annyi a baja,hogy új alkatrészt nem egyszerű megoldani hozzá és iszonyat macerás a normális összerakása, hézagolgatás stb.
éppen mostanában próbálkozik valaki a marketen 2 db gyári új /még rajta a barna ragacsos papír/ dugó eladásával. nem nagyon kapkodnak érte,pedig egy kincs lehet és már csak 6 db ezres az ára.
Saját tapasztalat: tetőtől talpig rendbe kell tenni azt a motort, persze mondhatod, hogy minden motorra igaz, de viharra különösen igaz. Van rajta néhány - mondjuk úgy - nem szerencsés megoldás, de ezeket meg lehet oldani, fel lehet javítani. Aztán még az is lehet, hogy eredetileg a német mérnök sem tervezte jól meg, de akkor is ki kell javítani. Magam is írtam egy dolgot alább, de ha visszaolvasod ezt a topikot, találsz még. Ha mindez nem lenne elég, azután még ott van a motorka.org című honlap.
Hát persze. Vannak gumi, meg műanyag /?/ cuccok, amik jobban szeretik a használatot, mint az állást. Nem érdemes szopni vele, rendbe kell tenni.
Nekem pl voltak.... vannak "vadonat új" soha be nem épített Forelle gyujtótekercseim. Dobozban. Ebben az állapotukban használhatatlanok. Az évek tették tönkre. Tele vannak apró hajszálrepedéssel. Itthon "satuban" jók, de víz fellet, egy hajnali párában kampec. Újra kell impregnálni, és akkor jó.
Tömítések, membránok, szimmeringek, impellerek, elektromos csatlások, stb, mind mind baj forrásai.
Már két gyári új, konzervált motort is vettem, az egyiket beüzemeltem, a másikat nem. Tehát elhasználódásról szó sincs, de a gumiáru valóban lassan öregszik, még ha nem is kap fényt, és levegőt se sokat.
szakszerűen rendbe kell tenni, és akkor rendben lesz. amíg tele van több tíz éves elöregedett elhasználódott alkatrészekkel,addig csak a szopás lesz. :-)
Ruszki csónakra ruszki motor dukál. A vadonatúj motoron az eddigi max. 50 üzemórában tönkrement az AC, a gyújtótrafó, szrkdt az irányváltó, most meg a hűtés, és a porlasztó tűszelepe sem zár rendesen, ezért mindig lucskos a géptér. Hurááá!
Változatlanul az a véleményem, hogy hűtővíz-szállítási probléma lehet. Kisebb motorfordulat=kevesebbet forog az impeller, így kevesebbet is nyom. Sajna, le kell a lábat venni, impellert megnézni, cserélni. Pláne, ha mint írod, nagyon öreg már. A kor miatt akár 1-2 lapát le is törhet.
Minden vízimotor túlhűtött, a Vihr meg különösen, emlékeim szerint úgy 55-60 fok körül lehet az üzemi hőmérséklete. És itt jön L_áma Olvtárs észrevétele a vízkőképződésről: bizony ezt se árt ellenőrizni, azaz a vízjáratokat át kell mosatni vízkőoldóval.
A vízkerék még Andropov idejéből. a gyári van a motorban, de nincs benne 50 óra. Nem hordóba, hanem a Duna 22,4fokos vizében ment. Építettem vízhőfok mérőt a csónakba. A melegedés nem a terheléssel, hanem a fordulatszámmal arányos. de fordítottan. Szóval ha visszaveszem a gázt, zsinóron húzzák a mutatót.
Én viharnak sosem mentem a közelébe, da a 100 nagyon sok. Az elméleti kémia szerint 60 fok felett ugrik meg a vízkő kiválás, így ildomos lenne az alatt/környékén tartani a víz hőfokát.
A kontroll csak azt tudatja, megy a vízpumpa. Arról sajnos nem tájékoztat, a motoron valójában mennyi víz megy keresztül.
Ugyan akkor, még valami megmozdult az agyamban. Egy hordóban járatod, amit ha nem frissen töltöttél, éjjel sem hűlt sokkal 30 fok alá. Ebbe a melegedésbe lehet az is belejátszik, hogy percek alatt felfűtöd a hordónyi vizet....