Picit halott ez a hely... Mind1. Pewag vagy Thule holancot vegyek? Azonos kategoriaban a thule dragabb picivel, de nem hiszem, hogy jobb is lenne. Valakinek tapasztalat? Teszteken a pewag es a thule van elso helyeken. Szoktam csapatni rendesen, ezert szukseget latom valami igazan jo holancra, a szereles nem gond, de kerulnem a parasztvakitaon alapulo draga kompromisszumos megoldasokat. Valakinek otlet?
sokat szenvedtem a teszkógazdaságos hóláncokkal. nálunk elég meredek az út, lassan nem lehet feljutni, és sok helyütt már felsózott, sok kaviccsal. jó sok hóláncot elnyűttem itt, ezért gondoltam, veszek egy komolyabbat, ami bírja a strapát.
az Iceman Z6 mellett döndöttem. bár ne tettem volna!
30e körüli a hólánc, mielőtt megvettem, elolvastam róla mindent, és dícsérték.
itt nálunk ez a hólánc gyakorlatilag hóbannehezítőlánc, tehát nehezebben lehet vele feljutni, mint nélküle.
havon csak-csak, de ahol az út átvált latyakos, murvás részbe, ott elkapar és megáll. minden 20 méteren meg nem szerelhetem fel-le.
így tegnap hólánccal nem tudtam olyan magasra feljutni, mint nélküle, úgyhogy otthagytam félúton a kocsit.
ma miután már nagyrészt elolvadt, megpróbáltam a lánccal feljönni, mert a legfelső részen még volt rendesen hó.
nem tudtam.
leszedtem a hóláncot, és simán feljöttem elkaparás nélkül, latyakon, hóban is.
talán máshol jó lehet, de hegyre ne vegyetek ilyet, semmire sem jó.
Köszönöm, válaszod. Úgy döntöttem elindulok hólánc nélkül. Remélem semmibe nem kötnek bele, büntetésre pedig még inkább nem számítok. Mindenesetre tapasztalatom utazás után, leírom. Feltéve ha belefutok az ellenőrzésbe.
Sajat tapasztalatom, hogy tolem meg soha nem kertek holancot Szloveniaban. Nagyon sokszor utaztam at rajta telen is.
Kutatva a neten igazan korrekt informaciot nrem talaltam a kerdesben. A legtobb informacios oldal szeret pongyolan fogalmazni. A D.A.S. Oldalan van egy torvenyinek tuno hivatkozas utana pedig egy "szobeszedszeru" magyarazat.
Az osztrak peldat nezve a mondat eleje es a vege is ellentmondassal van egymassal!
Ausztriaban teli utviszonyok eseten vagy teli (M+S) gumi vagy a hajtott kerekekre felszerelt holanc a kotelezo! Teli kerekre holancot csak kulon erre utasito tabla eseten kell feltenni! Altalaban magasan fekvo utakon, hagokon lehet ilyennel talalkozni.
Szloveniaban havazas eseten a kamionok mozgasat szoktak korlatozni nagyon okosan hiszen altalaban ezek a nagytomegu es egy bizonyos homennyiseg tehetetlenne valo jarmuvek okozzak a legtobb forgalmi akadalyt.
Velemenyem szerint elindulhatsz teli kerekkel holanc nelkul Szlovenia fele, a legrosszabb ami tortenhet, hogy ha megis hirtelen szakadni kezd a ho akkor egy benzinkuton veszel egy lancot!
Dec 27. utazom Olaszországból Budapestre, Szlovénián keresztül. Pontosan nem vagyok tisztában a Szlovén hóláncra előírt jogszabályokkal. Úgy értem rendben, hogy "5 cm-t meghalad hótakaró esetén a hólánc használata kötelező" de abban az esetben ha nincs hó is kötelezően lenni-e kell az autómban hóláncnak? Mind a 4 keréken téli gumit cseréltem. Az előrejelzések szerintem nem várható havazás. Hajnalban tervezem az indulást nehézkes lenne a hólánc beszerzése, így ha elkerülhető most kihagynám a megvételét. Válaszotok előre is köszönöm!
Ausztriaban a holanc hasznalata csak akkor kotelezo ha ezt tablakkal jelzik. Az A4-es autopalyan nem lattam meg sohasem szemelygepkocsi szamara kotelezo holanchasznalatot elrendelo tablat. Ennek ellenere elkepzelheto olyan pillanat amikor a nagymennyisegu ho eseten idoszakosan elrendelik a hasznalatat. En 92' ota jarok arra rendszeresen (sokaig meg csak Parndorfig volt autopalya), de meg soha nem kellett holancot hasznalnom.
Teli gumi legyen az auton es gond nelkul el tudsz menni Becsig!
A dobozon,vagy a csomagoláson rajta kellene lennie,hogy milyen kerékméretre jó,,
Ha nincs rajta akkor mindenféleképp tedd fel a kerekekre,hogy hogy áll,és gyakorlásnak is jó lesz..hogy tudjad,sötétben,hóesésben szinte "vakon feltenni...
Többször le és fel,:):)
Ha még nem volt hóláncod,kérj meg egy ismerősödet akinek már van,volt,,hogy segitse az első lépéseket, és kontrollálja a láncot..
Egyenlőre két 'éles' bevetésen vett részt:):), tökéletesen müxik,
A felrakása kb 5 perc a két kerékre. levétele 1 perc:)
A hátránya,hogy amikor a kereket ölelgeted ,hát egy kicsit saras lesz a kézelőd:):)
Tehát a kesztyű kevés, egy régi 'széldzsekinek'levágtam a kezeit:):),belefér a dobozba a lánc mellé...:)
Az felhelyezésnél meg egy kb 60 cm drótot használok,hogy a kerék mögött átvezessem a láncot és nem kell tapiznom,:):):),meg egy kb 40x40cm-es habszivacs darabot,hogy ne a hóba térdeljek:)
De mindenféleképp szeretnék majd egy olyat ami a vidin van,hogy akár öltönybe is feltudjam tenni,annélkül,hogy kikozmetikáznám magam:):)
De kérj tanácsot más autós topikban is, én is csak azért jártam erre mert ott van az eladó hóláncom, ez a topik nem igazán pörög, meg vannak terepjárosok jo sokan máshol.
no most ha én ilyen helyen lennék, vennék egy négykerekeset, a fenének lenne kedve holancot szerelgetni - mert mi van ha reggel kell, este meg nem?
(az meg nem igaz hogy a kézifék fogott meg, ha már a kerekeket állora fékezted lábbal, annál jobban állora a kézifék sem tudja...) Kéziféket menetközben akkor huzunk be ha épp elsőkerekessel kézifékes kanyar akarunk...
A holánc csak havon jo, de ha az nincs csak lefagyott?
Vegyél egy Lada Nivát vagy egy Gaz69-et, az felmegy akárhova...ha olcsot akarsz.. Vagy egy Land Rovert vagy ilyesmit, ha drágábbat:) szerintem.
Kb. 200 méterre emelkedik az út, ami szinte végig aszfalt, a telek előtt 80 m már föld/murvás, de télen ez mintha nem lenne jelentős különbség, mert hó/jég páncélt egyformán nem takarítja az önkormányzat. Nagymarosról van szó egyébként. Csak annyi hó esik arrafelé, mint általában Pesten, legalábbis amikor eddig kimentem, akkor így volt. Azon igen kevés számú, állandóan kint lakó szomszéd közül kettőnek nincs kocsija, egy viszont állítja, hogy nem lehet feljönni, de gyanítom, hogy hóláncot ő sosem próbált. Viszont a téli gumis Suzukimmal 1 meredekebb részen visszacsúsztam, csak a kézifék fogott meg, az is alig. Hóláncot, stb.-t viszont még én sem próbáltam. Előre is kösz.