Keresés

Részletes keresés

L_áma Creative Commons License 2025.08.31 0 0 37424

Peersze.... az majd győzike meg nyomja a csengőt... 

Előzmény: lapar (37423)
lapar Creative Commons License 2025.08.31 0 0 37423

Kekkét csíkosra fested? Az már majdnem 😃

Előzmény: L_áma (37422)
L_áma Creative Commons License 2025.08.31 0 0 37422

Nem. Ez is csak laminált. Ez nem hatvanmilliárd puszta......

Itt csak kekkék. Sehol egy zebra.

 

Előzmény: lapar (37421)
lapar Creative Commons License 2025.08.31 0 0 37421

"Igazi" parketta?

Manapság már nem sokan csinálnak ilyet.

Én vagyok olyan bolond, hogy felcsiszol(tat)om, lelakkozom, pedig kevesebbért vehetnék laminált padlót.

Előzmény: L_áma (37419)
GYB67 Creative Commons License 2025.08.30 0 0 37420

Attól függ...

Raktárba kerül, vagy a padlóra?!

Kitartást!

Előzmény: L_áma (37419)
L_áma Creative Commons License 2025.08.29 0 0 37419

Ma jött meg a parketta...... az meg már olyan mintha a vége fele lenne. :)

Előzmény: GYB67 (37418)
GYB67 Creative Commons License 2025.08.28 0 0 37418

Nos, sok víz tényleg nincs rajta...

Jellegében hasonló (munka) formájában persze más az oka, de az enyém is csak az esőt látja idén víznek...

És, látod már a végét? Jövőre esetleg?...

Előzmény: L_áma (37417)
L_áma Creative Commons License 2025.08.27 0 0 37417
Előzmény: GYB67 (37416)
GYB67 Creative Commons License 2025.08.26 0 0 37416

Eszerint van még hajdúszováti Baján.

Nem írsz csónakról. Te sem tetted vízre?

Előzmény: L_áma (37415)
L_áma Creative Commons License 2025.08.26 0 0 37415

Nem.

Előzmény: GYB67 (37414)
GYB67 Creative Commons License 2025.08.25 0 0 37414
L_áma Creative Commons License 2025.08.21 0 0 37413
Előzmény: L_áma (37411)
L_áma Creative Commons License 2025.08.21 0 0 37412
Előzmény: L_áma (37411)
L_áma Creative Commons License 2025.08.21 0 0 37411

Úgy emlékszem.... de ez csak emlék, "áttolós". Nerm tekerni kellett, hanem tolni. 

Előzmény: Satyak13 (37410)
Satyak13 Creative Commons License 2025.08.21 0 0 37410

Sziasztok. Tudnátok segíteni hogy Csepe seprő motorhoz, gyárilag milyen benzincsap volt.

Köszönöm a segítséget előre is.

vetyemárkaszervíz :-) Creative Commons License 2025.08.20 0 0 37409

annyi a baja,hogy új alkatrészt nem egyszerű megoldani hozzá és iszonyat macerás a normális összerakása, hézagolgatás stb.

 

éppen mostanában próbálkozik valaki a marketen 2 db gyári új /még rajta a barna ragacsos papír/ dugó eladásával. nem nagyon kapkodnak érte,pedig egy kincs lehet és már csak 6 db ezres az ára.

Előzmény: izgaga (37408)
izgaga Creative Commons License 2025.08.19 0 0 37408

Saját tapasztalat: tetőtől talpig rendbe kell tenni azt a motort, persze mondhatod, hogy minden motorra igaz, de viharra különösen igaz. Van rajta néhány - mondjuk úgy - nem szerencsés megoldás, de ezeket meg lehet oldani, fel lehet javítani. Aztán még az is lehet, hogy eredetileg a német mérnök sem tervezte jól meg, de akkor is ki kell javítani. Magam is írtam egy dolgot alább, de ha visszaolvasod ezt a topikot, találsz még. Ha mindez nem lenne elég, azután még ott van a motorka.org című honlap. 

De Vetye jól mondja, hogy lehet abból jó motor.

Előzmény: D-414 (37406)
L_áma Creative Commons License 2025.08.19 0 0 37407

Hát persze. Vannak gumi, meg műanyag /?/ cuccok, amik jobban szeretik a használatot, mint az állást. Nem érdemes szopni vele, rendbe kell tenni.

 

 

 

 

Nekem pl voltak.... vannak "vadonat új" soha be nem épített Forelle gyujtótekercseim. Dobozban. Ebben az állapotukban használhatatlanok. Az évek tették tönkre. Tele vannak apró hajszálrepedéssel. Itthon "satuban" jók, de víz fellet, egy hajnali párában kampec. Újra kell impregnálni, és akkor jó.

Tömítések, membránok, szimmeringek, impellerek, elektromos csatlások, stb, mind mind baj forrásai.

 

Persze, van aki szeret szopni....... :)

 

 

Előzmény: D-414 (37406)
D-414 Creative Commons License 2025.08.19 0 0 37406

Már két gyári új, konzervált motort is vettem, az egyiket beüzemeltem, a másikat nem. Tehát elhasználódásról szó sincs, de a gumiáru valóban lassan öregszik, még ha nem is kap fényt, és levegőt se sokat.

Előzmény: L_áma (37404)
vetyemárkaszervíz :-) Creative Commons License 2025.08.19 0 0 37405

mert vagy 40-50 éves az a vadi új motor.....

szakszerűen rendbe kell tenni, és akkor rendben lesz.  amíg tele van több tíz éves elöregedett elhasználódott alkatrészekkel,addig csak a szopás lesz. :-)

Előzmény: D-414 (37403)
L_áma Creative Commons License 2025.08.19 0 0 37404

Vadonat új...... mit vettél? 

Előzmény: D-414 (37403)
D-414 Creative Commons License 2025.08.19 0 0 37403

Ruszki csónakra ruszki motor dukál. A vadonatúj motoron az eddigi max. 50 üzemórában tönkrement az AC, a gyújtótrafó, szrkdt az irányváltó, most meg a hűtés, és a porlasztó tűszelepe sem zár rendesen, ezért mindig lucskos a géptér. Hurááá!

Előzmény: L_áma (37402)
L_áma Creative Commons License 2025.08.19 0 0 37402

Hát..... ki mondta, hogy vintage-vihart vegyél? 

Előzmény: D-414 (37401)
D-414 Creative Commons License 2025.08.19 0 0 37401

Nna jó, szétszedem. Kicsit belefáradtam, hogy a Tyehnika kétszer annyi ápolást igényel, mint amennyi az igénybevétel.

Előzmény: L_áma (37400)
L_áma Creative Commons License 2025.08.18 0 0 37400

50 órát jól érezte magát, a többit meg mozdulatlanul a házba gyömöszölve.

Ha megöregedett /mint én/, már lehet nem szereti a pörgést, de alacsonyabb fordulaton még becsülettel teszi a dolgát /pont mint én :))/

 

Én sokat állt motort biztosan előbb szétszedem, megvizslatom, csak aztán indítok. 

Előzmény: D-414 (37398)
izgaga Creative Commons License 2025.08.18 0 0 37399

Változatlanul az a véleményem, hogy hűtővíz-szállítási probléma lehet. Kisebb motorfordulat=kevesebbet forog az impeller, így kevesebbet is nyom. Sajna, le kell a lábat venni, impellert megnézni, cserélni. Pláne, ha mint írod, nagyon öreg már. A kor miatt akár 1-2 lapát le is törhet.

Minden vízimotor túlhűtött, a Vihr meg különösen, emlékeim szerint úgy 55-60 fok körül lehet az üzemi hőmérséklete. És itt jön L_áma Olvtárs észrevétele a vízkőképződésről: bizony ezt se árt ellenőrizni, azaz a vízjáratokat át kell mosatni vízkőoldóval.

üdv. izgaga

Előzmény: D-414 (37398)
D-414 Creative Commons License 2025.08.18 0 0 37398

A vízkerék még Andropov idejéből. a gyári van a motorban, de nincs benne 50 óra. Nem hordóba, hanem a Duna 22,4fokos vizében ment. Építettem vízhőfok mérőt a csónakba. A melegedés nem a terheléssel, hanem a fordulatszámmal arányos. de fordítottan. Szóval ha visszaveszem a gázt, zsinóron húzzák a mutatót. 

Előzmény: L_áma (37397)
L_áma Creative Commons License 2025.08.18 0 0 37397

Én viharnak sosem mentem a közelébe, da a 100 nagyon sok. Az elméleti kémia szerint 60 fok felett ugrik meg a vízkő kiválás, így ildomos lenne az alatt/környékén tartani a víz hőfokát.

A kontroll csak azt tudatja, megy a vízpumpa. Arról sajnos nem tájékoztat, a motoron valójában mennyi víz megy keresztül.

Ugyan akkor, még valami megmozdult az agyamban. Egy hordóban járatod, amit ha nem frissen töltöttél, éjjel sem hűlt sokkal 30 fok alá. Ebbe a melegedésbe lehet az is belejátszik, hogy percek alatt felfűtöd a hordónyi vizet.... 

Előzmény: D-414 (37394)
izgaga Creative Commons License 2025.08.18 0 0 37396

víkerék=vízkerék

Előzmény: izgaga (37395)
izgaga Creative Commons License 2025.08.18 0 0 37395

Szia!

Mivel és hogyan méred a hőmérsékletet? 

Szerintem nincs így rendben  a dolog, a 100 fok nagggyyon sok, impeller ellenőrzés/csere mikor volt? A jelek kopott/elöregedett víkerékre utalnak.

üdv. izgaga

 

Előzmény: D-414 (37394)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!