Keresés

Részletes keresés
Így működik

Bővebben az új keresőről

gabriel8 1 napja Creative Commons License 221861

Sziasztok !

Néhány alpesi bringás videó után - valóban a változatosság kedvéért - készítettem egy best of videót az Andalúziában tett (2012-es) túráról. Eddig azon 12 napból csak a 2000 m fölé vezető utakat mutattam; most mást is látni - ez is volt a cél. Mivel túl hosszú lett volna, ketté vágtam; ez az első rész az alábbi szakaszt fedi le:

Malaga - Puerto del Leon (kilátás) - Almunecar - Mirador Cabra Montes (panorámás emelkedő) - Motril - Haza del Lino ( panoráma tengerre, Pico Veletára (3396 m) ) - Motril - Granada - Pico Veleta - Granada
Az egyik tengerparti kaptató mély nyomokat hagyott bennem - a tengerpartot elhagyva egyből ütött a forróság, kb. 35 fokban, szinte zéró légmozgás mellett 9-10%-oson fölfelé... - közben 2 km-nként akadt árnyékos hely: 1-1 fenyő által. Közte semmi ! :)  De ennél azért szebb a Pico Veletára (3396 m) való feltekerés...

- a 2. részben lesz orkánban való 3000 m feletti tekerés csodás panorámával, sivatagon (tabernasi sivatagnak hívják) keresztül történő bringázás és néhány magasra vezető út is persze... :)



Jó szórakozást! 

G




tanárnéni kedvence 2 napja Creative Commons License 221860

Engem meggyőztél (bár a hálókocsi eddig kényelmesebb volt, mint a buszon alvás). Akkor viszel autóval minket? ;)

Előzmény: henngergely (221857)
Törölt nick 2 napja Creative Commons License 221859

A nyaron fent volt a lotus csapat facebook oldalan 4 darab ugyan ilyen bringa, 1200-font / db aron.

Előzmény: egabor64 (221618)
Mal924 2 napja Creative Commons License 221858

Várjatok már, nem vitaindítónak szántam a dolgot! Tőlem aztán mindenki azzal jön, amivel akar. :) Mivel óvatos kirándulós-túrának gondoljuk a dolgot túlszervezés nélkül, remekül passzol az esti vonatra szállás, és 1-2sör elfogyasztása után kis szunya reggelig, hogy a hatos érkezés után keressünk egy pékséget, reggelizni... :)

Persze lehet kocsival is menni, de nem akartunk foglalkozni a hol parkolok, ki vezet, hogyan férünk be, miegymás témakörrel.

De mivel rugalmas az egész, maximálisan megbeszélhető a találkozópont. :)

 

Előzmény: henngergely (221857)
henngergely 2 napja Creative Commons License 221857

Tényleg, 48€ ezt benéztem.

Ehhez nyugodtan számoljunk még szállást a megérkezés napjára- gondolom este fáradtan senki nem akar még tekerni is. Nem éri meg az olcsóbb jegy.

Az autós útiköltség fix, az osztódik az utasok között. Ha két-három-négy ember utazik, akkor is 35. Vagy 30, ha takarékos a kocsi. Míg a vonatos megoldásnál fejenként fix. Ketten utaznak már anyagilag is megéri, pláne ha még többen. Arról nem is beszélve, nem tudom hogy vagy vele de ha valahova fele annyi idő alatt jutok el az nagy előny. Nem fog beállni a nyakam a kényelmetlen helyen alvástól, nem kell aggódnom hogy a bringa és felszerelés épségben velem együtt ér a célállomásra.

Előzmény: k.andras.1970 (221855)
bm613 2 napja Creative Commons License 221856

És ha két ember van az autóban, már ugyanannyi. Ha jól értem, nem egyedül akar menni Mal924.

Előzmény: k.andras.1970 (221855)
k.andras.1970 2 napja Creative Commons License 221855

Nappali vonat 2*24 eur = 48 eur, éjszakai 59, nem kicsit drágább.

59 eur kb 18 e Ft, kb fele mint amit te számoltál kocsival.

 

Előzmény: henngergely (221854)
henngergely 2 napja Creative Commons License 221854

Ha valami több mint kétszer annyiba kerül, akkor nem "kicsit drágább" :)

Gugli nekem azt dobta ki, hogy nincs 500km Ljubljana Budapesttől. Majdnem végig autópálya vezet. Egy átlagos benzines autóval az kb. 70 liter (dízellel 50?), erre jön a matrica 3+5 vagy 10ezres költsége. Laza becsléssel a teljes út 35-ből kijön. És nem 11 órán át zötyögsz a vonaton, hanem kora reggel indulsz, délben már a szlovén bagettet mártod a kávéba.

Előzmény: Mal924 (221851)
Mal924 3 napja Creative Commons License 221853

Én inkább az infot hívtam. :)

Másnap...ésszel kell inni a vonaton. :D

 

Előzmény: Rottentroger (221852)
Rottentroger 3 napja Creative Commons License 221852

ja, csak a fenének van kedve másnap bringázni :) nekem az elvira nem dobott ki semmit

Előzmény: Mal924 (221851)
Mal924 3 napja Creative Commons License 221851

Felhívtam a MÁV-ot, hogy nyáron le szeretnék jutni Ljubljana-ba kerékpárral, és kiderült, minden nap megy vonat, csak az estére van ott. Ez 24EUR. Oda-vissza dupla ennyi. De nyáron heti kétszer van egy kicsit drágább, ami viszont este megy, és reggelre van ott. Az turista szempontból kedvezőbb, de az 59EUR oda-vissza.

Egyelőre ennyit tudok MÁV ügyben. :D Ennyiért én nem autóznék, és nem bonyolítanám. :) Mekkora buli bringával vonatozni éjjel. :D

Előzmény: Rottentroger (221850)
Rottentroger 3 napja Creative Commons License 221850

Uff, de farok vagyok, akkor csak a melyik az a vonat érvényes...:D

Előzmény: Rottentroger (221849)
Rottentroger 3 napja Creative Commons License 221849

Melyik az a vonat? Én nem leltem. Bringával együtt, oda-vissza 19k?

Előzmény: Mal924 (221848)
Mal924 3 napja Creative Commons License 221848

19.000HUF a vonat oda-vissza egy felnőtt, egy bringa, 19körül indul, reggel 06-ra van ott. Vissza valami hasonló, este indul, reggel itt van. Emiatt gondoltuk, egyszerűbb, mint autózni...

 

Előzmény: Rottentroger (221846)
henngergely 3 napja Creative Commons License 221847

Autóval néhány óra csak.

Előzmény: Rottentroger (221846)
Rottentroger 3 napja Creative Commons License 221846

Nem rossz ötlet, de a vonatozást ki kéne hagyni valahogy.

Előzmény: Mal924 (221845)
Mal924 3 napja Creative Commons License 221845

Nyáron valakit érdekelne egy Ljubljana-Rijeka-Trieszt-Udine?

Vonattal Ljubljana, és onnan tekergés a tengernél, meg amit addig találunk a régióban. Ezt mindenképp érintve, kényelmes nézelődős fotózós túra, nem széthajtós...:

Kerékpárral a felhagyott vasútvonalon

Ismét énblog következik… A múlt hétvégén biciklitúráztam egyet a szlovén-olasz határon átvezető kerékpárúton. A dolog érdekessége az, hogy a kerékpárút 95%-ban felhagyott vasútvonalon halad. A sportmániás feleségem e miatt tudta a lusta vasútmániás férjét a[...] Bővebben! Tovább »

forrás: Blog.hu

 

Olyan öt napot tervezünk, de még minden képlékeny. Vonat, panzió, kemping, tengerpart, napsütés... :)

 

 

SzeZo 4 napja Creative Commons License 221844

Így igaz, mert már el is lopták.

Előzmény: Fishtax (221843)
Fishtax 4 napja Creative Commons License 221843

Valamint nehéz ellopni!

 

robi

Előzmény: Mal924 (221841)
oleandro 4 napja Creative Commons License 221842

és a gemoetriája smafu?

Előzmény: Mal924 (221841)
Mal924 4 napja Creative Commons License 221841

A súlya nekem tetszik...

 

Előzmény: oleandro (221840)
oleandro 4 napja Creative Commons License 221840

Vsz. teljesen átlátszó. Már-már láthatatlan. Az tuti, h. én ilyet eddig még sose láttam :)

Előzmény: tcsaba95 (221838)
SzeZo 4 napja Creative Commons License 221839

Ez inkább csak lehetett, mert már nincs is itt:).

Előzmény: tcsaba95 (221838)
tcsaba95 4 napja Creative Commons License 221838

Sziasztok!

 

 

Szeretném tőletek megtudni, hogy szerintetek ez milyen váz lehetett/lehet?

 

Előre is köszi! :)

Frajti 4 napja Creative Commons License 221837

Hehe, nekem is ugyanez volt a baja, és ezért rendszeresítettem a bringán én is egy fogpiszkálót :D

Előzmény: Rottentroger (221835)
neszójábe! 5 napja Creative Commons License 221836

Van dinamós biciklim is elég jó fénnyel, de ha megállsz nem világít.

Az elemeseket jobban szeretem.

A múltkor vettem 450 Ft-ért a kirakodós árusoktól első lámpát. 

 

 

 

 

 

   

 

 

 4 ledes , 3 ceruza elemmel működik .

2 db-ot feltettem a kormányra egymás mellé, az eddigiek közül ennek van a legjobb

fényereje.

Előzmény: ...FGHKLÉJ (221833)
Rottentroger 5 napja Creative Commons License 221835

Cateye TL-LD130: nekem is kiesett, egy fogvájóval tökéletes a mai napig. 

 

Agydinamót meg nem fogok felrakni a bingámra. Nehogy az agy majdnem olyan nehéz legyen, mint a teleszkóp...:D

 

Ráadásul ami értelmes, az 25k. 

 

A lion akksi egy ezres. Lemerül, csere. 

Előzmény: ...FGHKLÉJ (221833)
oleandro 5 napja Creative Commons License 221834

sőt, hagyományos dinamóval is működtethető erős fényű LED-es lámpa, ami még be is világítja az utat!

Előzmény: ...FGHKLÉJ (221833)
...FGHKLÉJ 5 napja Creative Commons License 221833

Nem akarok vitát generálni, meggyőzni senkit, sőt tudom, hogy a dinamós véleményemmel a különcök közé tartozom, de leírom nekem mivel vannak tapaszalataim, bár a konkrét típusokra nem emlékszem. A felhasználási területem csak túrázás és városi közlekedés. Mostani fejemmel környezetkímélőbbnek és kényelmesebbnek tartom a dinamót, eleget próbálkoztam már mással (outit hagyjuk :)).

- Cateye első lámpa (típusnevét nem tudom): kb. 8 év alatt hiba nélkül és azonos fényerővel teszi a dolgát

- kínai XML T6 reflektor, DX.com-ról: kb. 2 éve, gond nélkül dolgozik

- Blackburn első lámpa: leesett a tartóról, összetört

- Cateye TL-LD130: 2 példánynál is a bekapcsológomb tönkrement. Nemrég adtam oda a búráját egy srácnak, akinek leesett és elveszett a hasonló lámpábúrája

- Sigma nemtudommi: a gyári o gyűrűs rögzítés kb. 1 év alatt „elbomlott”, ideig-óráig befőttesgumival helyettesítettem, most más barkácsmegoldás van a rögzítésére

- Kínai 1 dolláros elemes: gyárilag gyenge a rugó, rázkódásnál kontakthiba, kikapcsol

- Tesco-s lámpák: lámpatartó eltört

- Kínai prizmával egybeépített, csomagtartóra szerelető lámpa: gyakorlatilag 2 nap alatt leszívta az elemeket(akksikat), csak csavarhúzóval cserélhetőek az elemek/akksik

- Kínai mágneses lámpa, alap Reelight koppintás: letört a búra, a rögzítő csavarok elrohadtak

- szilikonos békalámpák: ezekkel csak annyi a probléma, hogy a két gombelem többe kerül mint maga a lámpa, nem lehet akksikról működtetni

Hagyományos dinamó (az én, és a feleségem városi biciklijén):

- izzó kiégett

- kontakhiba a vezeték és lámpa találkozásánál

Agydinamó (feleségem túrabiciklije):

- semmi

 

A hagyományos dinamós lámpák szerintem kielégítő fényt adnak, messziről észlelhetőek vele a kerékpárjaink. Az elemes lámpáknál további hátránynak tartom, hogy a nyeregcsőre rögzítve a csomag (túra, karton tej akármi) kitakarja, kabátra, csomagra való rögzítés elmozdulhat. Nemegyszer találkoztam autóvezetőként olyan emberrel, akiknek a lámpáját ilyen dolgok miatt észre sem lehetett venni.

Mal924 5 napja Creative Commons License 221832

Én tavaly a Balatonkerülés éjszakai részén jöttem rá, milyen fontos a normális világítás...

Az erdei részen nem viccesek a gagyi első lámpák, oda kell a reflektor. Csoportban mentünk, a jobb lámpás mindig egy gagyibb lámpás mögött, hogy lásson az első is.

 

Sisakon villogósok hátra, mert kétszer jobban látszik közúton az autóknak. A fényvisszaverő ruha sem butaság. Főleg éjjel, a kétoldalt fűvel benőtt bringaúton szilikon ledlámpával szembejövőkön :D

 

Hátulra meg azért használok két lámpát, mert az ördög nem alszik, mi van, ha kialszik, és nem veszem észre.

Inkább legyek karácsonyfa, mint halott.

Előzmény: kocsi (221831)