Kis hazánk egyik legszebb vonalvezetésű vasútvonala, nyáron a Cuha-szurdokba igyekvő turisták százai lepik el a vonal szerelvényeit. Azonban a gyönyörű hegyi szakasz felett ott lebeg a megszüntetés veszélye. Nem szabad veszni hagyni!!
Na ugye! Ezért kellene a MÁV-nak ötvennegyvenhetest venni, ha megérkeznek az első akkus Flirtek! :-) Viccet félretéve teljesen érthetetlen ez a műsor amit idehaza levágnak Eplénynél.
Figyi, dezasztrókkal, meg 5047-esekkel (korábban 2143 meg Schlierenwagen) járnak bőven 30+os vonalakon pár kilométerre a magyar határtól.
Aztán mégis megállnak, meg elindulnak. Ősszel is, meg télen is. Ja, nem egy hajtott tengellyel kéne hatvanöt tonnát rángatni, de ne má' a bézére tervezzünk hálózatot!
Ha 1500 tonnával meg tudunk indulni 26 ezrelékben (nem, a kieg.fék. nem tartja állva, átmenővel kell, és hat másodperced van felkapcsolt vonóerővel állni, aztán megy ki a főmegszakító), akkor talán tudjunk már megállni, meg elindulni bárhol is a vonalon.
Extrém helyzetek persze vannak, azok mindenhol vannak. De na.
A vonali mértékadó emelkedés fele lehet egy megállóhelyé új építés esetén. Magyarul 10 ezrelék azaz 1000 méteren 10 métert emelkedne a pálya ott.
Anno szemerkélő esőben a Eplény vegyesboltnál volt egy kb. 1 km 10 km/h sebességkorlátozás.
Ennek a vége valahol az elképzelt megálló hoz igen közel volt az útátjárónál.
A Bz motor 2 darab mellékkel csak 25 km/h re tudott felgyorsulni aazt igen lassan z eplényi alagút után valahol Olaszfalunál érte el a ottani engedélyezett sebességet.
Lehet megálló, csak következményei vannak.
Vegyünk másik vonali példát:
Bélapátfalvi Cementgyár
Ívben van és 16 ezrelék az emelkedő, mert 1908 körül létesült a vonallal egyidőben.
Induláskor vissza tud gurulni a szerelvény az átjáróba, ezért különös gonddal kell elindulni, hajtőmű megköt félgáz aztán fokozatosan szépen lassan felengedni a zbr-t. Ez csak itt van nem jellemzőek a nagyon meredek pályarészen létesült megállók....
Vinye mh , na ott ónos esőben vissza kellett tolni a fatelepig, ahol már csak 10 ezrelék az emelkedés, mert elakadt nem ment fel...
Nem csak száraz idő van van , van falevél, hernyó, és van ónos eső. Akik a 11 esen vezettek /vezetnek ismerték a vonalat, de őket is megizzasztotta egy két ilyen helyzet.
11 esen nem Eplény oldja meg a bajokat.
Felőlem lehet megálló....
A felszedett felszámolt belvárosi nyomvonal az ami a belvárosba vitt. Annak az elvesztése és Jutaspuszta mint végállomás nagyobb baj, mert 1969-ig igen jó helyen vezetett Alsóörsig a vonal....
Már bocsánat, de mi lenne a MÁV-ból, ha csak így egyszerűen, ukmukkfukk módra ez az utazóközönség érdekeit szolgáló dolog megvalósulna? Inkább vajúdjon ez az ügy további, legalább 15 évet...
Hogy képzeled? Az F 126. sz. KÖHÉM rendelet és a Ferenc József császár által ellenjegyzett 1903. évi 6. törvény XII. bekezdése értelmében nincs meg a megfelelő előtérközjelzővel fedezett bejárati képzeletbeli megcsúszási peron-vágány távolság két és félszerese, így soha nem épülhet oda megálló. Egyébként is a normaidő szerint ott csak minimum 10 perces tartózkodás lenne megengedett, amíg a kaller körbebiciklizi a szerelvényt háromszor. Ennek szükségességét az E 123. forgalmi utasítás 56. bekezdése tartalmazza.
A hülye utas mit tud erről, hogy mekkora életveszélyben lenne, ha ott akarna felszállni a vonatra?
Sétáljon csak kukásmellényben a kivilágítatlan országút mellett a falutól 5 km-re lévő megállóba, miközben esetleg egy-két vaddisznóval is összetalálkozhat. Az sokkal biztonságosabb.
Kimehetne az Önkormányzat, a Bakonyvasút Egyesület vagy a Kétfarkú Kutya Párt, és megépíthetné. Kell hozzá 5 ásó, lapát, pár csomag kültéri járólap, meg egy sor szegélykő, továbbá 1 db pad és 1 db tábla. Okosabb lenne, mint a MÁV-ra várni. Aztán, ha már megépült illegálisan, a média nyomás rávenné a MÁV-ot, hogy legalizálja és álljon is ott meg a vonat.
A 2 Bp+ 1 BDbh (pontosabban 1 Bp, 1 Ap és egy BDbh) összeállítású szerelvénynek fix fordája van most már, vagy minden nap máskor kezdi meg a szolgálatot?
Sajnos idáig kimaradt ez a vasútvonal,vagy is csak Győr-Pannonhalma szakaszon utaztam idáig.
Szomorúan tájékozódtam,hogy csak BZ-k illetve,BZX-ek közlekednek csak. Szerettem volna hagyományos M41+bhv+bp+bdbh kocsikkal utazni,mert szerintem azokkal igazi élmény.
BZ-ket személyszerint nagyon nem kedvelem,nem tudom a siklásoknak van e köze hozzá,vagy alapból csak nyári időszakban közlekednek "igazi" vonatok.
Remélhetőleg vissza fognak térni a Csörgők/Hörgők. Május végétől vágányzár is lesz Zirc és Veszprém között 4 hónapig.
2023. december 23. szombat, 13.06 / Utolsó módosítás: 2023. december 23. szombat, 13.32
A Győr–Veszprém vonalon késésekre, hosszabb eljutási időre kell számítani, mert az elmúlt időszakban lehullott hóréteg miatt Bakonyszentlászló és Zirc között veszélyessé váltak a vasút menti fák.
Bakonyszentlászló és Zirc között – várhatóan napokig – pótlóbuszok szállítják az utasokat.
A pótlóbuszok Vinye és Porva-Csesznek megállóhelyeket nem érintik.
Amikor az megtörtént évekig semmi nem történt az ügyben, ahogy előtte bármikor. Most tavasszal elkezdődött valami tervezési folyamat, de így, hogy ilyen sokan elkerültek a MÁV-tól, nem tudom, hogy lesz-e belőle valami.
Kedves Fórumtársak! Van valakinek tudomása az Eplény központjában tervezett, a Bakonyvasút Szövetség által pár éve táblakihelyezéssel is megjelölt vasúti megálló ügyének állásáról?
Októbertől fognak változni az összeállítások a fűtési szezon miatt? Tudja valaki esetleg hogy a 7:35-kor Veszprém-ből induló személyen előfordulhat e Jenbacher vagy szinte csak dácsia+ 2 Bp + 1BDbh?
Helyesbítek, annyi azért van benne, hogy két egymás utáni napon nem megy ugyanaz, de hogy most a 203/204 van váltogatva vagy a 204/205 az kiszámíthatatlan.