Sziasztok! Talán hátha valaki a segítségemre lehet. 2023-ban mi kell egy chiptuning vállalkozás elindításához? Itt konkrét jogszabályi feltételekre gondolnék. Eszköz, hivatalos liszenszel, számlával gondolom itt is ugyan úgy kell, mint autószerelő műhelyekben a diagnosztikához. Egyéni vállalkozásként érdemes, vagy kft? Milyen szakmai papírt igényel? Esetleg van neki TEÁOR kódja, vagy valami olyasmi, ami lefedi? Köszi!
Tegnap chippelve lett a Fiesta 1.5 Tdci 75 (2016) kisteherem.
Miután eljöttem a Tunertől, egyszer egy hirtelen gyorsításnál menet közben leállt a motor. Indult utána gond nélkül, de felhívtam a Tunert. Állítólag tanulási fázisban csinálhat fura dolgokat a motor, ha nem lesz több ilyen, akkor minden rendben, mondta, meg előjöhetnek bizonyos hibaüzik, amik a gyári szoftverrel nem voltak. Persze nem oldódott meg a probléma, ha jobban odalépek, pl pont előzésnél, akkor sebességfokozattól függetlenül leáll a motor. Egyszer a motor leállását megelőzően a kijelzőn megjelent az "Imobilizer malfunction service now" hibaüzenet. Nem igazán látom összefüggésben a chiptuninggal ezt, de utánanéztem fórumokon, a gyenge aksi szokta ezt produkálni (persze nem menet közben). Valami ötlete valakinek, hogy mi lehet a gond? Szoftver, hardver? Vagy tényleg az aksi? De hogyan függ össze a chippel? Az autó Mo-i, vezetett szervizes, 125 ekm, gyári aksi. Köszönöm Zoli
Hali! Nekem az lenne a kérdésem hogy ha Automata váltóban olaj csere történik, átmosással,szoftveres rátanítassal,akkor az autón lévő chiptuning ami meg lett írva elveszik-e vagy van e valamilyen hatással rá!? köszi előre is!
Ha az Adblue hiány miatt letilt az autód, kikapcsolás HELYETT néhány gyakorlati trükk és infó hogy ismét induljon: https://rigotech.hu/adblue-kikapcsolas-helyett-trukkok/ Ez nem reklám, csak ingyenes segitség. A cikk részleteiben, vagy egészében átvehető, közzétehető a szerző feltüntetésével és az eredeti cikkre vagy oldalunkra mutató link kiséretében.
Ha hasznosnak találod, köszönöm a megosztást, átvételt.
Köszönöm a tippeket, most egy elég komoly ajánlólevéllel bíró srác nekiállt kutatni az ügyben, még várok rá.
Igazából nagyon máshogy megy ez a chiptuning dolog, mint ahogyan én elképzeltem. Rigotech-ről meg annyit, hogy amint az első szó elhangzott, hogy nem minden az autó gyári állapotában van (hiszen ez utólag lett egy belpiacos modell gyári állapotára hozva) azonnal, minden kérdés nélkül elzárkóztak.
Nekem az MMC chiptuning Budapesten bevált. Maximálisan meg vagyok elégedve a munkájukkal, több autót vittem már hozzájuk, nyugodt szívvel ajánlom őket.
Köszi, sajnos visszajutunk oda, hogy mindenki elmondja a tutit, mielőtt bármit tudna a dolgokról. Megyét meg azért nem írtam,
mert nem egy bohóc kell közel, hanem egy szakember magyarországon, mert ha kell, oda viszem a kocsit hozzá. Hogy kicsit konkrétabb legyek, vannak modellek, amiket a gyár külonböző teljesítményszinttel kínál különböző piacokra, és még olyan is van, hogy komplett kitben megvásárolható azon alkatrészek csomagja, amivel a belpiacos modellek különböznek az átlagtól. Viszont, mivel a programozást, ami szintén szükséges, hogy ezen alkatrészek 'életre keljenek', nehéz elvégeztetni egy nem EU-s országban (ez ugye a belpiac, ahol jóval erősebbek is lehetnek ezek a kocsik), ezért első körben hazai vonalon keresnék szakembert, aki ezt megoldja. Eddig csak olyanokba botlottam bele, hogy "tuningolt autót nem vállalok"-> minek variálnék a programmal, ha nem lenne mechanikai változás kocsin, és miért nehéz eljutni odáig, hogy ez egy gyári kit, ami anno garanciálisan(100 000 km gyári garral) a szalonautóban volt, tehát nem egy összemókolt vacak. Az elektronika pedig még érintetlen. A másik kategória a "hát ez minimum 100 oktános benzinnel fog csak működni" -> bocs, a gyári is 95-össel megy...
Szóval ezek a válaszok nekem nem azt mutatják, hogy megfelelő szakembereket ajánlottak eddig. És elhiszem, hogy a vége az lesz, hogy ki kell vinni az autót, ami covid idején maga lesz a tömör gyönyör, de hátha van olyan is itthon, aki ért is ehhez, nem csak +10 % töltönyomást ráad, aztán megáll a tudomány. De nyugi, én mindíg megtalálom az életben a lehetetlen küldetéseket.
Nincs olyan, hogy "optimalizálás". Amit annak hiszel, az nem létezik. Amit annak lehet tekinteni, az egy nem konzerv, hanem az adott autóra _ésszel_ megírt chip, próbakörökön logolva, több körben iterálva.
De az optimalizálás szót fejeltsd el, inkább ne is használd, megtévesztő - magadat is. (nincs olyan, hogy "gyárilag szar, de majd az ügyes kezű hazai mesterek jobbá csinálják, és az előled - gyárilag - gondosan elrejtett lovakat felszabadítják")
Sziasztok, esetleg valaki tud olyan megbízható, chiptuninggal, illetve igazából optimalizálással foglalkozó céget, aki ért fordhoz, meghallgatja miről van szó, és nem csak addig terjed a szakértelem, hogy turbónyomást emel? Segítséget előre is köszönöm!
2008-ig visszamenőleg az AMTS Tuning Show-n (korábban Carstyling Tuning Show) készült több ezer fényképet itt megtekinthető: https://flickr.com/photos/chiptuning/sets
A korábban említett téma megoldódott,elkészült egy ECU "klónozás" . Tökéletesen működik ahogy kell. Amit nem értek az a következő :
Nem teljesen azonos ECU került beépítésre . A hardware szám stimmel,de a szoftver nem . Egy erősebb motorkódú autó vezérlője lett felprogramozva,beépítve , majd ODIS diagnosztikával flashelve a dieselbotrány miatt szükséges legújabb szoftverre . Az autó CAGA motorkódú 143 lóerő,a donor ECU pedig CAHA,ami 177 . Amit tudni kell hogy a két motor fizikailag teljesen azonos,mindössze a turbó ,egy kipufogógáz hőmérséklet szenzor és maga az ecu ami eltérő.
Az autó hibakód mentes,teljesen rendben van . Viszont erősebbnek tűnik a beépítés óta .
Kérdésem hogy a korábban említett OTP szektorok mivel nem módosíthatóak,azok mire szolgálnak ? Milyen adat van ott ? Lehetséges hogy az ott tárolt erősebb motorhoz tartozó adatok mivel megmaradtak,ezáltal erősebb lett a kocsi ? Vagy csak véletlen egybeesés , esetleg érzéki csalódás ?
"Az immo kikapcsolós módszer tökéletes lenne,azt gondolom akkor hogy az az egyszerűbb,és ha jól értelmezem akkor ebben az esetben a régit nem kell megbontani sem. Csak az újat beépíteni és kész is ugye ?"
Megmondom őszintén ritkán látni ennyire korrekt és részletes választ.
Az immo kikapcsolós módszer tökéletes lenne,azt gondolom akkor hogy az az egyszerűbb,és ha jól értelmezem akkor ebben az esetben a régit nem kell megbontani sem. Csak az újat beépíteni és kész is ugye ?
Szia, ez az EDC17 nem klónozható (vannak a processzorban lezárt un. OTP - egyszer programozható - szektorok, amelyeket nem lehet felülírni), így egyszerű megoldás nincs az egyikből a másikba másolásnak. Két módon lehet megcsinálni: a bontottban ki kell kapcsolni az indításgátlót és menni fog vele az autó, vagy a szebb megoldás: megfelelő szoftverrel úgy 'összevágni' a tartalmakat, hogy azt betöltve az újba, működjön a rendszer.
Házi körülmények közt nem hiszem, hogy ez sikerülni fog, még akkor sem, ha mindkét vezérlőt tudod írni olvasni, akár az említett korábbi mentést használva.
Olyan helyet kell keresned, ahol foglalkoznak vezérlő javítással, ott meg lehet a technika a fentiekhez. Sajnos konkrétabban nem tudok segíteni, mi nem foglalkozunk egyik módszerrel sem, csak szakszerű beállítások készítésével a jobb erő, dinamika, esetleg fogyasztás érdekében.
Technikai kérdésem lenne. Adott egy Audi A4 2009. Motorvezérlő egységet szeretnék cserélni. Nem maga a tuning a cél,hanem hardveres probléma. A hardver száma : 03L 906 022 B,SW : 03L 9060 22 KA, EDC17CP14 ami nekem nem mond semmit :) .
És adott egy másik amit ebayen vettem. A hardware száma ugyanúgy 03L 906 022 B , SW kicsit eltérő : 03L 906 022 MK , EDC17CP14 ez is.
Szeretném valahogy belefaragni az autóba az újat. Milyen felszerelésre lenne szükségem a régi kiolvasáshoz,illletve az új írásához ? Vagy van e valaki ezt meg tudja csinálni nekem ?
Még annyi van hogy korábban a dieselbotrány környékén OBD-n keresztül kiolvasták nekem (Talán Magpro nevű diaggal ) ,és el van mentve . Nem tudom ez egyszerűbbé teszi e a dolgot .
Fontos kérdés, hogy mibe kerül egy chiptuning. A hazai túltelített piacon (több mint 200 chiptuning "cég" és köztük néhány valódi cég) úgy az árak ahogy a motoroptimalizálás minősége is, nagyon eltérőek.
Ennek a két dolognak köszönhető, hogy vegyes a chiptuning megítélése, mivel sokszor nem sikerül, sokan csalódtak főleg az olcsóbb szolgáltatásokban. Ezt nem én találtam ki, az évek alatt több mint 1000 esetben állítottunk vissza chiptuningolt autókat gyárira, vagy javítottuk az olcsón akár biztonsági mentés nélkül feltöltött hibás programot. Aktuális cikkünk az árazásról, és hogy mire kell figyelned:
"Cégünk (Rigotech Chiptuning) nem a legolcsóbb, de beállításaink magyar zsebbel is bőven vállalható átlagos, közepes árfekvésben vannak. Ha azt is megnézed, mit kapsz a pénzedért, tehát az ár-érték arányt, akkor pedig ügyfeleink szerint miénk az egyik legjobb árú ajánlat! Motoroptimalizálásunkat kizárólag annak ajánlom, aki az autójára igényes, és aki számára fontos, hogy mit kap a pénzéért.
Nem az a kérdés, hogy egy minőségi chiptuning mennyibe kerül, hanem az, hogy:
mennyi örömed lesz benne,
mennyire éri el a célodat,
mennyi üzemanyagot takarít meg neked,
mennyi ideig tudod az autót kifogástalan állapotban használni.
mennyire értéktartó vele az autód, később el tudod-e majd adni
alacsony szinten tudod-e vele tartani a szervizköltségedet
bármi problémád, kérdésed esetén a tuningcég fog-e neked segíteni, vagy egyedül maradsz
Na, a fenti pontok vannak mérlegen amikor arról döntesz, hogy hozzánk jössz (az ország egyik legfelszereltebb, legnagyobb tapasztalatú cégét a Rigotechet választod), vagy elmész máshoz mert ott “spórolsz” 10-20 ezer forintot a tuning árán. Rajtunk kívül is vannak jó tuningosok, de messze nem annyian, mint ahányan ezt hirdetik. Én számodra a legjobbat szeretném, így bátran ajánlom magunkat. A legrosszabb amit tehetsz, hogy az autód üzembiztonságát, a tuning élmény sikerét kockára teszed egy tank benzin áráért, mert van egy “olcsóbb” ajánlatod “ugyanarra” a munkára. – ha ezen múlna, javaslom, használd az autód inkább gyári beállításon, abban legalább nincs kockázat. ..."
Mindig egyedi áron dolgozunk, de hozzávetőleges árainkat, egyéb fontos szempontokat megtalálsz a teljes cikkben: chiptuning árakról ITT.
Akciós chiptuning árak helyett szakmai infókkal igyekszem segíteni. Ahhoz nem kell diploma, hogy valaki tudja a 70 ezer kevesebb mint a 90. Az, hogy az adott ár milyen technológiát, minőséget tartalmaz, többnyire csak utólag derül ki, ha esetleg valami probléma lesz az autóval, vagy jobb esetben realizálódik, hogy bizony a tuningnak nincs semmi eredménye, kidobott pénz volt.
Ezen a nagyon telített piacon (több mint 200 hely, ahol chippelhetik az autód Magyarországon) a legtöbb tuningcég árakcióval próbál kitűnni, a "kedvesebbek" zárt FB csoportokban lemennek arra a szintre, hogy lejáratókampányt folytatnak azokkal szemben, akiknél megy a bolt a minőségi munka és kiváló eredmények miatt.
Nagyon kevés tuningcég veszi a fáradságot, hogy szakcikkekkel , esettanulmányokkal, mérésekkel, technikai infókkal próbáljon segíteni, valami stabil alapot adni. Én és kollégáim írásainkkal, videóinkkal ezt tesszük.
Kérdéseidre NEM itt (mert ritkán nézem), hanem cikkeink alatt a 'Hozzászólások'részben gyorsan fogok válaszolni. Nézd meg korábbi motoroptimalizálással kapcsolatos írásainkat, vagy aktuális cikkünket:
Suzuki 1.4 BoosterJet motorjának hangolásáról
"Motoroptimalizálásra, chiptuningraérkezett ez a szinte új, még napjainkban (2021) is gyártósoron lévő1.4 benzinturbó Suzuki Vitara.Alapból nagyon jó kis autók ezek, kedvező áruk, megbízhatóságuk ésgaranciális feltételeikmiatt nagy számban értékesítik őket, így hozzánk isszép számmal érkeznek egy “kis” erősítésre.Töretlenül jönnek annak ellenére is, hogy egy ilyen új autónál bármilyen beavatkozás agyári garancia korlátozását okozhatja,és mégis…
Jönnek annak ellenére, hogy gyári beállítással is egy jól eltalált motor ez, amely katalógus szerint a csúcsnyomatékát már 1500-as fordulaton leadja. Ezt mérésünk sosem igazolta, de tény, hogy alul is kellemesen elindul már gyári beállításon is. Maximális teljesítményét elvileg 5500 RPM-en kéne elérnie, viszont ezt teljesítményméréseink szerint kicsit lejjebb, 5080-as fordulaton már rendelkezésre bocsátja.
Amotor és turbó jelentős biztonsági tartalékkalvan méretezve, amelyetPrémium Pro motoroptimalizálásunkkal4-5 órás munka alatt szívesen felszabadítunk számodra..."
Üdv! Valaki tudna egy stage 1 listát küldeni ecm titaniumhoz ? elég ha csak egy helyes ösvény pl % ban mettől meddig változtassak, vagy mindenki elküldi online megkapják és feltöltik?