Ma melódia után elmentem megnézni a boltot, mert hát vannak kötelező dolgok az életben:)
Ha valaki volt régebben a Bikeexpress nevű üzletben, akkor úgy betájolhatja, hogy annak a helyén van, de dupla a mérete. Van wc, jobbra a kávézó, balra a szentély, Ati bringája ott lóg az ember arcába belefele:))) Nyáladzottam egy keveset a szénből megálmodott levegőhasító csodákra, a Cervélo valóban nagyon átgondolt és gyönyörűen kivitelezett gépeket készít. Van megfizethető, 1 milliós gép is, 105 a szett, vagyis bátran használható, de nekem egy lilás Giant okozott merevedést, mert egyszerűen fantasztikusan csodálatos kerékpár. Pedig sem a lila szín, sem a Giant nekem nem különösebben tetszetős, de ez a kerékpár elképesztően jól nézett ki. Az árcetli is, mert 6 millió volt az összeg. Lottóírás.
A Sram cuccai változatlanul nem tetszenek, órmótlannak tartom a váltót, átdobót, az elbaszott fogassor pedig magyarázhatatlan. Az elöl egy tányér koncepció még amatőröknél is szar, a versenysportban egyszerűen nincs létjogosultsága - de hát a cég erőlteti, mert most ez az újdonság. Pedig csak simán szar.
Van egy csomó Visma mez, Valteres mezek és pólók - nekem van aláírt:))) - rengeteg sisak, zokni, kulacs. A Nimbl cipők elképesztőek, egyszerűen súlytalanok, valami olyan elegáns sebességet árasztanak, ami arra készteti az embert, hogy felvegye őket. Igaz, 200000.- a csúcsmodell, míg a Shimano legjobbja csak 150000.- de indokolható a pénzbeli különbözet.
Extra lottó írás:)
Maga az üzlet nekem nem tetszik, olyan steril a hangulata. Csodagépek, barátságos eladók, elképesztő csúcstechnika mindenhol, a tévéken éppen Blanka Tour győzelmét ismételték:))) de biztos voltatok olyan helyen ti is, amikor "nem mersz" levenni a polcról egy terméket, mert azzal megbontod az összképet. Valami ilyesmit éreztem, pedig én is levettem a cipőt, fogdostam a bringákat, kulacsokat, de valahogy nincs meg hangulata az üzletnek, illetve kicsit kiállítás jellegű.
A kávézóban nem voltam, engem nem érdekel a kávé, benézve igényes volt, sütiket nem eszek, szóval nem én vagyok a célközönség.
Ettől függetlenül legalább egyszer el KELL oda menni mindenkinek, mert látható Ati bringája, vannak olyan termékek, amik másol nem kaphatók, és biztosan kiváló kávékat sütnek.
Ha valaki azt mondta volna tíz éve, hogy lesz két, magasan kiemelkedő kerékpáros versenyzőnk és az egyik leány, hát, nem tudom, mit gondoltam volna róla.
Attila “Ave” és családja nevében szeretném megköszönni a rengeteg támogatást, jókívánságot és érdeklődést az állapota felől. Sajnos továbbra sincs jó állapotban - több súlyos sérülése miatt. Reménykedünk a teljes felépülésében. Mindent bele Ave!
Nehéz úgy információt adni, hogy nem írsz le semmit. Persze ehhez meg kéne először kérdezni, hogy mi alapján tudjuk beazonosítani:)
Elviekben ez egy alu váz, acél villával. A váz muffos, vagyis csőcsatlakozási pontokba beragasztott alucsövekből van, kb. 40 éves lehet, ami azt jelenti, hogy nem feltétlen bírja ki a használatot. Akkoriban a szintén francia ALAN vázak voltak ilyen technikával gyártva, és azokból elég sok megnyílt a ragasztási/stresszpontoknál.
Picit konkrétabban lehetne? Mert pl. ha 1990-2000 környéki darabról van szó, akkor óvatosan. Azok a karbon, kevlár csövek ragasztással kerültek az alu muffokra, és az akkori ragasztási/buborékeldolgozási technológia nem volt olyan szinten, ami hosszú távú megbízhatóságot jelentene.
Egy megfelelően nagy vödörbe mosószeres víz, abba a bukó.
Persze, felúszik a víz tetejére, de egy méretes súllyal (nagy nehezen) lent tartható. Az áztatás is elég jó hatású, de a végén átnyomogatom a pántot, majd bő zuhannyal öblítem.
Egy ideje használok motoros sisak-spray-t. Ezt a kendőre (télen a sapkába) fújom és sokkal később lesz "érezhető" a bukó...
Ez igencsak lehetséges, de nem látszik sehonnan, és ha így lett volna, biztosan arra fogták volna jó hangosan, bár lehet, a pedálszponzorgyár nem engedte az antireklámot.
Az most teljesen mindegy. Ahogy mondani szokás, a lónak 4 lába van, mégis megbotlik.
Valami mindenképpen történt amitől balra dőlés közben jobbra kormányzott, pedig aki tud biciklizni az ösztönösen tudja, hogy ilyenkor balra kormányoz. A motorosok szokták pont így balra bedönteni lassú menetnél, de ők tudatosan csinálják, míg mindenki más balra forduláskor ösztönösen fordít egy pirinyót jobbra, így balra fog dőlni, majd balra fordítja a kormányt.
Túl korán, túl gyorsan ült volna vissza a profik túlzott magabiztosságával?
Az a probléma, hogy akiről szó van, az 4x nyert Girót, 2x Tour-t, 4x VB-t, 2x Liége, Flandria, Strade, 3x Vuelta, Olimpiai bajnok, stb. A videó 2022-es, abban az évben nyert egy Giro-Tour-Vuelta-VB kombót, pár kisebb verseny mellett. Tehát elviekben tud kerékpározni. A bukásban megrepedt az alkarja, és így lett mezőnyben világbajnok.
Kezdem sejteni. Ott cseszhette el, hogy leült a nyeregbe, de nem tartotta előtte egyenesben, hanem még dőlésben volt. Éppen balra dőlt a bringa. Ekkor jobbra fordította a kormányt egy kicsit, ezen a ponton már kampec volt neki, mert itt dőlt ki teljesen, innen visszafordította és így szaladt bele a szegélykőbe. Szemből lehet jól látni a kormánymozdulatot, a leülést pedig hátulról. A máski kettő állva maradt, (az első végig, a hátsó persze csak addig amíg tudott)
3 éves kölkök csinálnak pont ugyanilyet akiket nem futóbringára ültettek először hanem támkerekesre, majd levették a támkereket és nem tudnak egyensúlyozni. Ők szoktak kapitális kacsázást csinálni majd még nagyobbat tanyázni.
Mindenki ugyanígy indult, kiállt a nyeregből, az összes csapat.
A két társához képest a középső csaj viszont jobban ingadozik jobbra-balra, de valaminek történnie kellett amiért előbb jobbra fordította a kormányt egy kicsit, innen még visszaállt, majd a következő ilyennél már nem tudott és balrakormányzáskor annyira gyors volt, és ott volt a szegélykő, hogy nekiment.
De, hogy mi okozhatta az első megingást azt kellene kideríteni, és ez lehetett a sporttárs által említett túlzott művelet. Az is beszédes, hogy "nem keresi a hibát" illetve amikor már ül és odamegy hozzá az edző akkor van egy pillanat, amikor kábé megöli a faszit. Anyanyelvi szinten mond neki valamit le is lehetne olvasni a szájáról, ilyen tipikusan akkor van amikor az illető pontosan tudja, hogy maga tehet mindenről. Ha nem így lenne, belerúgna a bringába, elterülne, balhézna, jajgatna, de itt azért semmi ilyen nincs, hiába adrenalinmaxon lehetett. F1-es pilóták a kormányt szokták verni saját balfaszság esetén és ott ücsörögnek még, majd kikecmeregnek, leülnek a kocsi mellé és bambulnak maguk elé, de senki ne szóljon hozzájuk.
A lánc utólagos helyzete annyira nem releváns, elég nagyot repült a bringa.