Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

trakee Creative Commons License 2 órája 0 0 71880

Ha nincs belül hőmérséklet kijelző, akkor a tükrön nem.volt érzékelő. Nekem is ilyen (volt) de a tükör sérült volt, vettem bontottat, abban volt. Hogy legyen hömérőm, ahhoz kellett még égy hőmérős kijelző, és pótolni kellett a hőmérő vezetékeit. 

Az enyém '99-es, tehát még ráncfelvarrás előtti. 

Előzmény: almaata66 (71879)
almaata66 Creative Commons License 1 napja 0 0 71879

Még egy kérdés. A jobb visszapillantó elektromos és alul van helye külső hőmérséklet szenzornak. Viszont nincs sehol, a fokot sem mutatja a kis digitális kijelző. /pedig kéne, de lehet csak a belsőt/ Volt cserélve a visszapillantó valamikor, ez biztos. A régin nem is volt ilyen? 

Előzmény: Doro66 (71874)
trakee Creative Commons License 2025.06.11 0 0 71878

Mit használ? 

Esztergalhatnek hozzá központosított, de sokkal egyszerűbb fogni egy kicsit kisebb vasrudat (akár a dugókulcs hosszabítóját), és tekerni rá annyi szigetelő szalagot, hogy pusszantás legyen a lendkerékbe, és a tárcsa közepébe is. 

Van, aki egyszerűen szemre állítja be. Ehhez persze nem árt jó szemmerték :) 

 

Igazából ennek annyi a jelentősége, hogy a nyelestengely a helyére menjen. Az első kuplung kinyomaskor úgyis beáll a helyére. 

A tárcsa bordázata lazán van illesztve, nem olyan kényes.  

Előzmény: Doro66 (71868)
Doro66 Creative Commons License 2025.06.09 0 1 71877

Pont ehhez néztem, mivel az enyém is ilyen típus: 2000- 2002 

Előzmény: almaata66 (71875)
almaata66 Creative Commons License 2025.06.08 0 0 71876

Köszönöm a segítséget. 

Előzmény: Doro66 (71874)
almaata66 Creative Commons License 2025.06.08 0 0 71875

Igen, de facelift előtti fényszóróba integrált ködlámpás. 

Előzmény: Doro66 (71874)
Doro66 Creative Commons License 2025.06.08 0 1 71874


Ha jól láttam Xsara II 16.16V típusú szgk amiről szó van..?!

 

H. Féktárcsa : 247/8 mmm

Gátló hossz: 314mm  ( alsó, felső csavarnak a tengelymérete ) 

Előzmény: almaata66 (71872)
Doro66 Creative Commons License 2025.06.08 0 1 71873

Szia!

 

Gyári program pontosan meghatározza a méreteket, de weboldalakon én is találkoztam különféle méretekkel alkatrészeknél, amit alvázszám szerint hoz. Szerintem nem elhanyagolható egyáltalán. Sajnos ilyen esetekben az van amit írsz, ellenőrizni kell előtte.

A gyártás folyamán a visszajelzések alapján változtatathattak  bizonyos alkatrészeken, de ezt csak kompetens helyen lehet megtudni ( márkaszevíz ). Ez utóbbit a lengéscsillapítónál tudom elképzelni. Véleményén szerint nézz rá és az alapján rendelj !

Előzmény: almaata66 (71872)
almaata66 Creative Commons License 2025.06.08 0 0 71872

Alvázszám alapján keresek alkatrészt a neten. Ahonnan szoktam rendelni, most épp hátsó gátlót, féktárcsát, Több találatot kihoz, több méretben. Ezeknél úgy műkszik, hogy kiszerelem, lemérem és megrendelem? Vagy ennyire nem bonyolult és ezek elhanyagolható különbségek?

almaata66 Creative Commons License 2025.06.04 0 0 71871

Ezt azért így nem merném. Főleg elsőre

Előzmény: Moloch bácsi (71870)
Moloch bácsi Creative Commons License 2025.06.03 0 0 71870
Előzmény: Doro66 (71867)
almaata66 Creative Commons License 2025.06.03 0 0 71869

Dettó, kelleni fog sajnos előbb utóbb. És nem 10k

Előzmény: Doro66 (71868)
Doro66 Creative Commons License 2025.06.02 0 0 71868

Egy ilyen szerszámot néztem ki:

 

 

 Gondoltam veszek egy fogaskerék sérült nyelestengelyt, ami semmire nem jó már, de 10 000 Ft ért adják… Hihetetlen! 

Doro66 Creative Commons License 2025.06.02 0 0 71867

Sziasztok !

 

Ki mit használ, ill. használt kuplung cserénél központosításra? Mennyire jók ezek az állítható “kütyük” a feladatra ? Kuplung vezetőperselyt illik cserélni ha már kint van a váltó?  Szimeringeket cserélem természetesen ! 

köszönöm a válaszokat!

genesys Creative Commons License 2025.05.26 0 0 71866

én is ragaszkodó vagyok

de a 20 éves paripa amikor megveszed hozza a meglepetéseket és miért ?

ül a segge szegénynek mintha átment volna rajta egy hadtest :)

ha mesélni tudna :D

nade a gyári csereperiódusok ugye a gyári alkatrészekre vannak

és az után gyártott meg fele annyit se bír,de nem baj tegyünk bele ócsó olajat azt had szóljon 30.000km simán,

azt majd valaki kitúrja az olajsarat egy spaknival a szelep fedél alól, na én így jártak kb :D

kb 3 nagy marékkal pf...

ja szimeringek mintha az egér szétrágta volna őket :)

vezérműszij ajjaj

de nem baj még egy kuplung csere hengerfej tömítés fagyálló azt mehet még 100 ezret az út vége közel van neki :)

nade mindegy is amég gurul addig jó :)

csak legyen elég sör meg egy jó film :DD

ha meg gond van elviszem a dögszervizbe, há mindent nem tudok rajta megcsinálni énse

pedig jött már pár cucc bontóból is meg is lepődtem :)D nem ajánlom senkinek csak ha nincs más

na a fűtő radiátor csere az álmom már alig várom :)

a küszöb az patent de a hátsó ajtó alatt hát van némi gond :D

na jó verdázást :)

 

jobbmintatv.pro/online/Terminator:_Genesys

 

 

Előzmény: 5bdc (71861)
genesys Creative Commons License 2025.05.26 0 0 71865

balra akar menni :)D

ja még megy az indexed? én már évek óta kirakom a kezem az ablakon ha kanyarodok D)

nekem meg a távirányító halott nem viszi a központi zárat há lehet ráteszek egy lakatot azt jólvan :D

néztem videót com 2000 szétszerelésről hát akinek van hozzá türelme had szóljon :)

célszerszámok vágó kalapács fogó fűrész :)D

csipesz ha a szemedbe pattanna :D

 

 

 

Előzmény: almaata66 (71862)
genesys Creative Commons License 2025.05.26 0 0 71864

kicsit pontosítok olaj szakértők

tavaly tettem bele castroll olajat kb 2-3 ezret mentem vele látszólag nincs vele gondja. xsara1.4i

de már nem tudom pontosan milyen volt lehet c3 az 5W40 az biztos, szerintetek még 1 évig maradhat benne?

azt olvastam kevesebb korom termelődik és nem lesz baja tőle.

na ilyeneket olvasni itt ott.

 

 

"

2003-ban nem volt C3 ès az akkori csúcs az lehetett. Nyilván azóta a C3 már teljesen jó ezekhez is, általában azert szokták a3/b4 helyett tenni mert pl 5w30 ba kevès a3/b4 van ès c3 több.

Valamint a C3 as olaj magas hths (3,5 mpas+) ami az a3/b4 nèl is igaz. Igy nem lősz mellè, legfeljebb kevesebb korom kèpződik grátiszba.

5w30 vagy 5w40 az szerintem használattol függ. Csapágyakba 150 fok van több is van ott a magas hths a lènyeg azt tudja a c3-as.

De megnèzheted a rèszleteit mert valamelyik 5w30

Kineamtikai viszkozitása 100 fokon 10,8 cst

Másiknak meg lehet 12,4 cst ès mindkettő 5w30.

Viszont 40 fokon mindig jobban fog folyni egy 5w30 mint 5w40

Ergo ha sok rövid táv vagy max 15-20 km re jársz sokat akkor az utad felèn nem èred el a 90 fokos olajat sem tehat indokolt az 5w30 c3 al. Ha csipegeti is de nem termelődik annyi korom ezzel. Illetve csúcstechnologiás szinterikus olaj."

Előzmény: genesys (71863)
genesys Creative Commons License 2025.05.26 0 0 71863

hali még mindig szarozik a világítás

kapcsolgat és idegesít, de már be készítettem a baltát a csomag tartóba :)

 

nagy gáz ha c3 olaj kerül a verdába csak nem esik szét tőle, évi 3000 kmtől, vagy igen ?

 

 

almaata66 Creative Commons License 2025.05.23 0 0 71862

Ráadom a gyújtást és az index balra villog 3-szor . De nincs sehova billentve. Erre van valami ésszerű indok? Esetleg az indexkapcsoló kontakt?

Előzmény: almaata66 (71857)
5bdc Creative Commons License 2025.05.20 0 1 71861

Igen,megvan /ragaszkodó típus vagyok/.

 

Lehet,szerencsém volt,a motort még nem kellett javítani.

A mai napig nem kell olajat után tölteni,bár mindig betartottam az olaj és szűrő cserét.

Apróbb javításokon kívül /gyertya csere,kilincs csere,szellőző motor szabályzó csere,antenna csere stb../

a nagyobbak:

COM2000 csere

Hidraulika szivattyú /itt a műanyag csőcsonk repedt meg/

hátsó híd csere 2x

trafó csere

fűtő radiátor /megrepedt és szivárgott/

szélvédő csere /már tele volt mikrokráterekkel és ha úgy érte a napfény,nagyon zavart/

hűtő csere /most februárban,szintén a műanyag bevezető adta meg magát/

fényszóró csere /az UV. miatt megvakult/

még hátravan egy teljes küszöb csere.

 

Mindezek mellett,még megy is mint a golyó :-)

~300000 km. van benne.

 

5bdc

Előzmény: genesys (71860)
genesys Creative Commons License 2025.05.20 0 0 71860

szia azóta megvan a vas? jól bírod :)

nem tudom mennyibe került ez neked akkor,

ma már nem hiszem h van új alkatrész com 2000, bontottat nem érdemes lehet még rosszabb mint a saját.

 

nekem 4 éve van meg de kb rá költöttem a vétel árat azóta, összességében csak szereltem mindig rajta valamit, de már kezdem unni.

már autó szerelőnem érzem magam mert csak szerelek minden évben többször is :D

 

persze minden 20 éves autónál van mit felújítani és költeni ez tény.

de hol egy fék csere egy kipufogó pár tömítés itt ott, amihez néha a fél motort szét kell szedni ,

aztán gömbfejek szilentek ajjaj sorolhatnám..

de nem baj szeretek szerelni, na de azért ami sok az sok ez a rengeted elektronikai izé.

 

beszart a tolató radar

a fényszóró állító motor

az elektromos ablak

a központi zár

az ülés és biztonsági öv visszajelzők szinte minden ami létezik.

ja persze főtengely jeladó

gázpedál állás érzékelő

mindig valami jön

és ha már mindent kicseréltél

vagy kiberheltél

a tükröket is parasztra cserélted

és már azt hiszed nem jöhet más

akkor itt a szuper idegesítő hang amitől frászt kapok ha megszólal

de persze ezek is csak hibák amiket lehet javítani ha még motivál a dolog

néha pár szakadt kábel az ajtóknál vagy némi kontakt hiba na de amikor érzékelők vezérlők szarakodnak na az már sok egy kicsit.

most elégnek érzem, miért kell ilyen hangot társítani egy szar világítás kapcsoláshoz? mi értelme

szerintem hangosabb mint egy ütközés jelző vészjelző....

 

 

 

 

 

 

 

 

Előzmény: 5bdc (71859)
5bdc Creative Commons License 2025.05.20 0 0 71859

Szia.

 

Ilyen hibám nekem is volt /19-20 éve/ COM2000 csere segített!

 

5bdc

Előzmény: genesys (71858)
genesys Creative Commons License 2025.05.20 -1 0 71858

halihó sorstársaim :D

na most aki ilyen autót vesz az vállalja vele járó fa....ságokat is.

tehát

adott de minek 2003 ban mi a szaré kell automata világitás bekapcsolást?

hát ha tönkremegy szopjál vele rendesen.

minden fékezésnél szinten tök mindegy éjjeél vagy nappal ő kapcsolgatja ki be a buznyák világítást.

mellé az idegesítő hang amitől agyf....szt kapok már.

már arra gondoltam a hangszórót szétszúrkálom egy csavarhúzóval ami kiadja ezt a hangot a kormány mögött.

és ha a com 2000 azt is csak kussoljon már el.

olyan hangos és igedesitö

de tudom kapcsolgatni az index végén a gombbal de le se szar ő akkor is kapcsolgatja van hogy percenként ha rájön.

mit lehet kezdeni vele van valami ötlet mert ha nem jön a benzin és a gyufa :)D

az idegeim végesek :D

szerelőhöz biztos nem viszem előbb megy a roncstelepre a roha.... :D

 

 

 

 

almaata66 Creative Commons License 2025.05.15 0 0 71857

Nem értek hozzá, csak kicseréltem. Az eddigi autóimba Monroe csillapítókat tettem. De az is évekkel ezelőtt volt.

Előzmény: FeZ_ (71856)
FeZ_ Creative Commons License 2025.05.15 0 0 71856

"de ha összetolom a szerkezetet és elengedem a gombot, akkor is szétugrik."

 

Persze, hogy szétugrik, így kell működnie, ettől önbeálló.

Az összenyomhatóság csak a beszerelés miatt szükséges.

 

Hát....a gátló gyártmány kérdése nem könnyű. A legtöbb szerelőnek van egy kedvence, de alapvetően mára már mindegyik lutri egy kicsit. Régen a Sachs nagy név és jó márka volt, mostanában meg belefutottam jópárszor vacak termékükbe. :-(

A Kayaba volt még anno a minőség, de azóta másoktól már hallottam arra is panaszkodni, úgyhogy nekem tuti tippem nincsen sajnos erre. :-(

 

Előzmény: almaata66 (71855)
almaata66 Creative Commons License 2025.05.14 0 0 71855

Megnéztem a kiszerelt bowdent. Van rajta gomb. Működik is, de ha összetolom a szerkezetet és elengedem a gombot, akkor is szétugrik. Mindegy. Hátsó csillapítókat cserélnék, melyik vált be/a gyári elképesztő drága/ TRW esetleg?

Előzmény: FeZ_ (71853)
dethroner1 Creative Commons License 2025.05.14 0 0 71854

Hello!

 

Kicsit összepakoltam a sufiban a lomokat, és találtam pár dolgot, ami megmaradt a Xsara után :( kormánymű, bal első ajtókilincs, ajtóhatároló, felújítást kérő de kocogtatásra működő indítómotor, bontatlan zacsiban hátsó rugalmas fékcső. Ha valakinek kellene, Pécs közelében lakom, és 2 hatos pakk Dreherért átadnám ;)

FeZ_ Creative Commons License 2025.05.14 0 1 71853

Ez ugyan nem Xsara, de a lényege ugyanaz: kb ilyesmi módon lehet összenyomni, visszafele meg önbeálló. Léteznek olyan utángyártott bovdenek is, amiket nem lehet oldani (egyszerűen, csak nagyon macerásan, szétszedve) , ebben az esetben gomb nincsen a végénél és jobb cserélni egy gombos kivitelre mint szenvedni vele. 

 

https://www.youtube.com/shorts/QPTwQXGMWS8

 

Előzmény: Doro66 (71851)
toji76 Creative Commons License 2025.05.13 0 0 71852

A pedálnál a fehér hengerbe meg kell nyomni valami pöcköt, ekkor elengedi a feszítést és visszaáll alap helyzetbe (vásárláskori).

 

Kuplung csere után sokáig kell nyomkodni vagy elkezdeni használni ha lehet és meg kell várni amíg újra felfeszíti magát.

Nekem ez kb. 100 kinyomás után történt meg, napi szinten használtam így volt kb. 10 nap amire beállt.

 

Ne lepődj meg elsőre éppen csak 1-2 cm-re felengeded és ugrani fog a kocsi, ezt az állást nagyjából félútra - középre kell beállítsa. Ha ide nem áll be akkor bowden csere kopás miatt.

 

Az enyém beállította magát nem kellett cserélni

 

Előzmény: Doro66 (71851)
Doro66 Creative Commons License 2025.05.13 0 0 71851

Sziasztok !

 

Kuplung-szett cserére készülök. Szeretném megkérdezni, hogy az automata bowdennel van teendőm?   
Visszaáll automatikusan ?

 

köszönöm! 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!