Keresés

Részletes keresés

SzeZo Creative Commons License 8 órája 0 0 228977

Hát, ez a "tudott volna" már három t-t is érdemelne a végére, annyira múltidő... Ráadásul "volna", tehát nem tudott, csak akár... De lehet, hogy megcsináltam, nem emlékszem ilyen adatokra, viszont akkor még jóval közelebb voltam a harminchoz, mint a húszhoz (felülről:-)).

Néha elgondolom, milyen jó lenne leadni azt az 5-6 (esetleg 10) kilót, ami vésztartalékként helyezkedik el rajtam, de elbizonytalanodom akkor, mikor csapatostul nyomatjuk és a nálam bálnább termetű emberkék olyan lazán veszik a tempót, hogy öröm lenne nézni, ha éppen nem a tüdőm keresgélném valahol az út porában.

Én is szerettem a Kivi-féle táblázatot és akkoriban nem is nagyon volt lehetőség más felületen összehasonlítani a teljesítményeket. Ha volt is ilyen, akkor sokba kerülhetett használni.

Most pl. a Strava-n felvehetsz bármilyen szegmenst és új korában még KOM-od is lehet, de hamarosan jönnek olyan bringások, akikről soha nem hallottál és letaszítanak a trónról. A Kivi listában legalább egy csomó személyes ismerős volt és annak ellenére, hogy bemondásosak voltak az adatok, én elhittem. Miért is lett volna értelme meghamisítani? Nagyjából mindannyian tudtuk, hogy ki, mire képes.

Előzmény: Tisztul_A_Visztula (228974)
Tisztul_A_Visztula Creative Commons License 9 órája 0 0 228976

Bocs, most szúrtam ki, hogy te is kérdezted. Egy használt Schlitter Encore-t vettem, azaz a Carbonrecumbent 2.0-t. Két évig agyaltam rajta, de a végén az szólt mellette, hogy Mo-on lett eladó egy váz. Pontosabban egy bringa kerekek nélkül.

Előzmény: Friczy (228969)
Tisztul_A_Visztula Creative Commons License 9 órája 0 0 228975

Bocs, de a megálló neve Csobánkai elágazás. Kiskovácsi arrébb van, sőt még előtte van a Csikóváraljai th. nevű megálló is. Kiskovácsiból meg aztán először a "puszta", aztán a "kórház".

Előzmény: henngergely (228972)
Tisztul_A_Visztula Creative Commons License 9 órája 0 0 228974

Akkor csak, hogy Szezo is lássa, hogy mennyivel erősebb nálam, nekem 54 perc volt a legjobbam, s már nagyon a lista végén voltam, s talán 35 perc volt a legeleje, azaz a 37-38 perc már nagyon, de nagyon jó idő. Szezo mintha 45 perc körül tudott volna. ;-)

 

Amúgy 15,5 km-ről beszélünk, s olyan 580 +/-10 m-es szintemelkedésről.

 

Én imádtam ezt az old fashioned listát, bár csak pont a megszűnése előtt találtam rá. Azért mert becsület alapon működött.

Előzmény: Vilard1 (228971)
Tisztul_A_Visztula Creative Commons License 9 órája 0 0 228973

Egészen pontosan milyen rekud van? Abban már szinte biztos vagyok, hogy nem tricikli. Saját gyártás vagy márkanév alatti? Highracer vagy lowracer vagy majdnem ülős?

Előzmény: Friczy (228969)
henngergely Creative Commons License 11 órája -1 0 228972

Igen, Kiskovácsi buszmegállóban a rajt. Kivi tartotta naprakészen a listát, de ha jól emlékszem, elengedte a kezét. 2017-et írunk, az ingyen megvásárolható telefonon is két kattintás, hogy bárkivel tudasd a világhálón mikor, mennyit és milyen gyorsan tekersz.

Előzmény: Vilard1 (228971)
Vilard1 Creative Commons License 16 órája 0 0 228971

Hello marcony,

 

Úgy emlékszem a Topikos időfutam onnan kaezdődik ahol Pomáz után van a Csobánkai elágazás és ott az elágban jobbra van egy busz megálló is. Na az a rajt.

 

És igen fent DK-n a busz megállóban levő kék nyomóskút a vége.

 

Idők: 

Szerintem egy jó menetidő az kb 37-39 perc.

 

Vil

Előzmény: marcony (228970)
marcony Creative Commons License 19 órája 0 0 228970

A dobogókői időfutamot honnan kezditek mérni?

 

Gondolom a cél a nyomós-kútnál van, de ha nem, írd meg légy szíves azt is, meg mellé támpontnak pár időt is.

 

Köszönettel:

M

Előzmény: Tisztul_A_Visztula (228967)
Friczy Creative Commons License 20 órája 0 0 228969

Akkor a Nagytarcsa-Isaszeg közti rész már nem probléma, de a Galgamácsa még igen :) Ott én szimplán feltoltam, amikor arra mentem. A Pilist még nem céloztam meg rekuval, talán majd jövőre, most úgyis váltottam egy kicsit könnyebbre :)

 

Milyen rekud van?

Előzmény: Tisztul_A_Visztula (228963)
SzeZo Creative Commons License 1 napja 0 2 228968

Szerencsém van, mert még nem untam rá a környékünkre, pedig '90 óta itt lakom. Szerencsésnek tartom magam, mert igen sok útvonal közül választhatok, hiszen 15 km-re van a Pilis, a János-hegy és a HHH szinte az orrom előtt terpeszkedik és a Kékes is belefér egy napba. Rengeteg variáció áll rendelkezésemre.

Családtagjaim kérdezték, hogy hogy nem unok rá a munkába járós útvonalaimra. Ők kérdezték, akik rendszeresen úszni jártak a 33 - 50 m-es medencékbe (oda-vissza-oda-vissza). Hiába érveltem, hogy velük ellentétben én csak egyszer látom naponta az adott útvonalat, nem értették.

Előzmény: Tisztul_A_Visztula (228967)
Tisztul_A_Visztula Creative Commons License 1 napja 0 0 228967

Sztem felreertetted az amator szohasznalatomat. Nem a rendszeresen bringan ulo, eleteros, de nem profi ferfiakra gondoltam, hanem a nem eltunyult atlag ferfiakra, akik lehet, hogy evente csak egyszer ulnek kerekparra, de gyorsabbak, mint en. Pl. a srac, aki kitalalta ezt a fekvobringat, Adam, kozel 300 wattos (FTP) "amator", hiszen nem profi versenyzo. En jelenleg picivel tobbet tudok, mint ennek a fele. S engem rengetegen lehagynak Dko fele, amikor orszagutival megyek. Emlekeim szerint te is lehagynal, ld Dko idofutamot.

 

A szantoi falat korabban nagyon megszerettem, de arra regen jartam mar, mert valahogy az egesz kornyekunket unom mar. 19,5 eve lakom itt.

Előzmény: SzeZo (228965)
-nokiN- Creative Commons License 1 napja -1 0 228966

Sziasztok!

Megérkezett Shanghai-ból az x2-es Solarstorm lámpám :)

Kérdésem, hogy van kitalálva már valamilyen rögzítés amivel nehezebbé tudom tenni, hogy lelopják a bringáról?

Az akku pakk nem tűnik túl vízhatlannak egy esőben szerintem beázik. Erre valami ötlet?

 

SzeZo Creative Commons License 1 napja 0 0 228965

Tulajdonképpen onnan indul az emelkedő, de éppen a Szlovák-Ostoros elkerülése miatt kerestem más lehetőséget és adódott a csömöri kerülő. Ez utóbbi bár forgalmasnak nevezhető (melyik nem az?), de jó minőségű és szélesebb, mint a Szlovák kombó, amelyik még zsúfoltabb is.

Az igazi emelkedő jóval Nagytarcsa után következik, de nem mérhető Galgamácsához, vagy Vácegreshez, sem a szántói falhoz. Ezt a szakaszt pár éve újították fel, korábban borzalmas volt, mert a lejtős részeken igencsak rázott.

 

Jómagam boldog lennék, ha felcsúszhatnék az átlag amatőr országútis szintjére, te meg azon keseregsz, hogy oda csúsztál le.

Előzmény: Tisztul_A_Visztula (228964)
Tisztul_A_Visztula Creative Commons License 1 napja 0 0 228964

Az elején még nem bringáztam, gondolom a Szlovák úttól induló emelkedő a lényeg.

Előzmény: SzeZo (228961)
Tisztul_A_Visztula Creative Commons License 1 napja 0 0 228963

Addig jutottam el 3-4 tekeréssel, hogy 5-6%-os emelkedőnél már nem ég az izom a felső combon a térdem felett. 8-10% között párszáz méter után le kell szállnom. Csobánkán a kanyarig ment, Pmarót felől az utolsó 300 m-t nem tudtam megtenni a nyeregig tegnap, ráadásul ott még kisebb jégbordák is voltak. Kb. a 2/3-3/4 a hosszabb távú teljesítményem, mint az országútin, a nagyon rövid távú, meg olyan 50%. Ráadásul pár elfogadható év után az oútin is lecsúsztam az átlag amatőr szintjére, sztem most max 160-170 wattaot tudok csak 1 órán keresztül, ami azért gyengusz.

Előzmény: Friczy (228959)
Tisztul_A_Visztula Creative Commons License 1 napja 0 0 228962

Hát úgy, hogy bejártam Mo. összes települését, s ahová korábban sem a munkám vagy mezei tevékenységeim, sem a gyalogtúrázás során nem jutottam el, sőt az OKK ajánlott útvonalán tett tekerésem során sem érintettem, na oda elmentem vagy csak simán autóval, vagy úgy, hogy autóval odafelé kígyóként "végigtekeredtem" pár addig nem érintett településen, majd ott megtettem bringával egy 50-120 km-es kört (nyilván kisebb kitérőkkel) szintén főleg addig be nem járt településeken, végül autóval hazajöttem egy másik nyomvonalon tekeregve.

 

Szóval kár, hogy nem jegyzeteltem, mert az utolsó kb 1500 települést valamikor 2013-2014-ben érintettem, azaz nem volt olyan régen.

Előzmény: Fishtax (228957)
SzeZo Creative Commons License 1 napja 0 0 228961

Kistarcsa felejtős, de ezt

szeretem.

Erősödjenek a rekusok is! Azért mégsem hegyre küldtem:-).

Előzmény: Friczy (228959)
Elm Creative Commons License 1 napja 0 0 228960

Tehát ha szembe behajtok, akkor át kellene vágnom két sávon is szembejövő autók között? Annál még a szembe tekerés is biztonságosabb...

Való igaz, valamikor a kiegyezés környékén még látszott a felfestés ami átvezetett a kerékpárútra. Mostanra nyoma sincs, de szó szerint, ahogy a guglimapszon látható is. Így elég fura, hogy ott a tábla, hogy behajthatok, aztán az egyszeri kerékpáros meg találja ki, hogy akkor most mi is van?

Előzmény: Grizzly. (228919)
Friczy Creative Commons License 1 napja 0 0 228959

Csömör-Nagytarcsa közt már van út? Amikor legutóbb Kistarcsáról Csömör felé akartam átmenni, hamar lemondtam róla.

 

A Veresegyház-Galgamácsa oda-vissza nagyon jó, főleg, hogy kezdő fekvőbringásnak ajánlod :)

Előzmény: SzeZo (228952)
Fishtax Creative Commons License 1 napja 0 0 228958

Még egy tipp és egy kis kompromisszum, hogy ne kelljen Fajszig sem kocsikázni:

Az 51-esen Solt és Dunapataj között évekkel ezelőtt kiváltották a töltéskoronán vezetett autóutat egy mellete futó úttal, és a régi út aszfaltozását feljavítva a gátat kerékpárúttá tették. _Elmondásokból_ és kocsiból, buszból saját szemmel látva úgy tudom, jó minőségű, viszont csak Dunapatajig aszfaltos, onnan a Duna vonalát követve, egy jó nagy kanyart téve Fajszig murvás/földes felületű. Dunapatajnál ki lehet menni az 51-esre, ami bár forgalmas, de most már jó minőségű, vagy lehet menni a kis forgalmú, de szintén kerülőt jelentő 5106-oson, ami minőségileg nagyjából olyan lehet, mintha római kori mozaikokon próbálnál bringázni. Vagy rosszabb.

 

Ha nem olvastad volna annak idején: http://index.hu/kerekagy/2016/06/14/bringazz_a_munkaba_-_400_kilometert/ Ez a szakasz is említésre kerül benne.

 

robi

Előzmény: Fishtax (228957)
Fishtax Creative Commons License 1 napja 0 0 228957

Az autóutak valóban pocsékok arrafelé, de én kimondottan a bal parti Duna-töltést és az 55-ös menti új kerékpárutat ajánlottam! Ha átkeverednél a Dunántúlra, arra figyelj, hogy a jobb parti töltés Pörböly és a Sió-torkolat között nem a tükörsimaságáról híres, attól északra, a Szent László-hídtól viszont nem rossz, kár, hogy csak Domboriig tart az aszfaltozás, utána murvás szekérút megy jódarabig.

 

(Hogy kerültél Homokmégyre? Sokan azt sem tudják, van ilyen falu. Azt még csak-csak értik, hogy Homok, de mi az a Négy??? :-) )

 

robi

Előzmény: Tisztul_A_Visztula (228954)
Tisztul_A_Visztula Creative Commons License 1 napja 0 0 228956

Még annyi tapasztalatot megosztok, hogy az országútizás után először kicsit félelmetes volt a rekumbens, no nem önmagában az rányíthatóság, hanem a Bp. közeli iszonyat forgalomban. Aztán leesett, hogy csak azért, mert a nagyforgalmú utakon szinte mindig a kis visszapillantót néztem. Erről már félig leszoktam, s azóta nincs para. De azért egy tekerhető jó padka mindig megnyugtat, mert az "állva ülő" bringához képest a fekvőnél kisebb a testtel irányíthatóság, azaz egy váratlan gödör vagy szélbefújás miatt kacskaringót nehezebb megfognom. Egyelőre.

Előzmény: Sánta Kutya (SK) (228947)
Tisztul_A_Visztula Creative Commons License 1 napja -1 0 228955

Köszi a részletes leírást, de ezeket mondjuk elég jól ismerem. Pomázi vagyok, bár a 2. pontban lévő nagykör Zsámbék-Érd szakaszán már elég régen jártam. Nekem úgy rémlett, hogy az 1-es keresztezése után már nem olyan jó az út.

 

Másfelől bár tudom, hogy elég gyenge minőségűek az útjaink, az azért ultragáz, ha ezeket az utakat nevezzük csúcsminőségűnek. Mondjuk azt, hogy ezek nem a szégyen kategóriába tartoznak, lehet rajtuk élvezni a bringázást. Illetve pár kilométer ezeken belül is gond. Pl hiába van egy másik kedvence köröm Pomázról, ami Nagytarcs-Pécel után Maglód-Üllő- stb irányába visz, a Pécel utáni pár kilométertől elmegy  a kedvem.

 

Illetve sajnos ezeket az utakat már nagyon unom, ezért is vagyok hajlandó akár autóba is vágni magamat.

 

Az eddigi tapasztalatom az, hogy van az országban néhány megdöbbentően jó útszakasz, de a legtöbbször ezek rövidebbek mint 10 km (zsámbok-kóka vagy Zsámbok-Dány ???), s a folytatásban visszaadod (vagy visszakapod, nézőpont kérdése) azt, amit ezen a max 10 km-en kaptál (adtál).

 

A Galgamácsa felé vezető emelkedő az jó kis játék, valóban.

 

 

Előzmény: SzeZo (228952)
Tisztul_A_Visztula Creative Commons License 1 napja 0 0 228954

Köszi, na pont ilyen tippekre vágytam. S nem az orgazmus miatt. :-)

 

Amúgy jártam errefelé is pár éve, pontosabban kicsit északra, egy Homokmégy-Foktő-Dunapataj-Hmégy körön, illetve kicsit délebbre, Baja-Duna töltése-Homorúd-Hercegszántó-Baja körökön, de valahogy az nem maradt meg, hogy hű de milyen jó utak lennének errefelé.

Előzmény: Fishtax (228951)
Sánta Kutya (SK) Creative Commons License 1 napja 0 0 228953

Szerintem a Tisza-tó körüli kerékpárút nagyobb része is elég jó, ha hajlandó vagy némi kompromisszumra. Kisköre környékén, ill. Kiskörétől északra a keleti parton van egy-két rövidebb rettenetes szakasz, de a 65 km-es kör nagyobb része jó, a Poroszló–Tiszafüred szakaszt is nemrég hozták rendbe, ahol 2019-ig még közúton kell haladni.

Előzmény: Tisztul_A_Visztula (228948)
SzeZo Creative Commons License 1 napja 0 0 228952

1: Ázsia Center - Csömör - Nagytarcsa - Isaszeg - Gödöllő -

   1 / a - Mogyoród - Szada - Veresegyház - Csomád - Fót

   1 / b - Mogyoród - Fót

Dunakeszi - Megyeri híd

Veresegyházról (étvágy szerint) oda-vissza Galgamácsa (finom:-))

 

2. Pomáz - Csobánka - (itt rázósabb az első nagy lejtő) - Pilisvörösvár - Piliscsaba - Perbál - Zsámbék - Biatorbágy

    2 / a - Budaörs - Pomáz

    2 / b - Sóskút - Érd - Nagytétény - Budafok - Pomáz

Előzmény: Tisztul_A_Visztula (228949)
Fishtax Creative Commons License 1 napja 0 0 228951

"...nagyszerű minőségű úttal sűrűn ellátott terület..."

 

Azt gyanítom, ebből az igényedből is lejjebb kell majd adnod. Egy-egy hosszabb útszakasz még csak-csak van, de hogy ilyenekből hálózat is lenne...

 

Ha ennek fényében tudsz még kompromisszumot kötni, akkor azért ajánlok is:

 

A  kezdete a 150 km-es határon belül van, a Duna bal partján Fajszig kell eljutnod, onnan a folyó töltése Bajáig élvezetesen kerékpározható, ez kb. 25 km. Baja előtt az utolsó másfél km országútival tragikus (lapokból összerakott beton burkolat), de aztán onnan a város központjáig megint jó. Ott meg kell keresned a kiutat Szeged felé, és a városhatártól jön egy kisebbfajta csoda. Különálló, széles kerékpárút az 55-össel párhuzamosan, kiváló minőségű aszfalttal!

 

Én két éve, az átadása után nem sokkal jártam arra, még télen is orgazmus volt. A településeken a meglévő utakat használja, de szerencsére ilyenből nincs sok. Akkor az 53-as út kereszteződéséig volt meg (Kisszállás, kb. 45 km Bajától), azóta újabb részeket adtak át. Mórahalomig (újabb kb. 30 km) biztosan látszik a Google térkép felülnézeti képein (2017-es fotók), onnan nem vagyok benne annyira biztos. Sajnos a Street view képek 2012-2013-asak, azokon még az első kapavágás sem látszik ebből.

(Itt http://www.origo.hu/itthon/20170630-jovo-tavaszra-befejezodik-az-55-os-fout-korszerusitese.html és itt http://www.delmagyar.hu/szeged_hirek/folytatjak_az_55-os_fout_felujitasat_a_hatarig/2510617/ azt írják, Kisszállás és Mórahalom között eddig is volt vmi, azt most felújítják, jövő tavaszra lesz kész. Ha vkinek van saját, friss tapasztalata, megírhatná.)

 

Ez Fajsztól csak Kiszsállásig oda-vissza is 140 km, az már egy egészséges edzésnek talán megteszi. :-)

 

robi

Előzmény: Tisztul_A_Visztula (228948)
Vilard1 Creative Commons License 1 napja 0 0 228950

T_A_V bringa társ ezt is megnézheted: http://bikemag.hu/magazin/hirek/kerekparut-avatas-pannonia-sziveben

 

Tuti jó a minősége!

 

Üdv: Vil

Előzmény: Tisztul_A_Visztula (228949)
Tisztul_A_Visztula Creative Commons License 1 napja 0 0 228949

Azaz ha kicsit konkrétabb segítséget kaphatnék, a pompás volna. Príma, pazar... :-)

Előzmény: Tisztul_A_Visztula (228948)
Tisztul_A_Visztula Creative Commons License 1 napja 0 0 228948

Kilométerben számolok, nem hivatalos államnyelvben. :-) Mondjuk Bp. középponttal 150 km-es sugarú körben bármilyen nagyszerű minőségű úttal sűrűn ellátott terület érdekel.

Előzmény: Sánta Kutya (SK) (228947)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!