mikor hanyatt fekve betette az öklét a térdhajlatomba és kérte hogy erősen nyomjam bele az asztalba
Én már itt tudtam hogy ennek a történetnek csak jó vége lehet (bár egy kicsit pikánsabb befejezésre számítottam). Tényleg szupermen vagy, de azért ésszel.
Szépen gyűlnek a hozzászólások, bár az admin még nem reagált. Az viszont szomorú, hogy többen képtelenek felfogni, hogy te nem a probléma teljes megoldását vártad a Navi-Gate-től, csak egy nyilatkozatot, hogy ők nem foglalkoznak vele. És ezt képtelenek voltak leírni, inkább húzták az időt.
Ma voltam előszór gyógytornán. Nagyon csinos, kedves, szimpatikus tornásznénit kaptam. Mi a panaszom, kérdéssel kezdte a beszélgetést, jól meglepett, tornára készültem. Panaszkodtam, hogy nagyon kiszáradt a bőröm a fertőtlenítőtől, meg nagyon rosszul viselem, hogy már hónapok óta nem futhatok. Közbe szólt, hogy a térdemmel mi a panasz. Mondtam, hogy semmi, meg hát nem is tudom, hogy milyennek kéne lennie. Ezek után végre megnézte a térdemet. Összehasonlította a másikkal, majd fekve mindkét lábamat össze vissza kellett emelgetnem, meg hajlítgatnom. Néha segítette tovább hajlítani mindkettőt, néha lefogta és kérte, hogy ne hagyjam magam. Szegényt egyszer majdnem felemeltem a műtött lábammal, mikor le akarta fogni. A csuklója meg kicsavarodott, mikor hanyatt fekve betette az öklét a térdhajlatomba és kérte hogy erősen nyomjam bele az asztalba, miközben emelem a sarkamat. Elsőre csak emeltem a sarkam, utána újra kérte, hogy erősen nyomjam az öklét, hát nyomtam... na szóval ismét kiderült, hogy szuperhős vagyok. Nem kell többet mennem, azt mondta, hogy 10 alkalommal kellett volna eljutni eddig, ha ügyes vagyok. Persze megbeszéltük, hogy én már otthon tornáztam, erősítettem és fogom is becsülettel csinálni. Azt mondta, hogy nyújtásnál és hajlításnál is, még egy kicsit nagyobb az ellenállása a műtött lábamnak, tehát kell vele foglalkozni. 2 hét szabadságra megyek, utána kell újra meglátogatnom és megnézi mit hoztam még ki magamból.
Mondtam neki, hogy kb 1 éve, a tavalyi Tesz futás óta, nem tudok azzal a lábammal leguggolni teljesen. Arra jutott, hogy valószínű ott akkor csak megrepedt, idén a kertben meg teljesen átszakadt a meniszkusz.
Azt is megbeszéltük, hogy futok és, hogy hosszút. Kérdezte is, hogy az mit jelen, 4-5 km? :)
Tök jólesett egyébként, hogy rendben vagyok és hogy elégedett volt a lábammal.
Miután végeztem a Groupama-val ma reggel (értsd az utolsó fázison is átlöktem 2 telefonálással az ügyemet), összeadtam azt, hogy immáron 6 napja nem kapok írásban választ UK-ből sem, sőt hiába írok könyörgő reminder-eket. De mivel több vasat tartottam a tűzben, az is leesett az elmúlt 6 napban, hogy kizárt, hogy a Garmin Europe Support-ot a délutáni órákban telefonon el lehessen érni (a hívásaim között volt olyan is, amit úgy szakítottam meg 30,5 perc után, hogy az elején 5-10 perc várakozást jósolt az automata), ezért beírtam a naptáramba ma reggel 8:30 GMT-re a Garmin hívását.
Na pont ma reggel lett egy olyan váratlan áramszünetünk, hogy azzal voltam eloglalva, meg a fűtéssel, illetve manuális módon kellett kiszabadítanom az autót otthon a garázsból és az udvarról, ezért csúsztam 2 percet :-). De ez nem volt drámai hiba, 1,5-2 percen belül már élő support-ossal beszéltem.
23 percem ment el az egészre, de a létező összes félreértést/-hetőséget kezeltük. Végigmantráztam a teljes történeet, ismét be lett azonosítva az órám, a Navi-Gate után a Garmin Europe újra bekérte az eredeti vásárlási bizonylatot, sőt majdnem összekeverte a support-os a döglött Enduro-mat az azóta vett Enduro 2-vel stb.
De nagyot léptem előre, mert másfél órával későb már olyan email jött, amivel már szerintem sínen vagyok. "Ön vállalja-e a visszaküldés költségét és az esetleges vámot/import költséget? Ha igen, adja meg a teljes címét stb."
Most azt a kockázatot kezelem, hogy a NAV esetleg megszíva valami formai hiba miatt, azaz valószínűleg még kitöltök egy vámnyilatkozatot is a kiküldésnél. Ezzel nincs semmi bajom, ezt a kockázatot én tavaly a vásárlásnál vállaltam.
A gagyi Navi-Gate-tel van a bajom, az általuk ellopott 4 héttel, meg azzal, hogy ülnek benn a jól futó biznisz miatti meleg irodájukban büszkén, miközben egy kerti munkát sem mindegyikre mernék bízni. Pár éve tényleg különb módon teljesített a társaság, mint most ősszel.
Nem teljesen, mert ha sok helyen leírom, akkor páran Corost, Polart vagy éppen Suuntot is választhatnak is egy ilyen történetre. S én ezt már megkezdtem, tegnap Redditen ment az első poszt, s fog menni FB-n. Tökös vagyok, s abban a csoportban is, ahol a Navi-Get az admin. :-) Nyilván nem fogják továbbengedni a hsz-omat, de legalább látják, hogy egy bravehearted warrior-ra leltek.
Mint régi Garminos (2007-ben vettem az első Forerunner órámat, és azóta megfordult nálam már vagy 10-15) érdeklődéssel olvastam a kálváriádat. Nem gondoltam, hogy egy külföldi vásárlású óránál ennyire problémás lehet a garancia intézése. Ebből a szempontból szerencsés vagyok, mert az óráim zöme külföldi vásárlás volt (olyan árakon, amit nem volt szabad kihagyni), és egyikkel sem volt probléma. Amivel problémám volt, az szerencsére Navi-Gate-es volt. Volt egy garis cserém 2007-ben, nagyon rugalmasan történt (vittem a rosszat, hoztam az újat). A második eset már fizetős csere volt, az is hasonlóan gyorsan történt 2009-ben. A jelenlegi órám (FR965) pedig szintén Navi-Gate-től származik, de Emag-tól vásároltam. Az Emag ugyanis az elmúlt 1 évben többször is olyan áron adta a listaárhoz képest, amit a nyugati árak meg sem tudtak közelíteni. Egyébként nemrég beküldtem a szériaszámot a Navi-Gate-nek, hogy biztosan tőlük származik-e az óra. 10 percen belül válaszoltak, hogy igen.
Sok sikert a további küzdelmekhez, kíváncsi leszek a fejleményekre.
Egyébként a tegnapi és a mai telefonálások után a Groupama végül fizetett. A Garmint külön foglalom össze, mert abból jobban tanulhat a topik, mint egy offos biztosítós birkózásból.
Oh, köszönöm, hogy nem halat adtál, de még csak nem is halászni tanítottál meg, hanem elmondtad, hogy milyen karbonszövetből érdemes készíteni a horgászbotot :)
Sok sikert. Ez alapján úgy ítélem meg, hogy szándékosan ködösítenek. Itthon nem megkerülhetők, bármilyen történet hatása zéró, hasonlóan effektív, mintha a villamos műveket fenyegetném, hogy akkor mástól veszek áramot.
Ha jól tudom csak az általuk forgalomba hozott termékek vonatkozásában kötelezi őket a hazai törvény. Az EU előírások az az EU forgalmazóra vonatkoznak. Véleményem szerint az hogy az EU forgalmazó milyen módon delegálja a kötelezettségét egy adott ország viszonteladójára a hazai jogszabályok alapján nem számon kérhető. Az EU forgalmazó ugye nem zárkózott el a garanciális igény teljesítésétől így elvileg minden rendben csak szopás, hogy feltehetően a hazai forgalmazónak lenne lehetősége eljárni az ügyben csak nem teszi.
Így viszont érthető az EU központ igénye arra vonatkozóan, hogy a hazai megbízottjától írásos igazolást vár arról, hogy nem intézi az ügyet, mert egy garanciális ügyben nem akar duplán szolgáltatni.
Gondolkodom még a vásárláson. A legfőbb preferenciám most az ár-érték arány, mert ha például kihasználom a Polar 40 plusz 10 százalékos kedvezményét a napokban, és a Polar sima Pacer órát választom, hiszen eddig sem használtam ki a Pro magasabb kategóriájú alkalmazásait (barométer, útvonaltervezés, speciális fitness teszt), tehát ez most kerek 50 ezer forint lenne. A Coros 3 95-100e körül van. Ha ismét csak két évet bír a Polar, még mindig jobb, illetve ugyanannyi, mintha a Coros bír négy évet.
Nyilván az ember szája íze kicsit megkeseredik, illetve a bizalom meginog, de talán a Polar bizonyít majd. :)
Ami a pántos megoldást illeti, nagyon jól hangzik, de én nem viszek magammal sosem mobilt a futásokra, illetve nagyon hozzászoktam a pánt nélküli kényelemhez.
Spenót a Garmint ajánlja, illetve tudom, hogy a legtöbben itt is garminosok vagytok, de az nekem már túlárazott, illetve túl Apple Iphone érzetet kelt a marketing és a No1 tudat. :)
Amúgy az előző 24 évben volt már Timex, többféle Garmin és Polar és TomTom órám, átlagban 4 évet bírták. Talán a legstabilabb a TomTom Runner 3 volt, amit még most is elő tudok szedni, működik, csak sajnos a háttértámogatását, szoftveres vonalát megszüntették pár éve. Ezért csak a pulzust és a távot mutatja, nincs belőle semmiféle adat kinyerhető vagy stravasítható, meg hát a pulzust is amúgy felülméri. :)
Még egy szempont, ami az óra vásárlásánál játszik, hogy civilként is a sportórát szoktam használni, de mivel kicsi a csuklóm, ezért a nagyobb és műanyagos sportos hatású óra kevéssé illeszkedik a civil helyzethez. :)
Amúgy beszélek itt összevissza, hallotessek kollégának van igaza, minek sportóra a fejbenfutáshoz?! :)
Olyan 2-2,5 éve még egész korrektek voltak. Még tippeket is adtak akkor is, ha nem rajtuk keresztül vásároltál.
Szerintem a köztük és a Garmin Europe között van egy olyan szerződés, ami alapján valójában kutya kötelességük bizonyos ügyekben segíteni, akkor is, ha valójában ők nem akarnak. Ezért mehet ez a játék velem is.
Mindenesetre én most egy hadjáratot hirdetek ellenük, s már nem érdekel, hogy mennyi időt kell beletennem. Ahol csak lehet, elmesélem és/vagy posztolom a történetemet.
Bár azt írtam, nem bántam meg a Garimin vásárlást, a NaviGate nem túl ügyfélbarát hozzáállását már tapasztaltam. Vacakol a töltés csatlakozó a szokásos Fenix betegség, az érintkező kráteresedése. Ezért a megadott elérhetőségre írtam egy kérdést, hogy a Fenixemre él-e még a fix díjas csere és ha igen milyen feltételekkel? Semmit nem válaszoltak.
Nem foglalkoztam velük tovább. Kis mókolással eddig sikerült mindig feltölteni, bár néha EKG gélt is bevetetem.
Mesélek nektek egy ennél kacifántosabb sztorit. Jelenleg két nyitott olyan ügyem van, ahol b*szakodnak velem, pedig mindkt ügyben minden egyes esetben azt csináltam, amit kértek tőlem. Az egyik egy biztosítási ügy, ahol addig húzták az időt, hogy végül panasszal fogok élni. Hiánypótlást sem kértek, egyszerűen technikai hibára hivatkozva beszéltek összevissza, én meg töltögettem fel a számlákat annyiszor, ahányszor mondták.
A másik sztori lényege az, hogy hogyan cseszett ki velem a Navigate Kft (búúúúúúúúúúúúú) úgy, hogy jogilag ne mondhassam azt, hogy kicseszett.
1)
Az Enduro-mat (Enduro 1) az olasz jog alatt vásároltam tavaly nyáron, s amikor 5 hete meghalt, nyilván már csak korrektségből is, nem is fordultam a garanciális ügyintézés miatt a Navigate-hez. Viszont a Garmin Europe azt írta vissza, hogy csak akkor tud segíteni, ha a Garmin Hungary (=Navigate Kft) megtagadja a segítséget.
2)
Erre elküldtem nekik a garmin.hu-n lévő tájékoztatást (https://garmin.hu/garancia-fixdij), a linket és az angol fordítást, miszerint a Navigate Kft csak a belföldön, a rajtuk keresztül vásárolt órák garanciális ügyintézésében segítenek (értsd "A Navi-Gate Kft. csak az általa vagy viszonteladó partnerei által értékesített készülékekkel kapcsolatban jár el a garanciális ügyintézés során.")
Ez nem volt elég a Garmin Europe-nak, ezért kértem a Navigate-et angolul, másolatban a Garmin Europe-ot rakva , hogy írják már le, hogy nem segítenek, mert nem illetékesek.
3)
Hát legnagyobb meglepetésemre nem az történt (ami pl. a legutolsó ilyen ügyemnél is 2018-ban), hanem bár az angol levélre nem válaszolt a Navigate, de nekem privátban magyarul azt mondták telefonon, majd írták, hogy próbálnak segíteni, az óracsere 2-6 hét lesz várhatóan, de a 6 hetet sem merik garantálni.
Kértem a cserét rajtuk keresztül, de hallván a nem garantált 6 hetet, valójában csak azért, mert nem volt más válaszztásom, hiszen nem tagadták meg a segítséget. így a Garmin Europe elhajtott volna a francba.
Felajánlotta Navigate-es kolléga, hogy megírják ezt a Garmin Europe-nak is (azaz hogy nekik nincs készleten), amit én kértem is, ezt viszont nem tették meg. Egy kicsit vártam.
4)
Eltelt 4 nap, kezdett egy rossz érzésem lenni, hogy lehet, hogy be sem rendelték az európai raktárból a cseredarabot. Ezért forszíroztam megint írásban magyarul azt, hogy írjanak már az angol levélre. Megint nem tették meg a Navigate-esek. A válasz annyi volt, hogy erősítsem meg, hogy rajtuk keresztül kérem. Írtam, hogy ezt már megtettem 4 napja, de akkor megint megteszem.
5)
Eltelt 2 hét, kértem infót, hogy mik az esélyek, van-e hír a csereóra érkezéséről, választ sem kaptam. A levelemet továbbítottam egy másik, központi garmin.hu-s címre 2 nappal később, de akkor sem kaptam választ.
6)
Megint eltelt 2 hét, s felcseszve magamat azon, hogy 2 hétig nem is válaszolnak, bementem hozzájuk. Fun fact: 2 sarokkal arrébb voltam előtte éppen egy altasásos kolonoszkópián.
Úgyhogy az altató utóhatása ellenére elég ideges voltam, persze a kérésemre sem tudtam beszélni az üzletvezetővel. Ránéztek a dologra, s csak annyi volt a válasz, hogy még mindig nincs ilyen óra a készleten náluk, így cserélni sem tudnak. Két kollégának is elmagyaráztam, hogy már 1 hónapot elloptak tőlem, meg a garanciállis időszakból, mert sem csereórát nem adtak, sem a Garmin Europe-nak nem írták meg, hogy valójában nem tudnak segíteni. Az a kolléga, aki az ügyemet eredetileg elkezdte intézni, megemlítette, hogy tudja, hogy adós nekem egy válasszal. Ja, kerek 2 hete.
Az nekem alibizés csak, hogy egy kb. 3 éve forgalomba hozott órából egy garanciális csere során 1 db-ot sem tud biztosítani a Navigate 1 kerek hónap alatt, pedig biz isten berendelte. Tudjátok mit, nem hiszem el, hogy berendelte.
Arról pedig fogalmam sincs, hogy vajon miért nem írtak angolul az eredeti levélre. Nem tud a kérdéses kolléga elég jól angolul? Egyszerűen nem érdekelte az ügyem, s a minimumot akarta hozni? Direkt ki akarnak szúrni a külföldön órát vevőkkel, hogy akkor majd jól megszívatjuk őket? Passz.
7)
Mondtam az üzletben, hogy megvárom, míg akkor végül tényleg megírnak egy levelet angolul, a Garmin Europe-nak hogy ők bizony nem tudtak segíteni. Pár perc után kérték, hogy ne várjak tovább, biz isten meglesz az a levél 5-10 perc múlva. Meglett úgy 15 perc múlva. Két sor volt. Vajon mire kellett összesen vagy 20 perc? Angoltudás? Engedély kérés az üzletvezetőtől, hogy akkor most mit csináljon a kolléga? Passz.
8)
Szerencsére volt annyi eszem, hogy 1 hónapja annyit kértem a Garmin Europe-tól, hogy legalább ne zárják le az általuk nyitott support ticket-et. Így most elméletileg nem nulláról kell kezdenem. De azért már a Garmin Europe válaszára is 5 napja várok. Azaz elég rosszul néz ki ez a vonal is.
Szóval ilyen a Garmin garanciális ügyintézése 2024-ben....
Én ezért mondtam le arról, hogy úszásban fejlődjek. Ami idő kellene rá a futás és bringa mellett, annak ha csak a felét ráteszem a bringa és futás edzésekre, akkor egy triatlon versenyen már legalább a duplája lenne időben a javulás mint amit úszás fejlődéssel elérhetnék. A költségeket meg nem is számolom...
És ugyan úgy csak önmagam ellenfele lennék, mert a dobogó közelébe akkor sem jutnék :-)
Egyenlőre nem bántam meg, hogy 2019 decemberben impulzus vásáról lettem a 99.900,- Ft-os Fenix 5plus hírére az addigi 22 év Polar órás edzések után lett Garminom is.
(Még a legelső Polarom is megvan. Mind üzemképes kivéve amit beáztattam, persze nem akkusak, optikai pulzust nem mérnek és nem is net kompatibilisek )
Ha veszel egy H7 pántot (használtan a jófogás most 7000 piz + posta ) akkor a telefonos Polar Beat appal tudsz bármilyen edzést rögzíteni. Akár GPS adatokkal is. Ha H10-be invesztálsz akkor konditerem vagy pinpong közben a teló maradhat a csomagban az appos edzés indítás után.
Technikázni alapvetően akkor lehet, ha a nagyon alapok megvannak, én most talán itt tartok. Kar- és mellizmok nélkül ugyanis elég nehéz úszni. Jó dolog a gyorsúszás technika gyakorlása, pl. a megfelelő húzás és tolás, de ha már a negyedik mozdulattól kifulladok, kevés értelme van. Érdekes volt, hogy a kb a 15. alkalom után kezdett látható mellizmom lenni, és biztos karra is jött valamennyi. Így a gyorsúszásnál nem okoz már gondot 100m, de a tizedik perc már nagyon nehéz, szétesik a mozgásom, vizet nyelek levegővétel közben, stb.
Ha most abbahagynám az úszást teljesen, jövő nyárra kezdhetném újra az egészet. Szerintem le fogok még járni.
Megtalaltam, koszi. ;o) amit en genaraltam az az Aktív fülön volt és pont kettővel mellette az edzesterv keresese ful volt. Szoval, nem néztem körül alaposan, de jo helyen jártam.
Fejben számolni a pulzust és a megtett időt egyszerre szerintem baromi kényelmetlen. És nem is motiváló.
Én is valami jó érték-arányúra tenném a voksom ami hátha lesz még black akármiben vagy karácsonyi kidobálásban (esetleg Marketplace, bár ott érdemes jól figyelni).
Ezek után lehet eltekintenék a Polartól hacsak nem vagy az ökoszisztémájukhoz kötve.
Valóban más a prompt időarányos megtérülése mint a futásnak (ahol ugye a láb mindig kéznél van), vagy más szóval macerás. Cserébe nagyon hasznosnak gondolom a core, légzés-keringés, általános öregedési problémák elleni védelem és immunrendszer erősítés miatt is például. Próbálom most a heti 3 alkalmat tartani én is, bár este én is nehezen indulnék neki - ha a reggelbe befér akkor csak a korai felkeléssel kell megküzdeni.
És egyébként valóban gyorsabb a megtérülése. Legalábbis sokkal jobban igaz hogy ha a technikát fejleszted (ami pont hogy nem megerőltető) akkor van igazán fejlődés, nem kell feltétlen a felső pulzustartományokban sokat eltölteni. Persze ami komfortzónán kívül van (most akár az egyszerű lábazás, bukóforduló utáni első 5-8 méter meg nyilván a pillangó) az azért viszi a pulzust is, de tényleg gyors az átlendülés.
Van közöttük keresztedzést is tartalmazó. Megnyitva végig lehet nézni a heteket, ha beütemezed a naptárba, akkor adott nap edzése már szerkeszthető lesz és saját ízlés szerint módosítva tölthető fel az órára.