Keresés

Részletes keresés

Una Vestrum Creative Commons License 10 órája 0 1 143809

Így van. A hajóállomás (megálló) neve is Hableány volt. A kocsmáé is. 

Előzmény: edesviz (143808)
edesviz Creative Commons License 12 órája 0 0 143808

1997-ben szcientológusok építkeztek az déli oldalra, ami előtt a Hableány volt. Valamivel korábban, de 1991 után egy szabad napomon második kávét és egy felest ittam egy szabadnapos sétám alatt ott. Rá következő évre nyoma sem maradt. És a kikötést is megszüntették.

Előzmény: gigabursch (143807)
gigabursch Creative Commons License 12 órája 0 1 143807

Utánanéztem, hogy mégis ki ez az Aelia Sabina.

 

Érdemes volt, érdekes személy és ötletes névadás.

Előzmény: edesviz (143803)
gigabursch Creative Commons License 23 órája 0 1 143806

A Széchenyi tokkal-vonóval Óbudán készült.

Na jó, a motorok SaKáLok, a hajócsavarok még valami spéci szovjet anyagok.

Előzmény: csecsaba2 (143804)
Pedrofon Creative Commons License 25 órája 0 0 143805

Tegnap ez a látvány fogadott:

Ma pedig ez:

Előzmény: Pedrofon (143742)
csecsaba2 Creative Commons License 27 órája 0 0 143804

Sziasztok!

 

SZÉCHENYI-bel kapcsolatos kérdés.

Én úgy tudtam, óbudai építésű. Egy volt hajós, ki sokat ment vele ('89-95 közt), tehát nálam autentikusabb, azt írta egy vitánkban, hogy a test Bfüreden készült és Óbudán csak felszerelték.

Én a szedett-vedett infóimat, sztem jól alátámasztja a Regiszterben is látható sólyázós kép, melyen a korpusz frissen festve, de ránézésre félkészen Óbudán csúszik a vízbe. 


https://hajoregiszter.hu/.../szechenyi/szechenyi/7343/1524

edesviz Creative Commons License 27 órája 0 0 143803

Valamikor Honti utcának hívtak egy lejárót a Nánásiról a partra. Ma Aelia Sabina köz. Itt mellette volt egy megálló, meg egy kis kocsma a parton. Annak volt olyin randa pontonja. Valamikor a 90-es évek elején egy nagyon alacsony víz miatt ideiglenesen-oszt végleg megszüntettek egy megállót. Na meg van, emelett volt a megálló https://www.facebook.com/groups/1395355057378335/posts/3892068241040325/

 

Előzmény: smith (143801)
tehtube Creative Commons License 1 napja 0 3 143802

Üzembe helyeztek egy vadiúj kabinos gőzhajót. Australian Star.

Követi az ausztrál hagyományokat. Kompakt, kazánnal egybeépített gőzgép, fűrészmalomból. Egyszerű lapátos kerék excenter nélkül. 

https://www.abc.net.au/news/rural/programs/landline/2025-11-30/full-steam-ahead/106077862?utm_content=facebook&utm_medium=content_shared&fbclid=IwY2xjawOaD9pleHRuA2FlbQIxMQBzcnRjBmFwcF9pZA80MDk5NjI2MjMwODU2MDkAAR5evUcpzkph3B28p_MpJEUD6IzEAMXPqo1PNa6Actc5dZzDOlj0SBJ2RmGHYA_aem_WAqlBEnDY4pWCLOaJ8mk_A

A Murray folyó, Echuca igazi lapátos gőzös paradicsom. 

smith Creative Commons License 1 napja 0 0 143801

Ugyanerre jutottam. A pesti oldalon futó nagyfesz távvez oszlopa és a jegenyesor jó támpont: a Rév utca/Üdülő sor magasságát látjuk.

Előzmény: edesviz (143800)
edesviz Creative Commons License 1 napja 0 0 143800

Valamelyik Római-parti megálló(???).

Előzmény: révész64á (143796)
gigabursch Creative Commons License 1 napja 0 0 143799

Bálun => vákuum 

Előzmény: gigabursch (143798)
gigabursch Creative Commons License 1 napja -3 1 143798

Az biztos, hogy Trampli szêlvész tempója mellett nem feltétlenül volt gond az, hogy kivárásra játszottak.

 

De ez a szankciósdi pont olyan lesz, mint a Huawei esete.

Bálum nem marad.

Előzmény: smith (143795)
gigabursch Creative Commons License 1 napja -2 0 143797

Hogy ügyes vagy gerinctelen, az megítélés kérdése.

Előzmény: jakyg (143794)
révész64á Creative Commons License 2 napja 0 0 143796

Hol készülhetett ez a kép ?

smith Creative Commons License 2 napja 0 0 143795

Az október 9-én élesített szankciókat  januárban jelentették be, szóval lett volna idő változtatni, csak ugye hiányzott a szándék. Mivel a beszállítót is fenyegeti a szankció, a horvátok nyilván pontosan tudják, miért fontos, hogy betartsák azt.

Előzmény: jakyg (143794)
jakyg Creative Commons License 2 napja -2 4 143794

A NIS évek óta szankciók alatt van. Eladogatta termékeit, a legügyesebben a Nyugat-európai vevők kerülték meg a szankciókat.
Most jött a megoldhatatlan probléma, amikor nem jut el hozzájuk az alapanyag, a horvátok készséges közreműködése mellett. Azt mondják, nagyon nagy gond a leállítás, mert lassú és drága az újraindítás. Szerbiában amúgy hetek óta közbeszéd tárgya a MOL esetleges megjelenése.

Előzmény: smith (143788)
megaliner Creative Commons License 2 napja -2 4 143793

Egy OFF-val válaszolnék.

 

Már elévült, de akkor sokat tanultam belőle.

 

Táborfalva 1985.

Közlekedési értekezlet amit akkor gyakorlatnak hívtak.

A téma : Magyarország utánpótlásának biztosítása a fegyveres harc megindulása előtt 10 nappal és a harc megindulása utáni 6-8 napban.

 

Előadók sokasága.

Ok.

Hallgatók kb. 100 fő.

 

az egyik előadó lelkesen mondja, hogy a csapatok és készletek gyor(sabb) mozgatása miatt Záhonynál csökkentik az utánpótlást szállító vonatok átrakását és helyette napi 18 katona (kb. 18x20 vagon) vonat tengely átszereléssel fog haladni ami vonatonként 10-15 óra nyereség.

Stb.

Mondja-mondja.

A szerelvény forduló 2-3 nap tehát az első szerelvény 72 órán belül ismét átszerelhet.

 

Utána hozzászólások.

Stb.

 

A végén megszólal egy civil.

Neki nagyon tetszett amit az őrnagy elvtárs elmondott a napi 18 vonatról több napon át.

De el szeretné mondani, hogy Magyarországnak nincsen összesen 10 vonatra való, átszerelős tengely készlete se.

 

Nagy csönd lett.

 

ON

 

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

 

No így  vagyok én a megsegítjük a szerbeket mert a DUFI-ból (Szhbatta) majd tanker hajókkal uszályokkal viszünk nekik olajat ha beüt a ménkű.

 

Az ötletelők arra lusták, hogy felmérjék, megszámolják, hogy hány db üzemképes üza szállító hajó, uszály van Magyarországon vagy Szerbiában ?

 

 

 

 

Előzmény: gigabursch (143792)
gigabursch Creative Commons License 2 napja -3 6 143792

Elnézegetve a lelkes mínuszolókat (akik pont nem mondanak se pro, se kontra érveket), úgy bélem a gyors matek fején találta a szöget.

 

De hát ez ilyen... A kockáspapír - ceruza kombó rettentően veszélyes dolog.

Ész kell a működtetéséhez, ez nem elég progresszív...

Előzmény: megaliner (143791)
megaliner Creative Commons License 3 napja -5 4 143791

Azért szeretem az ilyen számításokat mert kb. 30 perc munkával ki lehet számolni, hogy a politikus/firkász kapásból kimondott ötletei gy marhaságok ahogy vannak.

 

Nekik is lenne módjuk arra, hogy ugyanezt kiszámolják mielőtt megszólalnak.

De lusták számolni.

 

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

 

OFF

 

A szerbek hét = 7 hónapot kaptak az USA-tól, hogy rendezzék a saját olajfinomítójuk tulajdonosi szerkezetét, azaz kivásárolják a jelenlegi orosz tulajdonost.

Nem tették meg.

Húzták halasztották a dolgot.

Most, hogy a hét hónap mindjárt lejár rohangálnak fűhöz-fához segítségért.

 

ON

Előzmény: gigabursch (143789)
gigabursch Creative Commons License 4 napja -2 1 143790

S akkor még szóba se került, hogy mennyi idő, míg ez rendelkezésre áll. Addig a csővezeték vidáman locsolkodna Battán.

Előzmény: gigabursch (143789)
gigabursch Creative Commons License 4 napja -4 3 143789

Valahol vissza megvan.

 

A lényeg:

Magyarország éves nyersolaj igénye 9 M tonna.

Évi 300 napnyi fogadással napi 30 e tonna kéne bejöjjön, ami 2000 tonnás hordképességű bárkákból napi 15 db-ot jelentene. (Nyilván ugyanez igaz lent is)

Magyarán naponta két kb Ybbs jó nagy csurmával.

Mivel egy DuFi-Kontanca kanyar felnek-lenek átfejtéssel, tankolással feltöltéssel, határ, papírok, kutyafüle egy hónap, tehát a folyamatos üzemhez kéne 60 db Ybbs, meg 450 db bárka.

(S sehol semmi tartalék!)

 

Ehhez kell még parti kiszolgáló fittyfene és miegymás.

 

Ééééés! Személyzet! Hajónként kell három full patentos hajóvezető, meg üzrmes, meg nyolc matróz+gépész + még egy kokec.

 

Lehet osztani-szorozni, mennyi lenne csurmánként a havi bérköltség.

Mondjuk a hv/güv olyan laza 3500 €, a már/gép 2000 € meg a kokec is.

Ez úgy egy kokec. Ez úgy hajónként laza 39000€ mindenféle bérköltség nélkül. Ez szorítva 60-nal, az annyi mint 2,5 M € havonta bérköltségre.

 

Egy új Ybbs kb 2 mrd JMF (jó magyar forint), a bárkák mondjuk csak 100 Misi, akkor a mutatvány egy laza 120 + 45 mrd csak a hajóállományra (karbantartás, üzemelttetés még sehol) és a kikötői infrastruktúra is kérdéses.

 

 

Ennyiből lehet, hogy egy Trieszt-DuFi csővezeték megépül, letojva JaNaf-ot, S az üzemeltetése igényel 60 embert.

 

Vaaaaaagy! Rekviráljuk az UDP-t, nekik már úgyse lesz rá szükségük.

Előzmény: megaliner (143786)
smith Creative Commons License 4 napja 0 0 143788

Amíg a NIS finomítója van szankció alatt, addig nem sok értelmét látom nyersolajat odavinni, különös tekintettel arra, hogy a finomítóval üzletelő teszi ki magát kockázatnak...

Előzmény: jakyg (143781)
megaliner Creative Commons License 4 napja -1 1 143787

Százhalombatta - Pancsova NIS olajfinomító kicsivel több mint 400 folyam kilométer.

 

A kérdés, hogy mennyi tanker uszály van most vagy magyar vagy szerb tulajdonban ?

Mennyi a forduló idejük ?

 

  -Töltési idő Battán 

 - Út idő Pancsováig.

 - Ürítés idő Pancsován 

 - Út idő vissza Battára 

 

Összesen ?

 

 

 

megaliner Creative Commons License 4 napja 0 0 143786

Ok.

Mikor ?

Mi jött ki a számításnál ?

 

 

Előzmény: gigabursch (143785)
gigabursch Creative Commons License 4 napja 0 0 143785

Ezt már egyszer számoltam Contanca - DuGi viszonylatban.

Előzmény: megaliner (143782)
jakyg Creative Commons License 4 napja 0 1 143784

Én is így tudom, de most azt hallani, hogy kőolajat is kéne vinni. Bár szerintem az olajkikötőkben sincs a kőolajhoz rendszer.

Előzmény: guberavera (143783)
guberavera Creative Commons License 4 napja 0 1 143783

Benzint és gázolajat visznek, kőolajat nem.

Előzmény: jakyg (143781)
megaliner Creative Commons License 4 napja -3 0 143782

Ez elmélet.

 

A kisördög a részletekben lakik.

 

Mennyi vizsgázott tanker van ma ?

Mennyi idő alatt fordul meg egy db tanker uszály Batta és a szerb olajkikötő között ?

Ez naponta mekkora szállító kapacitás hoz létre ?

Télen meddig hajózható a Duna ?

 

Előzmény: jakyg (143781)
jakyg Creative Commons License 4 napja -1 4 143781

Most, hogy sok szó esik arról, hogy Magyarországról a Dunán is vinnék a kőolajat Szerbiába, felmerül a kérdés. A finomított termékeket szállító tankerokkal kőolajat is szállítanak?

gepesz Creative Commons License 5 napja 0 2 143780

A szívó, nyomó kotró Pesten dolgozott talán a déli összekötőnél, amikor a személyzet várta a tűzszerészeket. De rengeteg robbanó szerkezet volt. A végén beleuntak és maguk hordták a pukkanókat a partra. Valahol van kép is, de keresse a fene.

Előzmény: jakyg (143778)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!