5D mark3 esetében hogy lehetséges a wifi vezérlés, fájlátvitel, képnézés? Nem valami drága megoldás érdekelne. Vagy hogy vezérlitek? Hdmi-vel, vagy USB-vel laptopról? Mobilról is jó lenne. Van rá valamilyen opció? Ami nem többszázezer. Esetleg firmware frissítés tudja?
amikor még lehetett kapni zárat, akkor is 142 USD volt, plusz posta. Ha magadnak rendeled. Munkadíj mondjuk 25000 ft. Vagyis egy zárcsere kb 70000 forint, egy váznál, ami használtan kb 80000 ft (bár mondjuk ismeretlen állapotú). A redőnycsere olcsóbb. Már ha a redőnynek van baja.
Most pakoltam ki a szelektívbe egy áruházban utángyártott BP511-eseket, mert már nincs mibe rakni, de ne sajnáld annyira, mert most volt a fele 15 éves, a fele meg 12. :) Utoljára 5 éve voltak gépben, akkor még kifogástalanul ugyanannyit vitt mindegyik utángyártott, mint az eredetik (hát ez az állomány két eredeti és 4 utángyártott). Többféle gyártmány volt, a most akkucentral.hu néven futó cégből volt három, azt hiszem. A 2003-asokat jól meggyűrtem, mert az egy kompakt gép volt, naponta megevett hármat, és sűrűn mentem 2-3 napos hétvégére fotózni, de sosem volt különbség.
Viszont egyszer megjártam ezekkel annyiban, hogy egy fórumos a sarkvidékre készült, és megkérdezte ugyanezt, mint te, én meg mondtam, hogy jók ezek. Aztán neki a mínusz negyvenben mind csődöt mondtak (többféle gyártmány), míg az eredeti nem (egyszer már leírtam szinte ugyanezt, aztán szemlátomást nem értette, ki hozzászólt, de hát szerintem ez érthető). Szóval az én tapasztalásom nem feltétlenül érvényes másra. Az akkucentral előző nevén még topik is van itt (wormsign), ott mintha lettek volna elégedetlen hangok.
Azóta én nem veszek eredetit, most ebayes meg valami másik magyar cégtől vett 6D-be valókat használok, az ebayes 5 évet állt a szekrényben felavatás előtt, az kevesebbet tud, mint a másik kettő. Mit veszíthetek ilyen filléres cuccnál?
Létezik olyan átalakító, mellyel M4/3 objektíveket lehet használni Canon 5D-n? Visszafele látom hogy van. Olyan verzió, amely tényleg jól működik. Egyáltalán ez technikailag lehetséges? Linket elfogadok magyar oldalhoz. :) Köszönet előre is.
Ja, hát ha ilyen extrém rekeszelésről beszéélünk, arra még fülre is beállíthatod az élességet, akkor is jó lesz.
Még hogy F13.... Nálam az aautofókusznak F2,8-nál kell a DOF tartomány KÖZEPÉN lennie, akkor van rendesen beállítva. (Na jó, kis túlzással, mert annyi ismétlési pontossága az optikák nagy részének sincs :))
Szerencsére én mindig törekszem arra, hogy rekeszeljek és szinte sohasem fotózom maximális nyílással.
Azért a felajánlásod a mattüveg beállítására köszönöm, bár én Nikonos vagyok Te pedig úgy tudom inkább Canonokat javítasz.
A jelenlegi gépem (nikon D800) korrektnek tűnik. Egyszer régebben még az előző gépemnél (nikon D3) volt olyan problémám, hogy a mattüvegen látott kép nem volt éles, miközben az AF élesre állítás rendben volt. De miután pontosan beteszteltem, és elmondtam a nikon szerviznek, megoldották a problémát. De azért megismétlem, nálam a szokásos alkalmazott rekeszérték F8 - F13 között van. Ha valamilyen okból mégis nagyobb rekesznyílást használok, akkor fokozottan figyelek.
Abban biztosan igazad van, hogy a ma elvárt élesre állítási pontosságot a mattüvegen beállítani nem lehet. Általában én is az autófókuszt használom, de azért ellenőrzésképpen rápillantok a mattüvegre is.
"vannak olyan szituációk amikor célszerű használni a mattüvegen történő élesre állítást. Például a makrófotózás esetén."
Na, arra például pont nagyon jó a liveview, 10x-es nagyításban.
Hidd már el kérlek, hogy időközben lettek pontosabb módszerek, egy DSLR keresőjének a közepébe mégsem tehetnek be egy törőékes mezőt. De ha egyszer szükséged lesz rá, egy full-frame gépen bizonyisten beállítom neked.
1980-ban azért már más volt a helyzet, megjelent a nikon F3, a 23 fajta (minden optikához és célra más) mattüvegével, és a hatszoros nagyítású kereső lupéval. No abba már észbontó volt belenézni.
Én meg azt hittem, az egyszerű mattüveg a beszélgetés tárgya. :D
Azért van egy fantasztikus gépem, egy Contax 645. Ebben van AF, és van mikroprizma is. :) Bizony amennyire látom, (szerencsére jó a szemem) együtt futnak. Zseniális szerkezet egyébként, mert a középformátumú tükörreflexes gép keresője azért valamivel jobb. Az AF viszont sokkal lassabb. Úgy látszik később a fene nagy AF gyorsasági verseny is a pontosság rovására ment.
1956-ig azért nem érdemes visszamenni, akkoriban nem voltak erre igazán alkalmas fényképezőgépek. 1980-ban azért már más volt a helyzet, megjelent a nikon F3, a 23 fajta (minden optikához és célra más) mattüvegével, és a hatszoros nagyítású kereső lupéval. No abba már észbontó volt belenézni.
Kétségtelen hogy az 4-5 mikronos pixelek korában a mattüveg elvárt beállítási pontossága irreális. De a képmező közepe körül, ahol szemmel értékelni tudjuk az élességet, azért jónak kell lennie. Nyilvánvaló azért, hogy a kívánatos (kérdés ki lát ilyen élesen?) 5 mikronos pontosságot elérni nem lehet. Érdekes az a sumákolás, ahogy a gyártók nem tájékoztatták a fotósokat a valóságról, egyszerűen csak ,,elfelejtették" a mikroprizmát és a mérőéket. Persze számos más ok is van ami miatt az 5 mikronos pixelélességet (36 megapixel) elérni nem lehet.
A honlapomon van egy írásom az élességről: www.fenyképes.hu fotótanfolyam - élesség élesben
A mattüvegnek azért ,,nagyjából" a helyén kell lennie, mert vannak olyan szituációk amikor célszerű használni a mattüvegen történő élesre állítást. Például a makrófotózás esetén.
Kíváncsi voltam, régen mi volt a mesterek véleménye, megnéztem a Barabás-Gróh könyvben, amit 56-ban adtak ki: A homályos üvegen történő élességállítás teljesen szubjektív.
Egyébként az üvegen az élesség tulajdonképpen nem is volt detektálható, csak utólag, mikor elkezdett életlenedni, a szokásos algoritmus az a két életlenség közé körülbelül középre bejátszás volt.
És itt jön a tükör nélküli vázak nagy igazsága: A DSLR-en egy helyen látod a képet, egy másikon állítja az AF az élességet, és egy harmadik helyen rögzíted, és ezeket kellene tökéletesen összehangolni, tényleg tized-századmm pontossággal. úgy, hogy közben a tükör mechanikája kopik, meg szedi magába a piszkot, amik miatt mind a mattüveg, mind az AF szenzor felé vetített kép eltérhet.
A milceknél az élességállítás a végső képet rögzítő szenzoron történik, és az EVF-ben is ennek a képét látjuk. Pontosságban így nem lehet semmi gond. A megjelenítő részletgazdagsága okozhat problémát, de erre ott a belenagyítás lehetősége.
fenntartom, amit mondtam: a mattüveg célja egy DSLR-nél NEM az, hogy azon állíts élességet, hanem hogy azon KOMPONÁLD meg.
Nincsen ebben semmi ellentmondás - az, hogy a kép éles vagy sem, az lehet szubjektív vélemény is - de erre már régen kitalálták azt, hogy még a CMOS-on is azzal a bizonyos CoC-ne mérik. Nem kezdem el részletezni, a lényeg, hogy pontosan le van írva, hogy pontosnak TEKINTETT autofókusz mellett mennyire lehet - életlen.
EzMINDENRE igaz a technikában - soha nem mondjuk valamire hogy pontos - csak azt, hogy benne van a megengedett tűréstartományban, vagy sem.
Namármost, a mattüvegen beállítható élesség, főként nem nagy fényerejű lencsénél, rossz fényviszonyok hézagoló alátéttel állítunk.
mellett messze elmarad az elvárásoktól.
Ezért használták anno a törőékes mattüveget, ma pedig a segédtükrös AF-rendszert - ami valójában nagy számú törőékes prizma, aminek a kiértékelését a AF ben évő, vonal mentén elhelyezett pixelsorok végzik. Nagyon pontosan.
Szóval ha nagyon akarja az ember, el lehet játszani vele, de elég időrabló feladat.Mondok egy példát: a tükör miatt a mattüvegen pontosan akkora kép alakul ki, mint a CMOS-on. Ez azt is jelenti, hogy a pontos fókuszálás érdekében őt is PONTOSAN annyira igényesen kell (-ene) beállítani, mint a cmos-t. Na, a CMOS-t legalább 0,01 mm pontossággal kekl beállítani. Minden irányban.
Hát ezt nem fogod tudni megoldani egy mattított műanagdarabbal, amit
,,A mattüveg alapján lehetetlen normális élességet állítani - már csak azért is, mert nem erre a célra van beállítva - vagy jó helyre fókuszál, vagy sem."
Megdöbbentettél. Akkor mire van beállítva??? Arra hogy körülbelül megmutassa mi lesz a képen? A tükörreflexes gépek mattüvegének és tükrének úgy kell lennie beállítva lennie, hogy a mattüvegen megjelenő kép akkor legyen éles amikor a szenzoros is éles a kép. A filmes fotózásban is így volt vagy hetven évig. A digitális gépnél nagyobb az elvárt élesség és még keményebb a feladat.
Ha ez nem teljesül az elég nagy probléma. Egy komoly gyártó nem engedhet meg magának ilyet. Különösen a felső kategóriás gépeinél. Persze ez nem egyszerű követelmény, de követelmény.
Az is más kérdés, kinek milyen a szeme, hogy egy 24x36mm méretű mattüvegen lehet-e olyan pontossággal élesre állítani, hogy azt majd egy félméteres vagy akár nagyobb monitoron is élesnek találjuk. Látszik, hogy a kemény feladat megoldása elől a tükörmentes gépek megalkotásának irányába menekülnek a gyártók.
De amíg tükörreflexes gép van, addig bizony a mattüvegen látott képnek is élesnek kell lennie.
Egyébként nem is feltételeztem, hogy lesz autófókusz.
Pedig kár lemondani róla. A mattüveg alapján lehetetlen normális élességet állítani - már csak azért is, mert nem erre a célra van beállítva - vagy jó helyre fókuszol, vagy sem.
A liveview-ban már lehet élességet állítani - de kényelmetlen.
Ha nem kell visszajelzés, bármilyen, az adott bajonettről EF-re átalakító jó. (Már amelyik bajonett esetében a bázistáv eltérésbe belefér az adapter vastagsága.) Egyes lencsék végtelen állásban ütköznek a tükörrel, erre figyelni kell. Ez egy használható kiindulási alap ehhez:
Ez hasznos infó. Egyébként nem is feltételeztem, hogy lesz autófókusz.
Mi a helyzet akkor, ha teljesen manuálban is elég használni? Akkor milyen közgyűrű kell?
"ha azt szeretnéd, hogy az autofókusz visszajelzése jó legyen (tehát ott jelezzen, ahol valóban éles lesz a kép), akkor csak olyan adaptert vegyél, amin PROGRAMOZHATÓ chip van. ez azt jelenti, hogy beállíthatod rajta az objektív fókusztávolságát, és ami nagyon fontos, egyedi fókusz-offszetértéket adhatsz hozzá.
na igen, minden optikára saját adapter, márként állandóan át kellene programozni."
ha azt szeretnéd, hogy az autofókusz visszajelzése jó legyen (tehát ott jelezzen, ahol valóban éles lesz a kép), akkor csak olyan adaptert vegyél, amin PROGRAMOZHATÓ chip van. ez azt jelenti, hogy beállíthatod rajta az objektív fókusztávolságát, és ami nagyon fontos, egyedi fókusz-offszetértéket adhatsz hozzá.
na igen, minden optikára saját adapter, márként állandóan át kellene programozni.