Ha nincs belül hőmérséklet kijelző, akkor a tükrön nem.volt érzékelő. Nekem is ilyen (volt) de a tükör sérült volt, vettem bontottat, abban volt. Hogy legyen hömérőm, ahhoz kellett még égy hőmérős kijelző, és pótolni kellett a hőmérő vezetékeit.
Még egy kérdés. A jobb visszapillantó elektromos és alul van helye külső hőmérséklet szenzornak. Viszont nincs sehol, a fokot sem mutatja a kis digitális kijelző. /pedig kéne, de lehet csak a belsőt/ Volt cserélve a visszapillantó valamikor, ez biztos. A régin nem is volt ilyen?
Esztergalhatnek hozzá központosított, de sokkal egyszerűbb fogni egy kicsit kisebb vasrudat (akár a dugókulcs hosszabítóját), és tekerni rá annyi szigetelő szalagot, hogy pusszantás legyen a lendkerékbe, és a tárcsa közepébe is.
Van, aki egyszerűen szemre állítja be. Ehhez persze nem árt jó szemmerték :)
Igazából ennek annyi a jelentősége, hogy a nyelestengely a helyére menjen. Az első kuplung kinyomaskor úgyis beáll a helyére.
A tárcsa bordázata lazán van illesztve, nem olyan kényes.
Gyári program pontosan meghatározza a méreteket, de weboldalakon én is találkoztam különféle méretekkel alkatrészeknél, amit alvázszám szerint hoz. Szerintem nem elhanyagolható egyáltalán. Sajnos ilyen esetekben az van amit írsz, ellenőrizni kell előtte.
A gyártás folyamán a visszajelzések alapján változtatathattak bizonyos alkatrészeken, de ezt csak kompetens helyen lehet megtudni ( márkaszevíz ). Ez utóbbit a lengéscsillapítónál tudom elképzelni. Véleményén szerint nézz rá és az alapján rendelj !
Alvázszám alapján keresek alkatrészt a neten. Ahonnan szoktam rendelni, most épp hátsó gátlót, féktárcsát, Több találatot kihoz, több méretben. Ezeknél úgy műkszik, hogy kiszerelem, lemérem és megrendelem? Vagy ennyire nem bonyolult és ezek elhanyagolható különbségek?
Ki mit használ, ill. használt kuplung cserénél központosításra? Mennyire jók ezek az állítható “kütyük” a feladatra ? Kuplung vezetőperselyt illik cserélni ha már kint van a váltó? Szimeringeket cserélem természetesen !
tavaly tettem bele castroll olajat kb 2-3 ezret mentem vele látszólag nincs vele gondja. xsara1.4i
de már nem tudom pontosan milyen volt lehet c3 az 5W40 az biztos, szerintetek még 1 évig maradhat benne?
azt olvastam kevesebb korom termelődik és nem lesz baja tőle.
na ilyeneket olvasni itt ott.
"
2003-ban nem volt C3 ès az akkori csúcs az lehetett. Nyilván azóta a C3 már teljesen jó ezekhez is, általában azert szokták a3/b4 helyett tenni mert pl 5w30 ba kevès a3/b4 van ès c3 több.
Valamint a C3 as olaj magas hths (3,5 mpas+) ami az a3/b4 nèl is igaz. Igy nem lősz mellè, legfeljebb kevesebb korom kèpződik grátiszba.
5w30 vagy 5w40 az szerintem használattol függ. Csapágyakba 150 fok van több is van ott a magas hths a lènyeg azt tudja a c3-as.
De megnèzheted a rèszleteit mert valamelyik 5w30
Kineamtikai viszkozitása 100 fokon 10,8 cst
Másiknak meg lehet 12,4 cst ès mindkettő 5w30.
Viszont 40 fokon mindig jobban fog folyni egy 5w30 mint 5w40
Ergo ha sok rövid táv vagy max 15-20 km re jársz sokat akkor az utad felèn nem èred el a 90 fokos olajat sem tehat indokolt az 5w30 c3 al. Ha csipegeti is de nem termelődik annyi korom ezzel. Illetve csúcstechnologiás szinterikus olaj."
"de ha összetolom a szerkezetet és elengedem a gombot, akkor is szétugrik."
Persze, hogy szétugrik, így kell működnie, ettől önbeálló.
Az összenyomhatóság csak a beszerelés miatt szükséges.
Hát....a gátló gyártmány kérdése nem könnyű. A legtöbb szerelőnek van egy kedvence, de alapvetően mára már mindegyik lutri egy kicsit. Régen a Sachs nagy név és jó márka volt, mostanában meg belefutottam jópárszor vacak termékükbe. :-(
A Kayaba volt még anno a minőség, de azóta másoktól már hallottam arra is panaszkodni, úgyhogy nekem tuti tippem nincsen sajnos erre. :-(
Megnéztem a kiszerelt bowdent. Van rajta gomb. Működik is, de ha összetolom a szerkezetet és elengedem a gombot, akkor is szétugrik. Mindegy. Hátsó csillapítókat cserélnék, melyik vált be/a gyári elképesztő drága/ TRW esetleg?
Kicsit összepakoltam a sufiban a lomokat, és találtam pár dolgot, ami megmaradt a Xsara után :( kormánymű, bal első ajtókilincs, ajtóhatároló, felújítást kérő de kocogtatásra működő indítómotor, bontatlan zacsiban hátsó rugalmas fékcső. Ha valakinek kellene, Pécs közelében lakom, és 2 hatos pakk Dreherért átadnám ;)
Ez ugyan nem Xsara, de a lényege ugyanaz: kb ilyesmi módon lehet összenyomni, visszafele meg önbeálló. Léteznek olyan utángyártott bovdenek is, amiket nem lehet oldani (egyszerűen, csak nagyon macerásan, szétszedve) , ebben az esetben gomb nincsen a végénél és jobb cserélni egy gombos kivitelre mint szenvedni vele.
A pedálnál a fehér hengerbe meg kell nyomni valami pöcköt, ekkor elengedi a feszítést és visszaáll alap helyzetbe (vásárláskori).
Kuplung csere után sokáig kell nyomkodni vagy elkezdeni használni ha lehet és meg kell várni amíg újra felfeszíti magát.
Nekem ez kb. 100 kinyomás után történt meg, napi szinten használtam így volt kb. 10 nap amire beállt.
Ne lepődj meg elsőre éppen csak 1-2 cm-re felengeded és ugrani fog a kocsi, ezt az állást nagyjából félútra - középre kell beállítsa. Ha ide nem áll be akkor bowden csere kopás miatt.