Keresés

Részletes keresés

zilo_b33 Creative Commons License 2 napja 0 0 56033

Udv mindenkinek.

 

Koszonom az aprolekos valaszt.

 

Jellenleg marad a Sram Dual-drive, ameddig mukodik.

 

Azutan majd meg meglatom.

 

A Rohloff-nak (szep piros es gyorszaras ;)) )  volnanak elonyei, tarcsfek csak 14 belso sebesseg es feltetelezem nagyobb megbizhatossag, nem mintha a Sram-al gondjaim lennenek.................jellenleg.

Azon kivul meg ujra neki kene aljak a kabelek es bowdenek a  trike vazaban valo beilesztesehez ujra kabelezesenek...........ami eleg maceras dolog.

Amikor kowid XIX-en volt akkor lehetett, mert volt ido.....;)). 

Nezegettem az osszehasonlito tablazatkat, nem igazan van nagyon nagy kulonbseg a ket rendszer kozott.

 

Mint mar emlitettem a masik bejegyzesben, kimelem ahogy csak tudom a belso fokozatokat, nem valtok terheles alatt.

Azok a ""torocsapok"" netalan plasztikbol vannak?

Mintha lattam volna valami videt, hogy a gyar (talan) atcsereli fem-re.

Errol jutt eszembe, hogy a Tongsheng TSDZ motorjai is (kek) nylon fogaskerekett hsznalnak, hogy ne legyen olyan zajos es az menjen tonkre, ha a kedves felhasznalo mindig a maximalis szinten indul, hatul kis fogaskereken vagy nagyon erolteti komoly felmenokon.

A regebbi tipusokhoz lehet kapni fem fogaskereket (rez-bronz) "aranyos" szinut is.

 

Tisztelettel.

Zoli.

 

Előzmény: umnyo (56026)
zilo_b33 Creative Commons License 2 napja 0 0 56032

Udv.

 

Nagyon szepen koszonom a valaszt.

 

Sikerult elore 3 lanctanyert felbuheralni 38 - 50 - 58, igy mar rengeteg sok (lett) a fogas kerekek es attetel tartomanyok szama.

Tudom, hogy atfedesek is vannak de kicst nehez helybol siman villany nelkul elindulni az 50-esel ezert kerult rea a 38-as is.A legnagyobb (58-as) pedig helyen tartja es nem engedi, hogy tulrakjam a lancot amikor kezzel a lancvezeto cso segitsegevel valtok kicsirol-nagyra.  

A jellenlegi Sram dual drive-ot is kimelem, megprobalok nem terheles alatt valtani.

Utana pedig finoman csak gazkarbol veszem fell a sebesseget, azutan johet a tekeres (fantomtekeres) mivel a Bafang BBSHD egy p.a.s. rendsxer, nem nyomatek erzekelos mind Tsdz2 es a tobbiEK (Bosch & co.)

Termeszetesen, hogy a Rohloff is megkapna uganezt a jooool kierdemelt figyelmet,akarhogy atszerelnem az aram megszkiot szenzort ami jellenleg a Sram-nak a sebvalto bowdenhazan van.

 

Lehet, hogy jellenleg nem nyulok a dolgokhoz, jo ugy ahogy van.

Ugysem sokat hasznalom a trike-ot, talan 6-8 alkalomkor/ev.

Nalunk nem nagyon vannak biztonsagos bringas utak, aforgalomban pedig kesz kisertes meg a normal bringaval is, hat akkor fekvo trike-al.

 

Tisztelettel.

 

Zoli

Előzmény: RadiX (56025)
orygabor Creative Commons License 2025.10.09 0 0 56031

Neked valójában egy Suzuki Hayabusára van szükséged.

Előzmény: zilo_b33 (56024)
gpz Creative Commons License 2025.10.09 0 1 56030

"Egy verseny kereten belul rendori felvezetessel, orszaguton par bekepzelt+ontelt orszagutisnak szeretnem megmutatni a torodest"

 

Szerintem nem fogják semmibe nézni ezt a fajta alázást, mert pontosan tudják, hogy motorral bármikor megelőzi őket bárki. Ez nem felnézést fog kiváltani belőlük, hanem inkább lenézést.

Előzmény: zilo_b33 (56024)
baloghgabor67 Creative Commons License 2025.10.08 0 0 56029

 

 Örök hála és köszönet a Special99 - nek! Telefonos segítséggel megoldva!!! 😊

 

 https://ebikespecial.hu/

 

Előzmény: baloghgabor67 (56027)
.obsitos. Creative Commons License 2025.10.08 0 0 56028

 Eladó egy ENGWE T14-es narancssárga összecsukható kis fürge eBike,  ami akár pedálozás nélkül is alkalmas városi közlekedésre. (engem is a 100 kilómmal önerőből felvisz az ujhegyi sétányon) . 48 volt 250 wattos, könnyen kivehetős kulcsos 10AH-s litium akkumulátora saját töltőjével 4-5 óra alatt ujratölti, kb. 40 km hatótávolságra. vadonatúj zselés felcsukható nyereg nemrégen lett rendelve hozzá (de adom hozzá a gyári eredetit is)...

baloghgabor67 Creative Commons License 2025.10.07 0 0 56027

 Üdv, vásároltam egy RKS XR6 elektromos szörnyet a napokban. Ahol élek, ide ilyen kell. Nagyon szuper eddig. Ha valaki tudna segíteni, hogy ha belépek a szerviz menübe, miket tudok állítani ott?

Köszi! 😊

umnyo Creative Commons License 2025.10.07 0 0 56026

Sajna az alap agyváltók valóban nem tudnak terhelés alatt váltani általában, ez nagy hátrányuk. Pontosabban tudnak, de kb. fel is emészti őket. Az újabb fejlesztésűek már hol jobban hol kevésbé bírják, vegyes a kép, vannak már kifejezetten elektromos hajtáshoz fejlesztett típusok is. Agyváltós szakiknál érdemes futni egy kört hogy ki mivel találkozik a szervizek során. Ilyen nagyon jó és korrekt agyváltós szaki Dávid, egy telefont megér.  http://chomabicycles.com/agyvalto/

 

Én használnám amíg csak megy...


A Rohloff egy csodálatos kis preciz szerkezet és az agyváltók csúcsa. Többek között talán ez az egyetlen ami jól bírja a terhelés alatti váltást, sőt kifejezett cél volt ez a fejlesztésnél. Ennek ellenére szerintem nem árt vigyázni vele ilyen téren azért ha kímélni akarjuk, elektromos hajtásnál meg vannak plusz nyomatékok. Viszont érdekes a felépítése, vannak benne "törőcsapok", ha esetleg túlmenne a nyomaték mint amit elvisel, akkor ezek törnek el, és nem megy tönkre az agyváltó elvileg.  Azaz tekinthetjük egyfajta védelemnek is igazából. Persze ezt is meg kell javítani ilyen esetben, de nem kell kidobni a félmillás szerkezetet. A másik nagy előnye a Rochloffnak a kiemelkedően jó hatásfok, messze a legjobb az agyváltók körében. Sajnos az egyszerűbb agyváltókban van pár százaléknyi energia amit elnyel a rendszer - mondjuk ez elektromosnál talán kevésbé lényeges, de tekerésnél már érződhet olyanok számára akik sok éve sokféle bringával tekertek. Elektromosnál max kicsit csökken a hatótáv, pár %-kal, de ez általában nem kritikus és észrevehető. 

 

 

Van egy elég jó oldal, ahol mindenféle agyváltók áttételi sebesség tartományát össze lehet hasonlítani, ajánlom figyelmdbe:

 

https://www.gear-calculator.com/

 

Itt egymás mellé tehetsz akár több rendszert is össze tudod hasonlítani, érdemes használni. Egy ideje én pl szíjhajtást használok a bringámon (Gates), és nagyon jól tudok ezen az oldalon kalkulálni áttétel tartományokat. Szíjhajtásnál ez kiemeltebben fontos, mert egy egy szíjtárcsa csere is elég sokba kerül, azaz nem az a kategória, hogy veszek párezer ft.-ért egy másik szíjtárcsát - célszerű elsőre elérni a kívánt célt :-). A te általad megadott típusok is beállíthatóak, ott vannak az agyak, össze tudod hasonlítani.

Előzmény: zilo_b33 (56024)
RadiX Creative Commons License 2025.10.05 0 0 56025

Nyilván be tudod ugyanoda lőni a Rohloff áttételtartományát, ahol a mostani van, az első és hátsó lánckerék pontos megválasztásával. De szerintem a Rohloff-ot ugyanúgy kímélni kellene a terhelés alatti váláts tekintetében.

Előzmény: zilo_b33 (56024)
zilo_b33 Creative Commons License 2025.10.05 0 0 56024

Udv mindenkinek

 

Van egy trike-um (rekumbens, HP Scorpion 20'' kerekek, full telos) amelyik gyari szerelesben Sram dual drive-al (3 sebesseg az agyban 9 kivul ) jott.

Lecesereltem a hajtast es feltettem egy Bafang BBSHD-t 48 V-os rendszert.

Elol 3 lanctanyerom van;))).

34-50-58.

Siksagon hasznalom evente kb.6-8 alaklommal es fontos lenne, hogy egy biztonsagos hatso agyat tudjak a trike-on.

Jellenleg a Sram dual drive jol mukodik, csak 2 gondom (nem mukodesbeli) volna ezzel a hatso rendszerrel.

1. Nem tarcsfekes.

2.Nem tudom idoben mennyire birja a motor erejet annak ellenere, hogy nagyon vigyazok a valtasra, amennyiben csak lehet nem valtok terheles alatt.

Ugy a fekekre, minta sebvalto bowdenekre fel vannak szerelve aram megszakito szenzorok a motor reszere.

Volna egy meg kerekbe be nem fuzott Rohloff 500/14 speedhub-os agy, amelyik tarcsafekes is....:)))!!!

 

A kerdesem az volna, hogy erdemes-e idot-energiat-penzt befektettni a Rohloff agyra es ujra nekirugaszkodnia a trike szetszedeshez es az atalakitashoz, vagy "nyirjam ki" eloszor a Dual-drive-ot es utana?

 

A celom, hogy hosszab ideig tudjak (1-2 ora) 45-55 km/h sebessegel folyamatosan gond nelkul, biztonsagosan haladni.

Persze a megallas sem legyen gond, ezert lenne jo hatul is egy jooooool mukodo fek, annak ellenere,hogy elul ott vannak a jol bevalt Avid BB7-ek.

Sokat kerestem, de nem igazan talaltam egy igazan jo osszehasinlitast a Sram dual drive 3 x 9 11-34

es a Rohloff 14 sebessegi kozott.

 

Nem tudom, hogy a Sram es a Rohloff lefedi-e ugyanazokat a sebessegtartomanyokat.

 

"' A Rohloff Speedhub 500/14 teljes áttételtartománya a következő:526% ''''

 

'''' DualDrive új rendszer áttételtartománya 524% egy gyári 24 sebességes és 576% egy 27 sebességes változatban.''''

 

Egy verseny kereten belul rendori felvezetessel, orszaguton par bekepzelt+ontelt orszagutisnak szeretnem megmutatni a "torodest"........ 

 

Minden jot mindenkinek.

 

Tisztelettel.

Zoli.

 

P.S.

 

Sram Dual drive-al sikerult 62.8 km/h mennem, igaz a zabszem nem fert volna oda...... 

RadiX Creative Commons License 2025.09.27 0 1 56023

Az akkumulátor azóta is jól működik, csak az lehet, hogy nem volt jól feltéve a konzolra akkor egyszer. Viszont elértem a 14000 kilométert a motorral, és a hajtás elkezdett egyre inkább zajongani és időnként ugrani egy-két fogat, ráadásul az első lánckerék is már eléggé cápásra kopott, úgyhogy berendeltem az alkatrészeket egy hajtáslánc felújításhoz: az első áttétel tengelyét a fehér műanyag fogaskerékkel, a nagy fogaskereket a két egyirányú csapágy kuplunggal, és egy új acél 42 fogas lánckereket is (új lánc és hátsó lánckerék meg mindig van tarcsiban). Ha mind megjön, kénytelen leszek szétkapni a motort, remélem újra összerakva működni is fog :).

Előzmény: RadiX (56021)
umnyo Creative Commons License 2025.06.27 0 0 56022

nem az a lényeges, mekkora a pack feszültsége, az akár még jónak is tűnhet, miközben belül gatya van.

Előzmény: RadiX (56021)
RadiX Creative Commons License 2025.06.27 0 0 56021

Hát amíg nem muszáj, nem szedem szét :). Most jutottam el a következő töltésig, előtte megmértem, 46.2V, majd megmérem a töltés végénél is.

Előzmény: umnyo (56018)
István avensis 2.0 D4D Creative Commons License 2025.06.26 0 0 56020

Ilyenre gondoltam.

István avensis 2.0 D4D Creative Commons License 2025.06.26 0 0 56019

Üdv mindenkinek!

 

Épített már be valaki temus ebike motort?

 

umnyo Creative Commons License 2025.06.26 0 0 56018

Vagy lehet hogy 1-2 cella ami gyengélkedik vagy szétcsúsztak a cellák. Itt nincs más megoldás, szét kell bontani, és mindegyiket végigmérni. terhelés nélkül és terheléssel is, megnézni, mennyire egységes a fesz, illetve mennyire zuhan be terhelés hatására. Pár óra és megvan :-)

Előzmény: RadiX (56017)
RadiX Creative Commons License 2025.06.25 0 0 56017

Egyelőre meggyógyult magától, persze biztos visszajön megint, akármi is volt. Levettem a pakkot, multiméterrel rámérve megvolt 52.5V, aztán visszatettem és ott is jó lett. Lehet hogy csak nem volt teljesen jól rátéve a konzoljára tegnap, majd kiderül.

Előzmény: Malaguszti (56015)
padisah Creative Commons License 2025.06.25 0 0 56016

a múlt héten kicseréltem a gázkart (ez olyan amin én vezetéket cseréltem, és buherált)

és a próbálkozások közben kicsit furán viselkedett

 

ahogy rá akartam állni, és elindulni a rollerrel, erre fura zaj, felemeltem a hátsó kereket, látom hogy hátrafelé forog

 

ezt ma reggel sikerül orvosolni, előtte anyázva próbálkoztam mindenfélével, leírást is letöltöttem a tanításról, de nyilván nem egyezett a saját vezérlőmmel, tehát nem is működött

 

azt kellett csinálni, hogy tanító vezeték összedugva, bekapcs - > forgott előre

gázkart meghúzni teljesen -> megáll a kerék, és forog hátra

még egyszer gázkart megúzni teljesen -> megáll és forog előre

így kikapcsoltam az egészet, és újrakapcsolással a jó irányba forgott

 

de azt egyáltalán nem értem mitől fordult meg a forgásirány, nem nyúltam a tanítóvezetékhez

a gázkar viselkedése abban tér el a normálistól, hogy nem teljesen jó helyen van benne a mágnes, és tökig húzva a fesz lemegy kb 3,2V-ra a csúcs 3,4V-hoz képest, az egy picit a tökig húzás előtt van, ennek nem kéne semmi zavart okoznia

Malaguszti Creative Commons License 2025.06.25 0 0 56015

Biztos a BMS kapcsolt le, valamelyik cellasor eltérő feszültsége miatt.
Vagy hőbizti.

Előzmény: RadiX (56014)
RadiX Creative Commons License 2025.06.25 0 0 56014

Úgy tűnik, hogy egyik napról a másikra meghalt az akkupakkom. Mostanában kb. 75 megtett kilométerenként töltöttem, tegnap reggel mentem vele egy 20-ast, aztán töltőn volt 6 órán át, aztán este mentem vele 15 kilométert minden gond nélkül. Ma reggel viszont már a kijelző sem kapcsol be, csak ha be van dugva a töltő. Semmi jele nem volt eddig még csak kapacitás csökkenésnek sem.

 

Jó két és fél éve vettem a PSWPOWER-től a TSDZ2B motorral együtt, 48V 12.5Ah kapacitás, elvileg 65 cella 13s5p elrendezésben, mentem vele 11500 kilométert és feltöltöttem 161 alkalommal.

 

Lehet ezzel még kezdeni valamit (töltőn hagyni mondjuk 24 órán át), vagy kezdjek el újat keresni?

 

 

umnyo Creative Commons License 2025.06.14 0 0 56013

https://www.youtube.com/watch?v=mEaZCQunJ3U


De érdemes megnézni a KT-LCD7-et is, mert nagyon hasonló.

https://www.youtube.com/watch?v=RypBwYuY_D0

Előzmény: manker (56012)
manker Creative Commons License 2025.06.14 0 0 56012

Tesztelés alatt van egy MXUS XF15 REAR 48V 500W (700C), KT-LCD5 kijelzővel.

Az első próbánál a pedál rásegítés egy ideig működött aztán megszűnt.

Mi lehet a gond?

Esetleg tudnátok segíteni az KT-LCD5 programozásában? Magyar nyelvű leírást nem találtam.

köszönöm

XNC Creative Commons License 2025.06.12 0 0 56011

Ja hát ha így számolod.....

Előzmény: padisah (56006)
umnyo Creative Commons License 2025.06.11 0 0 56010

A cruise control pont így működik. Kb mint egy tempomat, csak automatikusan csinálja ha x ideig ugyanolyan sebességgel mész és be van kapcsolva.

Előzmény: Oshoka (56009)
Oshoka Creative Commons License 2025.06.10 0 0 56009

üdv. Eleglide M2 e bikeom van. Egyelőre nincs komoly gond vele, de megfigyeltem ,hogy x sebesség vagy idő után sík terepen a hajtás üresen kezd forogni, nem tudok tekerni, ha fékezek, lassulok akkor megint. ez mitől lehet? az első váltás 2-esen van a hátsó 7-esen. A cruis control lehet yes en van.. ez okozhatja? Előre is köszi a választ

 

Capt.IQ229 Creative Commons License 2025.05.28 -1 0 56008

Ezt nem ismertem, de elég kitekert megoldásnak tűnik.

Volt valami, hogy a 6 tűst simán összedugni a maradék 2 szálat pedig rá kell forrasztani valahol a vezérlőre.

Előzmény: RadiX (56007)
RadiX Creative Commons License 2025.05.28 0 0 56007
Előzmény: Capt.IQ229 (56005)
padisah Creative Commons License 2025.05.28 0 0 56006

én a legutóbbi súlymérésen kb 90kg voltam, vagy lehet hogy rossz a mérleg és visszamentem 85-re, de a lényeg hogy a saját súlyom meg esetleg egy táska súlya mellett a bringa acél-alu súlykülönbsége kb elenyésző

 

annak biztos számít aki sportol, és 50-el akar tekerni, és nincs extra súly

én közlekedni akarok a bringával, és szállítok is vele ezt azt (ma pl gyereket)

Előzmény: XNC (56002)
Capt.IQ229 Creative Commons License 2025.05.27 -1 0 56005

Sziasztok.

TSDZ2 6PIN-es rendszernél mit kell tenni forrasztani és hová, hogy a gázkart aplikálni tudjam.

Volt itt szó erről, de nem mentettem le és nem találom.

Előre is köszi.

Malaguszti Creative Commons License 2025.05.15 0 1 56004

Grat! Szépen teljesít a te motorod is!
A Malaguti is 35Km-re van beállva egy töltéssel.


 Az enyémbe nem tudom hány km. lehet, mert töltéskor át kel kapcsolni
a két 48Voltos akkupakkot párhuzamba,
És amikor visszateszem sorosra 96Volt, akkor néha szikrázik egyet évente vagy kétszer,"kondi"
olyankor nullázódik a kilóméterszámláló.

Előzmény: GaborBear (56003)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!