Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

gumidani Creative Commons License 4 órája 0 0 69579

 Dr. Lovász György közlése:

1982.03.09-én állították forgalomba GH 18-12 rendszámmal. Rövidesen átcserélték a rendszámát BV 84-02-re. Alig több, mint másfél évet szolgált. 

Előzmény: gumidani (69578)
gumidani Creative Commons License 4 órája 0 0 69578

Gondolom, hogy az évekig tartó jogászkodáshoz kellett. 

Előzmény: triplaharom (69577)
triplaharom Creative Commons License 7 órája 0 0 69577

Érdemös volt azt még hazahozni ?

Előzmény: gumidani (69572)
triplaharom Creative Commons License 7 órája 0 0 69576

Pöröghetött röndösen, amire ott mög állt ...

Előzmény: D 20 (69575)
D 20 Creative Commons License 11 órája 0 0 69575

Még elérhető a yt-on a korabeli külhoni video a balesetről.

https://www.youtube.com/watch?v=eUZOCZl-N7U

Előzmény: gumidani (69569)
Gordon Zsigmond Creative Commons License 22 órája 0 2 69574

YA-45-74 (Żuk A-07)

gumidani Creative Commons License 30 órája 0 0 69573

Előzmény: gumidani (69572)
gumidani Creative Commons License 1 napja 0 0 69572

Ez az 1983.09.14-i, Grác környéki Medicor-buszos ügy. Ennek a hazahozott roncsát a rákospalotai szemétégető melletti telepen láttam.

Előzmény: Ormoz (69571)
Ormoz Creative Commons License 1 napja 0 0 69571

Mondjuk én is megkérdezhetnem jobban keresztanyámat,de egyrészt ritkán találkozunk, masrészt nem szeretnék ilyet elöhozni

 

Előzmény: gumidani (69569)
gumidani Creative Commons License 1 napja 0 0 69570
Előzmény: gumidani (69569)
gumidani Creative Commons License 1 napja 0 0 69569

Itt van néhány helyszíni fénykép.

Előzmény: FOMA (69562)
Ormoz Creative Commons License 2 napja 0 0 69568

Az lehetett 

Köszönöm 

Előzmény: trizs77 (69567)
trizs77 Creative Commons License 2 napja 0 0 69567

Ezt találtam:

 

1988. augusztus 22. - Ausztriában, Schwechat és Schwadorf között a Cooptourist turistabusza egy keresztbe fordult teherautóval ütközött, amely felhasította a busz oldalát.

A szerencsétlenségnek 12 halálos áldozata és 22 sérültje volt.

 

 

Előzmény: Ormoz (69564)
trizs77 Creative Commons License 2 napja 0 0 69566

Lehet.

Majd keresek.

 

Volt egy baleset az osztrák A10-sen (ez vezet Bécsből Hegyeshalom felé) amikor egy osztrák pótos bebicskázott és egy magyar busz beleállt a pótba.

 

ott is meghalt 4-5 magyar.

 

 

Előzmény: Ormoz (69564)
Ormoz Creative Commons License 2 napja 0 0 69565

A medicor baleset biztos hogy nem az általam említett.

 

Előzmény: trizs77 (69559)
Ormoz Creative Commons License 2 napja 0 0 69564

Köszönöm mindet!

1987 ben történt az általam említett baleset.

Anyámmal múlt héten beszéltünk róla.

Kereszt anyám 26 éves volt mikor meghaltak a szülei,és ő 1961 es.

De nem tudom lehet neked volt igazad.

Köszi.

 

Előzmény: trizs77 (69563)
trizs77 Creative Commons License 2 napja 0 0 69563

Pár éve a Volán topicban megkérdezték az ügyről a véleményemet.

Leírtam :

 

https://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=156962056&t=9007244

FOMA Creative Commons License 2 napja 0 0 69562
Előzmény: trizs77 (69559)
trizs77 Creative Commons License 2 napja 0 0 69561
trizs77 Creative Commons License 2 napja 0 0 69560
Előzmény: Ormoz (69558)
trizs77 Creative Commons License 2 napja 0 2 69559

A dátumban biztos vagy mert az nem stimmel.

 

Az 1983-as  grazi buszbalesetben a debreceni MEDICOR gyár buszvezetője miatt haktak meg sokan.

Ez egy nagyon jól feldolgozott ügy.

a mai napig két különböző tábor van.

Akik a buszvezetőt teszik felelőssé amatőrködése miatt.

Én is.

 

A másik tábor a fékhibát harsogja de nem beszél a fő okról a vezetéstechnikai hibáról és arról, hogy buszvezető akkor a helyszínen nem nyúlhatott volna a fékelhez.

 

Azóta fék doktorátust szerzett és és nagyon ért hozzá.

 

-----------------------------------------------------------------------------------------

 

A másik az 1999-es kőszegi diákok buszbalesete ahol 18-n haltak meg Ausztriában.

 

 

Előzmény: Ormoz (69558)
Ormoz Creative Commons License 2 napja 0 0 69558

Üdv 

Hallott valaki egy 1987-es ausztriai buszbalesetről?

A busz szakadékba zuhant.A kereztanyam szülei meghaltak a balesetben

1987 augusztusában történt,anyum akkor ismerte meg keresztanyámat.

Többet én se tudok.

Tomsz85 Creative Commons License 2 napja 0 5 69557

FO 40-40, IFA W50. Háttal pedig egy szintén NDK gyártmány, FORTSCHRITT E516 kombájn, ürítés közben, ha jól látom búzában. A kép forrására sajna, nem emlékszem, valahonnan az internetről. Talán itt még nem szerepelt.   

varjúistván Creative Commons License 5 napja 0 4 69556

A facebookról. UB-72-13

R100 Creative Commons License 5 napja 0 0 69555

Vagy inkább R12

Előzmény: R100 (69554)
R100 Creative Commons License 5 napja 0 0 69554

BMW R75 és R11.

Előzmény: gumidani (69549)
trizs77 Creative Commons License 5 napja 0 0 69553

Így van.

Köszönöm.

 

Már elfelejtettem.

Tudod már azt is elfelejtem hová tettem a cavintont.

 

Előzmény: negyesi_pal (69552)
negyesi_pal Creative Commons License 6 napja 0 5 69552

Ezt mintha már mutattam volna. A 10 éves BszV

https://mandadb.hu/dokumentum/444747/KF_F_71_212_1_01_29.pdf

Előzmény: trizs77 (69543)
scsabi Creative Commons License 6 napja 0 1 69551

Persze, már a dandár idejében (1987-1989) a 7038-nak is volt két lövészzászlóalja.

Előzmény: scsabi (69550)
scsabi Creative Commons License 6 napja 0 3 69550

Köszönöm a magyarázatot és a megoldás is megvan.

 

Kicsit bő lére eresztve: Szabadszálláson a nyolcvanas években négy alakulat állomásozott, két laktanyában. A Kossuth-I. lkt. "gyökérképző" (a városhoz közelebb, fehér épületek)  az MN 7260 Pc. és gjm-tech. kiképző kp. (+ tts-képző, szakközépiskola stb.) laktanyája volt. A Kossuth-II. "sötétia" (a városhatáron, sárga épületek) az MN 7038 (145. hk. e, majd 145. önálló hk. dd.), az MN 2067 (104/2. honi légvédelmi tüzérosztály) és az MN 6671 (53. gépesített lövészezred, csökkentett békeállománnyal) laktanyája volt. Szabó Sándor valószínűleg az MN 6671-nél szolgált (a 7038-nál két hk. z. és egy kiképző z. volt). A 6671 technikája jórészt zárolt volt, ott akár lehetett is Ural 4320-as, de azok nem nagyon mászkáltak, kivéve egy KrAZ-255-t, amit egyszer én húztam ki az árokból, bent a laktanyában.

 

Az MN 7038 fedőszámú 145. önálló hk. dd. 1989. október 31-gyel megszűnt, a laktanya a kiképzőközponthoz került, amit 1997-ben MH Alföldi Kiképzőközpontnak hívtak. A telephelyi képen a régi javítószázad telephelye látszik. Az épületnél álló DAC műhelykocsi szerintem még ugyanaz, mint amit '86-ban hoztak oda, szerintem tíz év alatt annyit mentek vele, hogy átállították az épület túloldalára.

Előzmény: apron64 (69545)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!