Van nekem egy 91-es kiadású Ford Transit-om, 2.5-ös szívódízel, banános szívócsonkos vasmotorral. Ezzel költöztünk haza közel 3 éve. Vásárlás után Völgyi Tomi Kaposváron felújította az adagolót, utána részben étolajjal, részben trafóolajjal, sokszor gázolajjal járattam. Aztán beszereztem Angliából 4 új porlasztót hozzá (mert sokak szerint ezek a porlasztók nem felújíthatóak). No, azóta is nagyon szépen indul (mint addig is, izzítás nélkül, mert az nincs benne...), de melegben is viszonylag szép fehér füstöt ereget (nem a hengerfejes kategória, az más).
Most azt feltételezem, hogy az új porlasztók gyárilag szarok.
Gondolkodtam még bontott adagolón, amennyiben megbízható forrásból kapok. Viszont pont a Scenichez való kb. nem létezik. Viszont a VW SDI motorok adagolója pont ugyanígy néz ki. Van rá esély, hogy ugyanaz?
Nincs abban az adagolóban semmi vezérlő, a fekete "doboz" csak egy csatlakozó.
A kisnyomású pumpa az adagoló része, az szívja a tankból az üzemanyagot és hozza létre a háznyomást ami szükséges a magasnyomású pumpa feltöltéséhez és a perifériák működtetéséhez.
A hidraulikus nyomófej az minden bizonnyal a magasnyomású pumpa. Lehet az is hibás, bár általában nem ilyen a jelensége.
Nagy valószínűséggel adagoló csere lesz ennek a megoldása. Javítani lényegesen drágább mint feltenni egy bontottat.
De biztosat csak mérések, majd az adagoló szétbontása után lehet mondani.
Ha belül így néz ki, akkor lejárt a mandátuma, kuka.
Egy itteni adagolós szerint valamilyen hidraulikus nyomófejet (gyors fordítás románból) kell kicserélni. Még nem látta az autót, csak a tüneteket mondtam telefonon (hidegen indul sprayyel, melegen nehezen, iletve melegen már szépen ráz is indításkor), alacsony fordulaton nincs erő.
Az a kábel biztosan nem az adagolóhoz tartozik, annak nincs ilyen vastag kábele. Minden valószínűség szerint az egy testkábel volt. Ha szemes saru volt a végén akkor biztosan. Előtöltés szabályozás hibával indulna és járna alacsony fordulaton, csak kopogna.
Megeshet hogy a kisnyomású pumpa döglődik és alacsony fordulaton nem tud elegendő háznyomást produkálni. Háznyomást kellene mérni. De ez is csak egy tipp, vagy tucat egyéb hiba is lehet.
Durván el vagyok akadva, nem találok szerelőt akinek lenne ötlete.
Bármi eszetekbe jut, azt köszönöm!
Szóval: az alany egy 2002-es kiadású Renault Scenic, 1.9 DTi, 80 lóerős motorral. Bosch köradagoló, kaptam egy tippet, hogy lehet a HDK 253 (hajaz rá).
Két napja úgy 50 km-re itthonról először gyengébb volt alapjáraton, majd 1 km-rel a hazaérés előtt először leállt, de sebességbe visszarakva beindult, majd 200 méter múlva leállt. Hazahúztam, szűrőcsere, továbbra sem indul.
Jött tegnap egy helyi szerelő, hibakód keresve, de nincs, kis sprayyel viszont simán indul. Szépen indul, szépen megy, de alacsony fordulatszámnál le akar állni (pl udvarról kiállva kis emelkedő van, ott felnyomom a fordulatot, utána nincs baj).
Közben találtam a jobb oldali lámpa mellett egy nagyobb kábelkötegből kiálló jó 30 centis kábelt (nem tűnik testnek, ahhoz vékony, de nem is szikrál ha beindítom a motort és hozzáér), melynek a végéről láthatóan letörött valami lyukas saru. Nem találom a helyét.
Egyik szerelőm szerint lehet előtöltés, de nem látom, hogy ez a kábel onnan jött volna le.
Még valami: miután önindítózok egy nagyot oszt nem indul, leállítás után valami zúgás hallatszik az adagoló felől.