Keresés

Részletes keresés

Giordano Creative Commons License 9 órája 0 0 226001

ne gondold már hogy majd leveszik a külsőt és visszateszik neked :-)

minden tiszteletem a rendes boltoké, de ez azért nagyon nem életszerű amit mondasz.

Meg minek is. Össze kellene rakni rendesen és kész.

ja, vagy elhiszel mident amit mondanak ...

ÜDV JG

Előzmény: Swennson (226000)
Swennson Creative Commons License 12 órája 0 3 226000

Ne a Canyonnal legyen tele a tököd. Rendes kerékpár üzletben tényleg csontra szétszedik az új kerékpárokat és össze is rakják. Ja, hogy ők drágábbak mint a vebáruházak...

Előzmény: Giordano (225975)
dhpage Creative Commons License 13 órája 0 0 225999

ha menetrögzítőzve volt, akkor az magától nem fog kilazulni, főleg nem 6 csavar.

de ha nem bízol benne, akkor hajrá. :)

Előzmény: Giordano (225996)
dhpage Creative Commons License 13 órája 0 0 225998

jó mondjuk az enyém 1400lm :)

Előzmény: Grizzly. (225995)
func93 Creative Commons License 1 napja 0 0 225997

Sziasztok!

 

Ha valaki tud infót, hogy eladó bárkinek egy Bianchi 1885 alu/carbon gép, irjon rám itt: bencegm@gmail.com

 

Nagyon szépen köszönöm!

Giordano Creative Commons License 1 napja -1 0 225996

a doboz piros, legalábbis a loctite :-)

 

Egyébként 1x szereltem tárcsát, akkor a kék loctite-ot használtam. Most a canyonon nézek át mindent és azon gondolkodom ezt is meghúzom nyomatékkulccsal. Csakhogy, ha megmozdítom, akkor kell csavarrögzítő. Magyarul ki kell szedni, rögzítőzni és újra becsavarni. Nem nyúlnék hozzá, ha nem az lenne, hogy már egyátalán nem bízom bennük.

 

ÜDV JG

Előzmény: dhpage (225993)
Grizzly. Creative Commons License 2 napja 0 0 225995

Teljesen igazad van, ha autóval vagy, fékezés közben/után jobb levenni a távolságit és rájuk dudálni, mert a túl nagy fénytől elvakulhatnak. Én azonban bringázásról írtam és a H7-es izzó 1100 lumenjével szemben a fejlámpám max 100 lument tud (ami persze nem túl sok, de nekem elég, viszont ezért nem is megyek vele gyorsan éjszaka a kivilágítatlan utakon), a ledes fix lámpa ennek a felét, eddig egyszer sem reagáltak erre úgy hogy megálltak, mintha elvakítottam volna őket, pláne ha messziről lassítok és nem megyek közel. Rájuk világítani is inkább csak azért szoktam, hogy lássam hol vannak és elmentek-e már. Ha vki beruház egy 1200-2000 lumenes fejlámpába (és viszi hozzá hátizsákban az akkutelepet :-), az persze más, arra az autózásra vonatkozó kitétel igaz, azzal már lehet vakítani rendesen, de aránylag kevés ilyet látok az utakon.

Előzmény: dhpage (225991)
Sánta Kutya (SK) Creative Commons License 3 napja 0 0 225994

Az egy kis túlzás, csak pontfőnök voltam, bíráskodni szerencsére nem kellett. :-)

 

Jó, hogy keddre tették az esőt, mert hétfőn 4 különböző helyen kellett felbukkannom rövid idő alatt, és ezt a biciklin kívül semmilyen közlekedési móddal nem lehetett volna megoldani. Azért lihegtem tisztességgel, mire feltekertem a Vár oldalába, és még a lépcsőn is felrohantam két emelet. (Persze, lehet esőben is tolni, meg is tettem már, de mostanában kényelmesebb vagyok ennél.)

Előzmény: hefi (225925)
dhpage Creative Commons License 3 napja 0 0 225993

u.i.

nem a doboz színe kék! (még mielőtt tévedés lenne :) )

Előzmény: dhpage (225992)
dhpage Creative Commons License 3 napja 0 0 225992

az összes gyári szervízutasítás előírja, hogy a tárcsafék fő elemeknél (féktest, tárcsa) kötelező a menetrögzítő használata.

a közepes erősségűt/oldhatót érdemes használni. ez egyébként általában minden gyártónál a kék színű.

Előzmény: Giordano (225990)
dhpage Creative Commons License 3 napja 0 0 225991

"Ha meglátom őket lassítok vagy megállok, rájuk világítok"

 

a lassítás/megállás jó ötlet, de a rájuk világítás nem, mert az erős fénytől megdermednek és nem fognak mozdulni. ilyenkor pont hogy érdemes levenni a fényt róluk (távolságit lekapcsolni), vagy villantani egyet, akkor menni fognak tovább.

 

"Deer can become mesmerized by steady, bright lights so if you see one frozen on the road, slow down and flash your lights. Some experts recommend one long blast of the horn to scare them out of the road, as well."

 

https://www.geico.com/more/driving/auto/car-safety-insurance/deer-safety-tips-for-avoiding-a-collision/

Előzmény: Grizzly. (225989)
Giordano Creative Commons License 3 napja 0 0 225990

6 csavaros tárcsák csavarjaihoz tesztek menetrögzítőt? Ha igen, a közepest?

 

Kösz,

JG

Grizzly. Creative Commons License 4 napja 0 0 225989

Ha sötétben ezen az erdei úton lefelé is mész nem csak felfelé, akkor egy erős lámpát ajánlok, erős fékekkel párosítva. Az erős lámpa lehet fejlámpa is, a bringa világításától függetlenül, amit csak akkor használsz, ha szükséges. Vaddisznó, szarvasbika, őzbak, ha sarokba szorítva érzi magát, ellened fordulhat ilyen helyen, de csak ha utoléred és meg akarod előzni. Ha lelassítasz mögöttük és megvárod amíg elmennek az útból, akkor a tudomány mai állása szerint nem fordulnak ellened (kivéve, ha egy koca és a malacai közé kerülsz). Én főleg vaddisznókkal szoktam így találkozni este bringázás közben. Ha meglátom őket lassítok vagy megállok, rájuk világítok, és megvárom amíg lemennek az útról. A világítástól nem szoktak pánikolni, szép lassan eldöcögnek, de azért nem javaslom túl közel menni hozzájuk.

Előzmény: bergauf (225986)
bergauf Creative Commons License 4 napja 0 0 225988

Ez eszembe sem jutott, ha találkozom egy szarvassal, egyszerűen agyonütöm :) Itt a környezetemben egyébként is nagy a tekintélyük a buzeráns vadászoknak. 

Holgery Creative Commons License 4 napja 0 1 225987

Persze! Nagyon szép csillár lett az agancsából.  :-)

Előzmény: bergauf (225986)
bergauf Creative Commons License 4 napja 0 0 225986

Esténként, sötétben meglehetősen sokat biciklizek. Egy olyan hegyi úton, ahol sok olyan szakasz található, amit egyik oldalról sziklafal határol, a másik oldalról pedig korlát. Ha véletlen ide tévedne egy szarvas, mit csináljak? Van valami bevált módszer, vadriasztó stb? A probléma igazán az, hogy a szerencsétlen vad még sok esetben le sem tud menni az útról, csak szalad az úton. Szerencsére eddig amikor találkoztam velük autóval voltam, de a találkozás csak idő kérdése. Került már valaki hasonló helyzetbe?

SzeZo Creative Commons License 5 napja 0 2 225985

Mindenki tudja, hogy a defektjavító készlet mellé kell csomagolni.

Előzmény: brunnyer (225982)
ember a szélben Creative Commons License 5 napja 0 0 225984

Szelepre...

Előzmény: ember a szélben (225983)
ember a szélben Creative Commons License 5 napja 0 0 225983

Tekerd a szerepre!

Előzmény: brunnyer (225982)
brunnyer Creative Commons License 5 napja 0 0 225982

Sziasztok!

 

Ravasz megoldásra lenne szükségem! Hogy oldanátok meg egy prestás-scrader adapter elhelyezését a kerékpáron? Az a helyzet, hogy általában valamelyik zsebemben van, de úgy bizony tüntettem már el egyet. A táskám nincs feltétlen nálam mindig, az országútira meg nem akarok kistáskát rakni. Szóval valami nagyon frappáns, diszkrét elhelyezési tippet szeretnék. Próbáltam a nyereg alá gumival rögzíteni, de azt macerás volt felrakni, plusz csörgött is a bukkanóknál. Ötletek?:)

Előre is köszi!

halaloszto Creative Commons License 5 napja 0 0 225981

abban a kis keskeny izében könnyű elég szélesnek lenni. persze a lenti példa bizonyítja hogy ott is el lehet szúrni. az én trekkingjeimben mindig olyan volt, hogy lehetne 3mm-el szélesebb.

 

Vajk

Előzmény: Friczy (225980)
Friczy Creative Commons License 5 napja 0 0 225980

Új gyári kereket én eddig csak országútiban láttam (Shimano, Fulcrum), ezeken a felniszalag mindig teljes szélességben végigért, esélye sem lett volna elcsúszni.

Előzmény: halaloszto (225979)
halaloszto Creative Commons License 6 napja 0 0 225979

nekem is volt már ilyen problémám gyári kerékkel. a profi szalag nagyon sprőd. és valamiért nem tesznek egy mm-el sem szélesebbet mint ami minimálisan szükséges. talán grammozás, nemtudom. ha félrecsúszik, és úgy keményedik meg, akkor örökre úgy lesz. állítólag létezik tekercsben öntapadós, az tuti jó lehet. persze azt meg ki kell dobni egy átfűzéskor.

 

Vajk

Előzmény: Giordano (225978)
Giordano Creative Commons License 6 napja 0 0 225978

ja, pontosan.

 

Nem az a kérdés hogyan lehet jól megcsinálni, hanem az, miért volt ilyen sz@rul megcsinálva.

 

Közben levettem az elsőről is a köpenyt, de azon tökéletesen fent van a felniszalag, nemhogy felhajlás, még gyűrődés sincs.

 

ÜDV JG

Előzmény: halaloszto (225977)
halaloszto Creative Commons License 6 napja 0 0 225977

amikor 5-6 bar meg felfelé a téma, akkor a felniszalaf egy nagyon kritikus alkatrésszé válik. 

 

Giordanoval az történt, hogy a belső a résen bement a felni üregébe, mint amikor fújod a rágógumit. És a rágógumi kipukkant.

 

Vajk

Előzmény: Pottorato (225976)
Pottorato Creative Commons License 6 napja 0 0 225976

Felniszalag helyett a következőt alkalmaztam.

Valahonnan volt otthon a szigetelőszalaghoz hasonló tekercs.

Viszont ez annál szélesebb és vastagabb, azzal szépen körbetekertem a felni belsejét.

Jótékonyan befedte a küllőanyák fejeit + lyuk peremeket.

Ráadásul elmozogni sem tud, szerelésnél előny.

Előzmény: Giordano (225975)
Giordano Creative Commons License 6 napja 0 0 225975

most lett tele a t@k@m a canyonnal.

 

Egy pénteki Tisza Tó kör legvégén hirtelen elment a levegő a hátsó kerékből. Kb. 2 másodperc vagy kevesebb alatt. Azt hittem valamibe belementem, hirtelen nem találtam, de mivel ez akkor volt amikor már a parkolóba begurultam és vártak is rám, nem néztem mi az. Ma néztem, nem belementem valamibe, a felniszalag van siralmas módon feltéve. Több helyen visszahajlott, gyűrődött, a defektet egy nagy felhajlás okozta, a belsőt a küllőcsavarnál az egyik lyuk pereme vágta ki.  Fényképen nem látszik jól, de egy több mm-es vágás van rajta. Pont a csavarnál, pont ahol nem volt felniszalag és belül, nem a futófelület felé.

Oké, hogy ez csak egy defekt, de mi van ha a múlt héten a Monte Baldo-ról lefelé száguldva durran el ebből az egyértelmű összeszerelési hibából?

Ráadásul, még nem is olyan hiba, amit nehéz észrevenni. Az összeszerelő vagy nem tudta mit csinál, vagy lesz@rta, hogy ilyen állapotú felniszalagra szerel. Mennyi ilyen futhat még az utakon?

Az, hogy hónapokkal később szállítanak, nem lehet velük normálisan kommunikálni, még megemésztem, de ez?

Most szedjem szét darabraira a bringát és rakjam össze mint anno a Dacia-t?

 

Németeknél hol  lehet emiatt reklamálni? Úgy értem nem a Canyonnál, mert azok nem reagálnak levélre.

 

ÜDV JG

 

 

 

SzeZo Creative Commons License 2016.05.21 0 1 225974

Úgy indultam a "Miénk a pálya" rendezvényre, hogy ma legalább egy körrel többet megyek, mint tavaly. Nem sikerült, mert az ígért 1 óra helyett már 45 perc után kitereltek minket mondván: mire a lassúak is körbe érnének, 10 óra is elmúlna.

Így meg kellett elégednem öt körrel. Jó öt kör volt, magamhoz képest elég jó időt mentem az új, érzetre kissé ragadós aszfalton. Kárpótlásként elmentem Isaszeg felé és úgy haza. Miként tavaly, idén is a kárpótló körön kaptam defektet.

 

Volt a rendezvényen egy pici manó. A lába alig ért le a futóbicikliről, de végig hajtotta a pályát. Nagy gratula a csöppségnek!

bm613 Creative Commons License 2016.05.20 0 0 225973

Fordítva. Pont a Krisztináról nem szabad, az Attilán kell maradni, ha normál balkanyar a cél.

Előzmény: Friczy (225969)
Frajti Creative Commons License 2016.05.20 0 0 225972

Mondjuk mind az útvonalválasztás szempontjából, mind a felférés szempontjából nagyon nem mindegy, hogy hétköznap v. hétvége :)

Előbbi esetén simaügy Kelenföld, mind közelekdésben akkor az a jobb, és fel is fér. Ha hétvége, akkor meg nyugisabb a város, és jobb is a déli (amíg még van :D)

Előzmény: halaloszto (225967)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!