Meg van az, csak le van fedve a lépcső felnyitható vaslemezekkel. Most valami vendéglátós terasz van rajta, de időnként látom felnyitva a lejárót, gondolom valami raktárnak használhatják.
Én csak egyet láttam az akkori Majakovszij utca és a Lenin körút sarkán a járdában lefelé voltak lépcsőn megközelíthető pincehelyiségek az úttest alatt. Na, ennek a hátsó falánál futott egy másfél méteres(?) víznyomócső, ami eltört, benyomta a pince hátsó falát, és hirtelen annyi víz tört be, hogy a két ott levő ember nem tudott kimenekülni, ott fulladtak meg szerencsétlenek.
„A 3-as metró nyomvonalát szándékosan úgy alakították ki, hogy érintse a klinikai negyedet és az észak-pesti gyárakat”
Vagy ha nem, hát kis nyúl. A Váci út–Belváros–Üllői út útvonal klasszikus főközlekedési tengely, nem véletlenül az első lóvasúti vonalak is itt nyíltak meg.
Azaz:
– adott volt a közlekedési tengely;
– természetesen ennek mentén települtek a fontos üzemek, a klinikai negyed;
– A forgalom növekedésével természetesen ide építettek metrót is.
Ritkán dicsérem a Négyest (sőt...), de ettől a csuszától eltekintve jó az anyag.
Mivel idén durván 117 hétvégi nap van- szombat/szabadnap, vasárnap, ünnepnap-, ezért valóban, az év MINDEN napját számítva a 300-305 milliárd a reális végösszeg.
Én meg a BKK vezérigazgatós lemondásos cikkben olvastam... azért felmerül bennem a kérdés, hogy a nem hétköznapi dolgokkal mi van, az hogy van finanszírozva?
Az idei évben sacc/kb 248 munkanap van, ez akkor durván 248 milliárdos éves működési költség. Nagyjából akkor a korábbi 240-250 milliárdos becslésem bevált.
Ha van ember, meg lehet csinálni, ha nincs – akkor Lázártól Karácsonyig az összes illetékes az alagútban cigánykerekezhet, akkor sem megy.
Van, hogy éppenséggel nem olyan éles a határ a lehet-nem lehet között.
Az elmúlt években az OFF MÁV-nál volt egy eszköz- ember- és egyes vélemények szerint forrás nélküli szolgáltatásfejlesztés.
Egy ideig kisebb-nagyobb döccenőkkel működött a dolog, utána választania kellett a megrendelőnek/tulajdonosnak, hogy magasabb finanszírozást biztosít, vagy a szolgáltatás minőségéből lesz visszavéve. Első körben az utóbbira esett a választás, vonathelyettesítő buszok formájában.
Kollegám helyettesítése miatt pont láttam/engedélyeztem a buszos menetrendes kollegák májusi túlóráit amik javarészt evvel vannak összefüggésben, összesen max 100 munkaóra szumma, legyen 300-400
ezer forint költéség.
Mindig mondom, h kb akit érdekel úgy számoljon, h fővárosi szinten egy munkanapi közösségi közlekedés tokkal vonóval közel 1 mrd huf.
Ehhez képest elenyésző, az is igaz, hogy menetrendi tábla, és egyéb dolgokra nem látok rá.
„Az elmúlt x évtizedben az utazóközönség hozzászokott”
Ha ez lett volna a felfogás, akkor még mindig lóvasút járna :-D
„Átdolgozni az összes felszíni járat menetrendjét, járművezető beosztási keretét”
Inkább innen fúj a szél. Ha van ember, meg lehet csinálni, ha nincs – akkor Lázártól Karácsonyig az összes illetékes az alagútban cigánykerekezhet, akkor sem megy.
üdv! a szt. istván téri meg a jókai szellőzőket eltüntették? kb 20 éve ment vita a lakókkal, annak mi lett a vége? vagy tán ugyanarra a sorsra jutottak mint a kapás utcai...
Az elmúlt x évtizedben az utazóközönség hozzászokott ahhoz, hogy az utolsó szerelvények mikor indulnak a végállomásokról. Ez az időadat az elmúlt két-három évtizedben csak némileg módosult, markáns változás nem következett be. Nehéz lesz megszoktatni az emberekkel, hogy egyik nap ekkor, a másik nap akkor indul majd az utolsó metró. Ez a fajta talán "kiszámíthatatlanság" több bosszúságot fog okozni azoknak, akik nem rutinos utazók.
Rendszeres éjszakai buszozós vagyok, a járatsűrűség és a mostani menetrend meglátásom szerint elegendő a jelenlegi rendszer kiszolgálásához.
Ami még ennek kapcsán megfogalmazódott bennem, az ennek az anyagi vonzata.... Átdolgozni az összes felszíni járat menetrendjét, járművezető beosztási keretét, az egész város összes megállójában (értve a felszínt és a felszín alatt is) lecserélni a kiírt menetrendeket, mindenhol újra cserélni az utastájékoztatásokat, majd ezt a rendszert fenntartani folyamatosan (mert talán egy csuklós jármű fenntartása olcsóbb, mint pl. egy hatkocsis szerelvényé)... Erre kőkemény fedezet kell....