Már hosszú évek óta azt mondják nekem, Olyan vagyok, mint egy kisgyerek. Belátom, így igaz, én nem lettem komoly, Úgy mint más emberek. Bolondosnak tűnő, furcsa dolgaim, Rossz szemmel nézik oly sokan. De tudom, a szívük mélyén ők is szeretnék, És megtennék boldogan. Bár mondják múlnak a gyermekévek, nincs visszaút, Új mesék nem várnak reánk. Van mégis csillagfényű álomvilág, De azt gyermekünk álmodja tovább. Változnak napjaink, mert minden változó, Nem marad ugyanaz senki sem, Lehet, hogy kivétel csak én vagyok talán, Mégis így jó nekem.
Várok mindenkit, aki már épített kisautót, vagy a rovat által inspirálva építésbe kezd, és persze akinek egyszerűen csak véleménye van (hideg-meleg) azt is várom!
Itthon nem láttam ilyen kitet. Az USA-ban vannak pedálos kitek, de egyrészt fájdalmas áron (200-250 USD), másrészt erre rájön a szállítás, vám, anyja kínja, utána meg alakíthatod át motorosra.
Értem az álláspontod de szerintem nem bír annyit mint kéne!Amúgy most van egy ötletem!Az egyik kollégámék szeretik a motorokat meg az ilyen dolgokat és szét néztem náluk az udvarban van ott minden amit csak el tudtok képzelni.Szóval megmutatott pár dolgot és mesélte hogy régen csináltak egy trabant motoros "gokartot" zártszelvényböl polski futómböl ilyesmi.Kérdeztem hogy megvan-e még és mondta hogy aotvan az udvarban egy ponyva alatt.Úgyhogy szerintem az alapokat megtaláltam.de ne hiddjétek hogy nem lesz vele munka mivel én csak az autókat és a motorokat szeretem nem holmi csővázat.Ebböl az következik hogy a csővázat belemezelem és sárvédőket is hajtok rá így olyan lesz mint egy kis versenyautó!Rakok bele két sportülést hidrós kézit meg miegymást mert a kisfimanak nagyon nagy örömöt akarok okozni.Csak az a baj hogy a gép márvagy 5éve áll a fékek berohadtak stb... szóval nem lesz egy könny feladat de a bátornak nincs lehetetlen.Amúgy a kis gép terveim szerint 350kiló lesz és 30lovacska szóval remélem király lesz.
Ne mondj le róla, csak egyszerűsítsd! Volt itt már kidolgoztt, sőt talán a gyakorlatban is megvalósított elekromos hajtás, kiszuperált akkus fúrógéppel és zselés akksival. Ha nagyon akarod, lehet rögtön kettővel is (egy-egy kerékhez egyet-egyet), sorba kötve, persze akkor két 12 V--os akkut is sorba kell kötnöd, akkor megoldottad a diffit is. (A két 12 V-os akku szerintem jobb, mint 1 db 24 V-os, mert 12 V-os töltő mindig van otthon, 24-es meg nincs.) A vezérlés meg ott van a fúróba beépítve. Szerintem úgy fog menni, mint a mérgezett egér.
Hát igen, a perpetuum mobile utoljára Schuster Lórival működött. :-) Viszont a lejtőn gurulás energiáját még visszanyerheted. Két "apró" probléma lesz vele:
- a vezérlő elektronikát megtervezni szerintem komoly mrnöki feladat
- a hagyományos savas ólomakksi nem fog tudni olyan "sebességgel" áramot felvenni, hogy érezhető legyen a visszatöltés (a töltőáram kb. a kapacitás 10%-a, tehát egy 70 Ah-s akksit 7 Amperrel tölthetsz, 10 órán át.)
És akkor még kell feszszabályzás, anyám tyúkja. Többe lesz a leves, mint a hús. Egy 70 Ah-s akksiból elvileg 12*70=840 Wh jön ki, de ha a felét tudod hasznosítani, már jó. És egy ilyen akksi vagy 20 rongy.
Helló!Még idejében szólsz!Ez nagy gáz mert akkor eddig ez a project egy nagy nulla.Hát lehet nem lesz belőle semmi mert ezek nem igazán jó hírek.Még átgondolom egy párszor.
Remélem, még idejében szólok, hogy ha az indítómotorral forgatod a generátort, az nem fog visszatölteni semmit. Az az energia nincs ingyen, ideális esetben is pont annyival többet vesz ki az akkuból a motor, mint amennyit a generátor visszatölt. A gyakorlatban persze még sokkal rosszabb a helyzet a veszteségek miatt.
Hát igen gondok sora van itt kérem!Váltót azért gondoltam mert ha átgondolod az nem rossz dolog mert ha visszavált akkor jobban kapar ha meg nagyobb sebbeséget akar elérni csak felteszi a legnyagyobb sebességbe.A vezérlést sajnos még nem gondoltam át:/ .Még azislehet kéne bele egy jó kis benzinmotor de az már úgy megint drága dolog.Én kitartok az indítómotor mellet de azt a vezérlést meg kéne oldani. Ha igazán okos lennél akkor csak néznék egy benzinmotort a neten hátha találok valami olcsót.Még a futóművet is át kéne gondolni mert elég kezdetlegesen gondaltam még csak.Köszi Csokis a segítséget remélem tudsz még olyan dolgokat amit én nem mert ugye holtig tanul az ember!
Szerintem a mosógép. Kell elé egy kimustrált szünetmentes táp inverternek, és megvan a 230 volt. De a vezérlés itt is kérdés, ezért javasolták itt a fúrógépet, elvégre ott be van építve. (Jó esetben még tokmányfék is van.)
Lehet, hogy hülye vagyok, de minek a villanymotorhoz váltó? Adod az áramot, megy a fordulatszám. Csak a végáttételt, és a vezérlést kell jól kitalálni. "Csak." Apropó, hogy lesz vezérelve?
Amúgy még annyi buktató van a tervemben hogy körbekérdezgettem és kiderült hogy az önindító nem bírja azt hogyha egyfolytába terhelés alatt van mert túlmelegszik és kiég a diódasor :( .De a topicban és többször előfordult hogy csavarozóbol csinálták a srácok a hajtást és nem lett semmi baj pedig az gyengébb.Mongyuk az én gépem max 100kiló lenne és két önindító mozgatná szóval nem lenne akkor a terhelés.De igazábol nemtudom mit kéne valaki segítsen hogy milyen elektromos motor az olyan amelyik igen erős beszerezhető és nem melegszik túl.Üdv
Ez a mi cégünk és jelen esetben ez a kollegám autója volt de most megvette egy budapesti fiatalember aki kiállítási autót farag belőle.Csak megjegyezném hogy ez egy eredeti saab és 75darab készült belőle!ÜDv
Hát végülis igazad van de ha az alvázat megcsinálom zártszelvényböl akkor a kasznit még ugyanúgy lehet olyan rétegelt fa lemezböl mint neked nem?Amúgy nagyon adja a járgányos le a kalappal főleg a kormány az nagyon király!.Azért akarok inditómotort mert az nagyon kemény de mégse túl drága (kispolski,trabant) csak generátorral muszály visszatölteni mert az autó akkut is hamar leszívja.Amúgy ez a project kijönne szerintem kb 50k-bol és még jól is szórakoznánk az építés során.Az agyváltón gondolkodok mivel kettő darab használtan is több mint 10k!!.Csak nemtudom hogy elég lesz-e egy és megtudom-e úgy oldani hogy mind2 kereket hajtsa.Köszönöm Csokis kolléga hogy írtál azthittem hogy senki nemfog segíteni nekem mert eléggé kihalt a topic!Üdv
Ennél az erőnél én tuti nem csinálnám fából, legalább egy zártszelvény alváz kéne. Mondom ezt úgy, hogy nekem is fa alvázra épült a pedálos, de az csak egy pedálos, amit előbb-utóbb fúrógép motorosra "upgrédelek". Ezzel együtt is az egy nagyságrenddel kisebb erő és nyomaték, mint két indítómotor (2 x 500W?)
Helló mindenki!Él még ez a fórum?Most tervezgetek egy kis autót a fiam részére.Én személy szerint jobban szeretek fával dolgozni mint fémmel.Ezért a váz erős fa lesz.A méretét igen nagyra tervezem mivel a fiam lassan 15 éves de szeretne valamit rugatni :].Szóval a váz vastag és erős fa lesz a futóműnél elől egy trabant vagy kispolák kormánymű lesz egy merev tengelyhez csatolva amre rá lesz hegesztve egy rugótányér amin lesz kispolski motortartó bakbol kiszedett rugó.A tengelyek végére babetta első kerekeket terveztem.Hátul egy merev tengely ugyanolyan rugótányérral és motortartó rugónal csak a két végére lesz téve egy-egy agyváltós bicikliagy ezzel valósulhat meg az egyböli váltás és a difi mű is mivel amelyik agyra ránehezedik a nyomás az fog igazán hajtani elméletileg!Itt is a babettábol kiszedett hátsó kerekek fognak az úthoz érni.Ezzel mind a négy keréknél meg lesz valósítva a fékezés is(de szerintem csak az első kettő lesz bekötve a lábfékhez a két hátsó meg kézifék gyanánt hagy forogjon a gyerek alatt).A hajtómotort úgy terveztem hogy két önönditó(trabi vagy kispolski vagy valami nagyobb) abbol lánchajtással át két generátorra (hogy visszatöltsön az akkuba hogy ne merüljön le az első méteren) és azután áthajtva az agyváltóra és így tud váltani.Az akku rendes autó aku lesz.A kaszni réstegelt fa lemez lenne.(tudom hogy neház de ha durván fog kavarni a hátsó kerék akkor nem mindegy)Persze a "hajtómű" a kaszni hátsó részébe lenne.A kaszni stílusa majdnem minnt egy loutus super 7 csak kicsit vás da amúgy a lényege egyforma lesz.A méreteket csak saccra fogom mondani hoszz: kb 230cm Mag:(a plexi első szélvédő tetejéig) kb 80-85. Szélesség: 130cm.Rakni szeretnék rá lámpákat,indexeket,stb... Belülre rakni fogok egy lada kilóméter órát(a babetta kerékröl meghajtva) elektromos gázpedált,és két még nem tudom milyen ülést,és persze némi belső kárpitozást.A hárafele meneten is gondolkodtam már.Meg lehetne csinálni úgy mint a kis akkus járgányokba hogy megfordítja a polaritást vagy mi az istent és akkor egyböl hátrafelé megy.A kasznin a sárvédőket szerintem faros lemezböl fogom megoldani mert az jól hajlik.Szeretném megkérdezni hogy láttok-e valami buktatót az ötletbe és ha igen akkor mivel lehetne megoldani?Előre is köszönöm!Üdv.:Eszem
Szvsz a váltó saját rugóját amúgy is el kell felejteni, mert túl erős, bazinagy röpsúlyok kellenének hozzá. És igazándiból nem kell ehhez erős rugó, csak azért tesznek bele olyat, hogy a bovdent biztonságosan vissza tudja húzni.
Erre a megoldásra, már én is gondoltam. Annyi a problémám vele, hogy fordított rugózású váltót kell szereznem, mert a hagyományos váltónál, pont fordítva feszít a rugó.
Jelenleg nyaralok, ha hazaértem, dolgozom rajta tovább.
Azért köszi a felajánlást, nem mondom, hogy nem élek vele! :-)
Én mindig valami hasonlón töröm a fejem. Az fiam első járműve szintén tekerős volt, aztán átalakult Babetta motorossá. Valahol hátrébb van róla kép itt a topicban. Sajnos már kinőtte, újabb kocsit kell építeni hamarosan. Fejben már alakul.
Terhelés alatt is váltogat ez az automata váltó?
Úgy értem a nyomaték elvételét, hogy váltáskor tekerni kell, de hajtani nem.
Nem láttam még olyan láncváltót, ami tudna működni, ha feszül a lánc. Persze, ettől még lehet.
Igen, a felső tengelyen csúszkál a lánckerék. Azért kellett beletenni, mert itt a kerékpárral ellentétben nem lefele feszít a váltó, hanem felfele. Távtartó nélkül "csak" 3 sebességes volt, mert összeért a lánc. Nagyon alacsony a kereke, csak így tudtam megoldani.
Mennyire hatásos? Hmmmm. Lejtőn lefele gurultunk a fiammal, én mögötte mentem görkorcsolyával. Bele kellett nyúlnom a kormányba, hogy valamit kikerüljünk, de közben a gyalogosok miatt, fékeznem is kellett egy nagyot.
Behúztam a féket, a kormány, amit innentől támaszkodónak használtam, kapásból ráhajlott a gokart elejére, és a gokart simán megállított minket. Ez azt jelenti, hogy a gokart súlya kb 20kg, a fiam nem tudom mennyi, + az én 90 kg-om lejtőn lefelé lendületből, úgy megállt mint a szög.
Kipróbáltam a saját kerékpáromon, nyomatékot nem kell elvenni, elváltogat úgy is a kerékpárváltó.
Ahol lakunk, sok az emelkedő, és nehéz a gokart. 3,5 évesen, a gyerek sem erőművész, közepes fokozatban nem tud feltekerni :-(
Alacsonyabb fokozatban pedig lassan halad az egyenesben.
Gondolkodtam, hogy megrajzolom, felmatricázom a váltó karját, mint a barkácsgépeket :-) (teknős, nyúl, de mit tegyek a közbenső jelnek? :-) )
Komoly gép lett a gokartból! A Tomi kormány zseniális! :)
A felső tengelyen csúszkál a lánckerék, attól függően, hogy a racsnin hol van a lánc? Ez valami távtartó egyébként, hogy a lánc ne érjen bele valamibe?
Mennyire hatásos így a fék, hogy az egyik oldalát éri a tárcsának?
Nem tudom, ez megnyugtat-e, de számos felnőtt sem tudja normálisan kezelni a váltót... Tetszik ez az automata, de kíváncsi lennék, a gyakorlatban mennyire válik be...Például a nyomatékot csak el kell venni, hogy váltani tudjon. Nem lehet egyszerű beállítani sem...
Az nem opció, hogy a terepviszonyoknak megfelelően előre beállítod a srácnak pl. 3-asba, aztán ott azzal megy váltás nélkül?
Gondoltam megosztom veletek első átalakított gokartom tapasztalatait, hátha tudok vele valakinek segíteni, aki hasonlón töri a fejét.
Kedves barátomtól kaptam egy lepusztult gokartot. Évek óta kint álhatott az udvaron, kormánya nem volt, minden szorult rajta, kerekeiről lerohadt a futófelületként szolgáló gumigyűrű.
De hát 2,5 éves a gyerek, férfiembernek pedig kell a segge alá valami jármű.
Alkottam rá kormányt, mindent szétszedtem, kipucoltam, bezsíroztam, lássuk mit szól hozzá a gyerek.
Hát sajnos a konstrukció, no meg az állapota, adott okot bőven az átalakításra.
Hibái: Minél erősebben hajtanád, annál jobban megszorul minden tengely a műanyag csapágyakban.(így kezdetben csak sík úton volt használható)
A kormányzott kerekek, a kikopott rudazat miatt, önnálló életet éltek.
A fröccsöntött kerekek miatt, jobban rázott mint egy traki.
A fék hasonlóképp.
A karral működtetett szabadonfutó visszakapcsolásakor, szétverte a gyerek lábát a pedál.
Nem éreztem volna magam igazi apának, ha hagyom, hogy szenvedjen, és nem javítom fel neki egy "kicsit", és ha már lúd, legyen kövér. :-)
Műszaki végzettség hiányában, elég sokat agyaltam rajta, és kérdezősködtem minden felé. FŐleg, mert nem vagyok tisztában a csapágyméretekkel, a vasanyagok méreteivel stb-stb.
A sok rohangálás, agyalás, és a rengeteg segítség, amit kedves ismerőseimtől kaptam, végül meghozta gyümölcsét.
Amiket átalakítottam: Először is, egy korrekt kormány.
Így született egy nagyon sima futású, könnyen kezelhető biztonságos jármű, amin ülve már nem féltem a gyermekem.
Szégyen vagy sem, mikor összeállt, nem volt lelkierőm újból szétszedni, és lefesteni.
Így végül lett egy minden terepen használható járműve a gyereknek, nekem meg jó pár kellemes napom, ami az építéssel telt.
Sajnos ahogy más gyerekeknél is észrevettem, a váltót nem tudják megfelelően használni, ezért valami hasonlóra fáj még nagyon a szívem:
Ha valaki ennek a megvalósításában tudna segíteni, azt nagyon megköszönném! A gyártó sajnos csak kerékpárral együtt árulja. :-(
Amit másképp csináltam volna (utólag már könnyű okosnak lenni):
Nem golyóscsapágyakat, hanem önbeállós y csapágyakat használtam volna, mert így a váz tekeredése miatt némely kanyarban megszorulnak, és lelassítják a járművet.
Nem méreteztem volna túl az alkatrészeket, inkább minőségibb könnyebb anyagokból gazdálkodnék.
Pár kép a donor járműről, ami nem az eredeti, csak ugyan olyan: https://picasaweb.google.com/107187405586998391976/Donor?authuser=0&feat=directlink
És az elkészült átalakításokról: https://picasaweb.google.com/107187405586998391976/Atalakitott?authuser=0&feat=directlink
Következő lépés, majd ha már eléggé kicombosodott a gyerek, jöhet a robogó, ill. kerékpár agymotorral villamosított, lengőkaros kerékfelfüggesztésű kiadás. :-)
Még egyszer ezer köszönet azoknak, akik a megvalósításban segítettek, akár anyagokkal, akár munkával, illetve csak ötletekkel!!!
Jó szórakozást, sok sikeres átalakítást - építést nektek!
Köszönöm a segítséget nagyon kedves segítőkész emberek vagytok!A leendő tulaj 12éves és 40kiló de a bútorlap tényleg elég nehéz lesz.A műgyagmegoldáson gondolkodom még csak azt nem tudom hogy hogyan kell.De most ugrott be hogy az egyik jó barátunk üvegszálazással foglalkozik hátha megcsinálná olcsón és az oléyan könnyű hogy repíti a kasznit.És akkor még a tetőt is meg lehetne oldani.De köszönöm a további autóválasztási tippeket megnézem őket.