Keresés

Részletes keresés

gvm-408 Creative Commons License 2025.04.12 0 0 15498

Ott a pont. 

Előzmény: robbanómotor (15496)
SSM-508 Creative Commons License 2025.04.12 0 0 15497

Ez még a jövő zenéje, de simán el lehet képzelni Jászberény-Budapest

Az M3-on át expressz járatként

És a Jászberény-Gödöllő-Budapest járatra több indítás kellene

Ügye az 1078,1076-os járatok mennek így 

1078-ra még lehetne tenni járatokat, simán ki tudna szolgálni

 

Előzmény: robbanómotor (15496)
robbanómotor Creative Commons License 2025.04.11 0 0 15496

Önző vagyok, de én simán el tudnám képzelni, hogy a Jászberényből a fővárosba tartó buszok mind Gödöllőn át közlekedjenek.

 

Mondok még jobbat: M3. Főleg, ha majd négysávosítják a 32-est Hatvan és Jászberény között. 

Előzmény: gvm-408 (15495)
gvm-408 Creative Commons License 2025.04.11 0 0 15495

Ami nekem feltűnt az 1070, 1075-össel kapcsolatban mikor jártam vele, hogy Szentmártonkáta után már alig-, vagy egyáltalán nem volt utas. A vasútat Mártonkátától jobban preferálják a busznál. Gyorsabb, és a Flirtök érkeztével talán még kényelmesebb is. 

Önző vagyok, de én simán el tudnám képzelni, hogy a Jászberényből a fővárosba tartó buszok mind Gödöllőn át közlekedjenek. Így jobb kapcsolat létsülne Gödöllővel is. Ami az egyetem miatt sem lenne utolsó.

Az 1070-est ki lehetne váltani egy Jászberény-Szentmártonkáta, vasútállomás járattal, ráhordani a felsőszentgyörgyi és lőrinckátai utasokat az S60-asra, a diákok meg haza tudnának vele jutni Berényből. 

Nagy meló lenne az átszervezés....és persze ez csak egy "szerintem felvetés"...

Előzmény: Dudari (15491)
SSM-508 Creative Commons License 2025.04.11 0 0 15494

Az biztos ezek a járatok beválltak, hogy Budapestről szállítsa az utasokat haza

Már korán reggel indul busz Jászberényből 3:50 kor 

Egyébként volt Szolnok- Mátraháza is asszem a hetek első iskolai előadási

napját megelőző munkaszüneti napokon 

Ami most Szolnok-Gyöngyös 

Ha ütemesíteni kéne akkor a helyközi járatokon kéne

 

Előzmény: Dudari (15491)
SSM-508 Creative Commons License 2025.04.11 0 0 15493

Amit 2020.december 13.-ai menetrend váltással megszűntettek

A Gyöngyös és Eger közti ütemesítés miatt ami most a 3471-es járat mezőben van

Ügye sajnos a távolsági járatok ha nincs értelme vagy le rövídítik az útvonalát

vagy átkerül egy helyközi járat útvonalába 

 

 

 

Előzmény: Dudari (15492)
Dudari Creative Commons License 2025.04.10 0 0 15492

Jászberény-Parád-Eger járatként indult 1986-ban , aztán Miskolcig lett hosszabítva Kazicbarcikán át. Miskolcról 13.05 kor indult...

Miskolcról indulva sokkal több utast, bevételt hozott...

90 es évekbeli emlékkép: Miskolcon  vártam a 13.30 as egri indulását közben beszállított egy Jászkunos 395 ös.

2004 es AETR  vezetési idő meg Eu szabályok miatt vissza lett vágva Kazincbarcikáig.

Kék Volvo távolsági kocsi rémlik 2004 körül, Eger Nagylapos-Mátraháza között utaztam vele...

Szilvásvárad-Eger szakaszon a Ózd-Eger-Mezőkövesd ment el előtte pár perccel 2007 után, aztán eljutottunk oda ahonnan 1986-ban elindultunk: Jászberény-Gyöngyös-Parád-Eger

Előzmény: SSM-508 (15489)
Dudari Creative Commons License 2025.04.10 0 0 15491

Ütemesítés nem old meg mindent.

1070,1075,1076,1077,1078

Ez a vasút esetén Bp Keleti -Jászberény 93 km távolság ami busszal 73-76 km és a kényszerű hatvani átszállás miatt a közvetlen busz átszállásmentes ill. kilométerben rövidebb és versenyképesebb.

 

Korábban a megyei Mátra Volán( Eger)  ill. Jászkun Volán próbált fejleszteni, de 1980 as évek végén részben kudarc volt az új járatok beindítása.

Példa: Az egriek Bp-Jászberény-Tiszanána járata 1986.12.15-én indult , de pár év után megszűnt( BNS 16.30.majd 14.45 indulás). A Volánbusz(Budapest) Bp-Jászapáti között elétett 20 perccel egy új járatot ami elvitte az utasokat, de a hevesi szakasz előtt is ráindított egy Bp- Heves-Tiszafüred járatpárt.

A 1076,1077,1078 vonalak jó régen indultak ,1971-ben 7 sz Volán indította.

Ezek után évekig stagnálás volt alig indultak új járatok.

1986,1987,1988 években a Jászkun volán indított egy 18.45 ös Budapest- Jászberény járatot, sajnos megszűnt.. 2004 körűl indította el a budapesti Volánbusz akkor már volt elég utas rajta, azóta is közlekedik.

A Jászberény- Budapest- Székesfehérvár- Siófok járat is pár év után megszűnt, ez 5.15 kor indult Berényből a 31 es úton ment Budapestre 17.00 volt a budapesti visszaindulás.

 

1997-1998 közti új járat indítások közül a 5.18 Jászberény-Gödöllő- Bp volt sikeres.

 

Átalakítás az lehet jó is rossz is.

Évtizedekre visszanézve többszöri nekifutásra sikerült egy egy új járatot elindítani a meglevő utaskört nem kéne elveszteni, mert Jászság felé nagyon szívós munka kellett, hogy a mostani kínálat egyáltalán kialakuljon...

 

 

Előzmény: SSM-508 (15489)
Dudari Creative Commons License 2025.04.10 0 0 15490

Jászberény-Hatvan

 

Ez a 82 Hatvan-Jászberény-Szolnok vasútvonal miatt a "párhuzamosságok" felszámolása miatt lett hozzányúlva, azért, hogy minél több járat megmaradjon, a régi Volános szakemberek próbáltak valami jobbat kihozni, Újhatvanig lett hosszabítva a vonal ami pozitív dolog , a Boldogot több járat érinti mint korábban. Hatvanban a "felemás" helyi közlekedés miatt jobb ez így... Kerekharaszt Hatvantól leválása után a viszonylag helyközi lett a 3640 és vonal a régi 3, 3/a, 6 ös viszonylatok fedi le...

A tarifareform meg a vármegyebérletek miatt most már majdnem mindegy, hogy "hosszabb" e egy útvonal. Régen a Km alapú jegyek , bérletek miatt a rövidebb alap kilométertáv Hatvan-Jászberény 29 km (30 km övezet) és a jászfényszarui betérés volt preferálva, mert Boldogon át 36 km ami 40 km es övezet volt.

Ha valakinek 30 km es bérlete volt kiegészítő jegyet kellett venni a hosszabb boldogi útvonal miatt... Vármegye meg országbérletekkel mindegy, hogy 30 vagy 40 km a díjszabási kilométertávolság...

Előzmény: gvm-408 (15488)
SSM-508 Creative Commons License 2025.04.10 0 0 15489

Az biztos nagyon sok járatot elvágtak vagy megszüntettek

Pl. Régen volt Jászberény-Kazincbarcika is 

Azért az 1070-es járaton Jászberényből Budapestre minden 1 órában van busz

de, lehet ki tudja lehet ütemesítenek itt is

Sok járatra rá férne az ütemesítés a jászságban és a megyében 

 

Előzmény: gvm-408 (15488)
gvm-408 Creative Commons License 2025.04.10 0 2 15488

Még hozzányúlhatnak. Elég rendesen átvariálták az utóbbi években távolságiakat a Jászságban (pl. Eger-Kecskemét ütemesítése, vagy a Berény-Baja megszűnése). Legutóbb Berény és Hatvan között ütemesítettek. Szerintem, előbb-utóbb sor fog kerülni a Jászberény-Budapestre is. 

Előzmény: robbanómotor (15486)
Dudari Creative Commons License 2025.04.10 0 0 15487

https://www.szoljon.hu/helyi-kek-hirek/2025/04/buszbaleset-szolnok-kiskoru

 

Éjszakai száguldás

2025.04.08. 07:15

Egy gyerek vezette a Szolnokon oszlopot kidöntő buszt

 

 

Nem mindennapi jelenetek történtek április 5-én éjjel Szolnokon, fontos és lényeges mozzanattal kezdődött minden. A gyermekkorú személy ugyanis könnyen, egy pótkulcs segítségével lopott el egy Kőtelken parkoló autóbuszt, majd egy kisebb városi kör után Szolnokon villanyoszlopnak csapódott a Thököly út és a Mátyás király út kereszteződésében. Az oszlop a jármű fölött tört ketté, a busz oldala pedig súlyosan megsérült.

 

A történtek után a fiatal sofőr elhagyta a helyszínt, de a rendőrök hamar azonosították és elfogták. Mint kiderült, már körözték, így egy gyermekotthonba szállították. Az eset kapcsán sem alkohol-, sem drogfogyasztás gyanúja nem merült fel.

A balesetben szerencsére senki sem sérült meg,

robbanómotor Creative Commons License 2025.04.10 0 0 15486

Régóta mondom már, hogy a 1077-nek ebben a formában semmi értelme. Szerintem Jászapátinál el kéne vágni a vonalat, biztosítva az átszállási lehetőséget. A Szolnokról abban az időfekvésben és azon az útvonalon (Tiszasülyön át) érkező busz menjen tovább mondjuk Egerbe, annak nagyságrendekkel több értelme lenne. 

Előzmény: SSM-508 (15485)
SSM-508 Creative Commons License 2025.04.10 0 0 15485

Innovellek is kényelmesek,de egy Volvo B10B-hez vagy egy 200-askhoz

nem mehetnek utazási élményhez 

E95-ösöket én is hiányolom az utakról 

Egyébként Szolnokon van Setrák is NRH-364,NRH-345 ezeket kéne

Az 1077-re meg  Jonckherre Arrow FIT-361 

Előzmény: gvm-408 (15483)
SSM-508 Creative Commons License 2025.04.09 0 0 15484

Erre nincsenek szavak,de miért távolságin van az LSU-285?

gvm-408 Creative Commons License 2025.04.09 0 0 15483

Így van, Berény Volvozik. 

Én egyébként nem tartozom azok közé, akik minden járatra visszasírják a 200-asokat. Volt bennük részem eleget a 200-es évek első felében. De az 1077-re az E95, Volvo B10B, 396, stb...korszakot igen. Sokkal inkább távolsági gépek voltak, mint a Inovellek. Az "utazási élményről" ne is beszéljünk. 

Előzmény: SSM-508 (15482)
SSM-508 Creative Commons License 2025.04.09 0 0 15482

Igen úgy értettem nincs állandó fordájuk, szinte mindig a 1077-es járaton

vagy 1468-as, 1466-os járaton vannak,de néha 4602,4606-os járaton is szoktak menni

De szinte minden járaton ott vannak ha kell

Távolságin akkor is ezek legyenek mint az LSU-285

Berényben azért ott vannak a Volvo 8900 és 9700-ak

Előzmény: gvm-408 (15481)
gvm-408 Creative Commons License 2025.04.06 0 0 15481

"de azért vannak Credo Innovellek amik "szabadok" (RWE-767,RWE-768,RWE,770,RWE-771,RWE,772,

RWE-774,RWE-775)"

 

Hogy érted, hogy szabadok? Nincs állandó fordájuk? Gazdájuk gondolom, van. 

Ezek, amiket írtál egyébként elég gyakran megfordulnak az 1077-esen.  

Mondjuk ezt sem értettemsoha igazán, hogy miért nincs állandó fordájuk a távolsági kocsiknak a megyében.

Berényben is rotációban vannak. 

Előzmény: SSM-508 (15480)
SSM-508 Creative Commons License 2025.04.06 -1 0 15480

Hát igen egy ilyen buszt minek használnak távolsági járatokon

Inkább használnának tartaléknak Volvo 8500, vagy B10B-nek,

de azért vannak Credo Innovellek amik "szabadok" (RWE-767,RWE-768,RWE,770,RWE-771,RWE,772,

RWE-774,RWE-775) 

Pl. mostanában a FIT-361 nem jár 

Előzmény: Szeletelek99 (15478)
gvm-408 Creative Commons License 2025.03.30 0 0 15479

Egyetrértek. Érdemes lett volna valamelyik jobb állapotú B10B Volvót elrakni beugrósnak ilyen esetekre.

Előzmény: Szeletelek99 (15478)
Szeletelek99 Creative Commons License 2025.03.29 0 0 15478

Azért a napokban csak letolt egy Szegedet tegnap meg egy egri járatot. Kövezzetek meg ez már nem vicces.... szánalmas,hogy nincs egy normális tartalék hosszabb útra.... De kár ezt itt erőltetni, évek óta jól megvitajuk ezt a LSU285 témát amúgy ,de csak minket érdekel ez a helyzet ,az illetékesek úgysem olvassák ezt.

Előzmény: gvm-408 (15477)
gvm-408 Creative Commons License 2025.03.24 0 0 15477

Rosszmájú leszek, de... Jó helyen van. Inkább, mint valamelyik távolsági fordán. 

Előzmény: Szeletelek99 (15476)
Szeletelek99 Creative Commons License 2025.03.22 0 0 15476

LSU285 ma Kisújszállás Kál Kápolna között vonatpótlózik.

Szeletelek99 Creative Commons License 2025.03.15 0 2 15475

Ez a gép új korában mezőtúri volt. Így voltak elosztva :

LSU163 Karcag (ma is)

LSU164 Mezőtúr

LSU165 Mezőtúr 

LSU166 Kisújszállás (ma is)

LSU167 Kisújszállás (ma is)

LSU168 Túrkeve 

LSU169 Karcag (ma is)

Előzmény: Dudari (15474)
Dudari Creative Commons License 2025.03.05 0 3 15474

Jászkunos kinézetű Credo Farmos községházánál:

b222222222222222222 Creative Commons License 2025.03.05 0 0 15473

NMW-660 ma már kint van, szépen felújítva! 661-et nem láttam

Száguldó Fotóriporter Creative Commons License 2025.02.28 0 6 15472

Nem láttam még így összeírva, hogy a szolnoki Lion's City-k egy részét hogyan cserélték fel egymás között:

 

AA GL-335 Karcag -> Kisújszállás

AA GL-336 Kisújszállás -> Karcag

AA GL-345 Szászberek -> Abony

AA GL-351 Kunszentmárton -> Tiszapüspöki

AA GL-353 Mezőtúr -> Kunszentmárton

AA GL-355 Abony -> Szászberek

AA GL-366 Tiszaföldvár -> Kunszentmárton (???)

AA GL-369 Tiszapüspöki -> Kunszentmárton

AA GL-374 Kunszentmárton -> Mezőtúr

 

Ezeket találtam eddig, a 366 esetében nem vagyok biztos, hogy így volt, illetve, hogy oda akkor mi került volna ki. 

M41 2180 Creative Commons License 2025.02.26 0 1 15471

Fejér vármegyés csoportba írták, hogy Debrecenbe ment haza

Köszönöm! 

Előzmény: Száguldó Fotóriporter (15470)
Száguldó Fotóriporter Creative Commons License 2025.02.26 0 1 15470

RXZ-401 - 404 között voltak/vannak az Inter Tan-Ker Zrt. csuklós MAN Lion's City buszai. Valószínűleg Debrecenbe/Debrecenből tarthatott épp. 

Előzmény: M41 2180 (15469)
M41 2180 Creative Commons License 2025.02.26 0 0 15469

Sziasztok! 

 

Ma Törökszentmiklóson láttam egy Székesfehérvár flottaszínes csuklóst. Úgy meglepődtem hogy hirtelen meg se jegyeztem a típust és a rendszámot de valami RXZ vagy ilyesmi lehetett.

 

Valami infó van erről? 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!