Azt láttam, hogy jó hangjuk van, és megvan bennük az előadóművészi véna, ugyanakkor azt is, hogy egyikük sem az az all-round tehetség, amit a mai zeneipar igényelne (szöveget ír, zenét szerez, énekel) - tisztelet a kivételeknek.
Amiket felsoroltál, azt pont a csatornának kellett volna megcsinálni, elvégre a tehetségkutatás pont ebben állna - megtalálni és befuttatni a tehetségeket.
TG-vel ez ment valamennyire (a vadóc rocker csaj figurája jól is állt neki), Verával viszont kb. semmit nem kezdtek, mondjuk nem is egy könnyű eset, sem az alkata, sem a stílusa, sem a habitusa terén.
Az, hogy valakinek elviselhető énekhangja van, nem azonos a tehetséggel. Egyikük sem tudott zeneileg fejlődni, nem alakult ki saját stílusuk, nem tudtak beilleszkedni egyetlen alkotó műhelybe sem, ahol nekik való dalokat tudtak volna írni, és lemezre venni. Ahhoz, hogy valaki zenész legyen, kellene, hogy legyen ízlése, mondanivalója. Na ezek egyiknek se voltak meg soha, ez a két nő nem zenész, hanem éneklő celeb, ráadásul mindkettő nagyon primitív, földhözragadt személyiség maradt.
A neki nyújtott támogatásnak legalább volt értelmes haszna és bizonyos értelemben mások javát is szolgálta. Na, de amit a hugicája kapott a Szerencsejáték Zrt-től (milliókat) a "koncertjeire", az már felháborító.
Amit pedig végképp nem értek, hogy egy amúgy kimondottan tehetséges énekesnő hogyan tudott ennyire eltűnni... gyakorlatilag kiesett a zenei világból, pedig sokkal többre lenne hivatott, és az eset nem egyedi...
Amit Palkonyán összehoztak, az azért működött, működik, egy meglehetősen fura izé az minden szempontból, cserébe felhívta a figyelmet a falusi turizmusra meg úgy általában arra a környékre, munka is volt/van benne rendesen... a támogatást meg tudom kérdőjelezni, mint mindent, de magát a projektet értelmesnek tartom.
(Az vicces, amikor azzal kritizálták, hogy hétfőn és kedden zárva tart, miközben vasárnap meg nyitva van.)
De, ha egyszer igaza van ! Tényleg így van, hogy a nívódíjas "művésznő", meg a kiélt playboy külsejű férje meglopta őt, téged, engem, minden magyar adófizetőt. Márpedig aki lop, az egy disznó.
Igazából én sem tudom, mert manapság már nincsenek slágerlisták a rádióban, amik nagyjából objektíven mérik egy dal népszerűségét.
Nyilván azokra a rádiós listákra, ami csak egy adott gyenge színvonalú harminczenés rádió saját dögunalmas zenéit méri, sőt magyar zenéket nem is tartalmaz, és hónapokig-évekig nem is változik, azt nem nevezhetjük slágerlistának vagy objektív mérőnek.
Régen, amikor még nem a NER uralta le a teljes magyar médiát, az akkori közmédiában vagy az első egy-két kereskedelmi rádióban voltak slágerlistaműsorok, amik egyfajta zenei iránytűként működtek. Tehát hogy egy mai magyar előadónak hány slágere van, ez gyakorlatilag megmondhatatlan.
Hozzáteszem, már az USÁ-ban is ez a helyzet, egy Billboard lista ma már a lótúró kategória és közröhej, a 80-as, 90-es években pedig még óriási tisztelete volt.
Nagyjából arra tudunk hagyatkozni, amit te is írtál, hogy hány zenére emlékszünk az adott előadótól, és kb. abból kiindulva mondhatjuk, hogy ezek voltak a slágerei. A többi megjelenése, ami el is tűnt gyorsan a süllyesztőben, az nyilván nem is volt sose az.
Mocskos neres disznó ez is. Palkonyán a strici ferjével allami dellakból épitett senki által igénybe nem vett éttermet vendegházat és "kamukisábécét" visznek. Full dotációból. Rohadjonmeg ez a zsírdisznó is.
Az "Átkozott nyár" c. dalát sem ő, hanem Peter YSramek vitte sikerre! :-)
Egyébként anno rendesen elkényeztették a nagyasszonyt, mert sorozat főcímdalát és a Valami Amerika főcím dalát is neki adták. Ezen kívül is voltak dalai, amelyek elég jól sikerültek, de mára feledésbe merültek. Gondolkodnom kellene, hogy a címük eszembe jussanak.
Tényleg durva, hogy mennyire leépült ez az egész. Jól emlékszem 2010-re, hogy egy ország vitázott azon, hogy X faktor vagy Megasztár. És komoly sztorik jöttek ki, még akkor is, ha egy részük (Szíj, KLN) ma már csak rossz vicc. Pont ugyanúgy, mint a Dal, az is hogy leépült 2013-tól folyamatosan. Az X-ben 2019-ben volt egy kis felívelés, de átmeneti volt az is. Ezek a műsorok jól kifejezik az ország általános nívóját.
Úgy látom, sok zenei tehetségkutatót már én se fogok nézni a következő évadban.
Tóth Gabi helyett én még mindig szívesebben láttam volna a zsűriben Tóth Verát. Egyszerűen intelligensebb, jobb humorú, szerethetőbb figura, de legalábbis nem annyira megosztó, de ez lehet, csak az én véleményem. Amikor a Sztárban sztár műsorban helyettesítette Gabit, már akkor is ég és föld volt a különbség.
Bár mennyiségben nyilván a húga a nyerőbb a popslágerekben, ettől függetlenül én azt tapasztalom, már a Tóth Gabi dalokat is egyre kevésbé adják a rádiók, így kb. egy szintre került Verával, már ami a rádiós piaci megjelenéseiket ill. láthatóságukat illeti.
Mint az várható volt, a Mega is átmegy a trashbe... Szó se róla, Caramel szavai érződtek a zsűri élő adásos teljesítményén. A TV2-esek valóban kifejezhették nemtetszésüket teljesítményük kapcsán, mert Papp Szabi még a szokottnál is exhibicionistább lett, Magdi hiteltelen szintre fokozta harsányságát, Marshalkó pedig totál lefagyott. Caramel pedig kevésbé mert szakmai megjegyzéseket tenni.
Az előző felállás nekem hitelesség szempontjából bejött, a Pappot a bohóc Marics mellett feleslegesnek éreztem.
Erre fel az ősszel!... Érkezik a fiatalkorúak mágneseként a kakadufejű influenszer a műsorvezetői pozícióba, ill. Marics persze egyedüliként a nyakunkon marad. Garantált lesz a Tóth Gabi vs. Curtis összefeszülés, a Herczeg Erika-féle (hol mímelt, hol ösztönös) n+1-edik összeomlás, és hab a tortán, nyilván meg fognak jelenni a max. 20 éves "rapsztárok". Herczegnél különféle aktuálpolitikai dolgok is felsejlenek, de mindegy is... ;)
Megjegyzés: gyanítom, nem ez volt az A-, de még csak a C-terv sem. A tehetségkutatók kellően leépültek ahhoz, hogy valamit magára adó szakmabeli beüljön bármelyikbe zsűrizés címén bohóckodni.
Alighanem ennek ellenére minden adást újra fogok nézni - a zsűridumákon átugorva. Hátha lesz értékelhető cucc.
Egyetlen Tóth Vera dalt ismerek, a "Sorskerék" a címe és van még egy Cserháti feldolgozás, amit Radics Gigivel és Király Lindával énekelnek. A helyi rádió ezt a két dalt szokta nagyon ritkán játszani.
A zenekarban nem a basszusgitár a főhangszer, és ezek szerint egyéb döntésekben sem ő a hangadó. Csodalkoztam is, hogy egy ilyen súlyú zenekar, hogyan került be egyáltalán a díjazottak közé. Nagyon örülök a döntésüknek, őszinte elismerésem a kiállásukért.
Úgy látom, a NER megpróbál egy másik dalolászó Tóth celebet szerződtetni az istállójába. Tóth Vera nyerte a Petőfi díjat, nyilvánvalóan propaganda céllal, hiszen énekesnőként értelmezhetetlen. Ha megnézzük a honlapját, kb. hat-hét éve nincs zenei munkássága, nem adott ki új lemezt. Ez azt jelenti, hogy nincs mit énekelnie. A mai korszakban a kiadott nagylemez lényegében az énekes és szerzőinek elmúlt időszakban született munkáit gyűjti egybe, ezt szokták aztán koncerteken előadni. Neki gyakorlatilag csak ősrégi anyagai és feldolgozásai vannak. A honlapján az is látszik, hogy önálló koncertet nem ad. Vagy zenekarral lép fel, mint ének szólam, de akkor nyilvánvalóan nem a saját dalait adja elő, hanem a zenkar bejáratott, standerekből álló repertoárját. Vagy valakivel, szórakoztaó dalos valamiket adnak elő. Valamint az ura vendéglőjében énekel, hogy jobban csússzon az étel és a bor. Persze a kereskedelmi szórakoztató éneklés is egy műfaj, de nemigen szoktak érte nívódíjat adni.
Viszont a NER máris a hóna alá nyúlt, a nyárra már koncertet szerveztek neki a Várkert bazárba. Hatvan éve azon a helyen nem a NER bárdok súgtak-búgtak, hanem a lázadó ifjúság fejezte ki önmagát. No, mindegy, ha a pártunknak és kormányunknak mindenképp egy Tóth kell a népszerűséghez, ám legyenek boldogok egymással, csak ne legyen kötelező hallgatni.