Sziasztok! Nem tudom így a Facebook világában mennyien olvasgatják még ezeket a fórumokat viszont mivel itt találtam eddig a legtöbb érdekes írást a témában így elsőkörben ide tenném fel a hülye kérdésem:
Pár héttel ezelőtt teljesült a sokak szemében értelmetlennek tűnő álmom; egy jó barátom közbenjárásával kaptam egy Perecesről származó csillét. Ahogy az gondolom lenni szokott a teknő alja és az alváza bőven igényel majd lakatos munkát, viszont a fő probléma, hogy hiányoznak a kerekei. Na most azt már tudom, hogy idehaza szinte lehetetlen emberi áron eladót találni így szerintem a kínai ipart erősíteném majd ebben a kérdésben. Szóval itt jönne a kérdésem: tudja esetleg valaki, hogy milyen kerék átmérővel voltak ezek szerelve? A kiállítottak amiket letudtam mérni kb 300 mm átmérővel (futó felületnél mérve) rendelkeztek, viszont mind kissebb űrtartalomúak voltak mint a miénk.
Volt különbség a különböző teknőméretű csillék kerékmétében?
Válaszokat előre is köszönöm!
Ui.: ha valakinek nem hulladékvas gyűjtési célból érdekes lehet tudok Lyukóbányán az út közelében egy erősen korrodált betemetődött teknőt
Lyukóbányának a Lyukóvölgyben volt egy kék aknatornya a kilencvenes években, nem tudom, mikor bontották el. Gulya-kút buszmegállónál volt. Valakinek van fényképe erről?
Sziasztok! Van egy foglalkozás a bányászatban, amiről tudtam, de elfelejtettem a nevét. (Sohase dolgoztam a bányászatban.) Azt sejtem a foglalkozásban, hogy egy gépkezelői munka. Mégpedig valami vonszoló gépet kezel a munkás, ami húzza föl a szenet a mélyből. Főleg felszíni bányászáskor. De talán nemcsak. A szó, ami itt cseng a fülemben német eredetűnek tűnik.
Ha valakinek eszébe jutna erről valami, és megírná, én is okosabb lehetnék. Talán s-sel, vagy cs-vel kezdődik a szó.
Az első képen a volt Perecesi Új akna tornya amit mára elbontottak a gépházzal együtt. A második kép az Mátraszentimrén készült ,jelenleg ott van felállítva az az aknatorony tömedékeknek ...
Jó szerencsét "Az 1950-es évek közepére a lyukói feltárások megközelítették az 1924-25-ben betömedékelt perecesi Újakna víz alatt álló műveleteit. A bánya kapacitásának növelése, légellátásának, anyag- és személyszállításának javítása érdekében elhatározták, hogy a terület víztelenítése után a 218 m hosszú aknát újranyitják, és bekapcsolják a lyukói vágathálózatba. A munkák 1955-58 között zajlottak, és ez az akna egészen a bezárásig Lyukóbánya kihúzó légaknájaként üzemelt, a külszínen elhelyezett főszellőztetővel."
A Deep L fordító kicsit rusztikus, de azért érthető:
"Az emelőszerkezet sebességváltójában két pár hengeres fogaskerék van. A sebességváltó áttételi aránya 5,15. A pneumatikus dugattyús öthengeres motort karima segítségével erősítik a sebességváltó házára.
A mozgásmechanizmus egy pneumatikus motorból és egy sebességváltóból áll, amely a ház belsejében található. A kocsi, amely karosszériából és futóműből áll, oda-vissza mozoghat a vasúti pályán. A gép sebessége 1 m/s. A motor forgását a fogaskerék bordás tengelyén keresztül továbbítják a fogaskerékhez, amely lazán van felszerelve a tengelyre. A kerékagyon bütykök vannak. A tengely spline részére bütykös tengelykapcsoló van felszerelve, amely a kerék be- és kikapcsolására szolgál. Ha eltávolítja a tengelykapcsoló bütyköket a kerékhez való csatlakozásról, a sebességváltót leválasztják a motorról, amikor a gépet egy másik munkahelyre szállítják.
Az ömlesztett rakomány lapátolásához a platform a munkatesttel és a hajtással együtt manuálisan elforgatható, akár 30°-os szögben, mindkét irányban, a gép hossztengelyétől. Amikor a kanalat felfelé emelik, a platform automatikusan középső helyzetbe kerül a forgószerkezet segítségével."