Keresés

Részletes keresés

XNC Creative Commons License 2025.01.05 0 0 65515

Nyugi, a többi út is ilyen állapotú.

Nemrég utaztam busszal, az is akkorákat rázott mint az állat.

Előzmény: mutayolo (65514)
mutayolo Creative Commons License 2025.01.05 0 0 65514

Bubival is nagyon zavaró a biciklisávok állapota, ekkora kátyúk (amik amúgy az üllői meg a váci úti sávon is vannak) talán valami MTB-vel, de legalábbis rendes lengéscsillapítású bringával jók. Igenis ha infrastruktúrát, hovatovább "sztrádát" építenek az értelmes útburkolat is elvárható. Meg amúgy a rendes forgalmi sávokba is. 

Előzmény: altenberger (65513)
altenberger Creative Commons License 2024.11.22 -2 1 65513

Ennyit tud a Kerékpáros Klub:

 

"Így bringázzanak többen Budapesten ⁉️🚫 helyszín: József körút

 

https://www.facebook.com/photo/?fbid=970587788444219&set=a.475695617933441"

 

Szerintem ez csak a sport bringásoknak probléma, egy normális városi bringával, akár BUBI-val észre sem lehet venni! :-)

altenberger Creative Commons License 2024.11.14 0 1 65512

Sajnos nem nyert a Népszínház utcai ötlet. :-(

 

A szmogtúrát erőltetik:

 

https://bkk.hu/hirek/2024/11/eldol-hogy-ki-tervezheti-meg-az-ulloi-uti-es-a-vaci-uti-bringasztradakat.13423/

 

:-(

 

Én akkor fogok (hosszabb távon) arra bringázni, ha ki lesznek tiltva onnan a dízeles járművek. :-(

Előzmény: altenberger (65511)
altenberger Creative Commons License 2024.09.05 -1 0 65511

"Kerékpársáv kialakítása a VIII. kerületi Népszínház utcában a villamossínek mellett.


Mire megoldás?
A Népszínház utcában balesetveszélyes a kerékpározás, mert a villamosmegállóknál és a kereszteződésekben annyira beszűkül az út, hogy muszáj a sínekre hajtani síneket keresztezni. Egy olyan kerékpársáv, ami a sínek mellett fut, gyorsabbá és biztonságosabbá tenné a kerékpáros kapcsolatot az Orczy út és a Blaha Lujza tér között."

 

És a Blahán bekötni a körúti kerékpársávba, mindkét irányba. (Sőt az Akácfa utcába!)

 

Az aktuális ötletek közül ezt tartom a legnormálisabbnak.

jee_c Creative Commons License 2024.09.04 0 0 65510

Igen, az Árpád hídról leérkező gyalogosokon át kell valahogy keveredni. Ha rosszkor ér oda az ember (pont jött egy villamos fent, és özönlenek a gyalogosok), akkor az elég macerás.

Előzmény: SzeZo (65509)
SzeZo Creative Commons License 2024.09.04 0 0 65509

A híd alatti járda/bringaút azért is gáz, mert keresztezi a gyalogosok útvonalát. Le kell szállni és áttolni.

Lent, az úton csak a lámpa és a zebra "van útban". Nem is emlékszem, mikor tekertem a fenti részen.

Előzmény: jee_c (65508)
jee_c Creative Commons License 2024.09.04 0 0 65508

Dettó.

De ott is sasolok ezerrel, hogy észrevesz-e az autós koma (szemkontaktus).

Előzmény: dhpage (65504)
altenberger Creative Commons License 2024.09.03 0 0 65507

Szavazz a BRINGÁS ÖTLETEKRE a közösségi költségvetésen:

 

https://kerekparosklub.hu/bringas-otletek-kozossegi-koltsegvetes-2024

 

1. Közterületi lépcsők akadálymentesítése tolósínekkel és rámpákkal


2. Kerékpárszállítás a buszokon

3. Fedett és védett kerékpártárolók csomópontoknál

4. Kerékpározás feltételeinek javítása az Ecseri út és a Határ út között az Üllői út mentén


5. A Városliget kerékpáros elérhetőségének javítása


6. Népszínház utca kerékpározhatóságának javítása

7. Kerékpáros infrastruktúra a Déli pályaudvarnál


8. Kerékpárosok számára biztonságosan megközelíthető Keleti pályaudvar


9. Meglévő kerékpáros útvonalak összekötése a Móricz Zsigmond körtéren

 

 

Szerintem megint egeret szültek a hegyek! :-(

 

Vélemény?

 

Melyik kezdeményezés, miért hülyeség, mi kellene inkább?

dhpage Creative Commons License 2024.07.19 0 0 65506

ahol az autók is, a híd alatt

Előzmény: főgóré (65505)
főgóré Creative Commons License 2024.07.18 0 0 65505

hol mész te az úttesten? ezt magyarázd el!

Előzmény: dhpage (65504)
dhpage Creative Commons License 2024.07.18 -1 0 65504

én itt szigorúan csak úttesten megyek. ott jobban észrevesznek, mert az úttestre figyelnek. általában.

Előzmény: főgóré (65503)
főgóré Creative Commons License 2024.07.12 -1 0 65503

ja, és kőkeményen bringás téma, mert ott van a stop tábla alatt a kerékpáros kiegészítő is, amelyet sok 

autós hagy figyelmen kívül.

van egy bringasávos átkelő mellette a zebrával, ma is átkeltem rajta

na most, az autós egy hosszú, nyújtott jobb kanyarral érkezik oda , hogy becsatlakozzon egy másik útba

de előtte van neki a zebra + a bringasáv ,  jobboldalt az oszlopon  van egy gyalogátkelőhely tábla,

alatta pedig ez a kompozíció  

a verdások viszonylag tempósan szoktak odaérkezni, úgyhogy  figyelni kell erősen , hogy megadják - e ..

régebben, keltem volna át ott bringával , jobbról-balra, és látom ám , hogy a suvos nem nagyon csökkenti 

a tempóját , már közel volt, bazmeg mondom ez nem fog megállni, már rajta voltam az úton, akkor fékeztem

rá, meg az a barom is. pillanatok tört része alatt zajlódott minden, mivel megálltam nem lett csatt

de a fiatalabb fószer kiszállt és mit tudom én mit pofázott, mondom ott a tábla nem látod 

erre megszólal jobb egyből a túlképzett oldalborda - hát megkéne állni ..

nekem ?  nektek kellett volna bazmeg, ott a gyalogátkelőhely  tábla, alatta elsőbbségadás tábla, alatta 

kerékpáros forgalom tábla,, persze , csak néztek  oszt , jöttem el a picsába onnan, nekem erre nincs időm

Előzmény: padisah (65499)
főgóré Creative Commons License 2024.07.12 0 0 65502

és nem végig így tartod a fejedet 

jó, ezek most jobbra néznek és nem balra, de muszáj nekik , mert jobbról van a putin

Előzmény: főgóré (65501)
főgóré Creative Commons License 2024.07.12 0 0 65501

elnézel jobbra is

kénytelen is vagy, mert itt a képen is , ha megnézed , kanyarodik az út és belátsz jobbra is, és van idő, meg 

hely is megállni, ha jönnek szemből.

Előzmény: padisah (65499)
főgóré Creative Commons License 2024.07.12 0 0 65500

de várjál 

neked nem volt kint előzni tilos tábla ? vagy csak nem vetted észre..

meg ilyen kereszteződések körül, környékén záróvonal szokott lenni

Előzmény: padisah (65499)
padisah Creative Commons License 2024.07.12 0 2 65499

off

autós a téma

a jobbra haladónak csak balra kell elnéznie , és ha tiszta , már tolhatja is a verdának

egyszer az előttem cammogó buszt előzve gondoltam ezt végig

a szembejövő sávban húztam el 50 fölött is legalább két kereszteződés mellett

 

ha történetesen épp akkor jön ki valaki, és nem néz jobba, csak balra, mert nem számít a szembejövő irányból forgalomra, előzést végző autóra, akkor pont kijön elém, és potenciálisan mindketten ottmaradunk

 

azóta egyrészt tartózkodók attól, hogy olyan helyen előzzek ahol kereszteződések vannak, másrészt legalább futólag elnézek jobbra is mielőtt kimegyek

Előzmény: főgóré (65498)
főgóré Creative Commons License 2024.07.12 -1 0 65498

jó , a stop táblánál meg kell állni, állóra kell fékezni a járművet, de sokan csak lassítanak és gurulva 

haladnak át.

a jobbra haladónak csak balra kell elnéznie , és ha tiszta , már tolhatja is a verdának, ha nem áll meg állóra

a művelet akkor is kivitelezhető, ha balról nem jön senki.

a stop tábla alatt ott a kiegészítő tábla, bringás forgalom is van, na ezt sok autós észre sem veszi , 

meg nem is tudja értelmezni.

a balra haladónak már nehezebb dolga van, balra és jobbra is figyelnie kell.

nagyobb forgalom esetén erősen skubiznia kell, mikor tud megindulni

a nagyobb járművekre figyel, ugye az autók nagyobbak, az éppen odakeveredő bringást, lehet észre sem veszi

na most, itt a képen eléggé kihaltnak látszódik a kereszteződés, sehol senki, nem nagyon lehet csodálkozni

, hogy senki sem állt meg, állóra.

 

      ennél nem kell megállni       ennél állóra meg kell állni, nem csak lassítunk és kettővel gurulunk

 

OMGod Creative Commons License 2024.07.12 0 1 65497
SzeZo Creative Commons License 2024.06.28 -2 1 65496

Mekkora baromság ez a plusz - mínusz! Nem is szoktam figyelni. Most is csak azért néztem rá, mert írtad, hogy van.

Értelmetlen. Névtelenül minősíteni valamit, ahhoz nagy bátorság kell.

Előzmény: padisah (65495)
padisah Creative Commons License 2024.06.28 0 0 65495

jó, a két mínusz hatására visszavonom állításaimat :)

nem akarok senkit sértegetni, nyilván jobban tudtok nálam tekerni erőnlétileg is

Előzmény: padisah (65492)
OMGod Creative Commons License 2024.06.28 0 0 65494

Régebben volt annak is hype-ja itthon, ebben a blogban szemlézték a legjobb képeket.

https://cyclechic.blog.hu/tags/%C3%B6lt%C3%B6ny

 

Lehet, ide akartak bekerülni egy snapshot erejéig. :D

Előzmény: padisah (65492)
OMGod Creative Commons License 2024.06.28 0 3 65493

 

 

Sőt, szokott lenni ilyen is. :)

 

https://eletszepitok.hu/tweed-run-budapest-2016/

 

Én sem értem, miért kell cimkézni azokat, akik sportos öltözékben érzik kényelmesnek a bicajozást. 

Semmi köze a magamutogatáshoz, ami a megmondóemberek fejében létezik. Egyszerűen praktikusabb és kényelmesebb. 

Előzmény: SzeZo (65491)
padisah Creative Commons License 2024.06.27 -2 0 65492

azért lássuk be, elég viccesek vagytok a profi bringás szerelésben :)

én ilyet soha nem hordtam, nincs is, hanem utcai viselet, ami a bringára és az évszakhoz van idomítva

 

pl milyen táska, milyen kabát, a pólón legyen gallér ha süt a nap etc

a dánokon hollandokon kívül kevés embernek jut eszébe öltönyben bringázni

ők is csak az óceáni éghajlat miatt tehetik meg, mert ott sosincs se nagyon hideg, se nagyon meleg

Előzmény: SzeZo (65491)
SzeZo Creative Commons License 2024.06.27 0 1 65491

Te is csak egy olyan bohócjelmezes paprikajancsi vagy, mint én.

Mert mit számít az, hogy egy rendes mezben a harminc fok is könnyedén viselhető, ha helyette mehetnél öltöny-nyakkendőben izzadva, gutaütötten?

Mit számít, hogy télen, jó cuccba öltözve nem fagyott kockaként érkezel a munkahelyre, ha helyette mehetnél hülye öltönyben, egy-két kilométer után csonttá fagyva?

Ugye, mennyivel jobb utcai ruhában, kosztümben, öltönyben biciklizni? Neeem. Amúgy volt ilyen akciója a Kerékpáros Klubnak is - bringázz öltönyben, szoknyában, stb.

Sajnos, ahogy minden témában, a kerékpáros öltözködésben (vagy a bukóviselésben) is vannak megmondó emberek. Felkentnek érzik magukat és terjesztik eszméiket, bár senki nem kérte erre őket.

 

Előzmény: jee_c (65489)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2024.06.27 0 0 65490

A hollandoknál is sokan tekernek 20-25 körül. Tapasztalatból.

Előzmény: altenberger (65488)
jee_c Creative Commons License 2024.06.27 0 3 65489

Én 20 km-t tekerek be a munkahelyre (egy irány), ha öltönyben, lazán tenném, soha* nem érnék be. Van lehetőség zuhanyozni, átöltözni, és a bringás ruha arra van kitalálva, hogy abban kényelmes tekerni, az nem jelmez.

Elnézést, hogy létezem. (?)

 

* : értelmes idő alatt - magyarán gyorsabban, mint tömegközlekedve

 

Ja, ismerek elég sok embert, akik hasonló (bringás)cipőben járnak (tekernek).

 

Félreértés ne essék: kimondottan örülök neki, ha nagy tömegbázis elkezd bringázni, lassabb tempóban, utcai ruhában - látom ennek a jeleit, de ne kelljen már emiatt egy másik bringás réteget kifigurázni. Kérem.

Előzmény: altenberger (65488)
altenberger Creative Commons License 2024.06.27 -1 0 65488

"Talán egy részletes forgalomszámlálás adatai segíthetnének."

 

A jelenlegi állapot a jelenlegi feltételeken alapul.

 

Megfelelő feltételek mellett nagyobb eséllyel szoknának át az emberek a lájtos, holland/dán stílusú (bel)városi kerékpározásra, mint a tekerjünk_jelmezben_a_külvárosokból stílusúra.

 

OK, fakírok mindig lesznek, az ő igényeiket is méltányolni kell, de nem ők lesznek a trend alkotók, az tuti.

Előzmény: ÁsítóSárkány (65487)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2024.06.27 0 0 65487

Ha a Bubis meg az extended walking legyen az alapértelmezett azt jelenti nálad, hogy az infrastruktúra kialakítása szempontjából mindenki más nagy ívben le van tojva, akkor nagyon nem értek egyet.

A közút nem véletlenül közút, sokféle igényt kell kiszolgáljon. A kerékpárosok között is.

Talán egy részletes forgalomszámlálás adatai segíthetnének.

Előzmény: altenberger (65486)
altenberger Creative Commons License 2024.06.27 -1 0 65486

"Gyalogos és kerékpáros nagyon nem ugyanaz,"

 

Ki honnan nézi?

 

Nálam a (bel)városi bringázás extended walking. A sétálás és a villamosozás között van.

Ha valaki az autózáshoz hasonlítja, akkor más az eredmény. Az autózást inkább a robogózás, e-rollerezés válthatja ki. (Sebességileg, egy személy, minimális csomaggal.)

 

Meg külön állatfaj a sportoló kerékpáros. :-(

Szerintem itt a Közlekedés Fórumon a BuBis legyen az alapértelmezett.

 

Nekem a legoptimálisabb eljutási időket a kombinált (autó/saját bringa + vonat/metró + BuBi) közlekedéssel sikerül elérni.

Előzmény: ÁsítóSárkány (65479)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!