1997-ben szcientológusok építkeztek az déli oldalra, ami előtt a Hableány volt. Valamivel korábban, de 1991 után egy szabad napomon második kávét és egy felest ittam egy szabadnapos sétám alatt ott. Rá következő évre nyoma sem maradt. És a kikötést is megszüntették.
Én úgy tudtam, óbudai építésű. Egy volt hajós, ki sokat ment vele ('89-95 közt), tehát nálam autentikusabb, azt írta egy vitánkban, hogy a test Bfüreden készült és Óbudán csak felszerelték.
Én a szedett-vedett infóimat, sztem jól alátámasztja a Regiszterben is látható sólyázós kép, melyen a korpusz frissen festve, de ránézésre félkészen Óbudán csúszik a vízbe.
Valamikor Honti utcának hívtak egy lejárót a Nánásiról a partra. Ma Aelia Sabina köz. Itt mellette volt egy megálló, meg egy kis kocsma a parton. Annak volt olyin randa pontonja. Valamikor a 90-es évek elején egy nagyon alacsony víz miatt ideiglenesen-oszt végleg megszüntettek egy megállót. Na meg van, emelett volt a megálló https://www.facebook.com/groups/1395355057378335/posts/3892068241040325/
Az október 9-én élesített szankciókat januárban jelentették be, szóval lett volna idő változtatni, csak ugye hiányzott a szándék. Mivel a beszállítót is fenyegeti a szankció, a horvátok nyilván pontosan tudják, miért fontos, hogy betartsák azt.
A NIS évek óta szankciók alatt van. Eladogatta termékeit, a legügyesebben a Nyugat-európai vevők kerülték meg a szankciókat. Most jött a megoldhatatlan probléma, amikor nem jut el hozzájuk az alapanyag, a horvátok készséges közreműködése mellett. Azt mondják, nagyon nagy gond a leállítás, mert lassú és drága az újraindítás. Szerbiában amúgy hetek óta közbeszéd tárgya a MOL esetleges megjelenése.
Közlekedési értekezlet amit akkor gyakorlatnak hívtak.
A téma : Magyarország utánpótlásának biztosítása a fegyveres harc megindulása előtt 10 nappal és a harc megindulása utáni 6-8 napban.
Előadók sokasága.
Ok.
Hallgatók kb. 100 fő.
az egyik előadó lelkesen mondja, hogy a csapatok és készletek gyor(sabb) mozgatása miatt Záhonynál csökkentik az utánpótlást szállító vonatok átrakását és helyette napi 18 katona (kb. 18x20 vagon) vonat tengely átszereléssel fog haladni ami vonatonként 10-15 óra nyereség.
Stb.
Mondja-mondja.
A szerelvény forduló 2-3 nap tehát az első szerelvény 72 órán belül ismét átszerelhet.
Utána hozzászólások.
Stb.
A végén megszólal egy civil.
Neki nagyon tetszett amit az őrnagy elvtárs elmondott a napi 18 vonatról több napon át.
De el szeretné mondani, hogy Magyarországnak nincsen összesen 10 vonatra való, átszerelős tengely készlete se.
Azért szeretem az ilyen számításokat mert kb. 30 perc munkával ki lehet számolni, hogy a politikus/firkász kapásból kimondott ötletei gy marhaságok ahogy vannak.
Nekik is lenne módjuk arra, hogy ugyanezt kiszámolják mielőtt megszólalnak.
A szerbek hét = 7 hónapot kaptak az USA-tól, hogy rendezzék a saját olajfinomítójuk tulajdonosi szerkezetét, azaz kivásárolják a jelenlegi orosz tulajdonost.
Nem tették meg.
Húzták halasztották a dolgot.
Most, hogy a hét hónap mindjárt lejár rohangálnak fűhöz-fához segítségért.
Évi 300 napnyi fogadással napi 30 e tonna kéne bejöjjön, ami 2000 tonnás hordképességű bárkákból napi 15 db-ot jelentene. (Nyilván ugyanez igaz lent is)
Magyarán naponta két kb Ybbs jó nagy csurmával.
Mivel egy DuFi-Kontanca kanyar felnek-lenek átfejtéssel, tankolással feltöltéssel, határ, papírok, kutyafüle egy hónap, tehát a folyamatos üzemhez kéne 60 db Ybbs, meg 450 db bárka.
(S sehol semmi tartalék!)
Ehhez kell még parti kiszolgáló fittyfene és miegymás.
Ééééés! Személyzet! Hajónként kell három full patentos hajóvezető, meg üzrmes, meg nyolc matróz+gépész + még egy kokec.
Lehet osztani-szorozni, mennyi lenne csurmánként a havi bérköltség.
Mondjuk a hv/güv olyan laza 3500 €, a már/gép 2000 € meg a kokec is.
Ez úgy egy kokec. Ez úgy hajónként laza 39000€ mindenféle bérköltség nélkül. Ez szorítva 60-nal, az annyi mint 2,5 M € havonta bérköltségre.
Egy új Ybbs kb 2 mrd JMF (jó magyar forint), a bárkák mondjuk csak 100 Misi, akkor a mutatvány egy laza 120 + 45 mrd csak a hajóállományra (karbantartás, üzemelttetés még sehol) és a kikötői infrastruktúra is kérdéses.
Ennyiből lehet, hogy egy Trieszt-DuFi csővezeték megépül, letojva JaNaf-ot, S az üzemeltetése igényel 60 embert.
Vaaaaaagy! Rekviráljuk az UDP-t, nekik már úgyse lesz rá szükségük.
Amíg a NIS finomítója van szankció alatt, addig nem sok értelmét látom nyersolajat odavinni, különös tekintettel arra, hogy a finomítóval üzletelő teszi ki magát kockázatnak...
Most, hogy sok szó esik arról, hogy Magyarországról a Dunán is vinnék a kőolajat Szerbiába, felmerül a kérdés. A finomított termékeket szállító tankerokkal kőolajat is szállítanak?
A szívó, nyomó kotró Pesten dolgozott talán a déli összekötőnél, amikor a személyzet várta a tűzszerészeket. De rengeteg robbanó szerkezet volt. A végén beleuntak és maguk hordták a pukkanókat a partra. Valahol van kép is, de keresse a fene.