Keresés

Részletes keresés

ysenyerkesz Creative Commons License 2025.09.16 0 1 25053
Előzmény: Flöcsy (25051)
G368 Creative Commons License 2025.09.16 0 0 25052

Ha N-es T-trak, akkor Kato sínrendszer. Nekik meg van készen (bár nem olcsó):

N-Scale KATO AUTO RAILROAD CROSSING-S BASIC SET+DOUBLE TRACK SET UNBOXING,REPLACE,&TRIAL RUN 151211 - YouTube

Csak a jelzőket kell cserélned a magyar formára. Bár lehet, kicsit túldesignolt arra, amire neked kell.

Előzmény: Flöcsy (25051)
Flöcsy Creative Commons License 2025.09.16 0 0 25051

A következő N-es T-trak modul (azt még nem döntöttem el, hogy szimpla, vagy dupla modul lenne) megépítéséhez szeretnék ötleteket, segítséget kérni:

 

Alul látható a két vágány, amelyet keresztez egy gyalogos-kerékpáros út, az átkelőhelyen fénysorompóval. Az ötlet az, hogy a modul két szélén lenne valamilyen szenzor, és amíg vonat halad át a modulon, addig a fénysorompó piros villogóra vált. Ennek az elektronikájához kérnék segítséget. Programozó vagyok, és van kis tapasztalatom Arduinoval, így az egy lehetséges megoldás, hogy én leprogramozom, de ha van erre valami kész kütyü, akkor az is OK. A fénysorompók valószínüleg ilyenek lesznek majd: https://minibox.hu/termek/mb206_mav_fenysorompo_1160.html

 

Van-e ilyen kész modul (érzékeléshez, foglaltra váltáshoz, eközben felváltva villogtatva a két piros LED-et)?

 

Milyen szenzort érdemes ehhez használni? Mivel ez egy modul, olyan megoldás, ami bármit elvár a gördülőállománytól (pl. mágnes vagy fényvisszaverő matrica alulra ragasztva) az nem jó, mert mások vonatai is fognak közlekedni rajta. Esetleg valami infra LED adó és vevő elrejtve 2 bokorban? Vagy valami nyomásérzékelő?

Hány érzékelőre van szükség? Nekem ezzel nincs tapasztalatom, de a józan paraszti ésszel ilyesmikre gondoltam: elég-e egy - egy érzékelő a két oldalon, vagy valójában két - két szenzor kéne, és ezáltal érzékelhető, hogy melyik irányba mozog a vonat ami alapján pontosabb lenne, hogy mikor kell pirosra illetve fehérre váltani?

kisfaludy1 Creative Commons License 2025.07.22 0 1 25050

Kicsi antikot kapott, csak szolidan. A repedések úgy lettek belekarcolva.

Előzmény: PLACI (25049)
PLACI Creative Commons License 2025.07.21 0 0 25049

Ez nagyon szép. Öregítetted a festés után, esetleg a repedezettséget külön csináltad, vagy a festék textúrája ilyen?

Előzmény: kisfaludy1 (25048)
kisfaludy1 Creative Commons License 2025.07.21 0 4 25048

Én Faller útfestéket használok. 

 

Előzmény: PLACI (25046)
Zs:) Creative Commons License 2025.07.21 0 0 25047

Tökéletes magyar utak modellezésére! :D

 

Előzmény: PLACI (25046)
PLACI Creative Commons License 2025.07.21 0 0 25046

Sziasztok!

 

Előző asztalomnál Noch útelemeket használtam, öntapadósat. Sajnos ezeket az idő vasfoga úgy megeszi, hogy anyagában lebomlik, valami más megoldás után kutatnék. Marad a sima festés? Mit használtok? Festés esetén útburkolati jeleket csak simán fel lehet ragasztani, és kész?

 

 

A másik, hogy kb 2-3 mm vastag parafa borítja az asztalt. Villamossíneket fektetnék, ami nem emelkedik ki, erre pont jó lenne, ha a síneknél kimarnám a parafát. Valami bevált ötlet, marógépre, marófejre esetleg? 

 

Köszi!

zetaman Creative Commons License 2025.07.04 0 0 25045

Pályaépítéshez kérdésem: mellékvonali (mint mondjuk a 81-es, ahol jártak négytengelyes kocsikkal nemzetközi szerelvények) ívekben volt-e túlemelés? 600-as sugárral épülnek az ívek, már felrajzolva, de rögzítve még nincsenek.

 

Köszönöm.

Spd981 Creative Commons License 2025.06.30 0 1 25044

Igen, végül egy Digitools Digiswitch-röl állítom a relét, igy jól működik.

A Viessmann relé egyetlen baja a csatlakozói, amik igencsak hajlamosak kontakt hibára, ezért én úgy oldottam meg, hogy levettem a relé házát és a vezetékeket közvetlenül rá forrasztottam a csatlakozókra - igy nincs gond. 

Előzmény: porszívómester (25042)
Cassy, Creative Commons License 2025.06.16 0 0 25043

Köszönöm.

Előzmény: TWdoktor (25040)
porszívómester Creative Commons License 2025.06.16 -1 1 25042

Illetve ezek bistabil relék tehát az impulzus üzem is elégséges ha jól tudom.

Előzmény: porszívómester (25041)
porszívómester Creative Commons License 2025.06.16 -1 2 25041

Szia. Nekem egy 5552 -esem van és ott rájöttem hogy a közös pólus a negatív a két kapcsolt bemenet pedig a pozitív, pont ellentétes mint a legtöbb dekoder kimenet így a digiswitchen is. Van benne pár egyen irányító dióda amit kivéve vagy athidalva már bármilyen polaritasrol kapcsol a relé. Próbáld meg.

Amúgy a 23V az nem túl sok?

Előzmény: Spd981 (25034)
TWdoktor Creative Commons License 2025.06.16 -4 1 25040

Az nem a Statham bá'?...:) Nekem is kedvencem, főleg a második rész.

Előzmény: Törölt nick (25037)
Cassy, Creative Commons License 2025.06.15 -3 4 25039

Előzmény: Törölt nick (24834)
Servent67 Creative Commons License 2025.06.15 -1 2 25038

Köszönjük. Többet is megtudtunk, mint szerettünk volna.

Előzmény: Törölt nick (25037)
Törölt nick Creative Commons License 2025.06.15 -2 1 25037

Ő a főszereplő a Mestergyilkos. Kedvenc filmem.

Előzmény: Servent67 (25036)
Servent67 Creative Commons License 2025.06.15 0 0 25036

Megint rossz nickkel jelentkeztél be.

Előzmény: Törölt nick (25035)
Törölt nick Creative Commons License 2025.06.15 -2 2 25035

Kezd alakulni.

Előzmény: Törölt nick (24834)
Spd981 Creative Commons License 2025.05.28 -1 1 25034

A Viessmann 9058 MÁV Andráskereszt működésre bírásával kapcsolatban szeretnék segítséget kérni. Vásároltam hozzá Viessmann 5551 relét, egy Digiswitch-ről szeretném meghajtani, de akárhogy kötöm be, nem müködnek a fények. A Digiswitch kimenetén 23 V egyenáramot mérek, a kimeneteket tartásra programoztam. A fényjelzők közvetlenül feszültség alá helyezve működnek. 

diginewl Creative Commons License 2025.05.22 -2 3 25033

Azért ezzel tényleg óvatosan! Persze jó a POM mód, amíg... (POM-al tudom pl. a NanoX központot is átprogramozni...)

2025-öt írunk, és kb 2002-től már nagyon sokféle DCC-re hallgató eszköz megjelent mindenféle megoldásokkal. Nem tudhatjuk hogy adott terepasztalon mi van beépítve ebből a kb. 30 éves műsorból. Továbbra is javaslom, ha programozunk, akkor lehetőleg azt önállóan tegyük, elkülönítve a nagy terepasztaltól.

Előzmény: Nógrádkövesd (25032)
Nógrádkövesd Creative Commons License 2025.05.21 -3 0 25032

Szerviz módban nyilván. POM módban mennie kellene bárhogy.

Előzmény: diginewl (25031)
diginewl Creative Commons License 2025.05.21 -2 5 25031

Röviden: programozni csak programozóvágányon programozunk. A programozóvágány csak és kizárólag a központtal van kapcsolatban. A terepasztal sínjei, és bármije, ami DCC-re hallgathat, SOHA ne legyen a programozáskor a központra kötve!

Előzmény: Csoki7 (25030)
Csoki7 Creative Commons License 2025.05.21 -1 0 25030

Sziasztok.

 

Lenne két kérdésem. Cv olvasással lenne problémám. Felteszek egy mozdonyzlt a pályára és szeretném kiolvasni mondjuk a cv3-at. Kiír egy értéket. Majd ahányszor újra kiolvasom mindig más értéket ír ki. Mindegy hogy maussal vagy tablettel olvasom az eredmény ugyan az. Digitools foglaltság érzékelőt használok, digiservo 4hp van még az asztalon. Van még ESU Switchpilot servo is, de azt programozásnál kihúzom, mert álandóan elállítódik. 

 

Ez lenne a második kérdésem, hogy az ESU-nál nem tudom letiltani a programozási módot mint a digitoolsnál?

 

Ha esetleg van valakinek ötlete, szívesen fogadnám. Köszönöm

jelzo Creative Commons License 2025.05.07 0 2 25029

Szia. Én Futaba szervót használok, DigiServóval és a V46021 topiktárs leírása szerint. Évek óta jól működik.

Előzmény: EveRY (25023)
pkristof65 Creative Commons License 2025.05.07 0 0 25028

Szia!

Ha tényleg nem szükséges a kitérők digitális vezérlése és fizikai kapcsolós módon szeretnéd őket vezérelni, akkor a legegyszerűbb megoldás szerintem az amit én csináltam. Nálam Tillig 86112 felszín alatti állítómű van, ami azért tetszett meg, mert a működtetéséhez elég a 16 V AC. Van állítható végálláskapcsolója és van benne visszajelentés. A kapcsolópultban csak maga a kétállású kapcsoló, a visszajelző ledek és a hozzájuk tartozó előtét ellenállások vannak, na meg a vezetékezés. Ilyet szerintem készen sehol sem kapsz, ezt mindenki magának készíti el, de hát pont ez az egyik szépsége ennek a "szakmának".

Természetesen más gyártású állítómű is jó lehet, ami tudja a fent említett funkciókat.

Előzmény: EveRY (25023)
diginewl Creative Commons License 2025.05.06 -2 1 25027

De most azt akarom, hogy a váltókat kapcsolókkal használni/kapcsolni.

Erre lehet megoldás xbus-TCO.

Kapcsolót/gombot nyomogatsz egy kapcsolópulton, és az lefordítja x-press netre a parancsot, azaz Z21 kiküldi DCC parancsként a váltóállítást.

https://usuaris.tinet.cat/fmco/download/XbusTCO_manual.pdf

 

innen minden letölthető hozzá.

https://usuaris.tinet.cat/fmco/download_en.html

Előzmény: EveRY (25023)
v46021 Creative Commons License 2025.05.06 0 2 25026

 

A DigiServo-n van 4 db. nyomógomb.

Azok mellett vannak forrpontok, ahonnan bárhová el tudod vinni a gombokat.

Váltót állíthatsz velük, és a dekóder programozását is azokkal tudod elvégezni.

(Megmarad a DCC lehetősége, és kapcsoló pultot is építhetsz belőlük.)

 

 

Előzmény: EveRY (25023)
somytomy Creative Commons License 2025.05.06 0 3 25025

Digitális szervódekóderek ide valóban nem lesznek jók. Azt őszintén szólva nem tudom, kapható-e készen olyan elektronika, ami egy kapcsoló állásának megfelelően vagy nyomógombok alapján mozgat két végállás között egy szervót (építeni persze bármit lehet). Én a helyedben szervó helyett MTB váltóhajtóművet (https://digitools.hu/termek/mtb-mp1/) használnék, azt a klasszikus elektromágneses hajtóművekkel azonos módon be lehet kötni kapcsolópultba, de mégis motoros állítást ad és szívpolarizáláshoz is van plusz váltóérintkezője.

Előzmény: EveRY (25023)
labcin12 Creative Commons License 2025.05.06 0 1 25024

Előzmény: Flöcsy (25021)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!