Ez az általam említett hármas, fixen össze vannak kapcsolva. Mondjuk lehet, hogy méréshez szétszedhetők, ezt nem tudom. Jól lehet látni a közvetítő kocsikat, amik most nem a más kapcsolókészülék miatt kell, hanem mert a hídmérlegkocsiknak nincs fékjük.
Tippem szerint már csak a 44 55 949 8701-5/959 8702-2/979 8703-8 (ex-117 2701, 2702, 2700) trió lehet szolgálatban, plusz a terhelési próbakocsi. Nem hinném, hogy ex-szerkocsit használnak még.
75 körül talán még állományban voltak 118-as sorozatként, de a MÁV már nem számolt velük (fővizsga helyett fokozatos selejtezés), ezért nem kerültek be az albumba?
1. Azt nem tudom, vagyis nem találom, hogy honnan másoltam ki a "40 55 117 6738-7 Ypl, ex Gh 139472, kij noszt.sz: 40 55 117 9583-4" számsorozatot. Lehet, hogy hülyeséget másoltam? Már korábban is spekuláltam azon, hogy ez hogy van. Az összes többi gyűjtött képen Gh 170xxx, vagy 171xxx, illetve GYSEV 17xx olvasható.
2. Olyan képek vannak, amelyeken 11-jegyű száma van, de nem 117.
No egy izgalmas(?) pályszámosdit találtam. Az 1967-es jellegrajzalbum szerint Gh 197 000 pályaszámcsoport, a képen ugyanebben a jellegrajzalbumban a Gh 171 766 pályaszámú szerepel, Te meg ex Gh 139 472-es számot írtál.
Kérdéske 1: mikor számozgatták ide-oda őket?
Kérdéske 2: a 117-es sorozat előtt viseltek más 12 jegyű pályaszámot (nem üzemi, hanem teherkocsi-sorozat szerintit)?
A másik kocsival - 44 55 117 7182-5 Ypl - a következő probléma van:
A 117 7182-es kocsi az ex-156 8210-7, vagyis fedett teherkocsi. A teljes pályaszámok: 30 55 117 7182-9 ill. 44 55 117 7182-3, tehát az ellenőrzőszám se stimmel.
Viszont a fotót letöltve, kinagyítva, egyértelmű, hogy az ellenőrzőszám 5, de nekem amúgy is 7162-nek tűnik. Viszont erre stimmel az ellenőrzőszám:
Szóval meg kéne kérni Divit, hogy nézze meg az eredeti fotón, hátha jobban látszik, mint ezen a lebutított képen. És persze jó lenne a honlapon is javítani, de úgy tudom azt már senki nem kezeli.