Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

feketefelhoo Creative Commons License 2025.09.23 0 0 21296

Megkapirgáltam óvatosan, nem nagyon látok itt alapozót. Lehet, hogy 50 éve más technológiát használtak, mondjuk merítést.

 

Szóval szerintem először lecsiszolom az egészet, epoxi gyurmával kijavítom a repedésket, aztán füller, szín, lakk

 

B : odaadom a fényezőnek :)

 

Előzmény: Paco155 (21295)
Paco155 Creative Commons License 2025.09.22 -1 0 21295

Előzmény: feketefelhoo (21294)
feketefelhoo Creative Commons License 2025.09.22 0 0 21294

Fene tudja. A világosabb-szürkésebb rész van megkopva, az talán maga a bakelit.

Előzmény: Paco155 (21293)
Paco155 Creative Commons License 2025.09.22 -1 0 21293

A képet megnézve én úgy látom, van rajta valamilyen alapozó.

Előzmény: feketefelhoo (21292)
feketefelhoo Creative Commons License 2025.09.22 0 0 21292

Hello!

 

Régi bakelit kormányt hogyan lehet újra festeni ? Kell / lehet alapozni vagy elég csiszolni ?

 

tAB Creative Commons License 2025.09.17 0 0 21291

Köszi a + infókat neked is!

Előzmény: bexxter (21289)
Paco155 Creative Commons License 2025.09.16 -1 0 21290

"Semmi festékköd nem jut ki, viszont lakkozáskor is lehet bent látni (azért ne számíts kamra szintű légcserére, van köd így is), amikor egy teli oldalt kell fújni. "

Nem tudom most milyennel dolgoztok, de ha még nem szereztetek be akkor próbáljatok ki egy LVLP lakkozópisztolyt (mondjuk a sokszor megénekelt DV1-et). 1 bar körül körül (14 PSI a hivatalos nyomása) már alig van köd. Persze van, de negyede vagy kevesebb mint akár egy HVLP-nek.

Előzmény: bexxter (21289)
bexxter Creative Commons License 2025.09.16 0 0 21289

A mienk legalább 200 használaton túl van már. Bírja a forgatóállvány gumikerekeit is (250mm átmérő levegős gumikerék). Mi megfordítottuk a levegőirányt, mert a gyári az a lakkozáskor semmit se ér.

Az egyik venti a sátor szerkezetet fújja, a másik pedig egy szűrőpaplanon keresztül bentre fúj a fényezőtérbe és a 2 oldalszellőzőn szűrőn át kifelé. Na ez bazigyenge.. szóval mi megfordítottuk, a 2 oldalszellőzőre raktam kívülre rendes szűrőpaplant, ezeken szívja befelé a levegőt és a ventire is raktam szűrőt meg 6 méter csövet, azt kivezettem kültérbe. Semmi festékköd nem jut ki, viszont lakkozáskor is lehet bent látni (azért ne számíts kamra szintű légcserére, van köd így is), amikor egy teli oldalt kell fújni. Telifényre a legnagyobb sem alkalmas szerintem, nincs elegendő hely körbejárni, de ez azért autó függő is. Tervben volt erősebb venti kipróbálása is, de már nem fog rá sor kerülni. 

Sok használat után szemetes, poros ez is, szóval kell rászánni időt energiát, takarítani. Kamra ragacsot nem ajánlom, mert a csomagolás és újra kinyitás onnantól rémálom (ezt mesélték, én meg sem próbáltam). Tettem bele világítást is, meg merevítőket is, hogy áramszünet vagy venti hiba esetén se essen össze. 

Előzmény: tAB (21276)
MyKappa Creative Commons License 2025.09.14 0 0 21288

Köszönöm a tippet :) !

Előzmény: Paco155 (21287)
Paco155 Creative Commons License 2025.09.12 -1 0 21287

Én magam egy napot várnék, aztán lakkgyaluval leszedném a fölösleget  és csak utána csiszolgatnám, ha szükséges.

Előzmény: MyKappa (21286)
MyKappa Creative Commons License 2025.09.12 0 0 21286

Sziasztok! Sima akril fényezésem sajnos megfolyt egy helyen - hány napot érdemes várni a felcsiszolás előtt? 

laci19791202 Creative Commons License 2025.09.12 0 0 21285

Szerbusztok.

Érdeklődenék hogy szerintetek (tudom nehéz pontosat mondani) de mi a reális ár egy autó küszöb javitására?

Mindkét oldalon a legvége szorult javitásra.28 és 34 cm hosszon az ajtó alatti éltől teljes lenti részig peremmel.

Ez kihegesztve,alapozva,gittelve és töltött sprybőlmegfujva bázissal és utánna lakkal.

Még annyit hozzátennék hogy mindkét oldalon a küszöb alsó részén még javitva lett kb 2 tenyérnyi feltáskásodott rész.

Alaposan feldrótkorongozva,korantal kezelve,uvegszálassal gittelve és ezek is megfujva.

Talán igy tudtok rá mondani egy tól-ig összeget.

Köszönöm szépen.

balabmw Creative Commons License 2025.09.01 0 0 21284

2K alapozót kapott. Így jó lett.

 

Előzmény: Paco155 (21283)
Paco155 Creative Commons License 2025.09.01 -1 0 21283

Az csöcs. 

Gondolom nem akarod fémig tisztítani az egész lemezt, szóval kellene találni valamit ami el tudja szeparálni egymástól őket. 2K epoxyval lenne érdemes megpróbálni, én legalábbis azzal próbálnám meg.  

Előzmény: balabmw (21281)
Paco155 Creative Commons License 2025.09.01 -1 0 21282

Kis módosítás. Az alja sem fólia hanem ugyanaz a szövet mint ami az oldala. A hévégén ismét használtam kicsit. Mindenesetre még nem ment szét, igaz a saját gumikerekén tolom be a gépsárkányt. 

Előzmény: Paco155 (21280)
balabmw Creative Commons License 2025.09.01 0 0 21281

A régen újrafényezett akril réteg alatt volt valami barnás színű alapozó aláfújva. (szerintem a korabeli nagy divat "míniumos alapozó").

A féktisztító is oldja.

Ezzel veszett össze a most ráfújt 1K alapozóm.

 

Előzmény: balabmw (21270)
Paco155 Creative Commons License 2025.08.21 -1 0 21280

Baszott vastag, szerintem 2-2.5 mm vastag műanyag fólia az alja, én is térkövön használom "homokzsákokkal".  Az autógumit 100%-osan bírja, meg a fellépőt/széket is. Meg merném még azt is kockáztatni, hogy gumikerekes forgatót toljak bele. Sok tapasztalat a tartósságról nincs mert még csak fél éves, és nem szakmányban fényezek, eddig alig 5x volt egy-egy napra felállítva a többi időt összecsomagolva tölti a polcon. De hallottam olyanokról az usában akik "házhoz menő fényezés"-hez használják az ilyeneket üzletszerűen szinte amióta megjelentek ( ami legalább egy-másfél év).

Előzmény: tAB (21279)
tAB Creative Commons License 2025.08.21 0 0 21279

Köszi!

Valamit kell vennem, mert ez így kicsit macerás és még szar is 😁

Tartósságról tapasztalat? Az alja mennyire bírja a kereket? Betonra vagy fűben állítod fel?

Nálam nagyon alkalmi használatban lenne, viszont akkor térkövön.

Előzmény: Paco155 (21278)
Paco155 Creative Commons License 2025.08.21 -1 0 21278

Ja, egy jótanács.  Ha ráveszed magad akkor ne a méretét nézzed  hanem mindenképpen keresd ki a belső méretet, valamelyik képen vagy a leírásban az is rajta lesz, és azzal számolj mint használható térrel. 

Előzmény: Paco155 (21277)
Paco155 Creative Commons License 2025.08.21 -1 0 21277

Vevorról van. Én a 7mx4m-est vettem mert ez a méret is elfér az udvaron és kellett a szélessség,  de van mindenféle méret a motorfestőtől a közepesen keresztül a baszott nagyig.  Enhance Your Car Painting with an Inflatable Paint Booth

 

Nekem háromszázezerbe került (298ezer párszáz) de ahogy nézem a mostani euroárfolyamon 256 ezerért háznál van:   VEVOR felfújható festőfülke, 23 x 13,1 x 9 láb méretű felfújható szórókabin, 750W+480W erős fúvókkal és légszűrőrendszerrel, hordozható autófestő fülke kis teherautóhoz, nagy motorkerékpárhoz, közepes méretű SUV-hoz | VEVOR EU

 

Számomra fontos volt, hogy két fújója legyen egyik ami fent tartja a másik belül csinál áramlást, hogy ne legyen festékköd de egy fújóst olcsóbban lehet kapni.  Amit ígért azt tudja, persze sokat nem kell várni tőle tipikus üvegház szóval ha süt egy kicsit is a nap akkor bent mindig melegebb van mint kint ezt számításba kell venni az edző kiválasztásánál. Nagy szélben nem érdemes felállítani mert hiába pányvázod ki ez mégis csak egy légvár.   

 

 

 

 

Előzmény: tAB (21276)
tAB Creative Commons License 2025.08.21 0 0 21276

A sátorról mondanál pár szót? Méret, ár, honnan, hogy vált be, stb.

 

Köszi!

Előzmény: Paco155 (21275)
Paco155 Creative Commons License 2025.08.20 0 0 21275

Én is így kezdtem. :) Egy kilinccsel.

Most meg van vagy 6 pisztolyom, fújósátram, baszott nagy kompresszorom, meg már pár autó amit fújni kell. :) 

Nagyon sokat lehet tanulni elméletet a youtuberól is, nagyon sok idő belerakásával*, és még egy csomó gyakorlással.

 

 

 

Paint Society - YouTube  <- ő például civilben középiskolai tanár usában ennek megfelelően egész értelmesen magyaráz. Az utóbbi fél évben sajnos elkurvult és reklámfigura lett, az előtte levő videóit kell nézni. 

Előzmény: balabmw (21274)
balabmw Creative Commons License 2025.08.20 0 0 21274

"Tehát ha jól értem meg van gittelve, csiszolva, utána 1K primer szélesebbre mint a gitt, becsiszolva még szélesebbre, és utána az akril épp, hogy a csiszolás széléig, hogy össze lehessen polírozni a jelenlegivel.  És ennek az egésznek a közepén van a patkó."

Így történt.


Megpróbálom, amit tanácsolsz. Majd beszámolok.

(Semmi tétje a dolognak,csak azért álltam neki, mert érdekel a téma. És teljesen kezdő vagyok benne.)

Előzmény: Paco155 (21273)
Paco155 Creative Commons License 2025.08.19 0 0 21273

Tehát ha jól értem meg van gittelve, csiszolva, utána 1K primer szélesebbre mint a gitt, becsiszolva még szélesebbre, és utána az akril épp, hogy a csiszolás széléig, hogy össze lehessen polírozni a jelenlegivel.  És ennek az egésznek a közepén van a patkó. Ebben az esetben nem hiszem el, hogy pont a gittelés szélén fújt volna kevesebbet a pisztoly. :)  

Ez akárhonnan is nézzük anyag összeveszés.  Esetleg azzal kombinálva, hogy nem vártál eleget a rétegek között.  

Én visszacsiszolnám 320-al egész a gittig, új alapozóréteget tennék rá, egy nap után egy fillert akár sprayból, 3-4 óra pihentetés ezalatt megnézném nem marja-e fel az alatta lévő réteget, becsiszolás és akril két rétegben. És egyrészt a két réteg között a kiszellőzést kötelezően megvárni, másrészt ezen a hőmérsékleten kötelező a lassú edző hacsak nincs hűtött fülkéd :).   

Előzmény: balabmw (21272)
balabmw Creative Commons License 2025.08.19 0 0 21272

A gittelt rész a patkó belseje,ahol teljesen jó lett a festés.

1K primer lett aláfújva. Zsírtalanítva is lett.

Olyan mintha kevés lenne a festék és nem "terült" ki rendesen.

 

Nem tudom jól lefotózni..

Előzmény: Paco155 (21271)
Paco155 Creative Commons License 2025.08.19 0 0 21271

A tetteid pontos ismerete nélkül csak tippeim vannak.

 Az egyik az erősebb tippem, hogy ez a patkó alak majdnem zárt, és esetleg a mérete pont megfelel a kittelés külső szélének. Ebben az esetben felmerül bennem a kérdés, hogy "sealert"* fújtál-e az akril előtt...  mert ha nem zártad le a kittet egy semleges festékkel akkor előfordulhat, hogy az új festéked higítója oldja a kittet. 

A másik tipp az az, hogy volt-e szilikonmentesítés a területen fújás előtt.  Mert alakra ez egy felcsapott olajszennyeződés is lehet ami nem lett tökéletesen eltávolítva.

 

 

 

 

 

*létezik átlátszó is de leggyakrabban egy vékonyra meghigított, kellő színű alapozó is megteszi. 

Előzmény: balabmw (21270)
balabmw Creative Commons License 2025.08.19 0 0 21270

Sziasztok!

 

 

Javítottam egy korábbi fényezési sérülést akril fényezésen. Egy motortérben elszabadult ékszíjtárcsa megütötte felülről a gépháztetőt,kiegyengettem majd gitteltem, csiszoltam. 

Nyílván nem tűnt el nyom nélkül,de összhatásban teljesen megfelelne,csak elüt a szín,mert a visszafújt felület a képen látható módon néhol apró lyukas lett. Van ötletetek, hogy miért?

 

 

 

Versity Creative Commons License 2025.08.15 0 0 21268

Köszi! Megnéztem. Tényleg ez a legegyszerűbb megoldás,ha tényleg jó! Meg utólag is így könnyű javítani. Téli projekt lesz majd. Vettem egy robogót,azt akarom majd esztétikailag is rendbe kapni egy picit. Köszönöm!

Előzmény: Paco155 (21267)
Paco155 Creative Commons License 2025.08.15 -1 0 21267

Igen.  Alapozónak lehet kapni rugalmas műanyag alapozót. Festékbe és lakkba pedig rugalmasító adalékot kell tenni. 

 

Viszont ezekre a "sallangokra" ha feketék vagy szürkék én "bumper spray"-t használnék. Ezek alapozó nélkül felvihetők, és eléggé ellenállnak gyepálásnak is. 

 

Előzmény: Versity (21266)
Versity Creative Commons License 2025.08.15 0 0 21266

Helló! Robogó műanyag elemeit le lehet tartósan festeni? Nem az idomokra gondolok,hanem a sallang műanyagokra. Anyagát tekintve hajlékony "PP" műanyag,és szervizelésekkor  mindig le kell venni,úgy férni hozzá a robeszhez. Tehát elég nagy igénybevétel éri a festéket. Valamivel most is le van festve,de már sok helyen lepattogzott. Értelem szerüen,az illesztéseknél,a patentoknál tudom,hogy lejön minden,de a "csak látszó felületre mit lehetne fújni? Alapozó,és festék? Ami esetleg tartós is!

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!