Keresés

Részletes keresés
Így működik

Bővebben az új keresőről

barefootman 7 órája Creative Commons License 167285

Igy gondolom magam is. De, pszt a csendes többség kussoljon... :- )

Előzmény: Alg (167284)
Alg 7 órája Creative Commons License 167284

Fejtetőre van ez az egész állítva...

 

Én nem azt nézem hogy a netes okosságok szerint nekem milyen pulzussal kellene edzenem, hanem arra használom a kütyüt hogy belőjem magamnak az edzések alapján a különböző komfortzónákat és utána az alapján tudjak edzést/versenyt tervezni okosabban.

 

Ha végigtolok egy 15km-es edzést 160-as pulzussal úgy hogy a végén nem érzek semmi különöset, akkor gond nélkül nekimegyek a félmarcsinak 165-170-el. Ha 165-nél edzésen haldoklom, akkor nem fogok 170-es versenypulzuson menni csak mert a könyv azt írja.

 

Télen: ősszel szépen lassan hozzá lehet szokni a hűvösebb időhöz, mínusz 10-ig szerintem nem gond, csak vinni kell váltóruhát vagy háztól-házig futni, utána jól esik a forró fürdő. Vagy lehet túrázgatni, én pl. télen azt nagyon tudom élvezni. Hétvégente egy 40-50 km azért már gyalogolva is jó aerob alapozás.

Előzmény: sogormail (167282)
barefootman 7 órája Creative Commons License 167283

Van ilyen cikk, amit kérdezel: http://trekker.hu/terepfutas_tel.html a nyálkahártyát is hozzá lehet szoktatni, rendszerességgel/ állandó kintléttel a hideghez.

Előzmény: Feli99 (167280)
sogormail 7 órája Creative Commons License 167282

Pedig ha ennyire elter az "atlagostol" a pulzusod, akkor kellene igazan a meres, hogy meglegyenek a zonaid. En szamolt ertekek alapjan lassitottam, majd kiderult, hogy azt a zonat ugy 10-el kell emelnem. NAgyon nem mindegy..

Előzmény: Feli99 (167281)
Feli99 8 órája Creative Commons License 167281

Először is Neked is köszi a választ !

Engem most ez a magas pulzus valahogy mégsem nyugtat meg. Terheléses akármire egyelőre nem akarok elmenni. 

Visszaveszem a tempót és próbálok állóképességet javítani.

Edzéstervet kérek egy két ismerősömtől ( fél Ironman.t már megcsinálták, a maraton már többször )

Ha egy éven belül nem látok javulást kütyüvel mérve, akkor elfogadom a tényt, de abbahagyni nem fogom, csak ésszel egészségmegőrzésre koncentrálva folytatom a mozgást.

Annak tényleg nem látom értelmét, hogy mentő vigyen el.

Előzmény: Norka30 (167260)
Feli99 8 órája Creative Commons License 167280

Igazad lehet. 

Arra gondoltam, hogy hosszabbakat kell futnom majd a megfelelő pulzusszámon az állóképességem fejlesztéséhez, de ez a hidegebb időkben még nem tudom, hogy miként kivitelezhető. 5 és 10 fok között még talál-talán, de nulla alatt ?

De gondolom ehhez is vannak szabályok, tapasztalatok vagy menjek terembe futópadra ? Soha nem volt szimpi.

Azért köszi !

Előzmény: pom-pom57 (167247)
amatőr 8 órája Creative Commons License 167279

Csak fülelek, próbateszteket írok és nem futok.

pom-pom57 9 órája Creative Commons License 167278

Köszi,de nem kell megírnod,hogy írsz mailt,mert nekem automatikusan jelzi,ha kapok levelet.És tudod itt még a falnak is füle van. Nehogy még valaki azt gondolja,hogy mi azt  gondoljuk.

Előzmény: Spenót (167277)
Spenót 10 órája Creative Commons License 167277

Átlagosan 6km-esek voltak az edzéseim és ott 144-es volt az átlagpulzus. Ezt jelenti.

A többiről a levélben írtam.

Előzmény: pom-pom57 (167274)
Spenót 10 órája Creative Commons License 167276

Írok mailt...

Előzmény: pom-pom57 (167274)
pom-pom57 11 órája Creative Commons License 167275

Fogalmazzunk pontosabban Te buksz meg nem én. Mint  a regnáló szigetcsúcsod is ,a következő hivatalosan mért időben.Semmi sem tart örökké. Ne légy ilyen  kis naiv.

Előzmény: amatőr (167273)
pom-pom57 11 órája Creative Commons License 167274


"Márciusban és áprilisban, amikor újrakezdtem a futást 144-es átlagpulzussal 6 km-es volt az átlagos edzésem".

 

Ezt nem értem mi volt  6 km-es? Annyit futottál összesen egy nap? Vagy annyit futottál 144-es pulzussal?

 

Azért azt nehezen hiszem el,hogy akkor jobban regenerálódik a lábam,ha nem tartok futószüneti napot.Minden másnap elég nekem.Nem beszélve arról,hogy tenisz is van.Tegnap Pl. reggel 7-től 9-ig egyest játszottam és utána 8X900 méter.Lehet,megfogadom a tanácsod és holnap futok 12 km-t max 150-es pulzussal. Kíváncsi leszek az eredményre.E-mailben majd megírom neked,tudod itt a falnak is füle van.

Előzmény: Spenót (167261)
amatőr 11 órája Creative Commons License 167273

Szombati hendi: sajna kimarad, vizsga lesz helyette.

85% alatt megbuksz, 75%-85% közöttivel pótvizsgázhatsz, alatta nem.

Előzmény: pom-pom57 (167253)
zsuga 12 órája Creative Commons License 167272

Le style c'est l'homme.

Előzmény: barefootman (167241)
Spenót 13 órája Creative Commons License 167271

Ja, így már értem.

Előzmény: Alg (167270)
Alg 13 órája Creative Commons License 167270

ANT+ saját gyermek, BT nem az.

Előzmény: Spenót (167267)
barefootman 13 órája Creative Commons License 167269

tehát téves

Előzmény: bouquetk (167255)
Spenót 14 órája Creative Commons License 167268

Így már tökéletes :)

Velem nagyon ki lenne cseszve, ha ilyen magas pulzuson tudnék csak normálisabb sebességgel futni, mert a fülzúgásom miatt nem is tehetném. A Maffetone módszer ezért is jó nekem, mert tolja lefelé a pulzusomat. Nem tudom, hogy hol van a határ ebben számomra, de emiatt hajlok arra, hogy továbbra is többnyire ilyen alacsony pulzuson csináljam az edzéseimet.

Mondjuk, most volt néhány magasabb pulzuson előadott futásom és nem érzem, hogy rosszabb lenne a fülzúgás, de nem is nagyon kísérleteznék vele...

 

Érdekes lenne megnézni, hogy a Maffetone edzés hatására tényleg eltolódnak-e a zónák és mennyire. A Maf. könyvben biztos benne van, de a blablablabala közül nehéz kihámozni a fontos infókat. Kemény pénzt fizetnék egy olyan változatért, ami a lényeget tartalmazza. :)

Előzmény: Norka30 (167266)
Spenót 14 órája Creative Commons License 167267

"úgy néz ki bluetooth-hoz nem, érthető okokból"

 

Miért???

Előzmény: Alg (167262)
Norka30 14 órája Creative Commons License 167266

Bocsanat: normalis LEHET. :) Nem biztattam, csak leirtam a sajat peldamat.

Előzmény: Spenót (167263)
sogormail 14 órája Creative Commons License 167265

Pont forditva csinaltad, mint ahogy en is.:) Elobb kell a mert ertek es utana a kütyü. BAr a nagy atlagnak bejonnek a szamolt ertekek.

Nalam az anaerob hatarra 176-ot mertek. Az orak, appok szerint ez a zona nekem mar boven a piros, ahol ne edzek.

Előzmény: Norka30 (167260)
Spenót 14 órája Creative Commons License 167264

Én is Excelbe írogattam régen az edzéseket. Volt, hogy elfelejtettem. Most baromira tetszik az, hogy nem kell ezzel szórakozni. A telefon mindent rögzít és még a fotókat is megnézegethetem egy útvonalról a térképen, amikor futókirándulok. Az elágazásokról is szoktam ilyet csinálni, hogy megismerjem legközelebb a fontosabb irányváltásokat.

Lehet, hogy hülyeség az én béna szintemen, de szeretem látni a fejlődési görbéimet is. Azt is látni fogom, ha nem fejlődök és akkor legalább elgondolkodhatok az okokon.

 

Az nekem is előfordul, hogy elbambulok néha, ilyenkor beszól a telefon, hogy hoppá, pulzus zóna 1. (vagy 2).

A legutóbb a töksötét erdőben a kutyák ugatása közben viszont meglepett a szinte séta közben bemondott 5-ös pulzuszónával. Tényleg a torkomban dobogott akkor :)

Előzmény: sogormail (167259)
Spenót 14 órája Creative Commons License 167263

A teljesen normális az a te esetedre vonatkozik. Másra nem biztos és veszélyes ezt állítani.

Ha elmegy ő is terheléses EKG-ra, akkor kiderül. Addig viszont inkább ne bíztasd magasabb pulzusra, mert baja lehet belőle.

Előzmény: Norka30 (167260)
Alg 14 órája Creative Commons License 167262

Garminnál is jönnek majd az appok valamikor a jövő év folyamán (már megy a tesztelés ezerrel). Szintén DCRM infó. Lehet majd bármilyen ANT+ eszközhöz progit írni (úgy néz ki bluetooth-hoz nem, érthető okokból). Példának azt hozták fel hogy ha építesz magadnak folyadékfogyasztás-figyelőt akkor akár azt is láthatod majd az órán mennyi víz van még a zsákodban, és az meddig fog kitartani.

 

Nagyon igyekeznek elkerülni a Nokia (meg Blackberry, stb.) sorsot, és nem hagyni hogy a fejükre nőjenek az okoscuccok.

Előzmény: sogormail (167258)
Spenót 14 órája Creative Commons License 167261

Ha elfogadod, hogy mondjuk 185 a max. pulzusod (de legyen akár188), akkor a neten ezerféle, de eléggé egybehangzó módszert találsz arra, hogy kiszámítsd a különböző zónáidat. Ha ez megvan, akkor idővel megszerzed a tapasztalatot, hogy ha akarod, akkor testre szabhasd magadnak. 

Én nem értek a dologhoz, csak azt írom le, ami rám ragadt. Szóval, a fejlődéshez jobban jársz, ha többféle edzést is csinálsz, de ezt már tudod és teszed is. Nálad a hosszú, lassú futásokat hiányolom, ami pont a regenerációt is segítené. Ezért is kell alacsony pulzuson végezni.

Én régen sosem futottam egymást követő napokon, mert azt gondoltam, hogy ezzel megóvom a térdemet és pihennek az izmaim. Ehelyett most azt csinálom, hogy a nyaggatósabb edzésnapok után futok valami tényleg alacsony pulzusos 5-6km-t és direkt csinálok pihenőnap nélküli edzéseket is. Hihetetlen módon, sokkal jobban regenerálódom ettől, mint a tényleges pihenéstől. 

 

Éppen most néztem meg a statisztikámat.

Márciusban és áprilisban, amikor újrakezdtem a futást 144-es átlagpulzussal 6km-es volt az átlagos edzésem.

Szeptemberre 133-as átlagpulzussal 10.6km-eseket futok.

A sebességem ez alatt (edzés!) 8perces km-ekről 7:09-re változott. (ebben a bemelegítés és a levezetés is benne van)

Egy átlagos edzés 50percről 1:15-re változott.

 

A sebességem fejlődéssel természetesen nem vagyok maradéktalanul elégedett, de ha ez így megy tovább, akkor tavaszra már egész normális sebességre leszek képes.

 

Régebben nem foglalkoztam ezekkel a dolgokkal. Futottam, 'oszt jóvan. Most már oda kell figyeljek, hogy valami értékelhető eredményre jussak.

 

Ha elér egy előre kitalált pontot a pulzusod, akkor nem kell leállni, csak visszavenni a tempóból. Persze, elég alacsonyan kell ezt meghatározd, nem a max. pulzusod közelében.

 

Nekem a Runtastic a nyugalmi(55) és max(184) pulzusomból a következőket adta ki:

119-132 könnyű edzés

132-145 zsírégetés

145-158 aerob zóna

158-171 anaerob zóna

171 fölött veszélyes

 

Ha nem Maffetone szerint edzek éppen (ez ritka, bár újabban előfordul), akkor általában 160-nál már mindenképpen fékezek, de ilyenkor még fölmegy 165-re néha.

A legutóbbi sietős szigetkörömön 163-as átlagpulzusom volt és 180 volt max a célban.

 

Lehet, hogy én túl óvatos vagyok, de egyrészt nekem az egészségem a legfontosabb, másrészt meg majd megbeszélem az edzőmmel, ha lesz :) /ma kiderül valszeg/

 

 

Előzmény: pom-pom57 (167256)
Norka30 14 órája Creative Commons License 167260

Teljesen normális, ugyanebben a cipőben járok. 

 

Nagyjából ezzel estem be ide, hogy alapból úgy érzem magas a pulzusom, de egész nyáron éppen elméletben összerakott edzésmódszerrel és persze kütyü lesésével vesződtem, ahol max 160 pulzusig mehettem volna el, és a vége az lett, hogy állatira belassultam. 

 

Én mostanra fogadtam meg, hogy hagyom ezt a pulzusmérést a fenébe, pláne hogy megjött a terheléses vizsgálatom eredménye, és az anaerob zónám 186-nál kezdődik... nem csoda, hogy amikor ösztönösen gyorsan futogattam tavasszal a Vivicittára készülve, tudtam hozni a 2 órás félmaratont, amire büszke is vagyok, most meg amikor a kütyü vezérelt mindent, visszafejlődtem tempóilag. 

 

Nekem például átlag 6 perces futásokkal simán 165-170 fölé tud menni, de engem ez nem borít ki. Itt még van levegőm bőven és ez számít. 

 

Most azon dilemmázok, hogy a maratonon milyen pulzussal menjek. 

Előzmény: Feli99 (167227)
sogormail 14 órája Creative Commons License 167259

Azert nem ertetted, mert neked is biztos atmosta a Zagyad a csunya BigSport maffia:) 

Egyebkent egyetertek. Lehet nagy atlagban erzem en is a pulzustartomanyt, hogy most 140, 150. De csomoszor van az, hogy agyban farad az ember ugy erzi, hogy most tul gyors, kozbe ora szerint meg nem es hopp elmulik:) Masreszrol nem palyan futok korbekorbe, hanem termeszetkozelben, lehetoleg valtozatos utvonalakon. Egy csomoszor van az, hogy elbambulok, nezek valamit, "beszelgetek magammal" (jot tesz na) es mar 10 el lentebb a pulzus mert belassultam.

Masreszrol igencsak motivalo az elektronikus edzesnaplo, ahol egy rakas dolgot vissza lehet nezni, lehet elore tervezni. Persze ehhez eleg az excel is, de valahogy megsem:)

Előzmény: Spenót (167249)
sogormail 14 órája Creative Commons License 167258

Gyanus is volt, hogy "tul" olcso a 910:)

Kivancsi vagyok hova fejlodnek ezek az orak a mai "okosorak" vilagaban. Most hirtelen mar a Polar is feladta regi hulyesegeit pl. a nem upgaradelheto sw, 3rd party kizarasa. Kivagta az ablakon a sajat fejlesztesu W.I.N.D-et es rajott, hogy nem fogja megeroszakolni a technikai szabvanyokat vmi sz..ral es most mar van bluetooth:) Garminek es ugy tunik mennek a bluetooth fele es a "napi aktivitas" figyeles fele. 

A telo gyartok meg beindultak az okosora piacon es elkezdtek gyartani vagy tamogatni a pulzusmero oveket.

Remelhetoleg ennek az lesz a vege, mint a telo piacon. Egyre okosabb es olcsobb lesz a cucc:)

Előzmény: krilin (167251)
Pinyo 15 órája Creative Commons License 167257

Szerintem attól hogy edzésen 8 km-t fut, attól még versenyezhet többet. Félmaratonra meg maratonra sem hasonló távokkal készülünk.

Előzmény: pom-pom57 (167247)
pom-pom57 15 órája Creative Commons License 167256

Akkor azt tessék nekem elmagyarázni,hogy  nekem milyen pulzusértéken kell azonnal visszavenni,vagy netán leállni.A Csepel futásnál 185-ös pulzussal estem be.Igazából csak nyugtalanított az érték,de lesz@rtam. Ettől függetlenül jó,hogy rábeszéltél,mert így tudom kontrollálni ,hogy mennyit bírok még,tudok,mennyi van még bennem,tudok gazdálkodni az erőmmel,hogy maradjon a végére. Mivel tartozom? Pl. ha azt mondod,hogy 190-nél azonnal le kell állnom akkor 1 méterrel a cél előtt simán megállok még akkor is,ha  ez miatt Hacsek elviharzik mellettem.

Előzmény: Spenót (167249)