Keresés

Részletes keresés

htibor Creative Commons License 9 órája 0 0 61985

Nézz rá a google map-re és rájössz.

Előzmény: -Smiley- (61983)
-Smiley- Creative Commons License 10 órája 0 0 61984

Az hülyeség lenne bevezetni, hogy ne az út hosszát, hanem adott település légvonalban lévő kilométer távolságát nézze a rendszer? Igy egységes díj lehetne a MÁV és Volán járatokon és nem kéne sakkozni, hogy Bp-Szobathely között melyik irany az olcsóbb

Előzmény: Wiener Walzer (61982)
-Smiley- Creative Commons License 10 órája 0 0 61983

Az első dijemelés majdnem a duplája. Miért nem mennek a buszok a régi úton?

Előzmény: Wiener Walzer (61982)
Wiener Walzer Creative Commons License 12 órája 0 0 61982

Elkerülő út építése miatti díjszabásváltozás:

http://www.enykk.hu/cikk/tajekoztato_2.html

MCA-001 Creative Commons License 2 napja 0 1 61981

A 2024-es Budapesti olimpiával kapcsolatos előterjesztés:

http://infoszab.budapest.hu:8080/GetTirFile.aspx?id=130233

A közlekedéssel kapcsolatos részek a 148. oldalnál kezdődnek.

pl. ilyen is van benne:

Szeged Maty-ér megközelítését a Népligeti buszpályaudvar és a versenypálya közötti 162 km-t expressz buszjárattal is ki kell szolgálni (amely minisztériumi felmentéssel akár 110 km/h-val is közlekedhetne az autópályán, így a menetidő 1:30-ra csökkenne).

 

(még csak most kezdtem olvasgatni)

Wiener Walzer Creative Commons License 4 napja 0 3 61980

Hálás a Volánbusz sofőrjének az eltévedt 11 éves lány családja

Kedd hőse Kanalas József volt, aki a buszmegállóban vigyázott a lányra, amíg érte mentek a szülei. Tovább »

forrás: Index.hu

Chabee87 Creative Commons License 4 napja 0 0 61979

Izé, jól számoltam, hogy 650 Ft-os nagyságrendben vagyunk literenként? :O

Előzmény: Gyötör (61978)
Gyötör Creative Commons License 5 napja 0 0 61978

Részletesebb kissé:

 

"Egyetlen ajánlattevőként a Mol Nyrt. nyerte a Volánbusz idei üzemanyag tenderét, nettó 126,7 milliárd forinttal - az eredmény a hétfői Közbeszerzési Értesítőben jelent meg.

A nyílt közbeszerzést hirdető Volánbusz Zrt. egyrészt a saját nevében, másrészt a Közlekedési Központok, továbbá a Volántrans Kft. megbízásából indította a tendert. A közbeszerzés két részből állt, az elsőben tartálykocsis kiszolgálást, míg a másodikban a közforgalmú üzemanyagkutaknál történő kiszolgálást kért az ajánlatkérő.

Az első rész ellenértéke nettó 112,8 milliárd, míg a másodiké nettó 13,9 milliárd forint lett. Az első részben 164 millió liter gázolaj és 9,3 millió liter benzin tartálykocsis szállítását kérte a Volán. Mindkét mennyiség 30 százalékkal csökkenhet.

A második részben - a benzinkutas kiszolgálásnál - a gázolaj mennyisége 20 millió, míg a benziné 412 ezer liter. A mennyiségek itt is 30 százalékkal lehetnek kisebbek a kértnél."

 

Mennyi.....?

 

Wiener Walzer Creative Commons License 6 napja 0 0 61977

Üzemanyag beszerzés VB és a KK-k és egy fuvarozó cég közös tenderén:

http://m.nol.hu/gazdasag/a-mol-nyerte-a-volan-tenderet-1600471

BPD-017 Creative Commons License 6 napja 0 0 61976
Flextronics is van Tab mellett Zalaegerszegen és Sárváron. A tabiba is járnak sokan más megyékből: Simontornya-Dég-Enying-Szabadhídvég-Tab, Dombóvár-Baté-Igal-Tab járatokkal a Récsei is jelen van a "Kaposos és Gemences" járatok mellett, plusz FlexTaxi Kaposvárról. Itt kb. 1900-2000 ember dolgozik mostanában.
Előzmény: Gyötör (61973)
Chabee87 Creative Commons License 6 napja 0 0 61975

Valószínűleg a cégek központi telephelyét, vagy bejegyzési helyét vették alapul, szóval jól láthatóan kicsit torz a kép. A statisztikák nem olyan részletesek és nagyon nehéz hozzájutni cégek telephely szintű részletes adataihoz, tehát még sok munkával sem lehet igazán pontos térképet létrehozni. A VOLÁN-ok nem ebből fogják megtudni, kivel érdemes jóban lenni. Szerintem a saját területüket pontosan ismerik most is.

Előzmény: Gyötör (61973)
FOMA Creative Commons License 6 napja 0 0 61974

A Mecsek Füszérttel sem érdemes jóban lenni, mert nagyjából az egész Dunántúlon oszlanak el a dolgozóik.:-) 

Előzmény: Gyötör (61973)
Gyötör Creative Commons License 6 napja 0 0 61973

Az ÉNYKK-nak a központja van Szombathelyen, de a négyezer munkavállaló valójában négy megyében dolgozik :-D

 

Ha a többi céggel is ilyen "figyelmesek" voltak a térkép szerkesztői, hiteltelen.

Előzmény: trizs77 (61964)
Chabee87 Creative Commons License 6 napja 0 0 61972

Jelenleg nincsenek bevonva.

 

Nagyjából 2006-08 körül lett bevonva néhány járat, az esti utolsók és a hajnali elsők "pótlására" az 1-es, 9-es, 4-es és a 8-as vonalakon. Ez tartott egészen addig, ameddig az Orangeways meg nem kapta a koncessziót, mert így neki már magának kellett leközlekedtetnie ezeket a járatokat, így az integrációnak ez az egyszerű formája is megszűnt. Akkoriban egyszerűbb volt a helyzet, mert sok vonal egyszerű sugárirányú volt és a Vonatkert ott volt egy köpésre az autóbusz-állomástól, így a helyköziek indulás után csak beugrottak oda.

 

Mióta visszakerült a Bácshoz a helyi üzem, azóta nincs ilyen. Szerintem azért, mert a körjáratokat jóval nehezebb bepótolni, ráadásul most már az új helyi végállomás is messze esik az autóbusz-állomástól. De elvi szinten nem lenne lehetetlen megoldani a dolgot, sőt, kéne is...

Előzmény: BPD-017 (61959)
Takszi55 Creative Commons License 2016.02.07 0 0 61971

Még ezeken felül is vannak hibák bőven a feltöltések között:

 

6371 sehogyan sem elérhető, miközben a keresőben szerepelnek a járatok

6602 vissza irány hiányzik

6812 nem elérhető, miközben a kereső szerint továbbra is létezik az ebben szereplő egyszem járat

6890 vissza irány hiányzik

7165/84 járat nem szerepel holott kereső ismeri

7170/14 járat nem szerepel holott kereső ismeri

7350 utolsó oda és vissza járat hiányzik, holott kereső ismeri

7380 vissza irány egy része van csak feltöltve

7521 oda irány délutáni része hiányzik 

7830 vissza irány első lapja félig van fenn, többi hiányzik

 

A km-ek meg rengeteg helyen nem passzolnak még nyomtatásban sem (GYMS megyei kötetben legalábbis), nemhogy a netes verziókban.

 

Előzmény: Snake-Mojzi (61969)
Wiener Walzer Creative Commons License 2016.02.07 0 0 61970
Snake-Mojzi Creative Commons License 2016.02.06 0 0 61969

Az ÉNYKK-ról jut eszembe, az utasészrevétel-kezelésük elég sajátos:

 

Történt, hogy az egyik évközi menetrendi változás után az érintett vonalak kb. felét (~20 vonalat) hibásan (hiányzó oldalak, lelógó megállónevek stb.) töltöttek fel a pdf-es menetrendekhez. Jeleztem, hogy újra át kéne nézni a feltöltést. Erre visszaírtak, hogy nézzem át én újra, írjam össze a vonalszámokat, aztán talán foglalkoznak vele. Valahogy elfelejtődött a dolog, egy ideig nem foglalkoztam vele.

Az éves menetrendváltáskor jött a második felvonás: némely hibás oldalt menetrendváltozás miatt javítottak, nosza összeírtam azokat, amik továbbra is hibásan szerepeltek. Ezúttal arra hivatkozva nem cserélték ki a hibás fájlokat*, hogy az e-mailben nem adtam meg a postacímem és telefonszámomat...

 

*

Álljon itt e lista:

6605 vissza irány hiányzik

6648 vissza irány hiányzik

6811 oda irányban a korai, vissza irányban a késői járatok hiányoznak

6861 oda irányban a korai járatok hiányoznak

6921 vissza irány hiányzik

7055 vissza irány hiányzik, km és megállónév oszlopok nem olvashatóak

7063 km oszlop nem olvasható

7075 km oszlop nem olvasható

7115 km és megállónév oszlopok nem olvashatóak

7122 km és megállónév oszlopok nem olvashatóak

 

Megjegyzem, a fenti vonalak közül több is érintett az M85 átadása miatti 02.01-i km korrekciókban, úgy látom ezek sincsenek átvezetve a pdf menetrendekhez...

 

Előzmény: visitor007 (61966)
Wiener Walzer Creative Commons License 2016.02.06 0 0 61968

Kötelező üzemanyagtakarékosság van , üzemanyagnorma van tipus és vonali szorzó.

Ha egy Volán vagy újabban KK-s sofőr nem jött ki a normából bíróságra vitték az ügyet vagy újabban a fizetésből vonnak le.... 

Nem passzióból takarékoskodnak , leszívni már gyakorlatilag nem lehet....

Előzmény: visitor007 (61966)
Cpt.Dave Creative Commons License 2016.02.06 0 0 61967

Ha tudom hogy sokáig várok minek járassam a motort. Fűtés attól függetlenül is van. Rákapcsolja a keringetőt, de azt hiszem 10perc állástól még keringető nélkül sem kéne annyira lehűlnie a fűtésnek, főleg nem az utastérnek.

Előzmény: visitor007 (61966)
visitor007 Creative Commons License 2016.02.06 0 0 61966

Örülök, hogy épp rátaláltam erre a topikra!
Több módon és ÉNYKK elérhetőségen próbáltam választ kapni erre a kérdésre, de sikertelenül.
Miért jó az egyes sofőröknek, ha majd minden vasúti átjáróban, piros lámpánál vagy bárhol 10 perc várakozás miatt leállítgatja a buszt? Emellett nem is fűt rendesen(Bár gondolom ha nem jár a motor, akkor a buszon sincs fűtés...). Ezt csupán egy járaton tapasztalom, ezért nem is értem az okát. Jutalékot kap a megtakarított gázolaj mennyisége után? Vagy nap végén leszívja? Vagy miért jó ez neki?

Snake-Mojzi Creative Commons License 2016.02.06 0 0 61965

Nem tudom, a DDKK az egyik cég, akinek a honlapján egyáltalán nincs információ a helyi-helyközi összefonódásokról, mindössze a paksi 5-ös és a siófoki 3-as menetrendjében van utalás rá.

Előzmény: FOMA (61962)
trizs77 Creative Commons License 2016.02.06 0 0 61964

A volánoknak, melyik megyében, melyik céggel célszerű jóban lenniük ?................:-))

 

Itt dolgozik a magyar

Összeszedtük egy térképre, hogy melyik megyében melyik cég a legnagyobb foglalkoztató. Tovább »

forrás: Index.hu

veszprembusz Creative Commons License 2016.02.06 0 0 61963

Veszprém: a Zirc felé/felől közlekedő ex Balaton Volános járatokon elfogadják a 23-as vonalra szóló egyvonalas, valamint az összvonalas helyijáratbérletet, amenyiben az utas Kádárta vagy Gyulafirátót városrészekbe/ből utazik. Gyulafirátót--Veszprém ill. Kádárta--Veszprém viszonylatban ezeken a járatokon csak a helyi tarifa érvényes.

 

Érdekességek:

- a 23-as helyijáratokon nem fogadják el a Zirc--Veszprém viszonylatú helyközi bérletet.

- Az ex Bakony Volán járatai Zirc felé csak felszállók részére állnak meg Gyulafirátóton, vissza irányban pedig csak leszálló utasok részére.

- A Volánbusz vasárnapi Budapest--Veszprém--Zirc (és vissza) járata le- és felszállókat is kiszolgál Gyulafirátóton, de ott kivételesen helyközi tarifa érvényes, a helyi jegyek/bérletek nem.

 

Ezenkívül a helyi és a helyközi hálózat teljesen különálló.

 

 

Előzmény: Snake-Mojzi (61960)
FOMA Creative Commons License 2016.02.06 0 0 61962

Komlón nincs már Aut. áll. - Határtető és Aut. áll. - Zobákpuszta?

Előzmény: Snake-Mojzi (61960)
BPD-017 Creative Commons License 2016.02.06 0 0 61961
Uhhhhh... Szép gyűjtés! :)

Fonyódon is igénybe lehet venni helyi bérlettel helyközi járatokat, de nem tudom, hogyan működik a valóságban. Többször utaztam keresztül Fonyódon úgy, hogy helyi bérletes kisiskolások szálltak föl. Lehet, hogy csak egy-két járat van, mint Siófokon is, és sikerült pont olyat kifogni.

Tavaly nyáron Veszprémben az Aréna/Tesco előtti megállótól mentem be a buszállomásra helyközivel. A busz megállt, sofőrbá szó nélkül adta a jegyet.
Előzmény: Snake-Mojzi (61960)
Snake-Mojzi Creative Commons License 2016.02.06 0 0 61960

Baján tudtommal nincs helyi-helyközi integráció.

 

Egyébként érdekes téme, mert némely KK honlapjáról elég nehéz kihámozni a helyi-helyközi jegy/bérletelfogadásokat.

Az alábbiakat találtam:

Ajka (Bakonygyepes és Padragkút felé)

Balassagyarmat (Teljes integráció)

Bátonyterenye (Teljes integráció)

Békéscsaba (Gerla, Tevan u., Veszely csárda és a Volán-telep felé valamint csak bérlettel Kenderföldek felé)

Budapest (24 órás, 72 órás és heti jegyekkel valamint bérletekkel teljes integráció, vasúton is, személyvonaton vagy gyorspótjeggyel)

Csongrád (Bokros felé)

Érd (Teljes integráció)

Esztergom (Teljes integráció)

Gödöllő (Teljes integráció)

Győr (Ménfőcsanak felé)

Hatvan (Március 1-től a csak Kismama és Kombinált bérlettel használhatók, ideértve a 3-3A és 6 vonalak összes járatát is)

Hódmezővásárhely (Teljes integráció)

Jászberény (Teljes integráció)

Karcag (Teljes integráció)

Kazincbarcika (Meghatározott járatok "K" bérlettel a Borsodchem felé)

Kecskemét (Felsőméntelek, Kadafalva, Kisfái és Matkó felé)

Keszthely ("H" jelű járatok a teljes hálózaton igénybevehetők)

Komárom (Teljes integráció)

Lenti (Teljes integráció)

Mezőtúr (Teljes integráció)

Mosonmagyaróvár (Teljes integráció)

Nagykanizsa ("H" jelű járatok a teljes hálózaton igénybevehetők)

Orosháza (Az AKG Gépgyár, a Linamar és az Üveggyári lakótelep felé)

Oroszlány (Teljes integráció)

Ózd ("K", "T", "NY" bérlettel Szentsimon és az Új köztemető felé)

Paks (Biritópuszta felé)

Pápa (Borsosgyőr, Böröllő, Kéttornyúlak és Tapolcafő felé)

Salgótarján (Teljes integráció)

Siófok (A Volán-telep felé)

Sopron (Néhány járat kivételével teljes integráció)

Szár (Eleve csak helyközik járnak)

Székesfehérvár (Csala és Istvánmajor felé csak "K", "TK" és "NYK" bérletekkel, többi szakaszon teljes integráció)

Szentes (Teljes integráció)

Szolnok (Kombinált bérlettel)

Tata (Menetjeggyel, Tanuló, Nyugdíjas, Egyvonalas és Kombinált bérlettel)

Tatabánya (Menetjeggyel, Tanuló, Nyugdíjas és Kombinált bérlettel)

Tiszafüred (Teljes integráció)

Újszász (Teljes integráció)

Vác (Teljes integráció)

Várpalota (A Kenyérgyár, a Kiskertek és a Szevíz felé)

Veszprém (Ha jól értem, csak elővételi jeggyel használható)

Zalaegerszeg ("H" jelű járatok menetjeggyel vagy "K" bérlettel a teljes hálózaton igénybevehetők)

Előzmény: BPD-017 (61959)
BPD-017 Creative Commons License 2016.02.05 0 0 61959
A helyközi járatok mennyire lettek bevonva a helyi közlekedésbe? Vannak városok, ahol a helyköziek közül kivétel nélkül minden járatot igénybe lehet venni helyi tarifával a városon belül (pl. Érd), vannak, ahol csak bizonyos járatokat (pl. Siófok, az újonnan létrehozott 6007, Siófok-Balatonszabadi-Siójut menetrendi mezővel, összesen 4 járattal). Baja hol tart ilyen tekintetben?
Előzmény: Chabee87 (61950)
paca664 Creative Commons License 2016.02.05 0 1 61958

Mi a baj vele? Egyetlen olyan számozási rendszer az országban ami a városhatáron túl is lát és a szomszéd megyékhez/agglomerációkhoz/közlekedési szövetségekhez is csatlakozni tud. Ezen az elven gyakorlatilag gubanc nélkül végig lehetne számozni az összes helyi és elvárosi viszonylatot az országban. Aminek én azért örülnék, mert azt feltételezné hogy a közösségi közlekedés ennél fontosabb vagy legalábbis annak tartott problémáit már megoldották. 

Előzmény: siófoki35 (61934)
Chabee87 Creative Commons License 2016.02.05 -1 0 61957

A vasútállomásnak napi 6-700 fős az utasforgalma. De ennek egy jelentős hányada, iskolanapokon kb. 400 fő, diák, de az meg nem száll át helyi járatra...

 

Az új végállomás a Déri Frigyes sétány, lényegileg a fő tér (Szentháromság tér) szomszédságában van, szóval igen jó helyen van. A belváros kb. a Déri Frigyes sétánytól kezdődik (a főtér ettől nyugatra, a sétáló utca pedig nyugatra, a főtértől északra fekszik) és kb. az autóbusz-állomásig tart, de a súlypontja a helyijáratok vonalától, a Déri Frigyes sétány-Jelky tér vonaltól nyugatra fekszik.

 

Azzal, hogy most a Vonatkertből átköltöztünk a Déri Frigyes sétányra, az északról és nyugatról jövő helyi járatok (1,12,112,121,4) jobban jártak, de a délről jövők (6,68,8,86,65) nem, mert azok már nem értinik a Jelky teret, vagy a Főiskolát, (errefelé már át kell szállni) márpedig ezekbe a megállókba még volt utasforgalom, nemcsak a főtér környékére megy mindenki. Tehát amolyan fából vaskarika módon költözött át a végállomás az egyik szar helyről a másik, kevésbé szar helyre. A haszon legalább annyi, hogy a hálózat asszimterikussága és a déli irányú vonalak menetrendi túlfeszítettsége megszűnt.

 

Igazából a legjobb helyen a Jelky tér volt, az volt a legjobb a hálózat és a belváros súlypontjainak összehozása szempontjából. Ezt fel kellett adni, mert valaki kitalálta a Vonatkertet, meg a Jelky téret hosszú távon egy nagy körforgalmú térré akarják alakítani. De ez csak nagyon távoli terv, már 10-15 éve is beszéltek róla és semmi nem történt idáig, a régi buszállomás helyén meg csak személyautók parkolnak...

Előzmény: trizs77 (61956)
trizs77 Creative Commons License 2016.02.05 -1 0 61956

Köszönöm.

Szuper ügyes vagy .

Megtartunk.....................................:-))

 

A vasútállomásnak - gondolom én a távolból - napi két-három száz fős lehet az utasforgalma.

Hétvégén fél-fél napokra több.

 

Az új hely inkább központibb a város életében mint az előzőek voltak ?

 

 

Előzmény: Snake-Mojzi (61955)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!