Időzóna miatt nálunk nem éppen baráti az időpont, szombat és vasárnap is reggel 6-kor kezdik a 4 órás futamokat.
Magyar induló most nincs. Válint nevét nem láttam LMP3-ban, de a GT3-asok közt se Révészt. Azt hittem neki összejön valami lehetőség itt. Amikor nyilatkozott a GT Open bajnoki címe után, úgy vettem ki a szavaiból, hogy azon dolgoznak indulnak itt.
Bár 2 Mercedes lesz mindössze, amiből a 37-es egyértelműen inkább pénzgyűjtésre megy, hiszen Auer két társa két katari fazon lesz, de a másik GetSpeed autó se tűnik erősnek
GT3-asoknál nem lesz Iron Dames, és a BMW-nél, hogy levették a 46-os rajtszámot valószínűsíthető Rossi se folytatja itt, hanem a GTWC Europe-ban megy teljes sprint és endurance szezont.
The Heart of Racing futtatja majd a GT-s Astonokat is.
United Autosports helyett pedig Garage59 hozza a Mclareneket.
Intercontinental GT Challenge is ma tartja az évzárót egy Indianapolis 8 órással. Nézem közben háttérben.
Első 4 óra nagyon szépen lement, egyetlen egyszer sem kellett Safety Cart beküldeni. Két BMW és Mercedes csatázik az élen, mikor beindult volna igazán a dolog, szinte pont féltávnál sárgáztak majd pirossal leintették az időjárás miatt.
Azóta is csak várakoznak, idő persze számol vissza.
Szerencsére a bajnoki címbe nem igazán szól bele ez, hiszen alig vannak teljes szezonosok itt, sőt gyártón belül is olykor megkavarták az összeállításokat, így átalakult egyéni bajnoksággá, de a BMW uralja a terepet, első 4 helyen BMW, az már a futam előtt eldőlt, hogy ők adják a bajnokot, csak kérdés, ki lesz. Mert hiába van egy 85 pontos van der Linde, és 80 pontos Marciello illetve 72 pontos Farfus, Indyre egy autóba rakták Farfust és Marciellot azaz a brazil esélyeit elvették, így maradt egy Marciello - van der Linde csatának. De ugyanaz a márka (BMW) ugyanaz a csapat (WRT) itt nem kell stresszelni.
Még a SC beküldése ill piros lengetése előtt normális körülmények között előzte a 2 BMW a Stolz vezette Mercedest. Így jelenleg Marciello féle BMW vezet a most 46-osként induló van der Lindés egység előtt. (Rossi is itt van a szám nem véletlen. Ő kezdte a futamot kicsit több, mint 2 órát vezette az autót).
Elnézve az élő képet, és már csak kicsivel több mint 2 óra van hátra lehet ebből nem lesz folytatás.
Ez a bajnokság eleve ilyen ömlesztett, pár nagyobb verseny mellé hozzácsaptak néhányat, amiatt is ilyen kevert a mezőny.
ELMS ma befejezte a szezont a Portimao 4 órással. Holnap tartanak még egy újonctesztet.
LMP2-ben a Panis Racing hozta a címet (Gray - Masson - Milesi), úgy hogy a 6 futamból 3-at is nyerő IDEC Sport autó még az összetett második helyet is elbukta itt a végére.
LMP2 Am kategóriában a szezonzárón fordított és lett első az AO-TF (Deletraz, Cameron, Hyett)
LMP3 nagyon sima volt a CLX Motorsports számára idén. (Closmenil, Jensen, Lanchere)
LMGT3-ban szó szerint a nevető harmadik TF Sport lett a bajnok. (Andrade, Eastwood, Koizumi).
51-es Ferrarinak sikerült 14 pontos hátrányból kikapni a végén. Ezek a GT3-as kategóriák valahogy mindenhol hozzák az izgalmat, drámát.
Mivel ez a széria jutalmaz Le Mans 24 órára meghívót, így az LMP2-es bajnok és a második Inter Europol ill. a Pro Am bajnok AO by TF mellett az LMGT3-as TF Sport vitte ezeket. Azaz itt a TF egyszerre elnyert kettőt is.
WEC jövőre hozza a hendikep rendszert is, hogy még jobban felkavarják a dolgokat, de nagyon még nem részletezték. De legalább ez akkor nagy eséllyel egy tényleg előre kiszámolt, előre tervezhető pluszt jelent majd, és kevésbé szorul magyarázatra mint a BOP, ami minden futamhétvége előtt vitatéma. Bár szerintem ez felesleges ide, és itt a WEC-ben az LMGT3-ban se látom szükségét ennek. Aztán majd okosabbak leszünk ha kijönnek a konkrétumok
nem volt rossz ez a Fuji WEC futam, bár ott korán reggel a hosszas SC fázis alatt majdnem elaludtam
Alpine csak nyert egy futamot, de nem az erősebb egységgel. Peugeot is végre élt a lehetőséggel amit a BOP adott nekik, de az Aston is. De ez a BOP dolog idén totál félrement
Az milyen blama volt, amikor a Hypercar Aston ütközött az LMGT3-as Astonnal
Én nagyon megkedveltem, hogy ezt bevállalta, 0 ripacskodás, semmi hiszti, hogy ő aztán F1 VB és minek ide oktatás meg mindenféle gyakorlás, hanem beállt a sorba, mert annyira akar a Nordschleifén versenyezni. És itt nem a pénzről szól ez, hanem a szenvedélyről. GT4-es autóval, amit újonc létére még le is butítottak odaállt versenyezni.
DMSB végül megadta neki azt az A licenszet, annak ellenére hogy verseny közben nem tudott a 89-esbe átülni. Mert itt két külön futamnak veszik azt, ha valaki 2 autóval is megy, de technikai hiba miatt ezt nem tudta megcsinálni. Vasárnapi versenyre meg eleve nem is nevezett. Így 1 futamot teljesített hivatalosan.
De esti hír, hogy megkapta végül ezt az engedélyt, mivel ilyen esetben általában mindig kedvező döntés születik így csak követték az eddigi módszert.
Én azt olvastam, hogy Baku után visszajön még, mert szeptember végén jönne az NLS9-re is ami szintén egy 4 órás verseny lesz. Egész pontosan 57. ADAC Barbarossapreis eseményen.
Nézőszámot iszonyat megdobta a holland jelenléte, külön lelátót is felhúztak.
Nem akarok nagyon előremenni, de napok óta nyilvánosak a 26-os NLS szezon dátumai.
Első 3 esemény idején lesz F1 hétvége így totál esélytelen, ahogy a 8-9-10 is.
NLS 6, 7 amin feltűnhet jövőre.
Nürburgring 24 órás, hogy átrakták ugye a Le Mans, Spa miatti torlódást elkerülve májusra, Verstappennek ez elég nehéz mivel a kvalis futamokon idején Jeddában lesz F1 futama, maga a 24 órás meg pont egy Miami és Montreal közti hétre esne.
Nyilván nem ekkora hír, mint Verstappen NLS kalandja, de a mai vasárnapi futam lesz Klaus Abbelen utolsó versenye a Nordschleifén mivel visszavonul a versenyzéstől. Hétfőn lesz 65 éves.
Úgy ünnepli meg ezt ill. a karrier lezárását, hogy egyedül fogja teljesíteni a 4 órát. Szombati NLS futamot csak tesztnek használta nem is volt terv hogy végigmegy, sőt az öreg azt is gyakorolta már pénteken hogy a kötelező kiállás során belefér e az idejébe ha közben kiszáll a kocsiból meginni egy kávét :D (mivel egyedül fog menni, a minimum időt akkor is a boxban kell töltenie).
Csapata a Frikadelli folytatja a versenyzést jövőre is, több NLS futamon szeretné indítani a Ferrariját és a 24 órást is megcélozza. Egyébként ő volt Sabine Schmitz férje 2007-től a haláláig. Öregben sok érzelem lesz vasárnap az biztos annyi minden köti ehhez a pályához.
Porsche is insisting no decisions have been made in the face of speculation that it could axe either its World Endurance Championship or IMSA SportsCar Championship campaign for next season.
motorsport-total szerint komoly a helyzet, mert a WEC csapatukból sorra lép le a személyzet és keres máshol munkát a jövő évre
IMSA program maradna, főleg mivel Penskével köti őket ott a szerződésük (és így a 2026-os 24 óráson is ott lehetnek, mivel IMSA bajnok szabadkártyát kap eleve és ott elég jól állnak)
Verstappen NLS indulása tényleg több, mint egy pletyka. Csak az a kérdés, kap e bármilyen engedményt, mert F1 bajnok, vagy mehet a vizsga az engedélyért, hogy versenyezhessen a Nordschleifén. Lesz elméleti oktatás is :D
Annyiban könnyebb a helyzete, hogy platina besorolású versenyző így mehet egyszerre két kategóriában is, de először GT4-essel kell bizonyítani képes rá, hogy itt is versenyezzen :) valami olyanra emlékszem hogy 14 versenykör az elvárás.
NLS hétvégét rendesen megdobja majd nézettségben a jelenléte az egész biztos, netes közvetítésről nem is beszélve.
(és merem remélni tisztességes lesz a BOP, és nem mennek át abba az irányba, hogy mivel idecsalogatták akkor szétalázzák vele a mezőnyt egy túlságosan is jó autóval)
COTA 6 órás amilyen vontatott volt, fogtam a kis testem aztán elmentem aludni. Piros zászlózás, várakozás az esőben a semmire ehhez már öreg vagyok F1-ben is. Éjfél után valamikor felkeltem, gondoltam megnézem mi van arrafelé így a verseny érdemi részét úgy ahogy követtem
Astonokat sajnáltam, Peugeot végre élt a lehetőséggel hogy minden szempontból kedvező a BOP nekik
Toyota szerintem nem marad idén győzelem nélkül, Fujira szerintem kárpótolva lesznek.
LMGT3-ban meg csak összejön az a 46-os győzelem, megint nem kellett sok, most 3 tized se. Persze kellett a második helyhez hogy a leintés után 5 mp büntetést kapjon az elsőnek leintett Ferrari, de hát szabály az szabály. Összetett így is eldőlni látszik de másodiktól helytől lefelé elképesztő szoros.
Iron Lynxes szakítás tett be nekik nagyon, így egyedül maradtak. És jött ez a kötelező 2 autós szabály, ez lehetett a kegyelemdöfés.
Egyedül vinni a Hypercart, mellette vezényelni a GT3-as generációváltást (Huracan helyett jön a Temerario) főleg sok. Túlvállalták magukat, és egyedül is maradtak. Hypercart nekik könnyebb elengedni, mint a GT3-as projekttel befürödni. Bár így is szép összeget bukhattak el az egész Hypercar álommal.
Audis kötődésük megvolt igen, de a GT3-ban is, de pont ez a Temerario projekt az ami, minden tekintetben Lamborghini és maguk csinálják ott Bologna mellett. Huracan alapját még az R8 adta, a motor is egy "reszelt" Audi azokban. Legújabb autóban a Temerarioban már saját. Bár azt mondják eléggé Mclarenes lett a motor, mivel onnan igazoltak egy mérnököt fontos pozícióba és a technikai paraméterekben erősen vannak hasonlóságok.
Audis szál annyiban maradt, hogy a Sauber-Audi féle szélcsatornát igénybe vették/veszik, és a karosszéria gyártása az Audi gyárában történik Heilbronnban (Audi AG Böllinger Höfe), de a motor olasz földön.
Kihúzták a dugót a Lambó projektből (mondjuk ha jól rémlik ez eleve talán a félbemaradt Audi-projekt romjain kelt életre, de most nem tenném fel erre a hipotézisre semmimet):