Az 50% elméleti hatásfok, több helyen láttam alapos termodinamikai levezetéseket, elemzéseket, ahol ezt 36%-ban maximálták. A megvalósításnak több akadálya is van, pl. tökéletes tömítettség, lassú, nem dinamikus. Az ilyen fejlesztések legnagyobb hajtóereje az autóipar, amire nem való. Ennek ellenére már létezett autóban működő Stirling motor. Sok területen működik már sorozatban gyártott különböző teljesítményű S. motor. Atomtengeralattjáró hajtómotorja, éjjellátószemüveg hűtőrendszere (katonai alkalmazások), fűtőerőmű, vízszivattyú stb. Legnagyobb akadály, a kis fordulatszám miatt a kívánt teljesítményhez nagy tömeg, és ezzel együtt nagyobb költség is társul. Bizonyos esetekben, pl. helyhezkötött fűtőerőmű, kisebb megvalósítási és üzemeltetési költséget mutattak ki, mint a gázturbinás erőműnél.
Ha német stirling oldalakat kerestek fel, sokkal több érdekességet találtok. A Stirling motor hatásfoka valóban elérheti az 50%-ot. Napenergiával működő kísérleti vízszivattyú teljes megvalósítási leírását is meg lehet találni, de modellek, áramfejlesztők (fűtőerőmű), sok-sok rajz is fellelhető.
Kicseszettül lassú site, és a Stirling-motorról mindössze a következ? van rajta:
Hallott már a stirling motorról? Ennek hatékonysága 30 % körül van, ám a környezetet nem szennyezi annyira, mint a 40% hatékonyságú benzinmotor. Ez a lap az Amerikai Stirling Társaság lapja.
És itt egy link szerepel a www.stirlingengine.com-ra, ahol a tényleges információ van (angolul).