Az nem semmi, gratula! Ritkán hallani ilyen futásteljesítményről. :)
Az enyém kívül-belül megőrzött állapotban van, nem rohad a lemez, pár karcon kívül a fényezés is jól bírja.
Ami viszont rozsdásodik az alul a fémből készült elemek. A különböző rudak, fékek, felfüggesztés, lengéscsillapítók, rugók, olajteknő... Nem veszélyes csak rossz ránézni. Az anyákat szinte körül kell reszelni, hogy rámenjen a kulcs. Nem tudom ezek a koreaiak milyen fémből készítik, de hogy vasból az biztos! :(
Összehasonlításként a másik autónk, a kis Fiat, a Kaloshoz mérten egyáltalán nem rozsdásodik ugyanabban a garázsban.
Sok szerencsét a Citroennel! (francia kocsit szerelni nem leányálom ;)
430 lett a vége. Meglehetett volna karosszériással sok pénzért javítani, de jött egy kevés kilométeres Citroen, ami olcsóbb volt, mint a Kalos foltozgatása. Ment a bontóba.
Egy bosszantó motor hibáról írnék, ami kb. egy évtizedig baxtatott. (1.2-2005)
Egy "szép napon" kezdődött a sárga lámpa világítás megjelenésével közvetlenül
tankolás után. Semmi különöst nem észleltem a motor működésében, pár nap múlva kialudt. :)
Aztán pár éven át néha-néha csinálta, főleg a tankolások után és én ezt a hibát a rossz minőségű
üzemanyagnak tudtam be. Három éve sajnos etanolos bio benzint voltam kénytelen tankolni és
utána szinte megőrült a Kalos. A gázt levéve megállt a motor, körforgalomnál, lámpánál, autópályáról letérve... De ami érdekes nem mindig. Rögtön vásároltam egy új üzemanyag szűrőt, viszont a régibe kukkantva láttam, hogy patika tiszta - sárga.
Próbáltam átállni 100-as benzire, aminek valami eredménye volt. Ritkábban hagyott ki, de mégsem múlt el a hiba.
Vártam türelmesen, hogy talán víz volt a fentebb említett xar benzinben és majd eltávozik - semmi.
Gyertyák, kábel, szikra ok, EGR cső koromtalan mint az új ...
Aztán két éve beszereztem egy usb-s ELM-et ami P107 hibát jelzett. Lehúztam a MAP szenzort dadogott a motor,
visszadugtam jól ment. Töröltem a hibát, de egyre sűrűbben visszajött. Már-már bele is törődtem, de
aggasztott, hogy miért fogyaszt 10l felül, amikor újkorában 7l volt. Rákapcsoltam megint a diagnosztikát és
figyeltem a grafikonokat. Bemelegedés rendben, szépen jár a motor alapjáraton. Aztán ebéd után ismét rákapcsoltam üresben és láss csodát: a MAP senzor beállt 10kpa alá ahelyett, hogy az atmoszferikus légnyomást jelezné (100kpa)!!! Tehát mégiscsak a szenzor rossz, valszi bemelegedve kontakthibás és így esetenként jó/rossz jelet küld a fedélzeti egységnek.
Gyorsan rendeltem utángyártottat(10euró) és se sárga lámpa, se rángatás, se fulladás.
Sziasztok, megváltam a kalostól. Maradt egy rakás cucc, ami összegyűlt az évek alatt. Alufelni, nyári gumival, még használható. Tetőcsomagtartó, pótkerék, tartalék hengerfej F14S3, tankszellőztető stb. Ha valakit érdekel, szolnokon van.
Üdv mindenkinek van egy Daewoo kalos 1.4 s autóm aminek a hátulja valamiért kopog egyszerűen nem találom a hibát egyenetlen úton lehet hallani jobb oldalról és az az az érdekes ha súly van a csomagtartóban nagyon halkan lehet hallani sőt szinte nem is hallani valakinek lenne ötlete mi lehet ?
Ki lett pucolva igen hogy kell tantani? (Ideiglenes melgoldás hogy megoldódott a levegőszűrő felől van egy vékony cső mely találkozik másik 2 csővel egy a szelepfedél felől +1 folytószelep felől. Én a levegőszűrő felőli kis csövet ledugóztam s így szépen indul és az alapjárat is jó)
Van nekem egy 2004s 1.2s Kalosom olyan problémám van hogy hideg indításnál felpörög és leaáll ezt megcsinálja 2szer majd 3jára a felpörgés után vissza áll 1200s fordulatra majd lassan vissza 800 körülre. Ezekelőtt komplett gyújtás csere volt gyertya, kábelek és trafó. Az EGR is kipucolva illetve a szelepfedél és a map szenzor is.
A Kérdésem az lenne mi okozhatja a problémát? Az alapjárat is elég nehezen megy le.
Szerelési könyveb én találtam (nekem Lacettim van), küldenék róla képet, de ezen a fórumon nem lehet feltölteni semmit. Ha jól értelmeze a rajzot a menet irány szerinti jobb oldalon van (jobb első kerék felől).
Még lenne egy olyan kérdésem is hogy a kezelési kézikönyv azt írja hogy cseréljük a kézi váltó olajat 15,75,135 ezer km nél...a szervó kormány olaját hasonlóan. Azonban a váltón nem találtunk leeresztő csavart..
Kis segítséget szeretnék kérni, olvastam, hogy a hidegben ha nem indul az autó elsőre akkor nagy valószínűseggel a hűtővíz hőmérséklet jeladó lehet a ludas.
Be is szereztem az alkatrészt, úgy tudom a trafó alatt van valahol, de pontos rajzot nem találok róla sehol. Van valakinek erről valamilyen rajza, videója, hogy ne kelljen pepecselnem vele mire megtalálom hol van? (2005 chevrolet kalos 1.2 ferde)
Két imbuszcsavar tartja, az akku felé/ha kiszereltétek/ kihúzható. Valószínűleg vezérműtengely szimering, O gyűrű a gyújtótrafó felől és szelepfedélgumi cserélendő, különben dől az olaj majd.