Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

almaata66 Creative Commons License 2 órája 0 0 17135

Már minden lényeges dolgot kicseréltem rajta. Vannak fura megoldások, de erős túlzás a francia autók gyepálása. A rozsdavédelme kifejezeten kiváló.

Előzmény: SinTiKal (17134)
SinTiKal Creative Commons License 14 órája 0 0 17134

Az nem semmi, gratula! Ritkán hallani ilyen futásteljesítményről. :)

 

Az enyém kívül-belül megőrzött állapotban van, nem rohad a lemez, pár karcon kívül a fényezés is jól bírja.

Ami viszont rozsdásodik az alul a fémből készült elemek. A különböző rudak, fékek, felfüggesztés, lengéscsillapítók, rugók, olajteknő... Nem veszélyes csak rossz ránézni. Az anyákat szinte körül kell reszelni, hogy rámenjen a kulcs. Nem tudom ezek a koreaiak milyen fémből készítik, de hogy vasból az biztos! :(

Összehasonlításként a másik autónk, a kis Fiat, a Kaloshoz mérten egyáltalán nem rozsdásodik ugyanabban a garázsban.

 

Sok szerencsét a Citroennel! (francia kocsit szerelni nem leányálom ;)

Előzmény: almaata66 (17133)
almaata66 Creative Commons License 2 napja 0 0 17133

430 lett a vége. Meglehetett volna karosszériással sok pénzért javítani, de jött egy kevés kilométeres Citroen, ami olcsóbb volt, mint a Kalos foltozgatása. Ment a bontóba.

Előzmény: SinTiKal (17132)
SinTiKal Creative Commons License 3 napja 0 0 17132

Végül mennyit nyomtál bele?

(Én még csak 76.000km-nél járok ;)

Előzmény: almaata66 (17130)
SinTiKal Creative Commons License 3 napja 0 0 17131

Egy bosszantó motor hibáról írnék, ami kb. egy évtizedig baxtatott. (1.2-2005)

Egy "szép napon" kezdődött a sárga lámpa világítás megjelenésével közvetlenül

tankolás után. Semmi különöst nem észleltem a motor működésében, pár nap múlva kialudt. :)

Aztán pár éven át néha-néha csinálta, főleg a tankolások után és én ezt a hibát a rossz minőségű

üzemanyagnak tudtam be. Három éve sajnos etanolos bio benzint voltam kénytelen tankolni és

utána szinte megőrült a Kalos. A gázt levéve megállt a motor, körforgalomnál, lámpánál, autópályáról letérve... De ami érdekes nem mindig. Rögtön vásároltam egy új üzemanyag szűrőt, viszont a régibe kukkantva láttam, hogy patika tiszta - sárga.

Próbáltam átállni 100-as benzire, aminek valami eredménye volt. Ritkábban hagyott ki, de mégsem múlt el a hiba.

Vártam türelmesen, hogy talán víz volt a fentebb említett xar benzinben és majd eltávozik - semmi.

Gyertyák, kábel, szikra ok, EGR cső koromtalan mint az új ...

Aztán két éve beszereztem egy usb-s ELM-et ami P107 hibát jelzett. Lehúztam a MAP szenzort dadogott a motor,

visszadugtam jól ment. Töröltem a hibát, de egyre sűrűbben visszajött. Már-már bele is törődtem, de

aggasztott, hogy miért fogyaszt 10l felül, amikor újkorában 7l volt. Rákapcsoltam megint a diagnosztikát és

figyeltem a grafikonokat. Bemelegedés rendben, szépen jár a motor alapjáraton. Aztán ebéd után ismét rákapcsoltam üresben és láss csodát: a MAP senzor beállt 10kpa alá ahelyett, hogy az atmoszferikus légnyomást jelezné (100kpa)!!! Tehát mégiscsak a szenzor rossz, valszi bemelegedve kontakthibás és így esetenként jó/rossz jelet küld a fedélzeti egységnek.

Gyorsan rendeltem utángyártottat(10euró) és se sárga lámpa, se rángatás, se fulladás.

És a fogyasztás is a régi. :))

almaata66 Creative Commons License 4 napja 0 0 17130

Sziasztok, megváltam a kalostól. Maradt egy rakás cucc, ami összegyűlt az évek alatt. Alufelni, nyári gumival, még használható. Tetőcsomagtartó, pótkerék, tartalék hengerfej F14S3, tankszellőztető stb. Ha valakit érdekel, szolnokon van. 

SinTiKal Creative Commons License 2025.09.04 0 0 17129

Üzemanyagszűrő tud nyikorogni, kopogni lengéskor (pl. fekvőrendőrön áthaladáskor) mert hozzáér a hátsó híd összekötő profiljához.

Előre kell hajlítani a tartó konzollal együtt. Ha nagyon korrodált lemezből másikat legyártani.

Ha jól emlékszem nálam a rozsdás csavarokkal volt gond. Megkínlódtam az eltávolításukkal.

Előzmény: Balázs870607 (17126)
DelSonar Creative Commons License 2025.08.24 0 0 17128

Hátsó lengőkar szilent. Talán.

Előzmény: Balázs870607 (17126)
zsolt160matizos Creative Commons License 2025.08.10 0 0 17127

Tippem a lengéscsiééapító körül kellene szétnézni. Lehet szilet, rugó, lengéscsillapító, torony csapágy...

Előzmény: Balázs870607 (17126)
Balázs870607 Creative Commons License 2025.08.09 0 0 17126

Üdv mindenkinek van egy Daewoo kalos 1.4 s autóm aminek a hátulja valamiért kopog egyszerűen nem találom a hibát egyenetlen úton lehet hallani jobb oldalról és az az az érdekes ha súly van a csomagtartóban nagyon halkan lehet hallani sőt szinte nem is hallani valakinek lenne ötlete mi lehet ?

Hawer70 Creative Commons License 2025.02.12 0 0 17125

Köszönöm de ezt én is megtakáltam csak a kűrt rekét nem. 

Előzmény: almaata66 (17124)
almaata66 Creative Commons License 2025.02.09 0 1 17124

Relét nem tudom, van-e. Ezt találtam csak

Előzmény: Hawer70 (17123)
Hawer70 Creative Commons License 2025.02.09 0 0 17123

Jónapot azt szeretném kérdezni hogy Daewoo kalos sedánban hol találom a kűrt relét?

Simai János Creative Commons License 2025.01.18 0 0 17122

igen

ű

Előzmény: zsolt160matizos (17121)
zsolt160matizos Creative Commons License 2025.01.17 0 0 17121

Volt nekem lementve egy leírásom, de sajnos nem találom, a neten se.
Valamelyik vákumcsövet, kartel csövet dugózhattad le...

Előzmény: Simai János (17120)
Simai János Creative Commons License 2025.01.16 0 0 17120

Ki lett pucolva igen hogy kell tantani? (Ideiglenes melgoldás hogy megoldódott a levegőszűrő felől van egy vékony cső  mely találkozik másik 2 csővel egy a szelepfedél felől +1 folytószelep felől. Én a levegőszűrő felőli kis csövet ledugóztam s így szépen indul és az alapjárat is jó)

Előzmény: zsolt160matizos (17118)
zsolt160matizos Creative Commons License 2025.01.12 0 0 17119

Fojtó, nem értem miért nem lehet javítani utólag a hozzászólást, legalább pár percig....

zsolt160matizos Creative Commons License 2025.01.12 0 0 17118

Jojtószelepház ki lett pucolva az alapjárati léptető motorral? Be lett tanítva?

Előzmény: Simai János (17117)
Simai János Creative Commons License 2025.01.11 0 0 17117

Sziasztok!

 

Van nekem egy 2004s 1.2s Kalosom olyan problémám van hogy hideg indításnál felpörög és leaáll ezt megcsinálja 2szer majd 3jára a felpörgés után vissza áll 1200s fordulatra majd lassan vissza 800 körülre. Ezekelőtt komplett gyújtás csere volt gyertya, kábelek és trafó. Az EGR is kipucolva illetve a szelepfedél és a map szenzor is.

 

A Kérdésem az lenne mi okozhatja a problémát? Az alapjárat is elég nehezen megy le.

 

Előre is köszönöm a válaszokat.

Tzlaci Creative Commons License 2025.01.06 0 0 17116

Köszönöm 🙂

Előzmény: zsolt160matizos (17115)
zsolt160matizos Creative Commons License 2025.01.05 0 0 17115

Szerelési könyveb én találtam (nekem Lacettim van), küldenék róla képet, de ezen a fórumon nem lehet feltölteni semmit. Ha jól értelmeze a rajzot a menet irány szerinti jobb oldalon van (jobb első kerék felől).

Talán így látszik a kép:

https://forum.chevyklub-hungary.eu/download/file.php?id=47

Előzmény: Tzlaci (17114)
Tzlaci Creative Commons License 2025.01.05 0 0 17114

Még lenne egy olyan kérdésem is hogy a kezelési kézikönyv azt írja hogy cseréljük a kézi váltó olajat 15,75,135 ezer km nél...a szervó kormány olaját hasonlóan. Azonban a váltón nem találtunk leeresztő csavart..

Van aki cserélte ezeket az olajakat?

almaata66 Creative Commons License 2024.12.15 0 0 17113

Nincs mit, úgy is tervbe volt véve megtakarítani, hengerfejet kerestem/felújításra/ és adták hozzá sok egyéb vacakkal. Legalább rászántam magam......

Előzmény: Tzlaci (17112)
Tzlaci Creative Commons License 2024.12.15 0 0 17112

Köszönöm hogy megnézted 🙂

Előzmény: almaata66 (17107)
RuckoTK Creative Commons License 2024.12.15 0 0 17111

Sajnos úgy néz ki, hogy nem ez volt a gond. :(

RuckoTK Creative Commons License 2024.12.14 0 0 17110

RuckoTK Creative Commons License 2024.12.14 0 0 17109

A 17-es lenne az?

RuckoTK Creative Commons License 2024.12.14 0 0 17108

Sziasztok!

 

Kis segítséget szeretnék kérni, olvastam, hogy a hidegben ha nem indul az autó elsőre akkor nagy valószínűseggel a hűtővíz hőmérséklet jeladó lehet a ludas.

Be is szereztem az alkatrészt, úgy tudom a trafó alatt van valahol, de pontos rajzot nem találok róla sehol. Van valakinek erről valamilyen rajza, videója, hogy ne kelljen pepecselnem vele mire megtalálom hol van? (2005 chevrolet kalos 1.2 ferde)

almaata66 Creative Commons License 2024.12.14 0 0 17107

 Két imbuszcsavar tartja, az akku felé/ha kiszereltétek/ kihúzható. Valószínűleg vezérműtengely szimering, O gyűrű a gyújtótrafó felől és szelepfedélgumi cserélendő, különben dől az olaj majd.

Előzmény: Tzlaci (17106)
Tzlaci Creative Commons License 2024.12.13 0 0 17106

Köszi ha megnézed 

Előzmény: almaata66 (17104)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!