Káderország kádervasútja, ahol káder vezetők vannak. A szakemberek már hét határon túl vannak, vagy nyugdíjba vonultak, vagy simán elüldözték őket.
Amikor egy középvezető azt mondja, hogy "én 1985 óta napi szinten ingázok a 111-es vonalon, de oda Csörgő meg négytengelyes kocsi a büdös életben nem tette a lábát "
A másik ősvasutas nagyágyú: "a papagájokat néhány éve vásárolta ÚJONNAN a Start állami forrásból."
A legjobb: "ezeket a fecskéket a Csehektől vettük használtan "
Ráadás egy dunántúli Start központvezetőtől: "f..sznak járatnak ennyi vonatot! Mindenki autóval megy már, nem utaznak az emberek!"
Akkor...akkor mit várunk a vasúttól? Senkit nem érdekel a jó megoldás, tisztelet a kivételnek. Ez természetesen az államtól indul ki, ők nem adnak forrást semmire ami fejlesztés lenne, ők töltik fel a vezetői székeket parancsvégrehajtó önálló gondolkodásra képtelen káderekkel.
Jól szervezettek ezek a pótlóbuszok, csak azt nem lehet tudni, hogy mikor indulnak, merre fognak menni, pontosan hol fognak megállni és mennyi a várható menetidejük.
Itt is csak annyi volt a hiba, hogy mindenki haladni akart és senki nem beszélt egyértelműen senkivel, csak feltételezte, hogy a másik jól dolgozik. Aztán lett nagy ba-da-bumm...
Ja valóban.... Ezért volt az az eset, amikor tavaly a 80-as vonali egyvágányozásnál egy maszekvasúti gépmenet miatt odab...k 20 percet a rendesen közlekedő IC-nek...
Arra gondoltam, hogy van jó gyakorlati példa, amit - a megfelelő szabályok megfelelő módosítása után - lehetne alkalmazni. Elvégre a cél az, hogy az utas utazni tudjon. Nem?
A közszolgáltatás (személyszállítás) mindenek felett áll, ezt még a kelenföldiek is tartják. Ha kiállsz 1-2 órára a most egyvágányú déli összekötőhöz, tapasztalhatod is.
Bár, nincs kizárva, hogy a minőségibb cargók keményen megkötbérezik a nagy MÁV-ot, ha Koperben a magyarországi késés miatt nem éri el a konténer a hajót.
Ashi Valkoinen: Aztán persze először a távolságiakat engedték páratlanban is, aki meg akkor vonatozni akart helyi forgalomban, így járt.
Ebben is vagdalkozol.
RJ-személy-IC sorrendben ment az első három páratlan vonat (végig Kelenföldig).
aztán Bicske bejáraton is álltunk, eközben tett szert előnyre az S12.
Az oroszlányi is állt Bicske bejáraton (mert előtte is állt még a sor), tele volt az állomás, így nem tett szert érdemi előnyre.
így végül hiába hozta be, csak sikerült +9-cel megállni.
Nem. Mert, ha nem "hozza be" (semmi extrát nem kell érte tenni, oda van beépítve a vonali tartalékidő), a biztber-probléma akkor is fennállt volna, tehát a hívózás miatti többletet akkor is megkapta volna a vonat...
Ahogy szoktam mondani: van bőven kritizálni való (pl. miért nem volt visszafordítva vonat), felesleges mindenre lőni.
"Vagy nem értem a kérdést (mi az, hogy melyik ország?)."
Ha a 3 mo-i hálózatüzemeltetőnél kellene csak a világon "bibézni" és tsai-t,akkor sincs igazad a célozgatással,ha meg világtrend a nem bibézés,akkor szintén.
Régen fix fordák voltak. A menetirányítók, mozdonyirányítók fejből tudtak szinte mindent.
Komoly x év tapasztalat után ültek bele abba a székbe...
Állomások jelentős részén volt tartalék, volt mv készenlét, volt tehervonat stb. Ez sokat segített, jobb volt a zavarkezelés.
Volt a rendszerben TARTALÉK. Nem azonnal forgott minden vissza Győrből, Oroszlányból, Déliből etc.
A mostani fordulók dominóként , kártyavárként tudnak összeomlani.
Generációváltás történt. Nem fixek a fordulók, minde nap szonte más, fejből már sokszor nem átlátni, az ámítógép meg csak akadályozza a gondolkodást. Nem egyedül hozza meg a döntést az írányító,hanem kell 2-3 ember jóváhagyása is ami nehézkessé teszi a döntési folyamatokat.
Ha itt ott belenyúlsz lehet még nagyobb zavart csinálsz...
Jelenleg a győri személyzet nemritkán napközben 16 perc alatt fordul a Déliben úgy, hogy szerelvényt is cserél.
Ha minden pontosan közlekedik nincs gond.
Nem lehet minden esetben megsaccolni mikor lesz egy üzemzavarnak vége...
Nagyon dühítő persze várni a vonatot egy közbülső állomáson. Utas oldalról érthető. Ezt át lehet élni közúton is jártam én már úgy, hogy 14 km volt a sor és az 1 órás út lett 4 órás...
A Tatabányáról 16:56-kor menetrend szerint induló Savaria IC még mindig nem ért fel Pestre (+134 jelenleg) Azok jártak jól a Tatabányán felszálló utasai közül, akik inkább álltak az S12-őn - a vezér a 9p induló késést 1p-re faragta, aztán Kelenföld bejáraton 3 perc legelés, majd hívóval beszopódás Kelenföld 4-re,így végül hiába hozta be, csak sikerült +9-cel megállni.
Közben lett még +3 bringa is (Biatorbágyról), de valahogy megoldottuk.
A tegnapi kaland meggyőzött róla, hogy már az általam korábban kedvelt és megbízhatónak tartott 1-esen sem érdemes vonattal utazást tervezni. :(
A mit, miért nem lehet hozzáállás a komcsi jellegzetesség. Ennek az egyik ékes példája vagy ezen a fórumon. Neked mindig van rá kifogásod, miért a legjobb menetirányítói döntés a zavar kétoldalán felsorakoztatni a vonatokat, és órákon át legeltetni öket, mindig van kifogásod, hogy az 5-ös vonali Bz-re épp miért nincs mellék, mindig van kifogás, hogy miért marad le egy-egy IC-ről menetrend szerint egy adott kocsi. Kézenfogva István Gyurival mindig megmagyaráztad, hogy miért jó egy munkavédelmi lassújeles átépítés miatti egyvágányú szakaszra több vonatot menetrendileg betervezni, mint ami befér (40a, 80a), ahogy az 1-es sebtiben átépítésénél kiválasztott legelbaszottabb struktúrát (értsd: nem bővíthető, magaspadlós szerelvény végigmenős, mindenki más szopjon az M1-en a pótlón) is sikerült a lehető legjobb megoldásként bemutatni ezen a fórumon. Foggal körömmel, makacsul, csökönyösen ragaszkodtok ahhoz, hogy minden rendben, mindig a legjobb döntéseket hozza a vasút, a váltók meg elromlanak, mert Vitézy.
Ez pont hogy nem komcsi hozzáállás, az pont az, hogy a vállalkozó vasúti társaság alkalmazottja majd megoldja az infra üzemeltető, egy másik cég,. gondját..
Ez a rövid diskurzus igazából tökéletesen bemutatja azt a hozzáállást, ami miatt ez az egész komcsi torzszülött cég sosem fog előrelépni, lehet akármennyi új motorvonata vagy akármennyi km felújított pályája.
Erre az S12-re (1 db FLIRT) Tatabánya - Budapest-Kelenföld szakaszora eddig 9 db kerékpárjegyet adott el a START. A 6 db helyre.
A FLIRT-es vonatokon mindennapos probléma az erős irányban ez a kapacitas, simán eladnak egy FLIRT-re 30 kerékpárjegyet is. Épeszű cég az élettartam-közepi felújításnál már rég átalakította volna a másik középső kocsit - kapcsolat a gyártóval van, 2x4 fix szék helyére 2x3 kerékpárhely 3-3 lecsapható üléssel nem lehet tétel és megoldhatatlan probléma. De ez akkor megy, ha legalább gondolkodik valaki a vezetésben. De nem teszik, csak megy a vidd a kerékpárt a vasúton propaganda megy.