Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Doro66 Creative Commons License 2025.10.09 0 0 72051

Szia!

 

Kellett az új bowden, illetve a kuplungvilla végét is vissza kellett hajlítani, mert hátrébb állt “ valamiért. Végre tökéletes a kuplung!

 

más

 

sebességváltó hátsó részén van egy faudi fejes kar, 6mm - es csappal van rögzítve. Sajnos “lötyög“ nekem függőleges irányban. Mivel külön nem lehet kapni, így tennék bele egy perselyt. 

 

Van erről tapasztalata valakinek ? Előre - hátra mennyit mozoghat a tengely, amire rögzítve van a kar? 

 

Köszönöm !

 

Előzmény: almaata66 (72039)
Doro66 Creative Commons License 2025.10.09 0 0 72050

Szerencsére azonnal beindult és nem kellett tanítani. Mintha finomabban járna a motor, jobban húz, a távirányító újra távolról is nyit-zár, és meg van pár dolog ami változott. 

Előzmény: 5bdc (72049)
5bdc Creative Commons License 2025.10.09 0 0 72049

Tudom,ez nem vigasztal de 10 - 12 éve én is így jártam.

Hazamentem a munkából,leállítottam,nem volt semmi hibajelenség.

Másnap reggel kulcs bedug,elfordít, és nem történik semmi.

Mintha nem lenne benne aksi.

Beletettem a feleségem akkuját,persze fények voltak (az sem mindegyik) de nem indult.

Semmi sem működött.

Trélerrel kellett szerelőhöz vinni.

A régi aksiban 4-5 volt körül volt a vellany.

Az éjszaka folyamán cellazárlatos lett (szép lassan csökkent a feszültség),ami meghülyítette a BSI

egységet.

Újra kellett tanítani mindet,elbíbelődtek vele egy egész délelőttöt.

 

5bdc

 

 

Előzmény: Doro66 (72048)
Doro66 Creative Commons License 2025.10.09 0 0 72048

Köszi!

 

Megnértem; 14,2 V 

 

Sajnos meghalt hipp-hopp az akku, de semmi előjele nem volt.Kicseréltem, minden ok! 

 

Előzmény: FeZ_ (72047)
FeZ_ Creative Commons License 2025.10.09 0 0 72047

Meghalhat az aksi csak hipp-hopp is, de járó motornál mérd meg a töltést !!

 

Előzmény: Doro66 (72046)
Doro66 Creative Commons License 2025.10.08 0 0 72046

Köszi!

 

Úgy néz ki, hogy akkumulátor hiba. Létezik, hogy eddig hibátlan volt ( 3 éves ), és egy megállás után meghalt végleg ?? 


12.7V - t mértem, de ahogy rárakom a sarukat már csak 10V, indítani nem tud, BSI relé kattog. 
Indító állomást csatlakoztattam, azonnal indult, minden ok. Előtte az összes kábelt megtisztítottam, átnéztem. 

 

 

Előzmény: FeZ_ (72045)
FeZ_ Creative Commons License 2025.10.08 0 0 72045

Első lépésben mérjél rá az akksira ! 

Előzmény: Doro66 (72044)
Doro66 Creative Commons License 2025.10.08 0 0 72044

 esetleg test hiba? Feszültség ingadozás miatt ” bolondul“ meg minden? 
Megnézem!

Doro66 Creative Commons License 2025.10.08 0 0 72043

Sziasztok !

 

Ma meg álltam egy perce egy parkolóban, majd újraindítva már nem indult az autó.

Gyújtás van, de amikor indítanám akkor eltűnik minden az óracsoportról, semmi élet jelet nem mutat.

Airbeg, immobiliser hibát ír ki, de szerintem semmi köze hozzá. Kivéve a kulcsot, néhány másodperc múlva megjelennek a lámpák a műszerfalon, mintha gyújtásra tettem volna és hallani a benzinpumpát is amíg feltölti, nyomás alá helyezi a rendszert.

 

Felkapcsoltam a tompított világítást, erre elindult az ablaktörlő …?! Ablakemelők nem működnek, illetve csak a JE nagyon lassan, valamennyire. Mi történhetett ? BSI ? ECU ?

 

köszönöm! 

Doro66 Creative Commons License 2025.10.07 0 0 72042

Szia!

Válásd ki itt a pontos típust; https://catcar.info/en/

Előzmény: Bela96 (72041)
Bela96 Creative Commons License 2025.10.07 0 0 72041

Sziasztok!

2.0 HDI. 90LE. olajhűtő cseréhez tud valaki segítséget adni. Robbantott ábrával a  leszereléshez, hogy van rögzítve. A hűtőrendszert mivel szokták átmosni az olajtól?

Köszi ha valaki segít. 

Doro66 Creative Commons License 2025.10.06 0 0 72040

Köszi! Rendeltem egy OE bowdent viszonylag jó áron.

 

Mutatok képet, hogy mire gondolok: 

 

Villa felső síkja fut a bowden fészek vonalával! Nálam az alsó síkkal fut, így hátrább van kb 10 mm - rel.
Ez sok szerintem. Megnéztem több váltót is, mindnek a felső széllel fut a bowden fészek vonalaígy hosszabb út áll rendelkezésre a kiemelésre. 

 

 

Előzmény: almaata66 (72039)
almaata66 Creative Commons License 2025.10.06 0 0 72039

A villa szerintem belül kophat el, ahol a csapágyat emeli. Ez miatt le kéne szedni újra  váltót. De ez nem is valószínű. Inkább a régi bowden lesz a ludas. Reméljük.

Előzmény: Doro66 (72038)
Doro66 Creative Commons License 2025.10.05 0 0 72038

Műanyag perselyéket cseréltem, villára most kezdtem gyanakodni. 

Előzmény: almaata66 (72036)
Doro66 Creative Commons License 2025.10.05 0 0 72037

Igen, még gyári. Elvileg nem kellene cserélnem ( 144 e km), de elbizonytalanodtam… 

Előzmény: almaata66 (72036)
almaata66 Creative Commons License 2025.10.05 0 0 72036

Bowden még a gyári?

Előzmény: Doro66 (72033)
almaata66 Creative Commons License 2025.10.05 0 0 72035

Én a villát is cseréltem.

Előzmény: Doro66 (72033)
Doro66 Creative Commons License 2025.10.05 0 0 72034

Még eszembe jutott:

kuplungvilla vége nem tud deformálódni hosszú évek alatt ? Teljesen kiemelt állapotban nem párhuzamos a villa kerek része ( ebben ül a bowden vége ), illetve a váltóra csavarozott támasztó rész ? Kicsit fura az én szememnek….

 

köszönöm!

Doro66 Creative Commons License 2025.10.05 0 0 72033

Köszönöm a választ mindkettőtöknek! 

Betettem összehúzva és kiengedett formába is. Valami nem ok, mert nem akar ráfeszíteni és simán visszahúzom a bowdent kézzel a kuplungvillánál. Tudom rugóztatni is ….Természetesen nagyon lent fog a pedál ebben az állapotban. Mentem 800 km és nincs változás. 

Amennyiben picit rásegítek akkor végre bekattan a racsni és megfogja a bowdent, de így meg nagyon fent fog a pedál. Ma újra kiszedtem a bowdent és látszatra jól működik. Ha benyomom felülről akkor azonnal enged, illetve azonnal feszít ha elengedem. Tanácstalan vagyok, hogy mi nem jó…

FeZ_ Creative Commons License 2025.10.05 0 0 72032

Teljesen kiengedett állapotban nem tudod visszatenni a helyére. (vagy ha túl ügyes vagy és mégis, akkor ki lesz emelve a kuplung a pedál benyomása nélkül is) 

 

 

Előzmény: Doro66 (72030)
almaata66 Creative Commons License 2025.10.05 0 0 72031

összenyomott állapotban. én gyorskötözőt és bilincset használtam. amit kicsit nehéz volt utólag leszedni, de ez van.

Előzmény: Doro66 (72030)
Doro66 Creative Commons License 2025.10.04 0 0 72030

Sziasztok!

 

Xsara II - nél ( TU5JP4 ) az automata kuplung bowdent miután kingedtem a gomb megnyomásával összenyomom és rögzítem szalagkábellel, vagy teljesen kiegedett állapotban teszem vissza? 
Ez nem világos a videók alapján. 

 

köszönöm!

trakee Creative Commons License 2025.10.01 0 0 72029

Esetleg bontóban veszel egy másik, jót. A bontókba felénk elég sok Xsarat látok, sok ilyen autó köt már ki ott. Szerintem a legtöbb mar csak vashulladek, alkatrészt kevesen keresnek hozzá, így talán nem is olyan drága az ablakemelő. 

Előzmény: raz_122 (72027)
FeZ_ Creative Commons License 2025.10.01 0 0 72028

Régebben léteztek felújítókészletek, nem tudom, hogy Xsara-hoz most van-e, de keress rá ! Pl. https://ablakemelok.hu/ , de feltételezem, hogy létezik más cég is amelyik ilyesmikkel foglalkozik. 

Ennél a cégnél korábban, ha nem értettél hozzá, a meg is csinálták az ablakemelő felújítását. Most nem tudom mi a helyzet.

Alternatívaként vannak komplett, utángyártott ablakemelő szerkezetek motor nélkül. Ott csak a motort kell áttened és beszerelned a szerkezetet a helyére. 

 

Előzmény: raz_122 (72027)
raz_122 Creative Commons License 2025.09.29 0 0 72027

Sziasztok!

 

Nálam is ablak probléma van, de  mechanikai. Már korábban is recsegett a szerkezet, amikor fel és lehúztam, most viszont már felfelé nem megy, lefelé még igen.

Levettem a borítást és megnéztem a szerkezetet. A drót, amivel mozgatja az ablakot, laza és úgy tűnik, hogy össze is van gabalyodva, már amennyire meg bírtam állapítani. Lehet ezt javítani, vagy szerezzek bontóból másik szerkezetet és cseréljem ki? 

NIZSDBB Creative Commons License 2025.09.29 0 0 72026

A BSI csatlakozó kiosztása.

 

 

Előzmény: Combat (72024)
NIZSDBB Creative Commons License 2025.09.29 0 2 72025

Szia! Már nincs meg a Xsarám, emlékezezem szerint a BSI ről kell leveni  a fekere 16 pólusu csatlakozót és a 8 pontjára kell +12v adni, ha jól csináltad az abla emelő kapcsolók zölden fog világítani,és az ablakemelő kapcsolóval fel tudod húzni az ablakot. De pontosan megfogom nézni kapcsolási rajz alapján.

Előzmény: Combat (72024)
Combat Creative Commons License 2025.09.28 0 0 72024

Az ablak lejött hosszú állás után kellett arrébb vinni az autót, mert az utcán áll, és jöttek fákat metszeni, de nem indult, ezért arrébb lett tolva.
Ezért lehúztam az ablakot, majd később, mikor vissza szerettem volna tolni, és felhúzni az ablakot már nem ment.

Előzmény: FeZ_ (72023)
FeZ_ Creative Commons License 2025.09.28 0 0 72023

A kulcsban az elem nem releváns a nem indulás szempontjából. 

 

Az ECO mód kikapcsol majd, ha beindul a motor. (kivéve, ha valami elektonikai gebasz van)

 

Azt, hogy miért nem indul, egy diaggal  kellene megnézni. Anélkül vakon tapogatózol.

A 2-es Xsara-nál sajnos előfordul néha az amnézia, azaz , hogy elfelejti az immo kódot. Akksi leválasztásánál, merülésénél fordulhat elő leginkább.

Ez diaggal megnézhető. Ilyen esetben szintén diaggal újra kell tanítani az immo-t.

 

Persze nyilván más oka is lehet a nem indulásnak. 

 

Előzmény: Combat (72022)
Combat Creative Commons License 2025.09.27 0 0 72022

Talán még a kulcsban az elem????

Előzmény: Combat (72021)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!