Keresés

Részletes keresés

macmelon Creative Commons License 1 órája 0 0 172641

Akkor ez egy baromi jó edzés volt az őszi félmaratonra! :)

Előzmény: esz-ki-mo (172640)
esz-ki-mo Creative Commons License 1,5 órája 0 0 172640

Üdv minden régi és új topictársnak!

 

Megkockáztatok egy on topic hozzászólást…ennek oka, hogy 5 év után elhatároztam, hogy ismét felkészülök egy – számomra – hosszabb futásra, ami szokás szerint a félmaraton volt. Extra motívációként, összekötve a kellemessel, azaz a nyaralással,  a Wörthersee halbmarathon-t választottam.

A felkészülésem magamhoz képest meglepően jól sikerült, február vége óta közel 50 alkalommal futottam, a régi 5.50-6.00 perces tempóhoz képest gyorsabban, általában 5.35-5.45-ben (hiába, öregszem…)

A futások általában rövidek voltak, így tesztként 3 héttel verseny előtt nyomtam egy jó 15 km-es futást, ráadásul délben, a végére igen melegben, s csodák csodájára egész jól bírtam. Ekkor döntöttem végleg a verseny mellett.

Elsődleges cél volt, hogy végigfussam, s élvezzem, másodlagos, hogy az előző évtizedben jellemző 1.50-2.00 óra közti időktől nagyon sokkal ne maradjak le.

A poént lelövöm. 2:00.16  lett az időm, s a célban olyan kimerült lettem, hogy egy 2 mm-es gumiszegélyben majdnem hasraestem. Egy jókora banán mentett meg az összeesésétől.

Ezek alapján egyik tervem sem igazán jött össze, de persze a kép azért árnyaltabb.

Azt a mai napig nem tudom eldönteni, hogy a felkészülés nem volt elegendő, vagy pedig a verseny előtti és alatt történtek a ludasak a reméltnél gyengébb teljesítményben.

Mivel utólagos kifogáskeresésében elég jó vagyok, íme egy csokor belőlük:

-          kb. egy héttel futás előtt begyulladt a torkom, a versenyre épp elmúlt , de az utolsó héten egyáltalán nem futottam

-          2 nappal verseny előtt megmásztam hátihordóval (s benne persze lányommal ) egy 1900 m-es csúcsot, oda vissza, kb. 600 m szintemelkedéssel, melynek jótékony hatását pont 2 nappal később éreztem a lábamban…

-          a futás előtti éjjel a tervezett 8 óra alvásból nem sok lett, mert a kempingben a sátorban a szakadó eső kopogását hallgattam az éjszaka jelentős részében

- pont az éjszakai özönvíz hatására, bár reggelre elállt, borzasztóan párás idő volt végig a futás alatt

-          reggel pedig nagy buzgalmamban egy minimális reggeli után indultam el , szinte üres gyomorral

-          és a plusz egy: indulásnál, átadva magam a remek hangulatnak, a 2 órás iramfutó helyett az 1.50-es mellé álltam be, s az első 4-5 km-t ebben az edzéseken egyáltalán nem tapasztalt tempóban tettem meg. Ennek megfelelően az első 7 km-hez képest a 2. 2 perccel, a 3. pedig 5 perccel lett gyengébb.

 

Hát rólam ennyit...azért persze nem vagyok letörve, végül is 17 évvel az első félmaratonom után még mindig képes vagyok lefutni a távot, ez is valami.  De a kisördög azért motoszkál bennem, hogy még idén el kellene döntenem, vajon csak rossz napot fogtam-e ki...

 

  A verseny egyébként remek hangulatú, jól szervezett, kb. 3-4000 indulóval, köztük meglepően kevés magyarral, gyönyörű helyen volt, a Wörthi-tó északi partján. A pesti rakpartfutások után felüdülés volt…mindenkinek csak ajánlani tudom.

 

Eszk

amatőr Creative Commons License 5 órája 0 0 172639

Szia Roger Preed, hát nem feltétlen szabálykövető a felkészülésem, valóban. 
De azért még mindig nem exponenciálissal tolom, az a maratonra készülés kiváltsága! :)
Bár most Spenóton elszomorodtam-gondolkoztam, nagyon drukkolok neki, egyben tisztelem a lelkiismeretes, átfogó és felelős edzéseiért, döntéséért.
Csak hát azért, mondja a kisördög, aki ilyen melegben tud 32 km-t futni, az bármikor teljesíthet egy őszi maratont. No, meg a 32 km az exponenciális terv utolsó eleme... :)

Előzmény: Roger Preed (172630)
macmelon Creative Commons License 14 órája 0 0 172638

Majd idén májusban.

 

"Ebből a viccből többet is ki lehetett volna hozni."

Előzmény: Spenót (172636)
Spenót Creative Commons License 14 órája 0 0 172637

A mai 32km annyira jól indult, hogy 15-nél még azon gondolkodtam, hogy a végén rádobok egy 10-est.

17-nél már kezdett meleg lenni és a pulzusom elindult az egekbe.

27km-nél értem el egy domb aljába, ahol tudtam, hogy még 5km és a fele emelkedik.

A végén már nem akartam 10km-t futni, de igazából egyet sem.

Ezzel a mai futással elkeztem a felkeszülést egy 2017-es maratonra.

Rá kellett ébredjek, hogy már 45 vagyok és nem megy szinte nulláról fél év alatt a maraton.

Alapozó üzemmódba kapcsolok.

Spenót Creative Commons License 14 órája 0 1 172636

Kérek engedélyt pottá zsugorodni! :)

Előzmény: macmelon (172635)
macmelon Creative Commons License 15 órája 0 0 172635

Mert augusztus van. :)

 

És miért pont a 8. a vicc nem értés hava? :D

 

(Oké, hogy rossz volt a vicc, az is lehet tényező. Akkor a rossz-vicc-nem-értésé, na.)

Előzmény: Spenót (172634)
Spenót Creative Commons License 20 órája 0 0 172634

Mert augusztus van. :)

Előzmény: macmelon (172633)
macmelon Creative Commons License 1 napja 0 0 172633

Ha annyira jó a Hoka, akkor miért nem futottál még egy métert se októberben?! Akkor ez csak egy sima cipő.

Előzmény: -balazs- (172632)
-balazs- Creative Commons License 1 napja 0 0 172632

Nehéz neheztelni amatőrre a szeptemberi nulláért. Szerintem a legjobbak se tudtak eddig sokkal többet. :-)

Én azon vagyok meglepődve, hogy ennyire túltolta az augusztust. 

Előzmény: macmelon (172631)
macmelon Creative Commons License 1 napja 0 0 172631

Mi ez az őszi lazsálás????4

Előzmény: amatőr (172627)
Roger Preed Creative Commons License 1 napja 0 0 172630

Csak nekem tűnik némileg extrém teljesítmény emelésnek az utolsó két hónap?

Előzmény: amatőr (172627)
-balazs- Creative Commons License 1 napja 0 0 172629

Ez fejbenfutás vagy exponenciális edzés? :-)

Előzmény: amatőr (172627)
bouquetk Creative Commons License 1 napja 0 0 172628

Én rendszeresen járok futva melózni, hetente 2-3 szor, a többi nap bringa. Megtehettem, hogy két szekrényt átalakítottam akasztósra, így a fél ruhatáram beköltözött a hivatalba. A pincében van egy konditerem zsetonos zuhannyal, ott tudok befutás után fürödni. Tartok benn teljes tisztálkodó szettet, papucsot. Amit hozni, vinni kell azt a bringás napokon cipelem zsákban. Futáshoz egy Lidl-s futózsákot használok, de szinte alig van benne valami, kulcs, telefon pénztárca. Már vagy két éve csinálom így, és nagyon jó. A befutás a könnyebb 8 km, ebből 6 km erdő 100 szint fel 300 le. A hazafutás elvileg ugyanez fordítva, de sokszor elkalandozom. Ősszel, télen persze lámpás.  Ehhez még hétvégén igyekszem hozzátenni egy lehetőség szerint hosszabb futást.

 

Lehetőség szerint kerüld el a nagy pakkal való futást.

Előzmény: Mr Long (172621)
amatőr Creative Commons License 1 napja 0 1 172627

Készülök a félmaratonra, ezért július közepétől heti 2, majd 3 alkalommal is futottam.
Igazán egyértelmű a fejlődés. :)

Az idei havi 0-15 km-ek helyett augusztusban pont 100 van eddig, leghosszabbként 12 km ment egyben, szóval szemezek a maratonnal is. :)

Talán egy HOKA még nagyobb löketet adna, hm. Abban futni sem kell?! :) 

Előzmény: Pinyo (172606)
rrroka Creative Commons License 1 napja 0 0 172626

szerintem egyébként nincs sem túl puha, sem túl minimalista cipő, mindegyikhez passzol egy stílus, és ha nem azt csináljuk, akkor sérülés lehet a vége. én alapvetően tudatosítani szeretném a futókban, hogy itt is van egy ideálisabb mozgásforma (mindenkinek kicsit más), és ennek megtalálása ugyanolyan fontos, vagy talán még fontosabb is, mint a jó cipő megtalálása.

egy csak elméletben létező ideális futó szerintem úgy fut, hogy minimalistában sem lenne baja, de védi a lábát támasszal és párnázottsággal   szélsőséges esetektől. :)

Előzmény: -balazs- (172625)
-balazs- Creative Commons License 1 napja 0 0 172625

Ez egy valós kockázat de a vita nem új és nem is a Hokával kezdődött. Vajon mennyire puha a túl puha? Miki már tíz éve is felvetette ezeket a gondolatokat ebben a topikban, az akkori cipőkkel kapcsolatban, és akkor a mezítlábas futás mellett érvelt.

 

Eredménycentrikus szemlélet szerint számomra eddig teljes siker a Hoka. 2008 óta nem tudok rendesen futni mert újból és újból begyullad az Achillesem. Idén Hokában kezdtem a visszatérést és eddig 6 hónap futás (és 1100 kilométer) van mögöttem ami értelemszerűen 8 éves csúcs.

 

A reményem az, hogy a (sok lassú) futással, a fokozatos terhelésnöveléssel meg a sok nyújtással megerősödik a lábam annyira, hogy idővel keményebb cipőre váltsak. A Bondi már eléggé tropa és a következő cipőm egy keményebb modell. De szerintem nincs olyan, hogy a Hoka már túl puha míg mondjuk a Pegasus még pont jó. 

Előzmény: rrroka (172617)
rrroka Creative Commons License 1 napja 0 0 172624

Én szoktam futva hazamenni, ilyenkor bent hagyom a cuccom és másnap cipelem haza dupla holmit. nem nagyon tesz jót plusz 5-6 kg-val hosszút futni, szóval ha megoldható, akkor inkább egy kis plusz logisztika, mint a nagyobb táska szerintem.

Előzmény: Mr Long (172621)
rrroka Creative Commons License 1 napja 0 0 172623

ja hogy ő _az_ a Balázs? akkor befogtam, megyek vissza résztávozni. :D

Előzmény: Bikk Pubi (172620)
Spenót Creative Commons License 2 napja 0 0 172622

Na, jó! Számít valamennyit a véleményed. :)

Köszi!!!

Most megvárom a szállítmányt és jól kiválasztom az utódot. 

Elsőre nagyon fura volt a Hoka, főleg, hogy a mezítlábas Merrellre akartam váltani, de a testem nem akarta.

Egy év múlva (amikor már jóval 80kg alatt leszek) újraértékelem a dolgot, de addig nagyon valószínű, hogy csak Hokában futok.

Előzmény: -balazs- (172616)
Mr Long Creative Commons License 2 napja 0 0 172621

Van itt koztetek olyan, aki futva jar melozni, bagy utana haza?

Taska kerdesem lenne. Van egy dekas futotaskam (amit itt javasoltatok anno), de kellene egy nagyobb, kb 20 literes. a multinavigator honlapjan ezt neztem http://multinavigator.hu/termek.php?id=1647 van esetleg masik javaslatotok?

Bikk Pubi Creative Commons License 2 napja 0 0 172620

Mondjuk -balázs- futótechnikáját nem féltem.:-)

Előzmény: rrroka (172617)
budai10 Creative Commons License 2 napja 0 0 172619

Jól látod profi nagyon.Ha fáj valahol futás közben az jelzés valamire ami árt,ártott futás közben.Lehet rossz testtartás,rossz talajra érkezés,túlterhelés miatt nem volt még az ízületei csontja eléggé megerősödve  ami nem gyógyul meg a gyakori edzések miatt.

Ha majd a holdjáró csodacipőben is fájni fog mit vesz majd föl az ember?

 

Előzmény: rrroka (172617)
Pinyo Creative Commons License 2 napja 0 0 172618

Tavaly is átment. Nekem a garmin 810-es húzott egy egyenes vonalat az alagút előtt és után között, az időt az folyamatosan mérte (nincs megállásos auto stop beállítva), szóval pontos maradt.

Előzmény: Rendell (172612)
rrroka Creative Commons License 2 napja 0 0 172617

ilyenkor szerintem arr is kell figyelni az fájdalommentesség fölötti öröm mellett, hogy ez vszínüleg egy tüneti kezelés, magát az okot nem szűnteti meg, viszont mivel nincs tünet _pillanatnyilag_ így nem keresi és javítja az ember a tünet okát, ami feltehetőleg a túledzés - túlsúly - futótechnika kombójában lehet.

szóval amellett, hogy az ember végre talál egy cipőt, amiben nem fáj a lába és végre tud futni érdemes utánanézni, hogy mi volt az oka. persze az is lehet h az új cipő miatt a futótechnika is megváltozott, pl kevesebb drop = kevesebb sarokra érkezés.

Előzmény: -balazs- (172616)
-balazs- Creative Commons License 2 napja 0 0 172616

Nem tudom számít e valamit ez a vélemény, de én abszolút Hoka párti lettem. Vagy hat évig szenvedtem az achillesemmel de akármit csináltam újból és újból begyulladt. Idén beruháztam egy Bondi 4-be és azóta minden sinen. A cipő túl van az ezren és semmim sem fáj. Nyilván nem csak a cipőn múlik de évek óta nem futottam annyit mint idén, úgyhogy innentől Hoka nagykövet leszek. 

Előzmény: Spenót (172608)
budai10 Creative Commons License 3 napja 0 0 172615

Amit csinálsz az egy erősebb erőnléti edzés 10 év kihagyás után nem ezzel kellene kezdened hanem lassabb tempónál a  távolság fokozatos  növelésével.

Előfordulhat,hogy gyorsforgalmú főút mellett laksz vagy egy zsúfolt városi részen is lehetnél.Így jártál busszal kocsival,kerékpárral ki kell menned a komfort zónádból és  keresni kell egy nyugodtabb,helyet.

Előzmény: k.lilla79 (172611)
rrroka Creative Commons License 3 napja 0 0 172614

nem rossz ez, csak meg fogod hamar unni. :) szóval előbb-utóbb kénytelen leszel a környéken egy jó futópályát találni. :) a szákutca végén nicsn vmi jó kis terep, erdővel, ösvénnyel, vadmalacokkal?

Előzmény: k.lilla79 (172611)
retisonic Creative Commons License 3 napja 0 0 172613

Igazából ezen a kérdésem nem szoktam magam izgatni, de tavasszal a Vivicittán nekem magához tért a 410-esem ahogy kiértünk az alagútból, valamivel gyorsabb tempót mért ugyan abban a kilométerben, de utána minden oké volt. Ha engem kérdezel, ne izgasd magad ezen.:)

Előzmény: Rendell (172612)
Rendell Creative Commons License 3 napja 0 0 172612

GPS jel vesztés futás közben.

 

Sziasztok! A szeptemberi, budapesti félmarataon idén keresztül megy az Alagúton. Garmin Forerunner-rel (FR110) futok. Mire lehet számítani a jelvesztés után? Automatikusan magához tér majd az óra, vagy az Alagút előtt érdemes leállítani (puse-olni), és utána folytatni? Általában, 100-200 m jelkiesés után hogyan fog tovább kalkulálni az óra (vagy telefon app. akár...)

Köszi!

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!