Kellett az új bowden, illetve a kuplungvilla végét is vissza kellett hajlítani, mert hátrébb állt “ valamiért. Végre tökéletes a kuplung!
más:
sebességváltó hátsó részén van egy faudi fejes kar, 6mm - es csappal van rögzítve. Sajnos “lötyög“ nekem függőleges irányban. Mivel külön nem lehet kapni, így tennék bele egy perselyt.
Van erről tapasztalata valakinek ? Előre - hátra mennyit mozoghat a tengely, amire rögzítve van a kar?
Szerencsére azonnal beindult és nem kellett tanítani. Mintha finomabban járna a motor, jobban húz, a távirányító újra távolról is nyit-zár, és meg van pár dolog ami változott.
Úgy néz ki, hogy akkumulátor hiba. Létezik, hogy eddig hibátlan volt ( 3 éves ), és egy megállás után meghalt végleg ??
12.7V - t mértem, de ahogy rárakom a sarukat már csak 10V, indítani nem tud, BSI relé kattog. Indító állomást csatlakoztattam, azonnal indult, minden ok. Előtte az összes kábelt megtisztítottam, átnéztem.
Ma meg álltam egy perce egy parkolóban, majd újraindítva már nem indult az autó.
Gyújtás van, de amikor indítanám akkor eltűnik minden az óracsoportról, semmi élet jelet nem mutat.
Airbeg, immobiliser hibát ír ki, de szerintem semmi köze hozzá. Kivéve a kulcsot, néhány másodperc múlva megjelennek a lámpák a műszerfalon, mintha gyújtásra tettem volna és hallani a benzinpumpát is amíg feltölti, nyomás alá helyezi a rendszert.
Felkapcsoltam a tompított világítást, erre elindult az ablaktörlő …?! Ablakemelők nem működnek, illetve csak a JE nagyon lassan, valamennyire. Mi történhetett ? BSI ? ECU ?
2.0 HDI. 90LE. olajhűtő cseréhez tud valaki segítséget adni. Robbantott ábrával a leszereléshez, hogy van rögzítve. A hűtőrendszert mivel szokták átmosni az olajtól?
Köszi! Rendeltem egy OE bowdent viszonylag jó áron.
Mutatok képet, hogy mire gondolok:
Villa felső síkja fut a bowden fészek vonalával! Nálam az alsó síkkal fut, így hátrább van kb 10 mm - rel. Ez sok szerintem. Megnéztem több váltót is, mindnek a felső széllel fut a bowden fészek vonala, így hosszabb út áll rendelkezésre a kiemelésre.
A villa szerintem belül kophat el, ahol a csapágyat emeli. Ez miatt le kéne szedni újra váltót. De ez nem is valószínű. Inkább a régi bowden lesz a ludas. Reméljük.
kuplungvilla vége nem tud deformálódni hosszú évek alatt ? Teljesen kiemelt állapotban nem párhuzamos a villa kerek része ( ebben ül a bowden vége ), illetve a váltóra csavarozott támasztó rész ? Kicsit fura az én szememnek….
Betettem összehúzva és kiengedett formába is. Valami nem ok, mert nem akar ráfeszíteni és simán visszahúzom a bowdent kézzel a kuplungvillánál. Tudom rugóztatni is ….Természetesen nagyon lent fog a pedál ebben az állapotban. Mentem 800 km és nincs változás.
Amennyiben picit rásegítek akkor végre bekattan a racsni és megfogja a bowdent, de így meg nagyon fent fog a pedál. Ma újra kiszedtem a bowdent és látszatra jól működik. Ha benyomom felülről akkor azonnal enged, illetve azonnal feszít ha elengedem. Tanácstalan vagyok, hogy mi nem jó…
Teljesen kiengedett állapotban nem tudod visszatenni a helyére. (vagy ha túl ügyes vagy és mégis, akkor ki lesz emelve a kuplung a pedál benyomása nélkül is)
Xsara II - nél ( TU5JP4 ) az automata kuplung bowdent miután kingedtem a gomb megnyomásával összenyomom és rögzítem szalagkábellel, vagy teljesen kiegedett állapotban teszem vissza? Ez nem világos a videók alapján.
Esetleg bontóban veszel egy másik, jót. A bontókba felénk elég sok Xsarat látok, sok ilyen autó köt már ki ott. Szerintem a legtöbb mar csak vashulladek, alkatrészt kevesen keresnek hozzá, így talán nem is olyan drága az ablakemelő.
Régebben léteztek felújítókészletek, nem tudom, hogy Xsara-hoz most van-e, de keress rá ! Pl. https://ablakemelok.hu/ , de feltételezem, hogy létezik más cég is amelyik ilyesmikkel foglalkozik.
Ennél a cégnél korábban, ha nem értettél hozzá, a meg is csinálták az ablakemelő felújítását. Most nem tudom mi a helyzet.
Alternatívaként vannak komplett, utángyártott ablakemelő szerkezetek motor nélkül. Ott csak a motort kell áttened és beszerelned a szerkezetet a helyére.
Nálam is ablak probléma van, de mechanikai. Már korábban is recsegett a szerkezet, amikor fel és lehúztam, most viszont már felfelé nem megy, lefelé még igen.
Levettem a borítást és megnéztem a szerkezetet. A drót, amivel mozgatja az ablakot, laza és úgy tűnik, hogy össze is van gabalyodva, már amennyire meg bírtam állapítani. Lehet ezt javítani, vagy szerezzek bontóból másik szerkezetet és cseréljem ki?
Szia! Már nincs meg a Xsarám, emlékezezem szerint a BSI ről kell leveni a fekere 16 pólusu csatlakozót és a 8 pontjára kell +12v adni, ha jól csináltad az abla emelő kapcsolók zölden fog világítani,és az ablakemelő kapcsolóval fel tudod húzni az ablakot. De pontosan megfogom nézni kapcsolási rajz alapján.
Az ablak lejött hosszú állás után kellett arrébb vinni az autót, mert az utcán áll, és jöttek fákat metszeni, de nem indult, ezért arrébb lett tolva. Ezért lehúztam az ablakot, majd később, mikor vissza szerettem volna tolni, és felhúzni az ablakot már nem ment.