Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Ruppy Creative Commons License 1999.04.06 0 0 56
Gaijin

Komputer technikus a szakmám. Ezeknél az úgymond "régebbi" autóknál nem alkalmaztak még urtechnológiát. Elég sok mindent meg lehet érteni ha van az autódról kapcsrajz. Egy ohm mérovel egy csomó tesztet meg tudsz csinálni. A durvább dolgokhoz pedig nem kell különösebb rutin. pl : kipufogó csere, gömbfej csere, szilent csere...
Egy érdekesség: a hutéssel elég sok gondom volt 180 Km/ó fölött mindig forrt a víz. Eredeti hutot venni kész katasztrófa, vegyszerekkel átmosni-> púder. Észre vettem, hogy a huto nyitható. Kiszereltem (kb 10-15 perc vízleengedéssel együtt) Felnyitottam, tutin ki lehet takarítani és semmi gond hermetikusan vissza lehet zárni. Azóta már 4 hutot így kitakarítottam a haverommal együtt. A futotestekkel is ez volt a helyzet.
Az tetszik a BMW k be ,hogy minden porcikája átgondoltan van tervezve és nem az a cél csak , hogy jól nézzen ki hanem tartós és szervizelheto legyen.

Ruppy

Előzmény: Gaijin (55)
Gaijin Creative Commons License 1999.04.06 0 0 55
Ruppy,

Te valami eszméletlenül értesz ezekhez a gépekhez, én úgy látom és még korábban azt is írtad, hogy "elég elszántsággal" házilag is karban lehet tartani egy jóféle E30-ast. Namármost én pénzügyes vagyok, és ugyan nem teljesen fű a műszaki dolgokhoz, de nem is egy ász. Neked van valami idevágó képzettséged, vagy a lelkesedés vitt rá, hogy hobbiból megtanuld?

Előzmény: Eclipseboy (53)
Ruppy Creative Commons License 1999.04.06 0 0 54
Gaijin

Szerintem is nem nagy változás ha a kipufogót cseréled. Csak dob cserével nagyon kicsi az ero növekedés, de viszont a hangossága igen erosen no. Nekem amikor a légszurot lecseréltem nagy légáteresztésure a rugalmassága a motornak észrevehetoen jobb lett + a torok hang is megnövekedett. Nyáron még segít egy kicsit ha a torokfutést lekötöd.

Ruppy

Előzmény: Gaijin (52)
Eclipseboy Creative Commons License 1999.04.06 0 0 53
Ha a kipufogón csak a hátsó dobot érted, akkor légszűrővel együtt szerintem kb 5-6 LE körül. Ha komplett kip. rendszer, az 10%-ot dobhat a teljesítményen.
Előzmény: Gaijin (52)
Gaijin Creative Commons License 1999.04.02 0 0 52
Urak,

Gondolkodok egy E30/325i vásárlásán. Tudtok mondani egy pár szót arról, hogy teljesíményben mit jelent és persze cserébe mennyire viseli meg az autót, ha nem akarok nagyon belenyúlni a lelkivilágába chiptuning vagy vezérműtengely tuning-gal, de lenne rajta egy sport légszűrő és mondjuk egy remus kipufogó.

Előre is köszi

Ruppy Creative Commons License 1999.04.01 0 0 51
Én úgy tudom, 2.8,3.0,3.2,3.5. A 635 CSI 218 Lóero volt.Hasonló motort tettek az öreg cápa ///M5 be is Ez elég jó.-> 1978
Sot azt hallottam, hogy a CSI verzók 4 szelepes hengerfejel is jöttek ki.

Ruppy

Előzmény: hzolee (45)
Ruppy Creative Commons License 1999.04.01 0 0 50
Gaijin

10-12év körül tényleg nem árt egy rovancs az autón. De ha elég elszánt vagy te is meg tudod csinálni.
Én is átnéztem az üzemanyag rendszer. Kivettem az injectorokat, ezekben belül is van egy icipici acélszüroháló-ezek tiszták voltak,azután a tankban lévo benzin szivó csö végén lévo szürot néztem Itt volt rendesen piszok a szürore tapadva->ezt elég könnyen le lehet takarítani. A fo benzinszuröt se árt cserélni. Ezekután a benzin OK volt.
Ami szivatós lehet az injectorok közponi test csatija. Ez kb az 5.6. henger szivóöntvényére van ráerosítve-> Le csavarni lecsiszoni,kenés ujra húzás. Az akkun a + sarura van rácsavarozva egy kisebb saru amibe egy elég vastag piros zsinór megy. Ennél a kis sarunál a saruba sajtolt piros zsinór szokott aláoxidálni.(a sarut levágni ujra forrasztani,-> minden OK)Utoljára az AC reléjét leellenorizni. Ezt elég nehéz megbontani de lehet.Ha a relé szar, általában a benzin nyomás néha inog és tök hofüggo a motor...

Ruppy

Előzmény: Gaijin (44)
Ruppy Creative Commons License 1999.04.01 0 0 49
Spoky

A Pólus centerben vettem egy könyvet a motorvezérlo elektronikákról. Ebben majdnem minden tipusú Jetronic leirása és karbantartása benne van.K,KE,L,LE...(Zöld A5 méretu könyvecske)
Ugyanitt szintén kb 1 éve vettem egy magyar füzetet a motorvezérlokröl. (A4 méretü piros borítóju) Ha jól álsz anyagilag a Haynes manual egész jó de 5700 Ft. Ezekben le van írva , hogy mit hol kell mérni pl ? ohm,minyen szinüek a kábelek, utólagosan hogy kell bekötni az OBC-t,ülésmozgató memóriás motorokat, ülésfutés.....

Ruppy

Előzmény: Spoky (43)
Eclipseboy Creative Commons License 1999.04.01 0 0 48
Ne aggódj, nem volt ott, most tevődött oda ;-)
Előzmény: hzolee (47)
hzolee Creative Commons License 1999.04.01 0 0 47
Eclipse: kösz a címet, bocs, ha lejjebb ott volt, nem olvastam végig a topikot. És kösz hogy nem árultál el, nem árultad elé "Rozsdás"-t :-))))
Eclipseboy Creative Commons License 1999.04.01 0 0 46
hzolee!
Válasz a kérdésedre itt:

http://home.wxs.nl/~hove0042/tech3.html

Előzmény: hzolee (45)
hzolee Creative Commons License 1999.04.01 0 0 45
sziasztok
a sorozatszámokat nem tudom fejből, nekem cápa 320-asom volt, csak megtörtem sajnos. Most.. ..szóval most nem bmw-m van. :) márkája itten offtopik.
Viszont a kérdésem: a cápa fazonú 6-osokat (ugye, volt?) milyen motorokkal szerelték? (pl 635, gondolom.. "i"?)
Gaijin Creative Commons License 1999.04.01 0 0 44
Urak,

Nekem volt egy 1984-es 318i E30-asom, szervíztapasztalatom szerint, amikor megveszed érdemes egyszer elvinni egy BMW szervízbe, mondjuk a Bécsi útra itt Pesten, vagy a C-Mobilba Szegeden, mindkettő kedves társaság, szemben a kissé "hűvös" Váci úti Wallis-sal. Mindenképpen meg kell nézni a gyújtáselektronikát, mert szó nélkül otthagy bárhol, ha épp akkor döglik meg és 10 év körül ez előfordul, a befecskendezők retkesek lehetnek ennyi év után és NAGGYON sokat javít, ha kitisztítják (igaz ezt máshol csinálták). A viszkokuplungos hűtőventillátor is rossz lehet, de ha EGYSZER rendberakta a szakszervíz, utána szerintem egy "sima" szerelő tökéletesen elég a karbantartáshoz. Ugye nem mindegy, hogy ugyanannyi pénzből egyszer vagy kétszer mész inspection-ra.

A gyári festés atombiztos és egy kis polír után gyönyörű. A hátsó kerék mögött érdemes rozsda után vizslatni.

Előzmény: Ruppy (36)
Spoky Creative Commons License 1999.04.01 0 0 43
Hi E30 Fans!

Kérdésem az lenne, hogy tudtok-e valami infot az E30-as nem publikus adatairól? Hogy mire gondolok? Pl: A Jetronic befecskendezöröl és a Motronic 1.3-as vezérlö elektronikájáról! Mindenféle elektromos infó érdekelne! A Neten bogarászva már rábukkantam pár hasznos dologra, pl szervíintervallumjelzö házi nullázása stb.. Ha valakit érdekel akkor írjon!

Bye
Spoky

Ruppy Creative Commons License 1999.04.01 0 0 42
Cyd

Holnap szabin leszek , el kéne menni autózni mint multkor.

Előzmény: cyd (41)
cyd Creative Commons License 1999.03.31 0 0 41
OFF

Ruppy!
Közelítesz a félszázhoz, azé' emmán valami ;)
Hajrá E30 :)
cyd
ON

Ruppy Creative Commons License 1999.03.31 0 0 40
Lou

Itt talán többet tudnak mondani neked a gyárlátogatásról
http://www.bmw.com/bmwe/email/index.shtml

Előzmény: Lou (39)
Lou Creative Commons License 1999.03.31 0 0 39
Üdv mindenki !
Először is köszönöm a válaszokat, és elnézést, hogy ekkora baromságot kérdeztem, én is tudom,hogy se 3 se 5 ajtós nincs, bár ha valaki ezek után nem hinné el ezt rólam, nem csodálkoznék. :))
Most egy másik kérdéssel fordulok hozzátok : Nyáron, ha összejön, ki tudok menni Németországba kocsival, és rá fogok érni egy kicsit mászkálni. Szóval, nem tudna valaki adni nekem BMW
gyár címet, ahol van valami közönségszolgálat szerű, ahol beviszik az ember fiát a gyárba,és megmutatnak neki sok mindent ? Szerintem kell, hogy legyen ilyen lehetőség, már a Pakson
is csinálnak ilyet. Ha tudtok erről valamit, vagy ismertek valakit, aki hallott erről, vagy valakit, aki hallott valakiről,aki...... akkor :
Kérlek , írjátok meg ide, vagy a címemre. Köszi előre, ha összejön, teszek fel képeket :)
Ruppy : Írtam neked levelet !
Ruppy Creative Commons License 1999.03.26 0 0 38
Szia Eclipseboy

Semmi gond az oftopiccal az Eclipse egy irtó szép és elegáns autó. Én pedig egy E30 as orvosi eset vagyok.

Az a 3 mp ki.@..ottul jó gyorsulás. Nem vagyok igazi "hátsókeréksoviniszta" de azér nem rossz amikor egyhelyben pörög körbe körbe a kocsi eroböl. Télen voltak gondjaim a havon de ezeket már elfelejtem lassan met itt a NYÁR! Kiástam magam a télbol a tavaszba.

Nekem ha nagyon elrugaszkodik az autóm kb 7-8 mp et tud 0-100 ig. Tudom ennél vannak sokkal jobb eredmények de ez sem szégyelni való.

Tegnap ültem egy átépített 325e ben.
2800 ccm volt és a LE 197 volt (ATC nél mérette meg a srác) Cirkalmas leömlo+ sport dob. Üvöltött mind az álat 4000 fölött. és elég jól ment. Nagyon jól húzott még hármasban is. 150 nél többel nem mentünk (mivel hogy városban voltunk)

Ruppy

Előzmény: Eclipseboy (35)
Ruppy Creative Commons License 1999.03.26 0 0 37
Szia Lambada

A 320i E 30 csak 125 LE Jetronicos vezérlovel KB 1984 ig. 129 LE Mortonicos vezérlovel 1985 töl. A 323i közül a motronicosak 150LE. Te biztos az újabb E36 os 320i re gondolsz(24 szelepes).

Szerintem a K Jetronic inkább a cápákban található. Ez egy régi rendszeru befecskendezés elég nagy rendszernyomással 5-6 Bar, a szívótorokban egy torlótárcsa lég mennyiség mérovel. Az injectorok állandóan befecskendeznek mint a spray flakonokon. Ha nagy gázt adsz intenzívebben sprayzik a rendszer. A fo gond, hogy megszakítás nélkül folyamatosan spriccel még a zárt szelepek re is. A Motronicos rendszer kifinomultabb.

Nem rég repült el a difim egy szereplés közepette. De szerencsére már másnap sikerült vennem egy tejesen csendes difit bontóban. 18ezerért
De az árak amit írtál tényleg jók.

Pillanatnyilag nincs rá keret inkább egy komplett 325i kipufi rendszerre vadászom amit nem aranyé aggyák

Ruppy

Előzmény: labamba (33)
Ruppy Creative Commons License 1999.03.26 0 0 36
Szia Lou

Nekem is ez a problémám, hogy irtó drágák at E36 os BMW-k. Szerintem a 10 év körüliek még irtó jó állapotúak de arra kell figyelni ha venni akarsz, hogy karambol mentes legyen.
Kb 800000 Ft. tol 2700000 Ft vannak a 6-10éves autók. Általában a gyári festés nagyon jó minoségü ezért ha törésmetes autót kifogsz, még 10 évesen is szépen fénylik a felület. Általában a négyajtósok 15-20% al drágábbak mint a 2 ajtósok. De ha egyedül jársz az autóval a 2 ajtós se rossz mert ajtaja sokkal nagyobb és kényelmesebb a ki be szálás. A Bmw-k ben felhasznált anyagok minosége nagyon jó pl. : 150000 Km használat még észrevehetetlen a motoron, a váltó és a difi is jó minoségü még egy 10 éves kocsin is , és a kárpitok is szívósak. Nekem a 6 hengeresek hangja és ereje tetszik. Ha E 30 ast akarsz venni és nem vagy egy "szereplos" alkat tök jó a 318i (kb 105 Le) vagy ha figurázni is szeretsz 318is (kb 150 Le) , 320i 129Le ,323 150Le, 325i 171Le, ///M3. Kb 200 Le
Én egy öreg 325is el járok, irtó strapabíró autó. A csúcs seb 220 Km/h de 200 at tudok vele folyamatosan tartani. Gyöngyösrol hazajöttem vele fix 200Km/h val és semmi "új" hang nem jelentkezett másnap reggel a motorból, ugyanolyan finoman és halkan járt. Bírja szereplést rendesen ha az olajat sürün cserélem 4500Km ként. Normál a muszerfal kijelzi az olajcsere idejét.
Ha nyugisan vezetsz (szerintem egy 6 hengerest elég nehéz) kb 10-12ezet Km -ként jelzi az olajcsere szükségességét. Ha szervizbe hordok az katasztrófa anyagilag. Ilyen autót csak úgy tudsz fenntartani ha értesz hozzá és ha szükséges magad javítod. De szerencsére nem jellemzo rá , hogy állandóan betegesek lennének. Fogyasztás há.. itt már vannak gondok de el kell határoznod , hogy egy kis fogyasztású 4 hengerest veszel vagy egy 6 ost. Nekem a hathengeresem városban szereplésekkel egybekötve átlag 13 litert fogyaszt. Szolidan 10 litert. A fogyasztásnál figyelembe kell venni ha venni akarsz autót, hogy Motronic vezérlos autót vegyél ne Jetronicosat. A Motronicos kocsik fogyasztása jobb.

Ruppy

Előzmény: Lou (32)
Eclipseboy Creative Commons License 1999.03.26 0 0 35
Ruppy!

Természetesen a hátsó, ha jó a tapadás. Kicsit off topic, de hát Eclipse buzi vagyok:

A legjobban gyorsuló Eclipse, amit egy amcsi tuningcég épített (0-100km/h kb. 3sec / 0-400m=9sec), naszóval ez át lett építve hátsókerékmeghajtásúra (!), pedig van AWD változata is, de ebből is látszik, hogy a hátsókerékmeghajtás a legjobb.

Előzmény: Ruppy (30)
Piri Creative Commons License 1999.03.25 0 0 34
Sajnos még a doblemezt is ki kell cserélni meg mindent úgyhogy nem éri meg átépíteni Ja és csak 325i t lenne érdemes mert a többivel gyenge lenne
324dX :-)
Van nekem 1 bontott első difim viscokuplunggal csak le van törve a ház fölerősítő füle
Előzmény: Ruppy (23)
labamba Creative Commons License 1999.03.25 0 0 33
Hello mindenkinek!
Lou: én inkáb (fôleg, ha nincs családod a 2 ajtóst ajánlom (3. ill 5. ajtó nincs!), nagy az ajtaja, könnyű a ki-be szállás (hátra meg le van szarva)

A 320i nekem nem nagyon tűnik erôtelennek a 150 Le-vel (tapasztalat)

Kerestetek bontót: 52/421-063, vagy 30-981-4631 Ez két külön hely.
pl.: kuplungtárcsa (kb 80%) 3000
vízpumpa 3000
műszerfal (komplett igaz idôórával) 1000
vezérműtengely himbákkal 10000
kipuff. dob 3500
új e.sárvédô és küszöb 3000
stb.
e. oldalüveg 3500
váltó: 15-40000

Injektorból inkább a k-jetronic-ot vedd computerrel. téli fogyasztás városban 12l.

Ruppy: Neked speeeeer difire van szükséged.

Na továbbiakat. Remélem nem hal el a topic!!!!

Lou Creative Commons License 1999.03.25 0 0 32
Üdv mindenkinek !
Nagyon tetszik a régi BMW, és örülök ennek a topicnak, bár az utóbbi időben eléggé hanyagoljátok, ezért is gondoltam, hogy felteszek néhány kérdést, hátha kissé feléled a topic.
Először is, még nincs saját autóm, de már 2 éve vezetek rendszeresen, úgyhogy lassan itt az ideje saját gépet szerezni. A BMW nálam a csúcs, de a 4. generációsat biztosan nem tudnám megvenni, még a használtak is túl drágák nekem. Ezért gondoltam az E30-ra.
Mennyiért lehet egy kb. 6-10 éves géphez hozzájutni, van e nagy különbség árban a 3 és 5 ajtós között ? Mibe kerül egy ilyen autót szervizelni, mennyi baj van vele ? Mennyire megbízható, strapabíró autó ? Hogy alakul a fogyasztása, tényleg sokat eszik ?
Ha tudtok mondani valamit ezekről a dolgokról, kérlek írjátok meg ide, vagy emilbe, nagyon érdekel a téma. Előre is köszi !
Ruppy Creative Commons License 1999.03.22 0 0 31
Gyerekek tavasz van!

Itt a löket módosítás ideje.

320i->323i
320i->324i
325i->327i

Ruppy Creative Commons License 1999.03.22 0 0 30
Eclipseboy

Szerinted ha két teljesen egyforma lóerejü és válóáttételü, de az egyik elsokerék meghajtású a másik pedig hátsó, autóval kimittudot rendeznénk melyik tudna jobban startolni?

Előzmény: Eclipseboy (28)
Ruppy Creative Commons License 1999.03.22 0 0 29
Valószínüleg ha sper difi(20-80%) lenne az autómon, jobban érvényesülnék télen .Persze a fene tudja, ahogy vissza gondolok a havas napokra úgy elhagyta magát szegényke.
Tényleg irjon már valaki egy kicsit, hogy milyen sperren firkálni a hóban jégen.
Valószínüleg csak én hülyeségem, hogy :
Irtó jó úgy menni 50-60 nal, hogy közben tudod bármikor elo tudsz ugraszati még plussz 100 lóerot.
Egyébként a dugóban való autózásról nekem is az a véleményem.
Előzmény: Eclipseboy (26)
Eclipseboy Creative Commons License 1999.03.20 0 0 28
Igen ebben van valami, de csúszós uton, meg hóban (ami akad errefelé mostanában bőven) azért a 4WD verhetetlen.
Egy bivaly hátsókerekes autóknál nem annyira rossz, de egy elsőkerékmeghajtású kocsinál már zavaró mondjuk 200Le-t az úton tartani. Ilyenkor jön jól a 4WD.
Előzmény: evil (27)
evil Creative Commons License 1999.03.20 0 0 27
Én általában azt olvastam az autós lapokban, hogy a 4kerekes változatokban nem érezni különbséget 7köznapi autózás során,csak a végsőkig kihegyezett körülmények között. Viszont nagyobb a fogyasztás, kisebb a gyorsulás, legfeljebb a rugalmasság jobb, de az is a más váltó miatt. Az ujabb 3-asokban asszem nem is volt ix változat.
Előzmény: Ruppy (25)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!