Keresés

Részletes keresés

scsabi Creative Commons License 2025.07.08 0 4 86254

Mill. FAV:

Előzmény: Smaragd512 (86253)
Smaragd512 Creative Commons License 2025.07.07 -1 0 86253

Jónapot!

 

Valaki meg tudná mondani, hogy mennyibe került az első három metróvonal (szakaszonként, ha lehet) ára mai árakon?

Unatkozó rendszergazda Creative Commons License 2025.06.29 0 3 86252

Azt a füvet vagy festették vagy locsolták, mert most inkább sárga.

Előzmény: somytomy (86251)
somytomy Creative Commons License 2025.06.29 0 2 86251

Most mit akarsz, a hír igaz: nem állt meg a négyes metró a Deák téren, az ég ma is kék volt, a fű pedig zöld :D

Előzmény: _nyunyuka (86250)
_nyunyuka Creative Commons License 2025.06.29 -1 4 86250

Előtte se állt meg ott 🙂.

Zolcsi67 Creative Commons License 2025.06.17 0 3 86249

„gondolom valami raktárnak használhatják.”

 

Vagy a nem fizető vendégeket zárják be oda :-D

Előzmény: division by zero (86248)
division by zero Creative Commons License 2025.06.16 0 5 86248

Meg van az, csak le van fedve a lépcső felnyitható vaslemezekkel. Most valami vendéglátós terasz van rajta, de időnként látom felnyitva a lejárót, gondolom valami raktárnak használhatják.

Előzmény: TWdoktor (86247)
TWdoktor Creative Commons License 2025.06.16 0 1 86247

Arra már nem emlékeztem, hogy mi volt lent, kicsi voltam még. Ha jól látom, most már nincsenek meg ezek a pincehelyiségek.

Előzmény: orangutan (86245)
TWdoktor Creative Commons License 2025.06.16 0 1 86246

Nem semmi. A búvárok is rémlettek, de nem voltam benne biztos.

Előzmény: division by zero (86244)
orangutan Creative Commons License 2025.06.15 0 4 86245

A körúti 1988-ban történt.

 

Egy számítógép szervíz dolgozói voltak az áldozatok, az esemény előtt pár hónappal vittük oda az iskolai Commodore-t javíttatni.

Előzmény: TWdoktor (86243)
division by zero Creative Commons License 2025.06.15 0 3 86244

Lehetett volna csúnyább is, ha a villamos is belezuhan a kráterbe.

 

Előzmény: TWdoktor (86243)
TWdoktor Creative Commons License 2025.06.15 0 0 86243

Az a vízbetörés 1991-ben nem lehetett gyenge...

Én csak egyet láttam az akkori Majakovszij utca és a Lenin körút sarkán a járdában lefelé voltak lépcsőn megközelíthető pincehelyiségek az úttest alatt. Na, ennek a hátsó falánál futott egy másfél méteres(?) víznyomócső, ami eltört, benyomta a pince hátsó falát, és hirtelen annyi víz tört be, hogy a két ott levő ember nem tudott kimenekülni, ott fulladtak meg szerencsétlenek.

Előzmény: A210 820 08 21 (86241)
Zolcsi67 Creative Commons License 2025.06.14 0 7 86242

„A 3-as metró nyomvonalát szándékosan úgy alakították ki, hogy érintse a klinikai negyedet és az észak-pesti gyárakat”

 

Vagy ha nem, hát kis nyúl. A Váci út–Belváros–Üllői út útvonal klasszikus főközlekedési tengely, nem véletlenül az első lóvasúti vonalak is itt nyíltak meg.

 

Azaz:

– adott volt a közlekedési tengely;

– természetesen ennek mentén települtek a fontos üzemek, a klinikai negyed;

– A forgalom növekedésével természetesen ide építettek metrót is.

 

Ritkán dicsérem a Négyest (sőt...), de ettől a csuszától eltekintve jó az anyag.

 

Korrektúra: a „vasbordát” tübingnek hívják :-)

Előzmény: A210 820 08 21 (86241)
A210 820 08 21 Creative Commons License 2025.06.14 0 3 86241
08-73 Creative Commons License 2025.05.29 -1 0 86240

"ez akkor durván 248 milliárdos éves működési költség."- KIeg: a munkanapokat tekintve. 

Előzmény: 08-73 (86234)
08-73 Creative Commons License 2025.05.29 -1 0 86239

Mivel idén durván 117 hétvégi nap van- szombat/szabadnap, vasárnap, ünnepnap-, ezért valóban, az év MINDEN napját számítva a 300-305 milliárd a reális végösszeg.

Előzmény: attus germanicus (86238)
attus germanicus Creative Commons License 2025.05.29 0 0 86238

Hétvégén és ünnepnapokon sincs ingyen a közlekedés. Így a végösszegnek valahol 300 körül kellene lennie. 

Előzmény: 08-73 (86234)
TWdoktor Creative Commons License 2025.05.29 0 0 86237

Én meg a BKK vezérigazgatós lemondásos cikkben olvastam... azért felmerül bennem a kérdés, hogy a nem hétköznapi dolgokkal mi van, az hogy van finanszírozva?

Előzmény: 08-73 (86236)
08-73 Creative Commons License 2025.05.29 -1 0 86236

Én a Szintetikusdízelolaj általi kb. 1 milliárd/munkanap összeggel számoltam. :)

Előzmény: TWdoktor (86235)
TWdoktor Creative Commons License 2025.05.29 -1 0 86235

Ez azért szép, mert pont most írták, hogy a BKK éves költsége 180+84 milliárd forint...

Előzmény: 08-73 (86234)
08-73 Creative Commons License 2025.05.29 -1 0 86234

Az idei évben sacc/kb 248 munkanap van, ez akkor durván 248 milliárdos éves működési költség. Nagyjából akkor a korábbi 240-250 milliárdos becslésem bevált. 

Előzmény: szintetikusdizelolaj (86232)
Fizolti Creative Commons License 2025.05.29 0 0 86233

Ha van ember, meg lehet csinálni, ha nincs – akkor Lázártól Karácsonyig az összes illetékes az alagútban cigánykerekezhet, akkor sem megy.

 

Van, hogy éppenséggel nem olyan éles a határ a lehet-nem lehet között. 

Az elmúlt években az OFF MÁV-nál volt egy eszköz- ember- és egyes vélemények szerint forrás nélküli szolgáltatásfejlesztés. 

Egy ideig kisebb-nagyobb döccenőkkel működött a dolog, utána választania kellett a megrendelőnek/tulajdonosnak, hogy magasabb finanszírozást biztosít, vagy a szolgáltatás minőségéből lesz visszavéve. Első körben az utóbbira esett a választás, vonathelyettesítő buszok formájában. 

Előzmény: Zolcsi67 (86231)
szintetikusdizelolaj Creative Commons License 2025.05.29 0 1 86232

Kollegám helyettesítése miatt pont láttam/engedélyeztem a buszos menetrendes kollegák májusi túlóráit amik javarészt evvel vannak összefüggésben, összesen max 100 munkaóra szumma, legyen 300-400

ezer forint költéség.

Mindig mondom, h kb akit érdekel úgy számoljon, h fővárosi szinten egy munkanapi közösségi közlekedés tokkal vonóval közel 1 mrd huf.

Ehhez képest elenyésző, az is igaz, hogy menetrendi tábla, és egyéb dolgokra nem látok rá. 

Előzmény: Zolcsi67 (86231)
Zolcsi67 Creative Commons License 2025.05.28 0 1 86231

„Az elmúlt x évtizedben az utazóközönség hozzászokott”

 

Ha ez lett volna a felfogás, akkor még mindig lóvasút járna :-D

 

„Átdolgozni az összes felszíni járat menetrendjét, járművezető beosztási keretét”

 

Inkább innen fúj a szél. Ha van ember, meg lehet csinálni, ha nincs – akkor Lázártól Karácsonyig az összes illetékes az alagútban cigánykerekezhet, akkor sem megy.

Előzmény: Holendrecht (86227)
mental asylum Creative Commons License 2025.05.27 0 0 86230

A Kapás utcaival mi történt?

Előzmény: varimi78 (86229)
varimi78 Creative Commons License 2025.05.27 0 0 86229

üdv! a szt. istván téri meg a jókai szellőzőket eltüntették? kb 20 éve ment vita a lakókkal, annak mi lett a vége? vagy tán ugyanarra a sorsra jutottak mint a kapás utcai...

zjakabfi Creative Commons License 2025.05.26 0 7 86228

Covid előtt volt már hosszabb metróüzem hétvégenként.

Szerintem jó ötlet.

Néha érdemes átdolgozni a menetrendeket, mert változnak a körülmények.

Olyan gyakran azért nincsenek változások...

Előzmény: Holendrecht (86227)
Holendrecht Creative Commons License 2025.05.26 -1 7 86227

Az üzemidő hosszabbítás.... Hát nem tudom....

Az elmúlt x évtizedben az utazóközönség hozzászokott ahhoz, hogy az utolsó szerelvények mikor indulnak a végállomásokról. Ez az időadat az elmúlt két-három évtizedben csak némileg módosult, markáns változás nem következett be. Nehéz lesz megszoktatni az emberekkel, hogy egyik nap ekkor, a másik nap akkor indul majd az utolsó metró. Ez a fajta talán "kiszámíthatatlanság" több bosszúságot fog okozni azoknak, akik nem rutinos utazók.

Rendszeres éjszakai buszozós vagyok, a járatsűrűség és a mostani menetrend meglátásom szerint elegendő a jelenlegi rendszer kiszolgálásához.

Ami még ennek kapcsán megfogalmazódott bennem, az ennek az anyagi vonzata.... Átdolgozni az összes felszíni járat menetrendjét, járművezető beosztási keretét, az egész város összes megállójában (értve a felszínt és a felszín alatt is) lecserélni a kiírt menetrendeket, mindenhol újra cserélni az utastájékoztatásokat, majd ezt a rendszert fenntartani folyamatosan (mert talán egy csuklós jármű fenntartása olcsóbb, mint pl. egy hatkocsis szerelvényé)... Erre kőkemény fedezet kell....

 

A HÉV-es :D Creative Commons License 2025.05.20 0 1 86226

Sziasztok!

 

Kíváncsi vagyok a véleményetekre.

 

Mit gondoltok az üzemidő hosszabbításról ? 

Mennyire fog még jobban munkaerőhiány lenni a szakterületeknél ? 

 

Tényleg rosszra fordulhat az idő hiány miatt a karbantartások ? 

 

 

08-73 Creative Commons License 2025.05.20 -1 0 86225

Júniusban végül mikor lesz a Déli- Deák M2 vágányzár?

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!