Ma reggel Bochkor műsorában is beszélt az esetről Hajdú, de ami a lényeg, Pétert így még nem hallottam körbenyalni és dicsőíteni, többször is elhangzott, hogy egy zseni a csávó (ezzel a szóval).....
Sőt, Bochkor javaslatára a Like-ban állítólag lesz "Pierre Menü", ami azt jelenti, hogy 35.000 Ft-ért végig lehet zabálni azt az ételsort, amelyet Péterünk betolt a fejébe és elemzett az étteremkritikájában.....
Vajda "Pierre" Péter hazatért labancéktól, avagy a tükörhegyi újgazdagok egyik kedvenc helyén, avagyavagy újra lehet mindenen kötekedni.
Péterünk elsőnek a vendéglátóipari egység honlapjának nem túl aktuális voltán piszkálódik, érdekes módon azzal nem volt gondja, hogy a múlt heti labanc étterem honlapjáról kb. semmit nem lehet megtudni a hely aktuális étlapról, de persze a Lajtától nyugatra ez sem gond neki.
Megtudhatjuk, hogy itt a gulyást "fáradt" paprikával készítik, dehát mégsem hozhatja mindenhová az aznap reggel szűzlányok által frissen őrölt (ha ez fáradt, akkor az kipihent?) paprikát a minardis gyorsfutár, mint Baumgartnerék mai napig felejthetetlen világbajnok mangalicazsíros csodahalászléjéhez. (Mert hogy Baumgartneréknél a halászléba is kell valamilyen mangalicaalkatrész).
Megtudhatjuk továbbá, hogy ezt a kb. 4-5 embernek való ételsort Péterünk valakivel kettesben tolta a fejébe, csak azt nem értem, hogy ez a csávó még hogy a fenébe nem 200 kiló?
Azt viszont nem tudhatjuk meg, hogy ezeknek a túlméretezett étkezéseknek a költségét ki állja, bár Péterünk egyszer megírta, hogy ő fizet mindent, gondolom ez a mai napig így van...
Vajda "Pierre" Péter (korábbi ausztriai kalandozásai után) újra Labanchonba ment zabálni, ahol természetesen változatlanul minden IS tökéletes (korábbi ausztriai tapasztalataihoz hasonlóan), még az sem zavarta, hogy az étteremben (honlapja szerint) csak készpénzben lehet fizetni.
Az étterem honlapja egyébként nem sok információt tartalmaz, próbáltam megkeresni, hogy Péterünk ezt az ételsort elfogyasztva hány 400 Ft-os ejrónak vert a seggére, de a honlapon az ételek és áraik nem találhatóak meg (aztán persze lehet, hogy csak én kerestem ügyetlenül).
Az élménybeszámolót olvasva úgy tűnik, Péterünk most különösen lírai hangulatban volt (bár csilingelő barackosokról most nem esett szó), én viszont azon gondolkodtam el, hogyha ezt az embertelen mennyiségű kaját egymaga tolta a fejébe (mert hogy evőtársakról sosem ír), akkor vajon ezután a nagy zabálás után meglátogatta-e valamelyik bécsi kórház sürgősségi osztályát is?
Vajda "Pierre" Péter most a Posnerben tömte a fejét és kb. mindennel IS volt valami baja.
Megdöbbentő módon azt nem tette szóvá, hogy a megkritizált gulyás nem aznap reggel szűzlányok által frissen őrölt pirospaprikával készült, amit gyorsfutár szállított Fajszról az étteremig, pedig megtehette volna...:))
2024. decemberében a "Feléledés Utáni" időszámítás vette kezdetét a Lucullus BT életében. Frenetikus hangulatban, rengeteg örömmel és emócióval gyűltünk össze Wang mesternél, hogy 22 év után ismét megünnepeljük a Gasztronómia ünnepét. Köszönjük Nektek azt a rengeteg szeretetet és kedvességet, amit adtatok! Nos amíg a lendületünk kitart, úgy döntöttünk, hogy gyorsan megszerveztünk egy újabb vacsorát is, konkrétabban négyet, indiait, és ellátogattunk Kuki barátunkhoz is (Jham Kulvinder Singh, a Maharaja éttermek alapítója/tulajdonosa) Szentendrére is.
A "Feléledés Utáni" 3. vacsoránk európai lesz, nevezetesen olasz ("longobárd"). Ezúttal Graziano Cattaneo barátunkhoz látogatunk el az Oktogonnál lévő olasz Ristorante Krizia-ba, ahol többször jártunk már a Lucullus-szal korábban. A Krizia évtizedeken át stabilan hozza a konyhaművészet legmagasabb színvonalát, meglátogatása kihagyhatatlan kaland az életünkben.
A LONGOBÁRDOK FÖLDJÉRŐL
Lombardia tartomány székhelye, Milánó a Viscontiak és a Sforzák hazája, de emellett Olaszország második legnagyobb városa is, mely manapság leginkább iparáról, gazdagságáról és divatdiktátorairól híres. Milánó számtalan látnivalóval kápráztatja el az ideérkezőket: például a világhírű, gótikus dómmal, a Piazza del Duomo-val; a ma bevásárlóközpontként funkcionáló II. Viktor Emánuel Galériával; a Scalaval, mely talán a világ egyik leghíresebb operaháza; a Sforzák kastélyával és a Brera képtárral. Itt található a Santa Marie delle Grazie templom is, amelynek falán Leonardo da Vinci „Utolsó Vacsora” című freskóját lehet megcsodálni.
A LOMBARDIAI KONYHÁRÓL
Ellentétben a földközi-tengeri olasz városokra jellemző hedonista nyugalommal, Milánó inkább rohanó ritmusáról, iparáról, a divatról és a gyorsétkezéseiről híres. Mindez persze nem jelenti azt, hogy ne lehetne itt egy-két remek vacsorát elkölteni. Bármennyire is hihetetlen, de Lombardiára és Milánóra főleg a rizses ételek (rizottók), a puliszkák és a tejtermékek használata a jellemző. Mint megannyi olasz, a lombardiaiak is grappát, azaz olasz törkölypálinkát rendelnek kezdésnek, ugyanis ez általában jól mozgásba hozza a gyomorműködést. Az előételek (antipasti) közül a sonka (prosciutto), a milánói kolbász és az olasz szalámi (mortadella) méltó az említésre, amihez néhány szelet friss paradicsommal tálalt, olajban pirított fehér kenyér is dukál. Emellett lágyan roppanós házikenyér is érkezhet az asztalra, amelybe olívabogyókat süthet bele a lombardiai háziasszony. Az előételeket saláták (insalada) és különböző szószokkal (sugo) tálalt tészták (pasta) követhetik. Bármennyire is sajnálatos, de Milánóban teljesen ismeretlen a „milánói makaróni”: ez a fogás nem más, mint a magyar gasztronómiatörténet torz agyszüleménye. Jellegzetes tészta viszont a biguli, ami állagában a spagetti és a vastagabb makaróni közt helyezkedik el félúton, amelyen különleges pirospaprikás-paradicsomos-vörösboros szósz csillog kacsadarabokkal és szalonnával meghintve. A tészta sós íze jól harmonizál a zsíros kacsa- és szalonnadarabok éppúgy sós ízével. Ha még ezek után is éhesek vagyunk, főételként ehetünk például escalop-ot, azaz marhahúst, de mindenképp érdemes megkóstolni az igazi milánói rizottót (Risotto alla Milanese) is. Ez az étel úgy készül, hogy vajon vagy olívaolajon hagymát pirítanak velővel, ezt felöntik rizzsel, kavargatják, míg barna nem lesz, majd húslevest adnak hozzá, végül jól megszórják sáfránnyal. A sáfrányos ételhez friss parmezán, olívaolaj és malátaecet társul. Következő fogásként sajttálat is kérhetünk (Mesto di formaggi), amelyen van legalább ötféle finomság: regginai parmezán, gorgonzola, milánói mascarpone, sült-bundás camembert, omlós-lágy krémsajt. Helyi specialitás a mascarpone krémsajt is, ami a tiramisu nevű – itthon is közkedvelt édesség - alapanyaga. Ez a világszerte népszerű desszert, melyet gyakran rózsavízzel ízesítenek, immár 1477 óta ismert. Az ételekhez természetesen olasz bort isznak az olaszok, ami lehet dolcetto, vagy tüzes toszkán bor, vagy amilyet szeretnénk. A Campari nevű ital is innen ered, lévén a Victor E. Galériában található Camparino bárból indult világhódító útjára a közkedvelt kesernyés ital.
Menüsorunk így fest:
Vendégváró Alkoholos: Prosecco di Valdobbiadene Nem alkoholos: Meleg kakaóbabhéj-tea madagaszkári Akesson kakaóbab héjából, liofilizált szicilíai vérnaranccsal enyhán ízesítve, Turóczi Gábor jóvoltából
Előétel Baccalá mantecato, avagy tőkehal-hab polentakrutonnal
Desszert 1 Szicíliai cannolo, azaz édes - ropogós tésztarolád
Desszert 2 Mogyorós-tejcsokoládéval és őrölt Etióp Harrar kávéval bevont Piemonte-i mogyoró (a chocoMe jóvoltából, kétszer a világ legjobbjának megválasztott drazsé)
(A menüben lehetnek kisebb változások).
Mikor: 2025. április 24. csütörtök, 19:00. (Lehetséges, hogy lesz pótnap itt is, ezt már májusra tervezzük). Hol: Ristorante Krizia, 1066 Budapest, Mozsár u. 12.
Részvételi díj: 25,000 Ft/fő
Az ár a hétfogásos menüsort tartalmazza, az italokat azonban mindenki maga fizeti ezen felül. Ha részt szeretnél venni az eseményen és hány fővel, kérlek, jelezd azt felénk az elnokseg@lucullusbt.hu címen legkésőbb 3 nappal az esemény előtt.
Fizetési ütemezés
Kérünk 15,000 Ft előleg átutalását a 11773456-02400932 OTP számlára (kedvezményezett: Turóczi Gábor, Tárgy: GC) + a fennmaradó összeget pedig, azaz 10,000 Ft-ot kérjük majd készpénzben kifizetni az esemény napján. Az előleget utalhatod Revolut számlára is, ezzel a hivatkozással: https://revolut.me/gaborfdu5
Ha ÁFÁS számlát szeretnél az eseményről, kérjük jelezd azt előre e-mailen az adataid megadásával. A számlát a Krizia étterem állítja ki.
Néhány fontos szabály, amit (a jelentkezés elküldésével) minden Vendégünknek el kell fogadnia:
- Minden asztalnál precíz ülésrend lesz kialakítva. Nagy rá az esély, hogy számodra "idegen" vendég/vendégek is ül/nek majd az asztalodnál! Arra viszont törekszünk, hogy együtt érkező vendégeket ne ültessünk szét, illetve egymást már ismerő vendégeket ültessünk egymáshoz.
- amennyiben az az extrém eset fordulna elő, hogy esetleg repetáznátok valamelyik fogásból, úgy erre is lesz lehetőség - de nem a vacsora KÖZBEN, hanem MIUTÁN az összes fogás már kitálalásra került.
A vacsorán a részvétel ERŐSEN LIMITÁLT, ezért kérjük NAGYON igyekezzetek a foglalásokkal! Felhívnánk a T. figyelmedet, hogy a határidőn túl nem tudunk jelentkezéseket elfogadni, a határidőn túli lemondások esetén pedig nem áll módunkban az előleget visszaadni. Megértésedet köszönjük. Tiszteletteljesen arra kérünk mindenkit, hogy legyen NAGYON pontos a visszajelzést illetően! Az események vélhetően extragyorsan be fognak telni, de senki ne izguljon, mivel nagy eséllyel fogunk pótnapo(ka)t is hirdetni.
Tudom, csak én neveztem el magamban kimondhatatlan nevűnek. A MOM-ban lévő húsbolt igen rövid életű volt. mert akkoriban hihetetlen drága húsokat mértek náluk. Ma már boldogan vásárolnék ott, mert a mostani árakhoz képest olcsónak tűnnének.
Arról mindig a régi vicc jutott az eszembe, amikor a lengyel szemészetre megy és az orvos felmutat neki egy sor kártyát betűkkel: CZWIKNOSTACZ. "El tudja olvasni?" "Miazhogy, még ismerem is a fickót!"
A helyzet az, hogy ha kapok jó és megfizethető bélszínt, én is itthon csinálom a steaket, már egész jól belejöttem. De azért kényelmesebb volt elmenni a kimondhatatlan nevű étterembe, néha és megenni a kész ételt, amit remekül készítettek.
Egyébként is, ki az a hülye (jó, egyet már tudunk), aki magyaros tematikájú helyen steaket rendel? Budapesten alapszabály, hogy steaket csak steakhouseban.
Vajda Péter, a szemérmes étteremkritikus: avagy Péterünk kétszer is moslékot zabált, de nem árulta el hol, gondolom, ha ő megszívta, szívja meg más is alapon....:)
A kérdés csak az, hogy így mi értelme van egy étteremkritikának?