Keresés

Részletes keresés

Fekti Creative Commons License 14 órája 0 0 151002

Találtam a kacatjaim között egy darab vastagabb alu vezetéket, amit még valamikor a bojler vezetékéről vágtam, mert túl hosszú volt. Indokolatlanul vastag egyébként, ezért rámértem és 4,6 szigeteléssel az is, csupaszon pedig 2,7. Ez 6mm2-es. Lehet, hogy ugyan ez a mért fővezeték is, vagy vékonyabb a szigetelése és akkor 10mm2. Valószínű 6-os lehet, Mr. Pepe00 szerint még 4-es is volt régen.

Előzmény: vazola83 (151001)
vazola83 Creative Commons License 15 órája -1 0 151001

1,38x1,38x3,14=~6 mm2 

2x1,38=2,76 mm és mértél 4,6 mm-t
4,6-2,76=1,84/2=0,92 mm adódik a szigetelésre

Kicsit sokallom....

---

1,79x1,79x3,14=~10 mm2 

2x1,79=3,58 mm és mértél 4,6 mm-t
4,6-3,58=1,02/2=0,51 mm adódik a szigetelésre

Ez reálisabbnak tűnik...

 



Előzmény: Fekti (150999)
Mr. Pepe00 Creative Commons License 15 órája -1 0 151000

6 os alu, de régebben volt 4 es is.

Előzmény: Fekti (150999)
Fekti Creative Commons License 15 órája -1 0 150999

1980-ban épült háznál a mért fővezeték keresztmetszete érdekelne. Csak a szigetelt külső átmérőt tudtam mérni, ami 4,6 mm körüli. Alu tömör vezeték és 3x16A van. Létezik, hogy csak 6mm2-es? Vagy vékony a szigetelése, és lehet, hogy 10mm2. Persze 16A-hoz elég a 6 is. Mivel szereltek ezidőtájt?

PvD Creative Commons License 2 napja 0 0 150998

Szia,

 

kicsit sűrűek a napok, de összeszedtem az információkat.

5 eres kábel jön a mérőből a házba és a mérő dobozán (külsején) még vannak konnektorok is, illetve hozzá a kismegszakítók.

A háznál nincs újabb földelőszonda.

 

Előzmény: vazola83 (150939)
Mr. Pepe00 Creative Commons License 3 napja 0 0 150997

A leválasztásnál valóban úgy van.

A védelemnél már a nullát is védeni kell túlterhelés ellen.

 

Előzmény: vazola83 (150996)
vazola83 Creative Commons License 3 napja -2 0 150996

Jobban szeretem a TN-S rendszerben a nullát is bontani a leválasztáskor, az is egy aktív vezető.
Biztos ami biztos, sosem lehet tudni mi az aktuális rendszer állapot hiba esetén.


----
Szabvány általános rész

TN-C-S és TN –S rendszerekben a nulla vezetőt nem szükséges leválasztani vagy lekapcsolni.
HA
A tápláló hálózat kezelője nyilatkozik,
hogy
"A táphálózat PEN vagy nulla vezetője megfelelően kis ellenálláson keresztül le van földelve"

TN-C rendszerekben és a TN-C-S rendszerek TN-C részében a PEN vezetőt nem szabad leválasztani vagy lekapcsolni.
----

Előzmény: Mr. Pepe00 (150987)
vazola83 Creative Commons License 3 napja -2 0 150995

Mivel a glimmel soros előtét ellenállás nem égett el... úgy látom.
Így én nem hiszek glimm zárlatában.

Sőt a zárlatban sem hiszek.
Szerintem ott kontkat hibás volt valami és simán ívet húzott amikor megmozdult.
pl. vezeték szakadás/törés és a kapcsoláskor megmoccant >> ív, elégés

Előzmény: Mohawks (150964)
cosomega2 Creative Commons License 3 napja -1 0 150994

ívkifújásról

Előzmény: cosomega2 (150993)
cosomega2 Creative Commons License 3 napja -1 0 150993

De írhatsz te is az "ívkifújásl"!

Előzmény: cosomega2 (150991)
cosomega2 Creative Commons License 3 napja -1 0 150992

A vezetéked egy ponton égett el, ott ahol a zárlat volt.

Előzmény: Mohawks (150990)
cosomega2 Creative Commons License 3 napja -1 0 150991

Én nem tudok rajtad segíteni. Akkor gyári hibás volt a kapcsolód.Én is vettem már gyárihibás kapcsolót. Nincs más hátra, keresgéld az "ívkifújásnál" a hbát!

Előzmény: Mohawks (150990)
Mohawks Creative Commons License 3 napja -1 0 150990

Az gyári vezeték és forrasztás, többször volt zárlat mire elégett a glimm vezetéke.

Semmiféle becsípődés nem volt, gyári a kapcsoló, semmi barkács nincs benne. 

 

Tehát az "ívkifújás" még mindig közelebb van a megoldáshoz mint a becsípődés. 

Előzmény: cosomega2 (150988)
cosomega2 Creative Commons License 3 napja 0 0 150989

Furcsa, hogy nem az ívkifújásról érdeklődsz.

Előzmény: Atis57 (150973)
cosomega2 Creative Commons License 3 napja 0 0 150988

Nincs miről vitatkozni. Az átalakításod és a rossz helyen elvitt vezetéked becsípődött, ahol a szigetelés sérülése miatt rövidzár lett és elégett. Nem a glimmel van gond, hanem veled. Ne az érintkezőknél keresd a hibát, hanem ott, ahol messziről látszik a"hegesztés". Pl szép varrat látszik az érintkezőtől jobbra eső valamin is. Ott volt a zárlat, ott préselődött oda a vezeték.

 

 

Előzmény: Mohawks (150974)
Mr. Pepe00 Creative Commons License 3 napja 0 0 150987

A 4 karost nem én írtam. Igaz a legujabb szabványban már a nullát is védeni kell, azaz 4p kismegszakító, de szerintem neked a 3p-s is elég. Zárlati szilárdságban lakosságnál a 4,5kA es is megfelelő, én nem szeretem őket, inkább 6-ost használok. A 10kA es drágább és nem indokolt, azt iparban használják.

Előzmény: trebront (150986)
trebront Creative Commons License 3 napja 0 0 150986

miért kell a 4karos kismegszakító? ez előírás vagy csak plusz biztonság, h a nullát is bontjuk? mert így egyszerre minden fázison elmegy az áram ha az egyik lekapcsol..

 

melyiket kell venni? 4,5-6-10 kA? (légkábelen jön be a telekre az áram, nem tudom h EON plombált kismegszakitónak milyen van feltéve)

 

Előzmény: Mr. Pepe00 (150963)
Mohawks Creative Commons License 3 napja -1 0 150985

Ez nagyon jónak tűnik, csak majdnem annyiba kerül maga a led mint egy komplett kapcsoló ami tud világítani. 

0,4W al valszeg erősen is világít.

De kontalluxba még bele is applikálható könnyen, de valami ilyesmi lesz a megoldás. 

 

Még kondit lehetne párhuzamosan kötni a fényforrással, de azzal megint úgy vagyok, hogy a kondi is tud zárlatos lenni ha megöregszik. 

 

De fázis nullát nem kötök többet alternatív kapcsolóba.

Előzmény: M / Z (150983)
Mohawks Creative Commons License 3 napja -1 0 150984

Figyelmeztető matrica van az elosztókon. Egy átlagos háziasszonyra gondoltam aki izzót akar cserélni. Hivatásos szerelő tudja mit kell csinálni, ő levágja a szitut valószínűleg, de bárki laikusnak hiába tennék az inverter mellé 20 lámpát, sokkal hatásosabb hogyha maga a villanykapcsoló világít. 

Előzmény: Mr. Pepe00 (150982)
M / Z Creative Commons License 3 napja 0 0 150983

Szia, ajánlom ezt, oda kötöd ahová akarod és meglévő kapcsolóba is beépíthető.

(Modul termékcsalád. lehet találsz itt kapcsolót is)

https://www.mixvill.hu/modul-led-lampa-220v-4w-piros-ia20rd31316

Előzmény: Mohawks (150977)
Mr. Pepe00 Creative Commons License 3 napja 0 0 150982

Ahogy írod!

Fázisjelzést a kiselosztóba kellene telepíteni, mint ahogyan a figyelmeztető matricát is!

Tételezzük fel hogy a backup üzemre van téve a világítás.

Eleve kapcsolócserénél feszmentesítést végzünk, azt meg a kiselosztóban vagy az óra alatt.

Az elosztóban lévő fázislámpa figyelmeztet a feszültségre.

Akkor viszont ez elé kell tenni egy kapcsolót, amivel elvégezhető a teljes mentesítés.

Ennek zárhatónak kell lennie.

Előzmény: Atis57 (150981)
Atis57 Creative Commons License 3 napja 0 0 150981

Szia!

 

Én ezeket ajánlanám , bár nem biztos hogy elfér a kapcsoló mellett.

 

 

Ez a szigetüzem-átkapcsolás tovább bonyolitja  a helyzetet. Igy a távolból nehéz lessz megoldani.

 Erre vannak előirások , mit hogyan kellene.(napelemes főkapcsoló ? -visszajelzés )

Mert elég ritka ötlettel álltál elő.

Viszont az 1 kapcsolóban lévő L-N bekötést kerülném --mindig gondot okoz-hat!

 

Előzmény: Mohawks (150978)
Mr. Pepe00 Creative Commons License 3 napja -1 0 150980

Sima izzónál működik.

Lednél van egy szivárgás, lásd amikor vibrál.

Előzmény: Mohawks (150978)
Mr. Pepe00 Creative Commons License 3 napja -1 0 150979

Nem jó az ötlet.

A fázisjelzés színe fehér. vagy piros.

Nem jó kombinálni kapcsolóval, mert megtévesztő lehet.

Előzmény: Mohawks (150977)
Mohawks Creative Commons License 3 napja -1 0 150978

Hamis alternatív esetén bennevan a fázis és a nulla is, nem szoktak eldurranni. 

Mert ha igen, nem lehetne ilyennel találkozni manapság. 


Előzmény: Mr. Pepe00 (150976)
Mohawks Creative Commons License 3 napja -1 0 150977

A ház világítási áramköre napelemes szigetüzemre kapcsol automatik ha elmegy az áram.


Az állandóan világító villanykapcsolóval akarom bolondbiztosabbá tenni, hogy lássa az user, hogy nem mókolunk, hiába kapcsolta le a "villanyórát", abba lesz áram. 



De nem találtam olyan kapcsolót ami időtálló, erősen világít, állandóan világít.

Marad a kontallux. 

A szépen világító mentavill felrobbant. 

 

Még a kontallux alternatív is beköthető ellenőrző és jelzőfényes módon is.

Meg úgy is hogy állandóan világítson. De ebben az esetben a mentavill kollégája néhanapját zárlatos lett. 

Előzmény: Mr. Pepe00 (150975)
Mr. Pepe00 Creative Commons License 3 napja 0 0 150976

Csináltál ez zárlatot, azért durrant el. A 106 os kapcsoló nem alkalmas az általad kívánt esetre, főleg ha fázist és nullát is beleviszel.

A mókolás meg nem jó ómen.

Ha mindenáron meg kell világítani, tegyél feléje egy dobozt és tegyél bele egy l-10/230V fehér glimmet, kösd állandóra.

Előzmény: Mohawks (150974)
Mr. Pepe00 Creative Commons License 3 napja 0 0 150975

Nem tudom miért kell neked hogy állandóan világítson a fény, de még nem találkoztam olyannal.

Van a jelzőfényes, ami akkor világít, ha le van kapcsolva a kapcsoló.

Van az ellenőrzőfényes, ami meg akkor világít, ha be van kapcsolva a kapcsoló.

Előzmény: Mohawks (150964)
Mohawks Creative Commons License 3 napja -1 0 150974

Én meg vártam a vitát, ahelyett hogy tuti jelenségleírást és megoldást hallgatnám. 


Szóval hamis alternatívok nem pukkognak el, glimmlámpás jelzőfényes meg igen. 



Akkor valami oka csak van neki...  csak nem olyan egyszerű a magyarázat mint hisszük. 



De várom a megoldást, vagy pl a kontalluxba utólag rakható ledet.. 


 

Majd töltök fel videót a pukkanásról. 

Előzmény: cosomega2 (150972)
Atis57 Creative Commons License 4 napja 0 0 150973

Szia!

 

Már várható volt a kérdésed;

 

 Akkor nálad  már 5777 . év van. ?

De nálam csak 1438. 

 

honnan jött az a 1289? 

Előzmény: cosomega2 (150972)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!