Keresés

Részletes keresés

D 20 Creative Commons License 24 órája -1 0 111522

GA-69-68 a közösségi médiából:

Az ilyen traffipax-os (elévült) fotókat is poén lenne a fotobus-on a rendszám adatlapjára izélni...

D 20 Creative Commons License 24 órája -1 0 111521

A kutató közléskényszer hozta ytfalváról:

Magyar - Francia utazási iroda volt?

Alexander Pistoletov Creative Commons License 29 órája 0 1 111520

255.70.1975.0908 a vázszám, 1975.04.16-ai forgalomba helyezés.

Előzmény: Komlósfecskés (111518)
Alexander Pistoletov Creative Commons License 30 órája 0 1 111519

Szerintem semmilyen sorrendet nem kreáltak, beverték a régi vázszámokat az új buszokba, és ennyi.

Előzmény: bi-02 (111516)
Komlósfecskés Creative Commons License 30 órája 0 0 111518

AGU-194-re rá tudnál nézni? Köszi.

Előzmény: Alexander Pistoletov (111484)
megaliner Creative Commons License 1 napja 0 0 111517

Nem hallottam ilyen sorrendről.

 

HB-t kérdezd meg.

Előzmény: bi-02 (111516)
bi-02 Creative Commons License 1 napja 0 0 111516

Nem a szempontok érdekelnek, hanem a már kiválasztott 50 busz esetében volt-e olyan, hogy pl. a 04-49 lett a 001, a 11-82 meg, mondjuk a 013 stb?

 

Ha nem volt, akkor csinálok egy sorrendet magam, mondjuk alvázszám alapján, és a legrégebbit elnervezem 0001- nek a legifjabbat meg 0050-nek. És akkor megállapítom, hogy az enyém hányadik lenne a sorban.

 

Viszont, ha volt ilyen sorrend, akkor nem túráztatnám magam. Ezért kérdezem.

 

Előzmény: megaliner (111515)
megaliner Creative Commons License 1 napja 0 0 111515

Volt olyan olvtárs aki ezt anno össze írta.

De rendszer nem volt benne.

Utólag páran próbáltak - elvi - válogatási szempontokat bele írni de a legtöbb összeíró arra jutott, hogy sok volt benne a véletlenség.

Előzmény: bi-02 (111514)
bi-02 Creative Commons License 1 napja 0 0 111514

Kedves Kartácsok!

Létezik-e, illetve ismerünk-e olyan listát, amiben valami sorrendiség van felállítva az 1998-ban a BKV által, az Ikarussal átépíttetett 7-173 arculatos 280-asok között?

Rendszám alapján, életkor (alvázszám) alapján volt-e valami sorrend 001-050-ig, vagy ez teljesen véletlenszerű volt?

 

Képeznék egy VIN számot: TRA280V4AW5HU0001-0050

 

 

 

Alexander Pistoletov Creative Commons License 2 napja 0 3 111513

Indokolatlan közléskényszer címén - az 1993-as román 260-as szállítmány a következőkből állt:

TRA260V3AP2SU1337

TRA260V3AP2SU1350

TRA260V3AP2SU1353

TRA260V3AP2SU1360

TRA260V3AP2SU1369

TRA260V3AP2SU1370

TRA260V3AP2SU1371

TRA260V3AP2SU1375

TRA260V3AP2SU1376

TRA260V3AP2SU1378

TRA260V3AP2SU1379

TRA260V3AP2SU1380

TRA260V3AP2SU1381

TRA260V3AP2SU1382

TRA260V3AP2SU1383

TRA260V3AP2SU1385

TRA260V3AP2SU1386

TRA260V3AP2SU1388

TRA260V3AP2SU1390

TRA260V3AP2SU1443

TRA260V3AP2SU1447

TRA260V3AP2SU1448

TRA260V3AP2SU1449

TRA260V3AP2SU1451

TRA260V3AP2SU1452

TRA260V3AP2SU1461

vt976 Creative Commons License 2 napja 0 0 111512

"...a mosdósi kórházba tartott a busszal azon a napon."

 

Ezt rosszul írta le az újságíró, mivel a busz Dombóvárról Kaposvárra tartott (Mosdós e két település között és Taszár előtt van), tehát az illető inkább a mosdósi kórházból jött a busszal aznap.

Előzmény: megaliner (111510)
Alexander Pistoletov Creative Commons License 2 napja 0 2 111511

Van még egy busz a 10-esnél, a GC 85-42, ami 1980 októberében érkezett a volánhoz, decemberben pedig már selejt is lett. Valószínűleg emögött is valami komoly baleset állhat.

Előzmény: D 20 (111506)
megaliner Creative Commons License 3 napja 0 0 111510
Előzmény: riezaK (111508)
megaliner Creative Commons License 3 napja 0 0 111509

de

Előzmény: riezaK (111508)
riezaK Creative Commons License 3 napja 0 0 111508

Nem volt valami hasonló a 90-es években is? Ha jól rémlik Somogy és 266 :( 

Előzmény: D 20 (111506)
Obus Creative Commons License 3 napja 0 4 111507

Előzmény: Alexander Pistoletov (111400)
D 20 Creative Commons License 3 napja 0 0 111506

A néhai GC-84-33 Ik' 211 ezért létezett csak egy évig:

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=170696239&t=9177480

 

D 20 Creative Commons License 3 napja 0 0 111505

Az Ik' 438-ra azt írta egy komolyabb hangvételű fb cikk, hogy először Videoton munkás szállítást csináltak vele.

https://fotobus.msk.ru/vehicle/229619/#n242515

Akkor meglenne az első négy éve?

D 20 Creative Commons License 4 napja 0 2 111504

Ezen az 1973-as balesetes képen is jól látható, hogy a korai 250-eseken nem egy darabból volt az oldallemezelés, hanem több darabból.

https://fortepan.hu/hu/photos/?id=275265

riezaK Creative Commons License 6 napja 0 0 111503

Ez a Pillangókisasszony elég "veszélyesnek" tűnik :D :D :D 

Előzmény: htibor (111501)
megaliner Creative Commons License 6 napja 0 1 111502

 és kié lett végül a hűtős Barkas (ha a TSZ -nek nem kellett?)? :-D

 

 

-------------------------------

 

No kikerestem.

 

A cég hivatalos neve 

Éttermi és Büfé Vállalat 

 

Így senki se hívta.

Hülye egy név.

Sok üzemegysége, azaz vendéglője, bisztrója, stb. volt.

Közülük csak pár viselte a Mézes Mackó márkanevet.

Előzmény: Ep128 (111497)
htibor Creative Commons License 6 napja 0 0 111501
Előzmény: megaliner (111498)
D 20 Creative Commons License 6 napja 0 0 111500

😅 Az adatlapjához poén lenne a képlink. 🤓

Előzmény: Alexander Pistoletov (111492)
megaliner Creative Commons License 2025.10.28 0 1 111499

Ilyenből a BKV-nak is volt kb. 20 db.

Előzmény: Alexander Pistoletov (111492)
megaliner Creative Commons License 2025.10.28 0 2 111498

A cég nevét nem tudom de Budapesten akkoriban működött egy

olyan cég melynek reklámja a 

 

 Mézes Mackó

 

volt.

 

Övék lett.

 

----------------------------------------------------------------------

 

A "Mézes Mackó" eredetileg egy 1955-ben nyílt, népszerű budapesti büfé volt, amely az időközben eltűnt csemegeboltok és büfék speciális keveréke volt. 

Nem egy mai cégről, hanem egy történelmi vendéglátóipari egységről van szó, amely később számos más, „Mackó” nevű vendéglátóhelyet inspirált Budapesten és vidéken is. 

  • Története: 1955. február 1-jén nyílt meg a budapesti Kígyó utcában. Ez egy csemegeüzlet és büfé ötvözete volt, ahol helyben is lehetett fogyasztani, és elvitelre is volt lehetőség.
  • Kínálat: Különlegességei között szerepelt aszpikos sonkatekercs, izlandi kaviár, különféle saláták, cukrászsütemények és kocsonyák is.
  • Hatás: A koncepció annyira sikeres lett, hogy hamarosan további, hasonló tematikájú egységek nyíltak a fővárosban, például Bistro Mackó, Édes Mackó és Mackó Büfé Eszpresszó. Ezen egységek miatt viccek is születtek Budapest „elmackósodásáról”.
  • -------------------------------------------------------

     

    Egy nagy mackót festettek az oldalára.

    Nem sok közünk volt (KPM) a dologhoz de felkérték a miniszterhelyettesünket szakmai vélemény formálására.

    Ő meg engem jelölt ki, mert még kezdő voltam.

     

    A két érdekelt ugye a Mezőgazdasági Minisztérium (a Tsz miatt) és a Belkereskedelmi Minisztérium (az AUTOKER miatt) volt.

    Előzmény: Ep128 (111497)
    Ep128 Creative Commons License 2025.10.28 0 0 111497

    .. és kié lett végül a hűtős Barkas (ha a TSZ -nek nem kellett?)? :-D

    Előzmény: megaliner (111490)
    Obus Creative Commons License 2025.10.28 0 2 111496

    Mivel ezek buszok voltak. 10 fősek

    Előzmény: Alexander Pistoletov (111492)
    Snake-Mojzi Creative Commons License 2025.10.28 0 2 111495

    félOFF

    Az orosz oldalon van némi gikszer a BPF-082 kapcsán:

    https://fotobus.msk.ru/vehicle/1055007/

    https://htibor.fw.hu/volanok/Kunsag_BPF-082.JPG

    Előzmény: Alexander Pistoletov (111494)
    Alexander Pistoletov Creative Commons License 2025.10.28 0 3 111494

    Így bizony.

    Ugyanez esett meg a Nysa lélekvesztőkkel is.

    Előzmény: riezaK (111493)
    riezaK Creative Commons License 2025.10.28 0 3 111493

    Mivel 10 személyes és bizony busznak minősül és D kell rá. 

    Előzmény: Alexander Pistoletov (111492)

    Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!