En inkabb eloszor zuglo.fele hosszabbitanek, a Bosnyak teren levo metroallomasnak mar lenne nemi.ertelme ott rengeteg atszallohely meg vegallomas van. Vagy tan tizenot eve jottek hozzank a metroalagutfelmerok, jol.le is fotoztak a lakasunk plafonjat hogy hany repedes van rajta, hogy felmerjek hog, a metroalagut milyen kart okoz, aztan megnyugtattak hogy az alagut az ut tuloldalan lezs tolunk tan huszbmeterre, de azota hulla csend.
Tudtak, h. nem fog megfelelni a kb. 1972-es szabvanynak, kertek is alola felmentest... Az NKH nem adta meg, aztan polgarjenovaltas volt, akkor megkaptak...
Zulobol.meg rakoslalotarol erkezve akeleti el kb ot percbe telikamig az emberegyogol a neg,es metroba es vegul elindul a metro. Ennyi ido alatt ha fennmarad a gyorsbuszon mar az Embeebet hid tajan jar. A negyesmetro tehat kb sehonnan vezet valahova, twhat kb feleanbYi utasa van mint lebetne ha legalab. Elvezetnek a Bosnyak teriv.
a szabvany nem isteni kinyilatkoztatas, hanem emberek alkotta kovetelmenyrendszer. nyilvan idorol idore at kell nezni a szabvanyokat es indokolt esetben akar modositani is lehet azokat. nyilvan baromsag pl. egy menekuloajto megkovetelese ha nincs aki menekuljon rajta.
mondjuk ez az eset azert elkepeszto mert el nem tudom kepzelni, hogy egy sokmilliardos beszerzes ugy tortenjen, hogy alairom a megrendelest, majd par ev mulva jon az aru es kozben nincs ellenorzes, reszteljesites ... a gyartas soran pontosan kellett volna tudni, hogy a szerelvenyek nem fognak megfelelni a magyar szabvanynak. amugy az alstomnek allitolag atadtak a magyar szabvanyt es az alstom pontosan tudta, hogy az altala gyartott es leszallitott szerelvenyek nem felelnek meg annak.
az eredetileg leszallitott alstom kocsik nem feleltek meg a magyar szabvanynak. a tipusengedely megszerzesevel volt a problema. hogy ez hogy fordulhat elo nem tudom, a gyartast es a terveket nyilvan ellenorizni kellett volna ...
pl. a magyar szabvany eloirja a vezetofulke elejen a menekuloajto megletet, ami ezeken a szerelvenyeken nem volt. (nyilvan nincs is ennek ertelme egy vezeto nelkuli metro eseten, de a magyar szabvany megis megkovetelte.) volt aztan valami komoly problema a fekrendszerrel is, ami nem felelt meg a magyar szabvanynak (mas orszagokban nem volt ez problema, ugyhogy nem tipushibarol van szo, hanem egyszeruen a magyar szabvanynak nem feleltek meg a kocsik.)
A negyes mertonak van egy nagyon elkurt hibaja. Ha az embefia zuglobol vagy rakosborzasztorol akar utazni a moriczzsigara vagy a kelenfoldi palyaudvatra, akkor felszall egy gyorsbuszra, es a keletinel nem szall at a metrora pusztan azert, hogy ot perccel kesobb erjen celba. Ezert ez a metropcit doglott addig amig nem hosszabitjak meg legalabb a bosnyakterig.
Az NKH is ennyit ér, anno a vadi új Alstom szerelvényeket hónapokig, évekig nem engedték forgalomba, a hibás orosz felújítottat meg azonnal bevetették, meg is lett az eredménye, ki kellett vonni őket.
Kellett nekünk hitelből orosz metrót felújítani, mikor vehettünk volna uniós pénzből vadi új, modern, nyugati szerelvényeket is, csak hát valami okból nyalni kellett Mutyin elvtárs seggét.
Tarlós emelte 450 milliárdra a metró költségét, Demszky még csak 300 milliárdnál tartott, és volt még 60 milliárd tartalék hozzá, szóval ott keresd a hiányzó pénzeket.
demszkijnek a rendelkezésre állt a pénz egy teljes vonalhoz.
A pénzt ellopták (olaf) és felesleges megállókra pazarolták. A maradékból építettek egy nevetséges csonka metrót. Ez demszkij műve, ne máson kérd számon.
Az M4 kapcsán nehéz nem Orbánozni, hisz ő nem akarja tovább építeni a vonalat, politikai akarat nincs, pénz lenne, hisz stadionokra a sokszorosát költik, tök feleslegesen, mert egy is elég lett volna a válogatottnak, NB1 úgysem érdekel senkit sem, esetleg a Fradi stadionért nem kár, mert ott néha megközelítik a félházat.
200 milliárdba fog kerülni a várba költözés, és a vár felújítás.Demszky megcsinálta volna, ha marad polgármester, eleve az volt a terv, hogy az első 2 szakasz részben EU-s pénzekből épül, csak Orbán és csapata a második szakasz pénzét átcsoportosította másra.
Tévedés, a hosszabbításra azért nincs pénz., mert nem akarják meghosszabbítani, a Orbán várba költöztetésére többet költenek, mint amibe kerülne a folytatás.A vonal féloldalas, a Pesti oldalon nincs utas, mert nincs legalább a Bosnyákig kiépítve a ,metró, így rá sem lehet terelni az utasokat.
Nem az a baj, hogy a belvárosban sok a megálló, meg az átszállási lehetőség, az M4-nél, hanem az, hogy a belvárosból nem vezették ki a metrót, csak az egyik irányba, és ott is csak félig. Mindkét irányba hosszabbítani kellene, Budán el is ágazhatna kétfelé, Pesten meg a Bosnyákig járhatna sűrűn, Újpalotáig meg ritkábban.
ugyanazt irod 3x. a metro megepitese utan a felszini jaratokat nyilvan meg kell szuntetni, a parhuzamossagokat felszamolni. maris lenne ertelme az m4 tervezett megalloinak.