Keresés

Részletes keresés
Így működik

Bővebben az új keresőről

BPD-017 1 napja Creative Commons License 60246
Tisztelt Eti!

Ez nem a Volánbusz panaszvonala. Ez egy olyan fórum, ahol zömmel olyan emberek társalognak, akik hobbi szinten foglalkoznak a tömegközlekedéssel. Amúgy szívesen társalognánk a felmérés eredményéről, ha pontos statisztikai adatokat tudna mutatni. Egyébként a szavaiból azt szűrtem le, hogy a buszjáratok hamarabb léteztek, mint ahogyan Ön Érdre költözött. Nem tudom, mennyire tájékozódott a menetrendekről előzetesen, mielőtt oda költözött volna. Egy megyei jogú várossá váláshoz szükség van 50ezer lakosra. Ha az ötöde használ csak buszt, az is minimum 10ezer ember. A városból vannak sokan, akik Budapestre, néhányan, akik Székesfehérvárra ingáznak. Az első vonattal érnek ők be a fehérvári többműszakos gyárakba reggel 6-ra. Ez 4 óra körül szokott indulni Érd alsóról vagy felsőről épp aktuális vágányzári menetrendnek megfelelően. Illetve vannak, akik a Csepel-szigetre járnak reggel 6-ra, azok is ilyen korai indulással tudnak bejutni a munkahelyükre.

Drága szüleim mondák azt a bölcsességet, amikor gyerekként nem tudtam aludni, hogy "csukd be a szemed, fordulj a fal felé, és aludjál". Ettől jobb tanáccsal magam sem szolgálhatok.
Előzmény: Eti65 (60244)
Grimbusz 1 napja Creative Commons License 60245

Anyuci megengedte, hogy használd az internetet?

Előzmény: Eti65 (60244)
Eti65 1 napja Creative Commons License 60244

Tisztelt Volán!

 

Ez egy szép kertváros!Egy  felmérésből tudjuk,hogy vidéken Érden is a lakosság 80%a autót használ és a vidékiek csak 20%a használ Volánbuszt.Akkor mi a fenének kell hajnali 3:45kor már a  Volánbuszok zajára ébrednem!A kutya nem utazik rajtuk.Max.pár csöves!Az első Volánt ha már egy nyugodt kertvárosban kell Volánbuszt ily sürün járatni,nyugodtan indithatják 4:30 után.Hétvégén elég hajnali fél6kor az első Volánt Budapest M7es autópálya irányában indítani!Nem azért költöztem Érdre,hogy a Volán zajára riadjak fel!

Bezzeg az Iparos úton óránként jár busz!Ha valaki éjjel 3:45kor akar buszozni az rendeljen magának,ilyen szolgáltatás a budapesti BKV-nál létezik!Természetesen dupla árért!

paca664 1 napja Creative Commons License 60243

A közforgalmú közlekedési szolgáltatások igény alapú tervezése

 

Mivel az "igény alapú tervezés" fogalma különösebben sehol sincs kifejtve (kinek az igénye? az utasoké vagy a megrendelőé?), kíváncsi vagyok hogy ez alatt mit fognak érteni. Kistérségi telebuszos rendszerek vagy csúcsidőn kívüli üzemszünet?

Előzmény: kbn (60241)
Racilaci 2 napja Creative Commons License 60242

Ez azért mintha más szeleket jelentene az eddigiekhez - legalábbis a kommunikáció szintjén.

Előzmény: kbn (60241)
kbn 2 napja Creative Commons License 60241

http://www.kormany.hu/download/b/84/10000/Nemzeti%20K%C3%B6zleked%C3%A9si%20Infrastrukt%C3%BAra-fejleszt%C3%A9si%20Strat%C3%A9gia.pdf

 

"A szabályozás csak olyan közszolgáltatás megrendelését engedheti meg, amelynek költséghatékonysága, társadalmi hasznossága igazolt. A szociális, méltányossági alapon megrendelt szolgáltatás esetében is igazolni kell, hogy a választott szolgáltatási mód a leghatékonyabb. Fontos cél a párhuzamos busz- és vonatjáratok menetrendi kínálatbővítő (nem versengő) összeegyeztetése, a verseny által okozott kihasználatlanság megszüntetése, különös tekintettel az újonnan fejlesztett szolgáltatásokra (pl. tramtrain)"

setra415HD aug. 22. Creative Commons License 60240
Előzmény: setra415HD (60238)
Racilaci aug. 22. Creative Commons License 60239

Jól mutatna a 200-asainkon-:)

Előzmény: setra415HD (60238)
setra415HD aug. 22. Creative Commons License 60238

Egy kis újítás a cseheknél:

 

http://iho.hu/hir/usb-bemenet-a-kapaszkodon-avagy-hasznos-ido-toltes-a-buszon-140822

 

 

 

Távolságiban pedig a 230 V-os hálózat elérését is biztosítja néhány szolgáltató már egy ideje.

EKM-765 aug. 17. Creative Commons License 60237

https://www.antikvarium.hu/book.php?ID=546257&oldal=bongeszo&utm_source=ertesito_email&utm_medium=e-mail&utm_campaign=ertesito_konyv

trizs77 aug. 11. Creative Commons License 60236

Fehérvárról Pécsre buszozott egy négyéves

 

Hír24 eltűnt gyerekszékesfehérvárpécs

 

2014. augusztus 11. 07:56

 

Szombaton délután a székesfehérvári buszpályaudvaron tűnt el egy négyéves kisfiú, akit aztán Pécsen találtak meg.

 

A Fejér megyei főkapitányság szóvivőjének késő esti bejelentése szerint a pécsi buszpályaudvaron megtalálták este 9 körül a kisfiút, aki valószínűleg felszállt a pécsi buszra, de ez senkinek sem tűnt fel. Szülei még szombat éjjel elindultak érte Fehérvárról, hogy hazavigyék

 

Szombaton Székesfehérváron 17 óra 30 perckor a Piac téren lévő buszpályaudvaron családja mellől tűnt el egy négyéves kisfiú. Milán eltűnésekor világoskék farmert, fehér alapon színes csíkos póló viselt. A 4 éves gyermek 112 centi magas, 25 kiló súlyú, kék szemű, szőke rövid hajú.

 

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

 

1./ Mivel még csak 4 éves, nem kell neki jegy.

 

2./ Amig a buszvezető bejelentkezni ment símán felszállhatott a buszra.

 

3./ A buszon meg mnden utas azt gondolta, hogy a másik utassal utazik.

 

....................:-)))

veszprembusz aug. 9. Creative Commons License 60235

Nem tudom, ez a galéria mennyire ismert.

 

http://s280.photobucket.com/user/hf-foto/library/?sort=3&page=0

 

Az 1996-os galériában vannak - többek között Volános buszokról - Budapesten készített képek. A többi galériában is találhatók buszos képek, melyeket a szerző vásárokon készített.

 

 

normaidő aug. 8. Creative Commons License 60234

http://www.delmagyar.hu/belfold_hirek/buszon_esett_neki_exe_uj_szerelmenek/2393369/

 

"Buszon esett neki exe új szerelmének

A fiatalkorú lány bántalmazását rövid szóváltás előzte meg. MTI - 2014.08.08. 16:07

Garázdaság gyanújával folytatott nyomozást zárt le vádemelési javaslattal a Mohácsi Rendőrkapitányság augusztus 4-én egy versendi nővel szemben - közölte a Baranya Megyei Rendőr-főkapitányság pénteken.

A police.hu-n olvasható közlemény szerint a 23 éves nőt azzal gyanúsítják, hogy június 10-én a kora délutáni órákban a Liptód és Versend között közlekedő menetrendszerinti buszjáraton rövid szóváltást követően, bántalmazta fiatalkorú nő ismerősét."

normaidő aug. 8. Creative Commons License 60233

http://www.delmagyar.hu/belfold_hirek/busz_es_auto_utkozott_dunakeszin_egy_ember_meghalt/2393363/

 

"Egy ember meghalt, többen megsérültek, amikor személygépkocsi és egy menetrend szerint közlekedő busz ütközött péntek délután a Dunakeszi határán található bevásárlóközpont szervizútján - tájékoztatott a Fővárosi Katasztrófavédelmi Igazgatóság helyettes szóvivője.

 A személygépkocsi vezetője a helyszínen életét vesztette."

Chabee87 aug. 7. Creative Commons License 60232

Nem engedték felszállni a törött személyivel

A 23 éves fiú szombat késő este a dubrovniki megállóban maradt. A Volánbusz szerint nem tehették meg, hogy így felvegyék. Tovább »

forrás: Index.hu

Chabee87 júl. 25. Creative Commons License 60231

Na, akkor nézzük:

 

Alapvetően a jelenlegi helyi rendszert csak úgy lehet megérteni, ha rendelkezünk némi ismerettel a korábbi helyi hálózatról és ismerjük a "történeti" előzményeket.

 

Korábban (90-es évek eleje) egy 10 vonalas helyi hálózat működött. Egy központú, jellemzően sugaras vonalakkal, de azért a vonalak néhol metszették egymást. (A városszerkezetből ilyen hálózat adódik) Számozásuk 1-től 12-ig terjedt, két szám nem volt betöltve, azok meg nem valósult vonalak lettek volna.

 

A követési sűrűség a 4-est (mártonszállási vonal, külterületi alacsony lélekszámú településrészt és egy tanyavilágot lát el) leszámítva csúcsban legalább félóránkénti, csúcson kívül óránkénti volt. A forgalmasabb vonalak csúcsban negyedóráztak. A pályaudvarról (akkor még a Jelky téren volt, valóban a központban) minden óra :15-kor és 45-kor indultak a járatok, a negyedórázók ezeket bővítették fel 00-ás és 30-as indulásokkal. A vonalak ugyan nem voltak teljesen azonos hosszúak, de mindegyik ugyanakkor indult és nagyjából ugyanakkor ért be a pályaudvarra, így alkotva félóránként _pókot_, ahol csúcsban mindenhonnan mindenhova megvolt az átszállási lehetőség. Minden járatnak megvolt a maga saját időpontja, ami 15-, vagy 45 volt, értsd úgy, hogy az órás alapütemben pl. az 1-es mindig 15-kor, a 2-es 45-kor, a 3-as 15-kor és így tovább indult, csúcsban ezek az időpontok lettek kvázi ütemen felüli járatokkal felbővítve félórás, vagy akár negyedórás követésűre. De a járatok alapüteme nem sérült. Úgy gondolom, hogy a 80-as évek végén, 90-es évek elején egy ilyen rendszer itthon igencsak elgondolkodtató, nem mai találmány az az ITF...

 

Aztán, ahogy fogyott az utasszám, csökkent a bevétel, nőtt a veszteség úgy épült le a helyi hálózat. Megszűnt egy lépcsőben több vonal, azokat részben más járatok útvonal módosításával pótolták (ekkor jött létre az első igazi körjárat, az akkori 8-as, mely két csúcsidei vonal, a 8A/régi 8-as/ és a 8Y/régi 7-es/ csúcson kívüli körjáratba összevonása volt), szűkült az üzemidő hétvégén, megszűnt a negyedórázás a forgalmasabb vonalakon, de a rendszer a sugaras, ütemes, csatlakozós jellegét végig tartotta. Többször történt teljesítmény-csökkentés, legfőképpen a hétvégi közlekedésben.

 

Fontos változás volt, hogy úniós pályázat keretében új helyi autóbusz-pályaudvar épült a vasútállomás mellett, a Vonatkert, aminek amellett, hogy értelme nem volt (hiszen akkor sem és most sincs érdemleges átszállóforgalom), legalább eltolta a sugaras hálózat középpontját. Ennek annyi lett a következménye, hogy az ellenirányú vonalak menetideje 3-4 perccel hosszabbodott, ami már tarthatatlanná tette volna a 30 percezős rendszert. Ezért a menetrendbe és a vonalakba is többször bele kellett nyúlni, ami a menetidőhiány okán erősítette a körjárati jellegeket. (pl. Oda, vagy vissza irányban rövidebb útvonalon kellett jönni)

 

Aztán eljött 2009 január, amikor a Bács Volán Zrt-t a tulajdonosi jogkör gyakorlója felszólította, hogy szüntesse be a veszteséget termelő tevékenységet. Ekkor az éves veszteség 70-80 millió forint körül volt várható, melynek a város csak a töredékét tudta kiegyenlíteni. Így került a helyi menetrend és vonalhálózat "összhangba" a város finanszírozási lehetőségeivel. Ekkor éves szinten huszonvalahány millió forintot biztosított Baja városa a veszteség ellentételezésére. Ekkor következett be talán az eddigi legbrutálisabb járatritkítás. Csúcsidei ritkítások, csúcson kívül járatösszevonások. Ekkor jött létre az 1-es és 12-es összevonásából a 112-es, a 6-os és 8-as összevonásából a 68-as járat.

 

Ezt a rendszert vette át 2010. január 1-től az Orangeways. Volt menetrend és vonalhálózat átalakítás is. A vonalszámozások tekintetében jelentős változást a 2013. augusztus végi átalakítás hozott. Módosult a 112-es járat és kétirányú körjárat lett. Az ellenirány, mely a 12-es vonalon kezd és az 1-esen jön vissza, lett a 121-es. A 68-ashoz hasonló, ellenkező irányú körjárat lett a 86-os. Korábban még a Bácsos időkben, volt 39-es és 93-as járat is. Előbbi azt jelentette, hogy a járat a régi 3-as útvonalán ment kifelé, vissza pedig a 9-es vonalán jött. Utóbbi ugyanez, csak fordítva.

 

Összességében tehát látható, hogy a jelenlegi vonalszámozásoknak történeti előzményei vannak, nem pedig lottósorsoláson húzták ki őket. Egy hosszabb vonalszám a helyieknek és a törzsutasoknak nemcsak a vonalvezetésről nyújt információt, hanem még a körüljárás irányát is mutatja.

Előzmény: Trinitatis (60225)
Racilaci júl. 24. Creative Commons License 60230

Ez tényleg nagyon ötletesnek tűnik. Tudna valaki egy vonalhálózati térképet belinkenii / barkácsolni?

Előzmény: juxx (60228)
Dénes Balázs júl. 24. Creative Commons License 60229

Mári néni a gyufatésztát nem külön főzi a halászlétől? Vagy 'szenti(st)vánon ( :P ) mások a szokások, mint a Barbara lakótelepen, vagy a Lóhere főtéren?  :D

Előzmény: Chabee87 (60224)
juxx júl. 24. Creative Commons License 60228

A vasútállomás a város szélén van.

Amikor sok az utas, akkor kábé sugárirányúak a vonalak, amikor kevés, akkor körirányúak, hogy több utasnak biztosítsanak valamilyen lehetőséget kevesebb busszal. Nagyon  ötletes, hogy minden vonal fél óra alatt fordul, és tényleg lehet átszállni, illetve a körjáratoknál talán a végponton való átmenet sem annyira fájdalmas.

 

Sugaras-átmérős járat meg oda kell, ahol sugaras-átmérős utak és utasigények vannak :) Vasárnap és késő este még Győrben is tudna érdekes lenni egy hasonló rendszer, ahol randevú van félóránként, igaz, ott nem fordul meg minden fél óra alatt...

Előzmény: Trinitatis (60227)
Trinitatis júl. 24. Creative Commons License 60227

Amiről beszélsz, azt hurokjáratnak hívják.

Előzmény: Irizar ranger (60226)
Irizar ranger júl. 24. Creative Commons License 60226

A körjárat jobban fel tudja tárni az adott városrészt. Nagyon jó az, ha ügyesen meg van szervezve. 

Előzmény: Trinitatis (60225)
Trinitatis júl. 24. Creative Commons License 60225

12 vonal van. Miért nem 1-től 12-ig számozzák a vonalakat?

Miért kell idióta körjárati vonalakat csinálni? Miért nem átmérős hálózatot csinálnak?

Miért kell titkolni, hogy melyik megállókban áll meg az adott vonal, és hogy oda mikor érkezik?

Előzmény: Valen_10 (60221)
Chabee87 júl. 24. Creative Commons License 60224

Ha topinyitó úr még szokott erre járni, érdekelne a véleménye.

 

Másik úrnak: Mari néni legalább gyufatésztával főzi a halászlevet, miközben a zsebmenetrenden sudokuzik Alvégen :)))

Előzmény: Chabee87 (60223)
Chabee87 júl. 24. Creative Commons License 60223

Úgy látom megérte betenni :)

Szerencsére már be lett linkelve a normál menetrend is, így látható, hogy ez csak amolyan kiegészítő.

Mindezek fényében kissé eltúlzottnak érzem néhányak reakcióit. Mint helybéli, nem tartom rossz ötletnek. Nyilván nem képes egy részletes menetrend helyettesìtésére, de mevannak a maga előnyei: A részletesebb menetrendekből jól látható, hogy nem különálló vonalakról, hanem több vonalcsoportról van szó, melyben a járatok egymás részleges helyettesítői. Így védhető, h nem számsorrendben, hanem csoportokban vannak a járatok. Mivel a hálózat egyközpontú és a központól fix félóránkéntiek az indulások, így itt elég csak csoportosan megadni az indulási időket. Mivel a napi szinten használók ismerik az útvonalakat és saccra jól tudják a részmenetidőket, nekik jelent ez igazi segítséget, mert a részletesebb menetrendektől eltérően itt naptípusonként tudja seperc alatt az utazni szándékozó, hogy az ő járata, vagy annak balamelyik részleges alternatívája mikor indul, nem kell azokat a részletesebb menetrendből összevadászgatnia.

 

Mi ez? Egyszerűen: helyieknek és törzsutasoknak egy mankó, egy kvàzi egyszerűsìtett zsebmenetrend.

Mielőtt még valaki félreértené: Szerintem is hiányzik a megállólista, a részmenetidők és a hálózati térkép, ez azokat nem pótolja.

Előzmény: Chabee87 (60216)
Snake-Mojzi júl. 23. Creative Commons License 60222

Ami inkább gáz, hogy megállólista és menetidő-táblázat még mindig nincs.

Előzmény: Valen_10 (60221)
Valen_10 júl. 23. Creative Commons License 60221
Előzmény: Dénes Balázs (60220)
Dénes Balázs júl. 23. Creative Commons License 60220

LOL :-)))))))

 

Mári néni Alvégen biztos érti is :-DDDD

Előzmény: Chabee87 (60216)
Racilaci júl. 23. Creative Commons License 60219

Ki volt az a tökkelütött, aki ezt kitalálta?

Előzmény: Chabee87 (60216)
normaidő júl. 23. Creative Commons License 60218
Irizar ranger júl. 23. Creative Commons License 60217

Jesszus..

Előzmény: Chabee87 (60216)