Keresés

Részletes keresés

ujfigura Creative Commons License 1,5 órája 0 0 62290

Van valahol bármilyen adat arról, mennyit keres egy autóbuszvezető az egyes társaságoknál?

Előzmény: f_k (62289)
f_k Creative Commons License 1,5 órája 0 0 62289

http://nol.hu/belfold/otszaz-sofor-hianyzik-lazadnak-a-volanosok-1617635

 

"Ötszáz sofőr hiányzik, lázadnak a volánosok 

 

Könnyen lehet, hogy a Volán járatainak egy részét nem lehet majd elindítani a jelentős létszámhiány miatt – erre figyelmeztet Közúti Közlekedési Szakszervezet. Csaknem ötszáz új sofőrre lenne szükség, miközben az alacsony fizetések miatt a meglevő emberek is odébbállnak.Kritikus a létszámhiány a Volán-társaságoknál: csaknem ötszáz sofőrrel kevesebben vannak a szükségesnél, ezért elképzelhető, hogy az utolsó negyedévre veszélybe kerülhet a közösségi közlekedés – hívja fel a figyelmet már nem először a Közúti Közlekedési Szakszervezet (KKSZ). Ez a helyzet nemcsak a buszok leállásához vezethet, hanem nőhet a balesetek kockázata is.

Végtelenül kockázatos és felelőtlenség túlterhelt, fáradt és az alacsony bérek miatt elkeseredett buszvezetőket munkába küldeni, márpedig az állami tulajdonú Volán-társaságoknál jó ideje ez a helyzet – szögezi le közleményében a KKSZ. A szakszervezet attól tart, hogy a tulajdonos, az MNV Zrt. és a kormány egészen addig nem veszi komolyan az egyre sűrűbben küldött vészjeleket, amíg tragédia nem történik – hangsúlyozza Baranyai Zoltán elnök.

Az elismert kritikus létszámhiány miatt helyenként csak a törvényes foglalkoztatás határát súrolva tudják a társaságoknál biztosítani a buszok közlekedtetését. A nyílt jogsértést vállalni pedig nagy felelőtlenség lenne, ezért ha nem történik változás, a szakszervezet szerint hamarosan járatkimaradások és leállások lesznek.

Az ötven év feletti buszvezetők túlterheltsége még nagyobb gondot jelent, ám az illetékesek mintha meg sem hallanák a vészharangot – véli az elnök. Baranyai állítja, az ágazatban általánossá vált az elkeseredettség, ezért egyre többen keresik máshol a boldogulást. A szakmában működő szakszervezet – más közlekedési érdekvédőkhöz hasonlóan – újabb levélben hívja fel a kormány figyelmét a kockázatos helyzetre.

A KKSZ napokban tartott kongresszusán felmerült: amennyiben a kormány nem talál új ösztönző megoldást a járművezetők képzésére, s megfelelő bérekkel továbbra sem teszi versenyképessé a volános munkát, a szakszervezetek országos figyelemfelkeltő akciósorozatot indítanak, illetve csatlakoznak a MÁV és a városi közlekedésiek által tervezett megmozdulásokhoz."

matteo14 Creative Commons License 2 napja 0 0 62288

Kíváncsiságból.

A helyközi közlekedésben nagyjából hány AP-s busz van régiónként?

Chabee87 Creative Commons License 2016.05.21 -1 1 62287

Az egyik szemem sír, a másik nevet. Ebből gondolhatna arra is az ember, hogy a jövőben esetleg lesz olyan tender, ahol már hazai gyártó (pl. Credo) is elindulhatna, de valószínűleg bekerül a történetbe még egy-két svédcsavar, amitől igazán "magyaros" lesz a végeredmény...

Előzmény: Ratbus (62284)
trizs77 Creative Commons License 2016.05.21 0 0 62286

ekkora városokban kb. évi 130-140 millió forint körüli a veszteség.....................:-((

 

De ez már a mindenféle támogatások utáni veszteség.

 

 

Előzmény: htibor (62285)
htibor Creative Commons License 2016.05.21 0 0 62285

Békéscsaba 2015. évi helyi közlekedés beszámoló:

http://www.bekescsaba.hu/download.fcgi/34284_0_0_6%5F1%5FDAKK%5FZrt%2Epdf

 

Nagykanizsa 2015. évi helyi közlekedés beszámoló:

http://nagykanizsa.hu/downloader.php?file=7fd6cce00f3b968c99756352c87548f2&et=1&bid=0

Ratbus Creative Commons License 2016.05.20 0 0 62284
Racilaci Creative Commons License 2016.05.20 -1 0 62283

Szuper, köszönöm.

Előzmény: kbn (62281)
sosiforda Creative Commons License 2016.05.19 0 0 62282

Elbukott már pár nemzeti buszstratégia

A Lázár János miniszterelnökséget vezető miniszter által beharangozott buszprogramhoz pár dolog hibádzik: elég busz, elég gyártó, és elég nagy piac. Tovább »

forrás: Index.hu

kbn Creative Commons License 2016.05.18 0 0 62281

Menetrendet lehet, térképet nem:

 

 

Előzmény: Racilaci (62279)
redfox2 Creative Commons License 2016.05.18 0 0 62280

Szerintem nincs :(

Előzmény: Racilaci (62279)
Racilaci Creative Commons License 2016.05.18 0 0 62279

Ezen az új volános menetrendi keresőben van-e olyan funkció, hogy: amikor lekérdezem, hogy A-ból B-be milyen buszok indulnak, s kidob a gép egy olyan találatot, amelyik szerint A-ból B-n keresztül C-ig közlekedik, akkor megnézhetem-e az egész, A-tól C-ig terjedő útvonalat, megállónkénti indulási időt stb. (Merthogy tök jó ez a térképes dolog, de csak A-tól B-ig tudom működtetni.)

 

dundalk Creative Commons License 2016.05.16 0 0 62278

Mondjuk én nem tudtam, biztos nem figyeltem mikor mondtad :)

Előzmény: kristoof (62276)
archlinux Creative Commons License 2016.05.15 0 1 62277

Plusz Magyarországon vagyunk, a szocializmus egyik utolsó bástyájában (na jó, egy kis feudalizmussal keverve)...

Előzmény: kristoof (62276)
kristoof Creative Commons License 2016.05.14 0 0 62276

Mondtam már, hogy 2019 december 7. Nem tudom mi ez a csodálkozás. Ezt a Busexpón már elmondták.

Előzmény: JLW-470 (62275)
JLW-470 Creative Commons License 2016.05.14 0 0 62275
trizs77 Creative Commons License 2016.05.14 0 0 62274

Zsúfolt busz borult árokba Tóalmáson

 

Koncz Tamás

 

2016.05.13. 17:070

Harmincan utazhattak a Volán járatán , amikor a távolsági busz egy karambol miatt árokba hajtott.

Eddig kilenc könnyű sérültje van a közúti balesetnek, ami félúton Tápiószecső és Tóalmás között történt: távolsági busz és kisteherautó ütközött, majd az utasokkal teli Volán-járat árokba borult - tudtuk meg Csámpai Attilától, a Pest megyei katasztrófavédelem szóvivőjétől.

 

A buszon az elsődleges adatok szerint 25-30 utas lehetett, őket nagykátai tűzoltók szabadították ki az összetört járműből. A mentés teljes útzár mellett zajlik, a helyszínre pedig két mentőhelikopter is érkezett, hogy a lehetséges súlyos sérülteket azonnal kórházba szállítsák.

Snake-Mojzi Creative Commons License 2016.05.13 0 0 62273
v_peti Creative Commons License 2016.05.13 0 0 62272

Ha már vonatpótlózás: A 16-os vonal vágányzára alatt az út Csornától Szombathelyig két óra volt. Kis faluk, rozoga utak...

 

Ha már gyorsbusz: A Pécs-Szombathely éjszakai (hajnali) járat olyan 70 körüli átlagra van tervezve a vasi-zalai szakaszokat leszámítva, de ott is megvan a 60.

Dénes Balázs Creative Commons License 2016.05.12 0 0 62271

Nem mertem rákérdezni pár napja, mikor a PB honlapján láttam erre utaló reklámot :)

Előzmény: setra415HD (62267)
dundalk Creative Commons License 2016.05.12 0 0 62270

Az sem rossz. Lehet a menetrend tervezője IC-kre gyártott menetrendet aztán elszámolta magát kicsivel :).

Előzmény: matteo14 (62266)
matteo14 Creative Commons License 2016.05.12 0 0 62269

Ééééééés a DDKK ismét lekapcsolta a dolgait és nem elérhető munkaidőn kívül a honlapjuk.
Fel kéne szántani az egész kócerájt, baromi nívótlan amit csinálnak.

Előzmény: sosiforda (62268)
sosiforda Creative Commons License 2016.05.12 0 0 62268

Új autópályás gyorsjáratok Pécs és Mohács között:

 

http://www.ddkk.hu/tartalom/menetrendie/20160517_menetrendie.pdf

setra415HD Creative Commons License 2016.05.11 0 0 62267

Újabb együttműködés Európai távolsági busztársaságok között.

 

Összecsapás helyett összefog a Flixbus és a Polskibus

Nagy bejelentést tett a legnagyobb német és lengyel távolsági buszcég: ahelyett, hogy megtámadnák egymást, a Polskibus és a Flixbus inkább együttműködik, és jegyeket értékesítenek egymás járataira. Elképzelhető lenne ugyanez a Ryanair és a Wizzair között? 431-es[...] Bővebben! Tovább »

forrás: Blog.hu

 

A www.flixbus.hu weboldalon pedig már magyarul is foglalhatóak menetjegyek, akár a Polskibus Berlin-Varsó járataira is.

matteo14 Creative Commons License 2016.05.11 0 0 62266

Zalában van egy olyan két falut érintő betérés, ami ~117 km/h átlagsebességgel teljesíthető csak.

Előzmény: dundalk (62265)
dundalk Creative Commons License 2016.05.11 0 0 62265

Ez szép. Amivel eddig találkoztam leghúzósabb az két település közötti (kb. 10km-es szakasz) 128km/h átlagsebességre tervezett menetrend.

Egyébként ha tényleg jó húzós menetrendet tervez is valaki azért átlag 70-nél "nem illik" fentebb menni.

 

Előzmény: MCA-001 (62261)
trizs77 Creative Commons License 2016.05.10 0 0 62264

Pont ez az. Miért nem tilt le?

Az engedélyezett 90 helyett 110 felett mentünk...

Az legalább 20%.

 

----------------

 

 

Nézd meg a képet.

Láss is.

 

Rajta van a megoldás.

 

Bizonyára egy erősebb vagy gyengébb lejtőn haladtatok.

Mindenképpen lejtett az út.

 

A buszvezető felgyorsított,  majd üresbe tette a váltót és a busz gyorsult 110-ig.

Nem nagy csoda.

Elég sűrűn előfordul.

Sajnos.

 

Szabálytalan meg veszélyes is, de sokan megteszik.

Üresben mi tiltson le ?

 

 

 

Előzmény: MCA-001 (62258)
torqmatic Creative Commons License 2016.05.10 0 0 62263

Hát a Kreszt azért illik ismerni...

Előzmény: MCA-001 (62261)
torqmatic Creative Commons License 2016.05.10 0 0 62262

De tudsz gyorsabban menni ha akarsz, attól függetlenül, hogy nem szabad.

Azt nem tudom, hogy kötelező-e a buszokba a tiltás vagy csak "ajánlott".

Előzmény: MCA-001 (62260)
MCA-001 Creative Commons License 2016.05.10 0 0 62261

Ezzel a 80kmh-s szabállyal a menetrend tervezői is tisztában vannak?

Pl. Szőlőskislak - Sasadi út. 140,5 km, menetéről 99 perc.

Ez kb.85kmh-s átlag.

Nem Tempo100-as járat...

Előzmény: torqmatic (62259)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!