Keresés

Részletes keresés

Mk48 2024 Creative Commons License 2009.09.07 0 1 131

Hali!

Nos a topik címére csak annyi a válasz: A JóIsten tudja!

Én már gyárilag így érkeztem a világra.

Kicsinek csak néztem, nagyobbként már modelleztem meg fotóztam is, most már viszont vezetni is szeretném.(nem szamarat!)

Vasútbaráti Üdvözlettel: Mk48 2024

kettős vágányút Creative Commons License 2009.09.01 0 0 130
(Lennék - ha hagynák. Hogy miért "csak" virtuális papírra rajzolom a vasutat, ahelyett, hogy azt tenném, amire mindigis vágytam, arról nem az állami vasút tehet. Dehát az előbbi is szép munka és pénzt lehet vele keresni, és egyszer meg is épül a papíron születő vasút...)
brummanto Creative Commons License 2009.07.21 0 0 129
Köszönöm hozzászólásod és a jó kívánságot!
Nagyon ránkfér!
Én magam külön örülök, ha hölgytől hallom, hogy szimpatikus neki a vasút világa.
Bizony, azért akadnak hölgyek is a vasútbarátok között.... Csak kevesebben.
Előzmény: Liana54 (127)
manhattani Creative Commons License 2009.07.19 0 0 128
Hát, ha a topikcímben szereplő első nem is lettem, de a második úgy, hogy sehol se nem vagytok :-)
Istenben nyugosztalt jó szüleim mesélték, hogy amikor kisgyerekkoromban kivittek a rákoshegyi sorompóhoz, több óra után úgy kellett az ujjaimat lefejteni a sorompóról, hogy hazahurcolhassanak.

Hogy miért nem lettem vasutas? Olyan ez, mint a szerelem és a házasság. Szerelem: hol van már?? Ide vele!!! Házasság? Máááár megint? ...
Liana54 Creative Commons License 2009.07.12 0 0 127

Beleszerettem egy mozdonyvezetőbe..:-)))))azóta látom hogy ez egy sokrétű,érdekes, felelőségteljes hivatás.Azóta látom s keresem a szép mozdonyokat.De nem csak a mozdonyok,az egész összetett,egymásra "hangolt szerkezet" nagyon tetszik,érdekel.

Szebb jövőt minden vasutasnak.-))))))

brummanto Creative Commons License 2009.06.30 0 0 126
Itt azóta sem volt senki?
brummanto Creative Commons License 2009.04.21 0 0 125
szegedi fűtőház területén.
Bocs, hogy hamarabb nem válaszoltam, időzavarban vagyok nagyon sokat.
Vagyis kevés időm van netezni.
Előzmény: Rbatka (124)
Rbatka Creative Commons License 2009.04.12 0 0 124
A kisgőzösről hol készült a kép?
Előzmény: brummanto (123)
brummanto Creative Commons License 2009.04.12 0 0 123
Hopp, lemaradtak a képek.081018-án Győrben ÖBB Taurus081018-án V63 150 a fűtőház előtt Győrben081018-án M28 1007 szerelőcsarnokban Győr081018-án Ferencvárosban V43 1284081227 Keletiban 1047 002-9090220-án Keletiben szlovák villanymozdonySzeged Rendező kiállított gőzös
brummanto Creative Commons License 2009.04.12 0 0 122
Hopp, egy méltatlanul mellőzött topik.
Gyerekkorom felét nagyapám szolgálati lakásában töltöttem, (csomóponti állomás vágányaitól 50 m-en belül) kiegészítve a közeli váltósőri toronnyal és olykor 411-es tolatómozdonnyal, ahonnan hazatérve várt a terepasztalom...
Csoda-e, hogy nyáron lesz 24 éve, hogy első munkahelyem a vasút?
Törölt nick Creative Commons License 2007.06.03 0 0 121
Nem tudom, hogyan lettem vasútbarát, mert ez az állapotom a múlt homályába vész. De a nyolcvanas évek elején már rendszeresen olvastam a VASÚT c. lapot, főleg a kisvasutak nagyon tetszettek benne (Thordai Zoltán tollából). Aztán meg olvastam még abban az időben egy cikket: "Megszűnt a vonatforgalom a bodrogközi kisvasúton" címmel. Ennek is már vagy 25 éve.
Anyám mesélte, hogy minden este ki kellett gyalogolnia velem az állomásra, akkor még gőzösvilág volt. Még beszélni sem tudtam, de már mondtam rájuk, hogy "füstös-fekete-dühöngős". Ez kb 1977-78 körül lehetett.
1979-ben Csongrádról egy lakodalomból éjszaka AB motorral jöttünk haza, erre viszont emlékszem.
1980 körül Szegedre utaztunk, a motorba szálltunk fel. Bb motor volt, később rájöttem.
1982 körül Szentes-Nagyhegyen egyik ismerősünk tanyáján voltunk. A tanya mellett 424-es gőzös húzott el Csongrád felé 5-6 teherkocsival.
Ennyit régi emlékeimről.
Azután anyám a szentesi állomáson kezdett el dolgozni 1982-ben, suli után minden nap az állomáson lézengtem. Egyszer az egyik vasutas mondta, hogy hátravisz a mittudoménhanyadik vágányra, nézzem meg, mi van ott. Egy fél Bengáli csuklós volt egy pőrekocsin. Szentesen ez szokatlan látvány volt.
Tudnék én itt órákig írogatni, talán máskor folytatom.

(itt jegyzem meg, hogy apám meg a Volánnál volt gk vezető, és ami időt nem a vasútállomáson töltöttem, akkor meg a Volán-telepen voltam. Hadd örüljön már monor kolléga is...)
Előzmény: mattil (-)
nyalábos líra Creative Commons License 2007.05.26 0 0 120
:)
Előzmény: vjv (119)
vjv Creative Commons License 2007.04.08 0 0 119

Sziasztok!

 Örömmel látom,hogy sokan szeretik a vasutat és sok vasútmániás ember van itt a neten!

  Ha jól emlékszem,akkor 3-4 éves koromban szerettem meg a vasutat.A szüleimmel Szeged környéki kisfaluban laktunk ,nagymamámék pedig Orosházán.Mindig vonattal utaztunk a két város közt.Amikor mamáméknál voltunk mindig vonatosdit játszottam (én voltam a mozdony és húztam a hosszú láncot;a lánc volt a személyvonat és a tehervonat) :) és amikor már tudtam írni és olvasni,akkor menetrendet is csináltam magamnak.A mozdonyokat is elneveztem magamnak pl.:személyvonati mozdony --a csörgő,púpos--; tehermozdony --a szergej,bobó--; és villanymozdony volt a V43-as Szili!Aztán cseperedtem tovább és biciklivel játszottam vonatosdit!Aztán elhatároztam,hogy mozdonyvezető szeretnék lenni.A vasút világa nagyon megfogott engem!Azt még el kell mondanom,hogy a rokonságunkba volt egy vasutas (forgalmi szolgálattevő volt Hódmezővásárhelyi-Népkerten). Kb 8-9 éves lehettem amikor a szüleimmel Galyatetőn nyaraltunk és már jöttünk haza az üdülésből és akkor láttam a jegyvizsgálónál a MÁV Hivatalos menetrendjét!Anyukám a menetrend váltáskor megvette nekem a menetrendet,akkor nagyon-nagyon megörültem neki!Onnanstól kezdve a menetrenddel kezdtem el jobban foglalkozni!

  Közben felcseperedtem és 7.-es lettem,amikor már el kellett gondolkozni,hogy merre is továbbÉn Szegedre szerettem volna menni a Gábor Dénes szakközépbe a vasútforgalmiba,de anyám lebeszélt róla! Aminek nem örültem!Az anyám mottója: "Gyerekem előbb legyen egy rendes szakmád és utánna bármit tanulhatsz!". Így 8. után Hódmezővásárhelyre mentem a 602-es Szakmunkásképzőben és esztergályosnak tanultam. De ezek évek alatt mindig vonattal jártam be tanulni és a 3 év alatt egy-két jegyvizsgálóval kezdtem összehaverkodni.A szakmunkás éveim alatt is a vasút felé hajtott a szivem.Ennek eredményeképpen sajnos a szakmunkás vizsgán meg is buktam.Közben beadtam Szegedre a Tisza Lajos Könnyűipari Szakközépbe a felvételit,hogy le tudjak érettségizni.Szeptemberben és Októberben csak a szakmunkás pótvizsgára készültem ami szerencsémre sikerült is!Így tudtam folytatni a 2 éves érettségit.De a 2 hónapi lemaradásomat is be kellett pótolni és a rossz jegyeket is kellett javítanom!Az érettségi utolsó évében megint a tovább tanulásomon kellett gondolkodnom!1999 áprilisában már kezdtem érdeklődni a GD igazgatójánál a vasúti képzések iránt.Adott egy tájékoztatót,amibe kb 5-6 féle vasúti szakmával volt kapcsolatban! 1. helyre a vasútüzemvitel-ellátó technikusi szakot jelöltem be.Ezen kívül még 2 db vasúti szakot jelöltem be!Beadtam a jelentkezési lapot a suliban és vártam a válaszukat,hogy tanulhatok-e vasutasnak és megvalósul-e a régi mozdonyvezetői álmom!Közben az utolsó előtti akadály elgőrdült előttem: sikerült leérettségizni!!!A nyár közepén megkaptam a felvételi eredményét: felvettek az 1. helyre bejelölt vasútüzemvitel-ellátó szakra.Nagyon örültem neki!

   A technikum 1. évében sajnos rá kellett döbbenem,hogy nem leszek mozdonyvezető.A forgalmi ismeretek nekem túl nehéznek bizonyultak a személyszállítás meg nagyon jól ment.Ezen elgondolkodtam és a jegyvizsgáló szakma felé kezdtem orientálódni!A 2. év végén sikerült megszereznem a technikusi biznyítványt és mehettem volna a vasútra jegyvizsgálónak,de közbe szólt a sorkatonai 9 hónapos élet  :)!A katonaság leszereltem és 3 hónapig élveztem a szabadságot.2002 augusztusában Szegeden az állomásfőnöknél jelentkeztem vezető jegyvizsgálónak!ő elmondta,hogy majd orvosi alkalmasságira el kell menni. Az alkalmasságit 3 nap alatt lezavartam.Az alkalmasságin a pszichiáternő közölte velem, "hogy a tesztem olyan jól sikerült,hogy miért nem megyek mozdonyvezetőnek"! Én mondtam neki,hogy majd később szeretnék majd menni.

   Az állomásfőnök 2001 augusztus 30-val felvett és azóta a vasútnál dolgozok,mint vezető jegyvizsgáló (továbbiakban:vjv)!

   Ezzel az álmom egyik fele teljesült: az,hogy a vasútnál dolgozhatok.Ennek nagyon örülök és boldog vagyok!Sokat tanultam vjv-ként az emberektől az utasoktól és köszönöm nekik,hogy megtanítottak,hogy hogy kell emberekkel bánni!

   Azt még leírom,hogy a topic nyitó mattillal kollégák vagyunk!Nagyon jó vele dolgozni!

   Bocs,ha egy kicsit hosszú voltam!  :)) Még jövök!!!

 

    Üdv :András!

Előzmény: mattil (35)
A belső ember Creative Commons License 2007.01.01 0 0 118

Talán a vasutas topikokba nem a HUSZ-t megjárt nickel kellene írnod, túl sok érdekes dolgot árultál el magadról ott. Személy szerint nem zavar. :-)

 

Előzmény: napsugárlány (116)
KÖNIGNORBI Creative Commons License 2006.12.31 0 0 117
Írj mailt légyszike. Köszi!
Előzmény: napsugárlány (116)
napsugárlány Creative Commons License 2006.12.29 0 0 116
Az egész család vasutas ,igy nem volt nehéz
m61019andras Creative Commons License 2006.08.31 0 0 115
Mégiscsak elküldtem. :-)
Előzmény: m61019andras (114)
m61019andras Creative Commons License 2006.08.31 0 0 114
Köszönöm, ha ma már nem is, de holnap megy a mail.
Előzmény: k.novotny (112)
sárkányfül Creative Commons License 2006.08.31 0 0 113
:-) Köszönöm :-)))
Előzmény: Laca, a kaller (104)
k.novotny Creative Commons License 2006.08.31 0 0 112
Jöhet, a postaládádba bedobtam, a cimet...
Előzmény: m61019andras (110)
sárkányfül Creative Commons License 2006.08.31 0 0 111
Hehe :-) én is így kezdtem... egy fél éve... először csak a psz. aztán már a hely, idő, aztán a strigulák, ha többször is láttam... aztán el is kezdtem bevinni gépre, dehát rengeteg időt vesz el, meg lusta is vagyok... :-))
de mostmár nemigen írom fel. bár, most, hogy mondod, megint írogatom.... :-)))
Előzmény: Sabee Gigant (107)
m61019andras Creative Commons License 2006.08.31 0 0 110
Szia. Szeretnék küldeni egy e-mailt.
Előzmény: k.novotny (109)
k.novotny Creative Commons License 2006.08.31 0 0 109

Bolond vagyok? :-P Hihi!

 

Nem vagy bolond, habár sokan annak néznek...

 

 

Rajtad kivűl, még sokan csinálják, igaz nem mától, tegnaptól, hanem legalább ötven éve...

Előzmény: Sabee Gigant (107)
nyalábos líra Creative Commons License 2006.08.31 0 0 108
Igen =))
Előzmény: Sabee Gigant (107)
Sabee Gigant Creative Commons License 2006.08.31 0 0 107

Sziasztok!

 

Amit én csinálok, azt nem hinném, hogy sokan tennék. Mondjuk úgy, hogy kb. trainspotting. Tavaly április óta ahol csak járok, mindig mindenhol felírom egy füzetbe, hogy melyik mozdonyt, motorkocsit vagy vezérlőkocsit mikor és hol láttam. Ja és persze erről részletes statisztikát vezetek, hogy melyiket hányszor láttam. Már a 3. füzetnél járok. Bolond vagyok? :-P Hihi!

vivanyó Creative Commons License 2006.08.30 0 0 106

Mindenki, akinek 4-5-6-os gyermeke, vagy ismerőse van!!

A Budapesti Gyermekvasút következő tanfolyama szeptember 30-án indul a Hűvösvölgyi otthonban!! :D Mindenkit szeretettel várunk!!

trains.hu Creative Commons License 2006.07.31 0 0 105
Én néhány hete voltam, nem esett az eső, viszont volt 35 fok meleg - de még így is jó volt hajtányozni...
Előzmény: nyalábos líra (93)
Laca, a kaller Creative Commons License 2006.07.31 0 0 104
Attól még, hogy nemrég szeretted meg a vasutat, attól még nem leszel semmivel sem kissebb. Igazán aktívan én is csak 1 éve kezdtem el foglalkozni a témával. Azóta viszont a szabadidőm 40%-át a vasút teszi ki. Most szeretnék belevágni a vasútmodellezésbe. Elég kreatívnak érzem magam hozzá, csak az a gond, hogy a szükséges mm-nyi nagyságú csavarokat és fogaskerekeket lesz nehezebb beszerezni.
Egyébként hajrá kolléga! Üdvözöllek a vasútbarátok táborában!
Előzmény: sárkányfül (88)
nyalábos líra Creative Commons License 2006.07.29 0 0 103

Igen, én is így látom :S De azért máég rmeénykedem.....

 

amúgy válaszmail ment a frímélesre =)

Előzmény: cs1014 (102)
cs1014 Creative Commons License 2006.07.29 0 0 102
Á! Én nem hiszem!

Azért meglepően látványos a pályások munkájának eredménye, vagy eredménytelensége.
Főleg a hazai költségkeretek figyelembevételével szerintem a mágia határát súrolja, hogy még egyáltalán járnak vonatok.

Mint kihívás, javaslom pillants rá a HSH vágányhálózatára. Az ám a High Speed Track! :-)
Előzmény: nyalábos líra (100)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!