Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2018.11.23 -1 3 45241

Nagyon egyet értünk.

 

:))))

Előzmény: V46 021 (45235)
Rüby 2143 Creative Commons License 2018.11.23 -1 2 45240
Azért neveztem el >primer< túláramvédelemnek ( jó sokat gondolkodtam rajta... :D ), mert ez megelőzi a túláram kialakulását, amaz pedig a már valami okból kialakult túláram hatására, utólagosan működik.

Kis kiegészítés továbbá: az egyesével való léptetés nem azt jelenti, hogy csigatempóban közlekedünk, vagy hogy huzamosabb ideig indokolatlanul ellenállás van a főáramkörben. ;)
Előzmény: Rüby 2143 (45239)
Rüby 2143 Creative Commons License 2018.11.23 -1 3 45239
Pontatlanul fogalmaztam: én tekintem inkább primer túláramvédelemnek. Azért, mert gyakorlatilag nem tud többet annál, minthogy a főáramkör áramfelvételét a továbbléptetés megakadályozása által egy bizonyos (4 közül kiválasztható) érték alatt tartsa. Ezen túl képtelen egy ideális indítási sebességgörbét produkálni, ami azért egy automatikának nevezett rendszertől elvárható lenne. A gomb lenyomásakor a 3. fokozatig kapcsol azonnal. Végül is, a homok azért van hogy fogyjon. Az utas meg kapaszkodjon... Sokkal igényesebb és egyenletesebb gyorsítást lehet megvalósítani egyenként való kapcsolással. Igen, késés nélkül.
A 'másik' túláramvédelem létezéséről pedig tudok, tanították anno. :P
De ez utóbbi ugye normális esetben(!) nem lép működésbe. ;)
Előzmény: kihúzóvágány (45238)
kihúzóvágány Creative Commons License 2018.11.23 -1 3 45238

Van egy négyállású kapcsoló, amellyel szabályozni lehet a megengedhető gyorsulást, pontosabban a gyorsításnál megengedett motorteljesítményt (természetesen a pályaviszonyok és a vonatterhelés szerint). (ez a szervo-automatika egyik lényeges eleme).

Előzmény: Rüby 2143 (45224)
kihúzóvágány Creative Commons License 2018.11.23 -1 2 45237

Tévedsz: a moszkvai metró sem közvetlen kapcsolású, hanem szervóval működik.

Előzmény: BaGira-79 (45229)
kihúzóvágány Creative Commons License 2018.11.23 0 2 45236

A léptető relé (azaz áram-differenciál relé) egy valódi automatika, nincs semmi túlbonyolítva, és nem túláram-védelem, mert az van külön.

 

Előzmény: Rüby 2143 (45232)
V46 021 Creative Commons License 2018.11.22 0 7 45235

 

...A műszaki részeket érintő véleményed helyes, nem akarok és nem is tudok vele vitatkozni...

 

Én sem!

 

...Szerintem valóban több tisztelet járna az öreg járműveknek még akkor is ha ez némelyeknek nevetséges dolog...

...És valóban még ma is helytállnak - muszájból - de szerintem tisztességgel, ahogy bírnak...

 

Én úgy gondolom, hogy elsősorban azoknak jár ki a tisztelet, elismerés, akik nem kis erőfeszítéssel, és horribilis pénzből, a mai napig is életben tartják ezeket a "bádogdobozokat".

 

(Természetesen itt most a kantáros gatyásokra gondolok és nem az öltönyösökre!)

 

 

Előzmény: Törölt nick (45230)
EMD sound is music Creative Commons License 2018.11.22 -1 4 45234

Mintha a H5 kezdene széthullani...

 

Imádnivalóak az ilyen és ehhez hasonló kijelentések.

 

Hétfőn a reggeli csúcsban ajtóhibája támadt az egyik vonatnak, ma pedig biztberhiba volt. A Ba/4a-n hívó volt, a 6a-ra pedig rendelkeztek.

Előzmény: király2644 (45233)
király2644 Creative Commons License 2018.11.22 -3 0 45233

Nem tudjátok véletlenül mi az oka, hogy a Margit-híd - Szépvölgyi között mosta a HÉV, amivel jöttem végig 20-al cammogott? Vagy csak nekem volt szerencsém kifogni vmi aktuális korlátozást... Nem hinném, hogy forgalmi ok volt, mert több főjelző mellett is elmentünk, és Szépvölgyi után nomrál sebességgel jöttünk továbbb... (Hívót is kizárnám, mert a Margit híd-i váltókörzet után található jelző mellett is lassan mentünk el és utána is cammogtunk még bőven...)

 

Ennek az lett a következménye, hogy bő 1,5 perccel nőtt a menetidő, így a Szentlélek téri 2 perces átszállásból lett 25 másodperces futás....remélem ez nem vami új probléma....

 

Hétfőn reggel a csúcsban 8 óra körül meg kimaradt egy H5, és volt egy 13 perces lyuk a követésben (járatkimaradás + késések) .... ez már nem heringjárat volt, hanem rosszabb....

 

Mintha H5 kezdene széthullani.....

Rüby 2143 Creative Commons License 2018.11.22 0 0 45232

Igazad van, itt egy egyszerű működési elvű szerkezet van túlbonyolítva. :D

 

A léptető relét meg nem is értem. Ebben a formában az nem is "automatika", mint ahogy sokan nevezik (és sajnos ennek megfelelően használják is). Sokkal inkább egy primer túláramvédelem.

Előzmény: BaGira-79 (45229)
Törölt nick Creative Commons License 2018.11.21 0 0 45231

Bocs a fogalmazási hibáért. A "pedig"-gel kezdődő rész kétszer van, nem vettem észre.

Előzmény: Törölt nick (45230)
Törölt nick Creative Commons License 2018.11.21 0 4 45230

A műszaki részeket érintő véleményed helyes, nem akarok és nem is tudok vele vitatkozni. Én is helyesnek tartok minden ésszerű "modernizálást" természetesen, sőt még biztosan az is igaz, hogy az új jármű "kevesebb-be kerül" és jobb is mint az öreg "foltozgatása", gyógyítgatása. Tehát én ezt nem vitatom.

Annyit mondok, hogy én évekig vezettem MX/A-t (a 6 hónapos tanfolyamon Tigrist(L VII), MIX-et, MX-et és természetesen MX/A-t is) és csak azzal nem értek egyet, hogy valaki szerint "azoknak az izéknek"..... pedig csak a saját butaságát és tudatlanságát bizonyítják vele. sajnos nincs egyedül vele.

Szerintem valóban több tisztelet járna az öreg járműveknek még akkor is ha ez némelyeknek nevetséges dolog. Pedig csak a saját butaságukat és tudatlanságukat bizonyítják vele.

És valóban még ma is helytállnak - muszájból - de szerintem tisztességgel, ahogy bírnak.

Ez nem zárja ki, hogy  - igen - kellenének már az új járművek természetesen.

 

Hát ennyi. Lehet, hogy nevetséges a hozzáállásom ???

 

Üdv. :)) 

Előzmény: BaGira-79 (45229)
BaGira-79 Creative Commons License 2018.11.21 0 0 45229

Teljesen mindegy. Tény, hogy a húszas évek technikája. Attól, hogy a közvetett, kézi kapcsolású kontrollerre rátettek egy szervómotort és egy primitív léptetőrelét, még nem lett modern. Abba bele sem megyek, hogy az eredeti szovjet metró közvetlen kapcsolású szerkezete mennyivel volt szerencsésebb, amikor az ún. hannoveri villamosok már szaggatóval rendelkeztek.
Rólam mindenki tudja, hogy veteránmániás vagyok. Majd a közgáz szakok eldöntik, hogy mi éri meg jobban. A 'IXa-k állapotával nem vagyok tisztában, de a Xa-k váza (ami a lényeg) még egyben van.

Előzmény: Törölt nick (45228)
Törölt nick Creative Commons License 2018.11.21 0 1 45228

Miből gondolod? Tudod, hogy milyen motorkocsikat, szerelvényeket váltott akkor?

 

Üdv. :))

Előzmény: kristoof (45222)
Törölt nick Creative Commons License 2018.11.21 0 0 45227

Én vezettem pár évig...

Előzmény: Rüby 2143 (45224)
trizs77 Creative Commons License 2018.11.21 0 2 45226
kristoof Creative Commons License 2018.11.21 0 4 45225

Ismerem és tisztelem a járművet. Ettől függetlenül amit írtam az tény.

 

Az is tény, hogy már húsz éve le kellett volna cserélni ezeket a járműveket...

Előzmény: M.VIII (45223)
Rüby 2143 Creative Commons License 2018.11.21 0 5 45224

Oké, tegyük fel (!), hogy érzelemmentesen gondolkodom, és egyetértek.

 

Kérdés: Mit értesz normális gyorsulás és lassulás alatt? (A többibe, amit írtál, nem kötök bele, mert érthető.)
Szerintem az MX és MXA a mai napig helytálló gyorsulást vagy lassulást tud produkálni. Itt nem csak azt kell figyelembe venni, hogy menjen mint a disznó, hanem ennek azért vannak ésszerűségi korlátai is, az utaskényelem szempontjából. Példa, nyilván egy kétrészes Flirt kitépné maga alól a vágányt, és 3 másodperc alatt 120-ra gyorsulna, te meg nyilván szívesen utaznál rajta....
Ne kérdezd, hogy honnan tudom, de az MXA-val is lehet úgy gyorsulni és lassulni, hogy boruljon a nép az utastérben. Felesleges.

Aki szépen akarja vezetni, az tudja is. Rángatásmentesen, egyenletesen stb.

Előzmény: toto92 (45216)
M.VIII Creative Commons License 2018.11.20 0 3 45223

Ha ismered a történetét, tudod, miért. 

Előzmény: kristoof (45222)
kristoof Creative Commons License 2018.11.20 -5 2 45222

Így van. Bármennyire is tiszteljük őket, de valljuk be, már a forgalomba állásuk idején is elavultak voltak...

Előzmény: eric35 (45221)
eric35 Creative Commons License 2018.11.20 0 4 45221

Nagyon fogom tisztelni az M.IX/a-t, ha a múzeumban találkozom vele.

De a napi forgalomban már egyre kevésbé van helyük. 50 év feletti járművekről beszélünk, amiket házilagosan építettek anno, jócskán a túlüzemeltetési szakaszban vannak már... ez nem fröcsögés, ezek a tények. A HÉV járműállományának teljes cseréjében kell gondolkodni (+teljes infrastruktúra-felújítás), tegnapra, mert mindjárt összedől az egész...

Előzmény: M.VIII (45218)
eric35 Creative Commons License 2018.11.20 0 0 45220

Oké.

De azok a járművek rendesen karban vannak tartva, ami az itteniekről nem mondható el.

 

Az ne legyen már opció, hogy éppenhogy ki lehet adni (jó esetben) annyi járművet, amennyi a menetrendhez kell, és aztán drukkolni, hogy egy se maradjon fekve, mert tartalék, nah az már nincs...

...pedig a MÁV-HÉV-nél ez a napi gyakorlat.

Előzmény: Rüby 2143 (45212)
batar1987 Creative Commons License 2018.11.20 0 4 45219

Csepelnek már lassan a címerében is helyet kaphatna az MIX(a). :)

Előzmény: M.VIII (45218)
M.VIII Creative Commons License 2018.11.20 0 5 45218

Igen, és köszönd meg nekik, hogy elvisznek nap mint nap, és ilyen korosan is helyt állnak. Tudjuk, hogy nagyon le kéne cserélni őket, de mindenki csak fröcsög, inkább tessék tisztelettel lenni irántuk, hiszen évtizedeket nyomtak le, és akik megalkották, mindenféle segítség nélkül házilag gyártották le, mert a nagyságos Ganz nem tudott vele foglalkozni. 

Előzmény: toto92 (45213)
Törölt nick Creative Commons License 2018.11.20 0 0 45217

Igazad van. Köszönöm. De nem izék, hanem motorvonatok. Magyar tervezés, magyar kasztni, német villamosberendezés.

Az MIX/A-ról (eredetije MIX) beszélek. Egyik tervezője és létrehozója Dr. Lovász István nagytudású (gépész, villamos, vasúti) mérnök volt.

 

Üdv. :)

Előzmény: toto92 (45216)
toto92 Creative Commons License 2018.11.20 0 0 45216

Normális gyorsulás/lassulás, megfelelő futásminőség, ergonómikus ülések, szintbeli beszállás, klíma. És akkor a jármű szívéről (korszerű hajtás) még nem is esett szó. 

Előzmény: Törölt nick (45215)
Törölt nick Creative Commons License 2018.11.20 0 1 45215

Határozd meg légyszíves mindannyiunk számára, mi és milyen is a XXI. szd.??? Érdeklődve várom.

 

Üdv. :)

Előzmény: toto92 (45211)
kristoof Creative Commons License 2018.11.20 0 1 45214

Nagyon szép a MÁV-HÉV új szignálja. Mondjuk régen nem is volt nekik. :-)

toto92 Creative Commons License 2018.11.20 -2 1 45213

És? Ettől még a jelenlegi HÉV szerelvények ugyanúgy elavultak és csereérettek maradnak. 

Előzmény: Rüby 2143 (45212)
Rüby 2143 Creative Commons License 2018.11.20 0 1 45212
Előzmény: toto92 (45211)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!