Az alábbi videót osztották meg velem nem régiben (remélem, sikerül itt is közzé tenni). Az lenne a kérdésem, hogy meg tudnátok-e írni, mely' társaságok milyen vasparipái láthatóak a felvételen? Az már egy bónusz, ha felvétel helyét, idejét is sikerülne megállapítani.... :-)
Nekem még egyszer sem sikerült bejutnom hozzá. Mindig volt valami kifogás. Személyesen odamenve nem beszélhetek az illetékessel, hívjam telefonon. Nem vették fel. Felvették, de most szabadságon van az illetékes, hívjam majd x-edike után. Végül eluntam a dolgot. Pedig maga a gyártörténeti gyűjtemény is érdekes lehet.
Valamennyit azért szolgált nálatok, de nem sokat... '71 februárjában állomásították át Ceglédre, de nagyon hamar nyilvánvalóvá vált, hogy a vontatási feladatok ellátásában nem lesz rá szükség: az év novemberben is felterjesztették selejtezésre. Ezt követően 1972 februárjában erős víztartály folyással, tengelyágytok repedéssel leállították...
1972-ben a Budapest-Szolnok vasútvonal 125. évfordulója alkalmából (tekintettel a Dózsa György évfordulóra) Cegléd állomáson nagyszabású ünnepséget rendeztek, és ennek színesítésére a Múzeum és a Bp Igazgatóság közösen talapzatra állította a szépen felújított 275.118-ast...
Igaz, utóbb ebből lett is egy kis morgás, mert a kiállításról nem mindenki tudott felsőbb körökben: '72 végén megjelent a ceglédi fűtőházban a selejtezési bizottság...
Felújították teljesen az épületet, most csinálják a peront, a helyi önkormányzat egy vasúttörténeti kiállítást szeretne berendezni az épületben. Mindehhez biztonsági őr is lesz, meglátjuk, milyen sikerrel jár majd.
Láttam képeket, teljesen felújították az állomást. Valszeg ez is önkormányzati fenntartású lett. Tehát jobban vigyáznak majd rá, mint ott, ahol most rohad...
Érdekes feltevés, bár nem nagyon hiszem. A hadijel-tábla a Monarchia megszűnésével elvesztette a jelentőségét, hiszen a legfontosabb szerepe az volt, hogy a sok - nem is egy nyelvet beszélő - vasúttársaság különféle mozdonyairól ránézésre meg lehessen állapítani a katonaság számára legfontosabb pálya- és vontatási paramétereket. Valahol a Villányi-cikkben talán benne is van, hogy mikor rendelték el a leszerelését, még valamikor az 1920-as évek elején.