bérlet az egyéni közlekedéssel szemben, mert drága.

A tarifaközösség a kedvezmények segíthetnek népszerűbbé tenni a tömegközlekedést.

Ritkább követésű vonalakon egyenesen a túlélést szolgálja a helyközi járatok bevonása a helyi rendszerbe.

 

 

Előzmény: FOMA (59906)
Ratbus 2014.04.22 21:00:15 © 59908

Ez maximum a wroclaw-i raktárkészlet kisöprése lehet. Az összesen 32 db busz beszerzésére szóló tendert igyekeztek a Rába-Volvora szabni, de elvileg elindulhat a MAN is. A 20 busz bérletére szólónál is próbálták a Volvo 8900-ast helyzetbe hozni, de az Ikarus E134 is indulhat és valószínűleg több nyugati gyártó modellje is.

Előzmény: JLW-470 (59907)
JLW-470 2014.04.22 20:53:07 © 59907

(Részben)Újabb raktárkisöprés lehet ebből?

Előzmény: htibor (59903)
FOMA 2014.04.22 20:38:44 Creative Commons License 59906

... illetve úgy rémlik szegedi korszakomból, hogy nem egységesen szűnt meg, egyes vonalakon mintha tovább tartott volna, de a fene se tudja, akkor nekem még megvolt a díjmentes utazásom, ami később szintén kimúlt, nem igazán érdekelt a díjszabás.

Előzmény: FOMA (59905)
FOMA 2014.04.22 20:35:32 Creative Commons License 59905

Azért kicsit lassan ébredt fel a kedves utas, 14 éve szűnt meg ez a lehetőség.:-)

Előzmény: normaidő (59904)
normaidő 2014.04.22 20:28:40 Creative Commons License 59904

http://www.delmagyar.hu/szeged_hirek/nincs_kedvezmeny_helyi_berlettel_tavolsagi_buszon/2378792/

 

Lassan Budapest kivételével majd mindenhol megszűnt ez a kedvezmény.....

htibor 2014.04.12 18:09:48 Creative Commons License 59903

Név, cím és kapcsolattartási pont(ok)
DAKK Dél-alföldi Közlekedési Központ Zrt.

Teljes mennyiség:
Új autóbuszok adás-vétele, garancia időn belüli vevőszolgálati tevékenységgel az alábbi kategóriákban:
— helyközi regionális, alacsony belépésű vagy alacsony padlós szóló autóbusz, kéttengelyes 16 db;
— helyközi regionális, alacsony belépésű vagy alacsony padlós szóló autóbusz, háromtengelyes 7 db;
— helyközi országos távolsági szóló, kéttengelyes autóbusz 7 db;
— turista autóbusz 2 db.

Helyközi regionális, alacsony belépésű vagy alacsony padlós szóló kéttengelyes autóbusz: hosszúság: 11,8–12,3 méter; motor: dízel, minimum 160 kW; ajtóképlet: 2-2-0; belépő magasság: legfeljebb 380 mm.
Helyközi regionális, alacsony belépésű vagy alacsony padlós szóló háromtengelyes autóbusz: hosszúság: 14,0–15,0 méter; motor: dízel, minimum 200 kW; ajtóképlet: 2-2-0; belépő magasság: legfeljebb 380 mm.
Helyközi országos távolsági szóló, kéttengelyes autóbusz: hosszúság: 12,0–13,0 m; motor: dízel, 240+/-10% kW; ajtóképlet: 2 kifelé nyíló lengő utasajtó; csomagláda térfogat: minimum 4,5 m3.
Turista autóbusz: hosszúság: 12,0–13,0 m; motor: dízel minimum 300 kW; ajtóképlet: 2 kifelé nyíló lengő utasajtó; csomagláda térfogat: minimum 8 m3.

Bírálati szempontok

Az összességében legelőnyösebb ajánlat az alábbiak szerint az alábbiakban megadott részszempontok
1. Az ellenszolgáltatás összege (HUF). Súlyszám 40
2. Szállítási határidő (nap) (szerződéskötéstől számított max.:150 nap). Súlyszám 40
3. Teljes élettartamra vetített energiafelhasználási és szennyezőanyag-kibocsátási költség (EUR). Súlyszám 10
4. Utaskomfort szempontok. Súlyszám 5
5. 4.1. Oldalablakok nyilthatósági aránya. Súlyszám 3
6. 4.2. Nyitható oldalablakok száma. Súlyszám 2
7. Logisztikai többletköltség (igen/nem). Súlyszám 5

Ajánlattételi vagy részvételi határidő
21.5.2014 - 11:00

TED: http://ted.europa.eu/udl?uri=TED:NOTICE:126766-2014:TEXT:HU:HTML

*************************************************************************

Név, cím és kapcsolattartási pont(ok)
DAKK Dél-alföldi Közlekedési Központ Zrt.

Teljes mennyiség:
20 db új,helyközi regionális, alacsony belépésű vagy alacsonypadlós szóló, hosszított kivitelű kéttengelyes autóbusz.

Bírálati szempontok
Az összességében legelőnyösebb ajánlat az alábbiak szerint az alábbiakban megadott részszempontok
1. Az ellenszolgáltatás összege (HUF). Súlyszám 40
2. Szállítási határidő (nap) (szerződéskötéstől számított max.:150 nap). Súlyszám 40
3. Teljes élettartamra vetített energiafelhasználási és szennyezőanyag-kibocsátási költség (EUR). Súlyszám 10
4. Utaskomfort szempontok. Súlyszám 5
5. 4.1. Oldalablakok nyilthatósági aránya. Súlyszám 3
6. 4.2. Nyitható oldalablakok száma. Súlyszám 2
7. Logisztikai többletköltség (igen/nem). Súlyszám 5

Ajánlattételi vagy részvételi határidő
21.5.2014 - 12:00

TED: http://ted.europa.eu/udl?uri=TED:NOTICE:126766-2014:TEXT:HU:HTML

dundalk 2014.04.09 23:05:10 © 59902

Ezt sosem fogják megtanulni, de minek is ő csak egy újságíró

Előzmény: normaidő (59899)
Racilaci 2014.04.09 15:23:36 © 59901

Ez az.

Előzmény: normaidő (59900)
normaidő 2014.04.09 15:09:40 Creative Commons License 59900

http://www.minap.hu/news.php?extend.81478.23

 

A képen egy Scania van, ez nem a vasárnapi Tiszaújváros Budapest járat?

normaidő 2014.04.09 15:05:46 Creative Commons License 59899

Életveszélyben a Volánbusszal ütköző motoros

A 28 éves kemendollári hondás Pókaszepetk irányából Zalaistvánd felé tartott. Tovább »

forrás: Index.hu

 

A Zala Volán mióta Volánbusz? Volánbusz nem egyenlő a Volán autóbusszal.....

 

RIKA424 2014.04.05 14:16:05 Creative Commons License 59898

a cikk íróját nem fenyegeti az a veszély, hogy MENSA tagnak jelöljék.

 

 

Előzmény: Komlósfecskés (59894)
normaidő 2014.04.05 14:08:26 Creative Commons License 59897

A cikkben említett 300 Ft/km tarifa helyi járatnál az kissé tévedés, mert a helyi közlekedésben az egy járműre jutó jóval kisebb napi kisebb kilométer-teljesítmény , illetve a magasabb üzemanyag-fogyasztás miatt drágább a kilométerdíj.

Pl helyköziben régen a Ik 266 átlag 27-29 litert fogyasztott 100 km re vetítve, addig egy helyi 260 as 42 litert, míg egy helyi csuklós 280 as 46 litert fogyasztott 100 km távon.

Majdnem másfélszeres különbség, de az új beszerzésekkel se csökkent sokszor inkább nőtt a fogyasztás, pl a légkondi miatt.

 

Automata váltós "városi" buszok többet fogyasztanak, és a városi közlekedés alacsonyabb sebessége a túl gyakori megállások, mind mind növelik a fajlagos fogyasztást.

 

A sűrűbb megállások meg az alkalmazható kisebb sebesség miatt a napi futásteljesítménye egy helyi kocsinak kb. a fele mint egy helyközi, a távolságihoz viszonyítva meg harmada vagy negyede. 

 

Szerintem egy helyi kocsi napi 100-150 km megy egy nap, helyközi 200-350 között, távolsági 300-600 km között átlagosan.

 

Egy távolsági illetve helyközi busz kijön 300 Ft/km árból, de egy helyi nem, annál inkább  450-500 Ft/km reális egy kisebb vidéki városban, a nagyobbakban pl. Debrecenben ettől magasabb érték jön ki (légkondis helyi buszok), míg a fővárosban a magasabb bérek, meg más tényezők miatt 650-750 Ft/km jön ki.

Szerintem.

 

Előzmény: Komlósfecskés (59894)
normaidő 2014.04.05 13:54:31 Creative Commons License 59896

Veszprém megyei régi hivatalos menetrendkönyveket keresek!

 

1992, 1994, 1996, 1997, 1998 évekből.

Konkrétan a távolsági mezők 1204, 1205, 1206 , 1251, 1705, 1708, 1709, 1730, 1784, 1809 illetve a helyközi 7300-7309, 7400-7449 vonalszámú vonalak érdekelnének.

 

Köszönöm!

Chabee87 2014.04.05 13:48:45 © 59895

Cikkíró barátunkat lehet fel kéne világosítani egy helyi közlekedési üzem működéséről, meg lehet arról is, hogy ÁFA is van a világon...

Előzmény: Komlósfecskés (59894)
Komlósfecskés 2014.04.05 12:13:55 © 59894
EKM-765 2014.04.04 16:39:36 © 59893

Nincs.

Előzmény: RIKA424 (59891)
Komlósfecskés 2014.04.04 15:49:12 © 59892

Nem tudom melyik a jobb, ha ennyire nincs képben, vagy ha ennyire arcátlanul hazudik...

Előzmény: RIKA424 (59891)
RIKA424 2014.04.04 14:22:50 Creative Commons License 59891

Szatmáry Kristóf, a Nemzetgazdasági Minisztérium gazdaságszabályozásért felelős államtitkára hangsúlyozta, hogy Budapest kerületeiben, a vidéki városokban és a helyközi viszonylatokban már eddig is látványosan javult a tömegközlekedési vállalatok buszparkja, azonban ez a folyamat nem állhat le. A Kormány újraiparosítási programjának egyik fontos eleme, hogy a buszgyártás újraindításával a hazai tudásra és gyártási kapacitásokra építve, nemzetközi együttműködésben előállított autóbuszok versenyképesek legyenek a külföldi piacokon is.

 

------------------

 

Ez az ember melyik országban él?

 

Semmi fogalma sincs arról a területről amit Ő irányít ?

 

 

Gyötör 2014.04.04 10:37:52 © 59890

Nem csak engedélyező helyköziben az NFM és helyiben az önkormányzat: 10 éve (mióta közszolgáltatási szerződések alapján kell a menetrend szerinti közlekedést ellátni) most már a közszolgáltatás megrendelője is, azaz akinek az általa megrendelt járatot (szolgáltatást) finanszíroznia is kell(ene) a közlekedési szolgáltató (VOLÁN, MÁV-Start, BKV stb) felé, még pedig úgy, hogy a gazdaságtalanul - értsd: veszteségesen üzemelő, de általuk megrendelt - járatok veszteségét is finanszírozzák, figyelembe véve az ezzel kapcsolatos bevételeket és egy ésszerű nyereséget is! 

Előzmény: RIKA424 (59886)
RIKA424 2014.04.04 10:29:50 Creative Commons License 59889

ők is úgy járnak mint az egyszeri példabeszédben az ungvári bácsi.

 

A székükből 20 éve nem álltak fel, de már a tizenharmadik munkahely neve van a nem létező munkakönyvükben...............:-)))

 

 

Előzmény: Gyötör (59888)
Gyötör 2014.04.04 10:19:30 © 59888

Közlekedési Szolgáltatási Főosztály

Előzmény: normaidő (59887)
normaidő 2014.04.04 10:03:06 Creative Commons License 59887

NFM Közszolgáltatási Fôosztály?

Előzmény: RIKA424 (59886)
RIKA424 2014.04.04 08:35:57 Creative Commons License 59886

Már több mint 10 éve, a Volán társaságoknak NINCS járat indítási joguk.

 

A mindenkori Közlekedési Minisztérium = ma Nemzeti Fejlesztési Minisztérium Közszolgáltatási Főosztálya** engedélyezi bármilyen, helyközi vagy távolsági járat indítását.

 

Helyi járatnál a területileg illetékes önkormányzat az engedélyező.

 

** = a főosztálynak is új neve van, csak nem jut eszembe.

Előzmény: normaidő (59885)