A fűtéskör a tartályon belül oldódik meg . A HMV betáplálása a hálózati vízről pedig a csőkígyón keresztül . Legionella baktérium az csak pangó langyos vízben alakul ki , ha esetleg ettől félsz . Amikor vételezel HMV-t akkor a kazán hőcserélőjén áthalad a víz a csőkígyóból és 55 °C felett elpusztul a legionella baktérium . Csak azért gondoltam csőkígyós tárolóra , hogy a HMV-hez vételezéssel lehűtöd a tárolóban esetleg felmelegedett vizet a fűtéskörből . A lényege az egésznek , hogy a kazánod 20 kW-os fűtőteljesítménnyel bír és 1:7 arányban tud lemodulálni , tehát 2,86 kW-ra . A gyakori kapcsolgatást egy fűtőkör felfűtésénél gondoltam így lecsökkenteni , megszüntetni .
Esetleg a két kört fel lehet cserélni egymás között , akkor a csőkígyón haladna a kazán felé fentről lefelé haladva a visszatérő és a tárolón keresztül meg a HMV betáplálási oldal a kazánba az előírt módon bekötve , alul a friss víz , fentről a vételezés a kazánba .
Az osztó-gyűjtő visszatérőt kötném a tároló előremenőjére ( meleg víz vételező csonk ) és a tároló betápját ( hideg vizes csonk ) a kazán visszatérőjére . A csőkígyón pedig a kazán HMV betápja lenne normál bekötéssel . Így a kazán üzemideje az egy padlókör felfűtésénél meghosszabbodna . Ha a tároló hőmérséklete elérné a kazán visszatérő hőmérsékletét , aminél letilt a vezérlés mielőtt felfűtene és a szobatermosztát leállítaná a felfűtést , a keringetőszivattyú továbbra is meleg vizet mozgatná a tárolóból . Így csökkenne a kapcsolgatások száma , de amit pluszba nyernél , az a HMV előmelegítése . Így a HMV vételezésnél kevesebb gázra lenne szükség , mert akár 37°C-os is lehetne a víz a tárolóban , így gyorsabban felmelegedne az igényelt hőmérsékletre .
Gondolom majd a szakik megmondják , hogy járható-e ez az út . :-)
Ha besüt a nap, abban a helyiségben mindenképp meleg lesz, ha nem fűtesz akkor is. Ha nem fűtesz, akkor ráadásul hideg lesz a padló estére.
A padlófűtés nem az a cucc, amivel lehet játszani az éjjel 19 is elég, reggelre legyen 22 de napközben nem kell csak 20 de estére legyen 21 fok játékot. Nem erre való.
A benapozás az egyetlen ami tényleg gond. A hatását jelentősen csökkenti ha hidegebb felülettel fűtesz többet. Ha a padló 30 fokos, akkor a 22 fokos szobába jobban adja le a hőt, mint ha csak 28 fokos. Amikor a nap felnyomja a szobát 25-re, akkor a 28fokos padló már alig fűt.
Nekem is voltak álmaim a szuper intelligens fűtésvezérlésről. Volt kinti hőmérséklet alapú előremenőm, független szabályozott kevert köröm a padlóhoz hogy hidegebb víz legyen benne mint a radiátorban, bent van a szelep hogy az emeleten lehessen saját termosztát ami független a földszinttől. Aztán lépésenként kialakult, hogy ez mind csak macera. A radiátorokat lecseréltem nagyobbra, egy vízhőfokkal megy az egész mindenestől, egy mezei termosztáttal. Ha tartósan nagyon hideg van kint, akkor feljebb teszem kézzel az előremenőt, de lehet az is felesleges.
Nem ismerem a kazánt mélyebben, csak két gondolat.
Ha jól látom a kazán adatlapján az van 3.5kW alá nem tud modulálni. Azaz ha ennél kisebb a hőigény, akkor akkor az ki fog kapcsolni :-(
Ha jól értem ráadásul ON OFF termosztátokat használsz, ami tovább nehezíti ezt a helyzetet, mert a hozzá való intelligensebb termosztáttal jobban befolyásolni lehetne a modulációt is akár.
Nem tudom milyen szivattyú van a kazánban. Illetve milyen beállítási lehetőségek vannak rajta, mert esetleg a modulációval/térfogatárammal lehetne talán valamennyit játszani. Azaz egy "okos"szivattyúval lehetne még játszani, illetve annak ebállításával.
De eléggé gyanús az, hogy ez is max kicsit javítana a dolgon, mert ha kisebb a hőigény mint amit a kazán minimálisan le tud adni.....
Pl ha a ház déli oldalát süti nap akkor azokat a helyiségeket nem kell fűteni, vagy ha valamelyik szobát nem használjuk ott elég csak 20C-ra állítani, többi magasabb...
Westen star condens next 24 kazán, padlófűtés helyiségenkét termosztáttal, körönként motoros szelepekkel.A probléma az, hogy legalább 3 kör nyitva kell legyen egyszerre, különben (ha pl csak egy kör kéri a fűtést és egy szelep nyit ki) a kazán pillanatok alatt túlmegy a beállított 40C vízhőmérsékleten és lekapcsolja az égőt. Visszahűl, elindul újra és letilt újra.Hogy lehet ezen segíteni?
- a lènyeg, hogy amikor a szobatermosztát 20 fokon lekapcsolja a kazánt, akkor szerintem a fűtőszálakat is lekellene kapcsolnia, mert ha nem, (mint jelenleg) akkor ugyanúgy csavarja a villanyórát, illetve a mondjuk napi 3-4 óra helyett megy a kazán mondjuk 20-at. 🤷 A kergetőszivattyú az okè, annak mennie kell folyamatosan, de szerintem a fűtőszálaknak csak akkor amikor a termosztát ismèt kapcsolja az egèsz cuccot a visszaesett hőmèrsèklet miatt. Vagy esetleg akkor is, amikor a rendszerben a vízhőfok a beállîtott alsó határt elèri? Mert ez így annyira nem faja, a napi villanyfogyasztás így 100kw, vagy mègtöbb. 😩😥
Lehet, nem jól van kötve a termosztát vagy akármi más, mivel az nem kapcsolja le a fűtőszálakat. De lehet, hogy rosszul agyalok, csak próbálok logika mentèn haladni.
Ezen a képen már jó a jelölés és ha úgy is van bekötve , akkor az a cső a keverőszelepnél a melegebb , mint a jobb oldali . Nekem csak a HMV keveréshez van termosztatikus keverőszelepem ( forrázás elkerülése végett , mert napkoli fűti a tárolót ) . Mivel én csak laikus vagyok , arra tudok gondolni , hogy esetleg a két szivattyú beállítása is lehet a hiba okozója . Konstans tömegáram van rajtuk beállítva ?
Laminált padló alá szeretnék alumínium fűtőszőnyeget lerakni, párazáró fóliát hova tegyem, mit javasoltok? Aljzatbeton és XPS aljzat (5mm) közé vagy alu fűtőszőnyeg és laminált közé? Én szivesebben tenném közvetlenül az aljzatbetonra, külföldi oldalakon is azt látom, hogy a lamináltat közvetlenül az alu fűtőszőnyegre fekteteik. Az itthoni oldalakon azonban a fóliát az alu fűtőszőnyeg és laminált közé javasolják (ez kevésbé logikus).
Kimentem megnézni, de jól van bekötve. Ön szerint sem így kellene működnije? Jelenleg 70 fokos a pufferban a víz, a szelep pedig 40 fokra kever ugyanazzal a szelepbeállítással, mint délután, amikor 60 fokos víz mellett 32 fokot kevert a szelep. Szerintem ez így egy sima fűrdőszobai csapnak felel meg...
Jó estét. Van egy frissen beüzemeltetett padlófűtésünk, ami szerintem nem működik túl jól. A rendszer kb 5 napja üzemel, ezalatt azt vettem észre, hogy az osztó-gyüjtőben lévő keverőegység nem képes tartani a beállított hőfokot. 60 fokos bejövő víznél a szabályzó 3as állásban 38fokos vizet kever. Ahogy csökken a pufferből jövő víz hőfoka, úgy csökken a kikevert víz hőfoka is. Jeleztem az üzletben ahol vettem, de a válasz az volt, hogy kell neki 1-2 perc míg érzékeli a hidegebb vizet és aztán visszaál. Nos itt a gond az, hogy a 45 fokos vízből már csak 33at tud kikeverni ugyanabban az állásban. Szeretném megkérdezni, hogy milyen nagyságú hőingadozás a normális? Jelenleg monitorozom a pufferből jövő vizet és a keverőegység által kikevertet. 3-4 nspi adattal pedig bemegyek vele az üzletbe
Sziasztok! Van egy problémám, ami szerintem a gázkazánhoz köthető. Immergas Victrix a kazán, egy hidrováltón keresztül fűt 135nm-t padlófűtéssel, radiátor nincs. A vezérlés úgy van beállítva, hogy 36-nál indul, 32-nél megáll.
Az a gondom, hogy ha fűtés kell, a kazán beindul és eléri a beállított 42 fokot, de ekkor a hidrováltóban még csak 32 fok van. A kazán leáll és keringet, ha a termosztát bekapcsolja a szivattyút, akkor a kazán hőmérséklet leesik 25 fokra, pár percig nem történik semmi majd visszaindul a kazán. Természetesen ha beindul a szivattyú, kb 1 perc után lemegy a kikapcsolás alá, tehát felfűtésenként megy kb 1 percet a keringető.
Van ötlet, hogy mi lehet a gond? Elkoszolódás, bármi?
Sziasztok! Adott egy új építésű ház hőszivattyúval, padlófűtéssel. Földszint+emelet. Még nem lakunk bent, jelenleg kb. 19-20 fokra van fűtve. A hőszivattyús azt tanácsolta, hogy ha nem akarunk szobánként a hőfokkal variálni, akkor a legjobb, ha nem teszünk termosztátot, hanem időjárás követő vezérlést alkalmazzuk. Azt mondta, hogy az osztónál állítsam az összes kört azonos értékre, akkor mindenhol kb. ugyan annyi lesz a hőmérséklet. Na most a kérdésem az lenne, hogy mennyi legyen az a bizonyos érték? A keringtető szivattyúk jelenleg a legalacsonyabb fokozaton mennek, így 1,5l/perc érték körülre tudom állítani, feljebb nem, mert vannak körök, amik ennyit tudnak max. Mi lenne az ideális térfogatáram? Illetve a keringtető szivattyúk szerintetek hogy menjenek? Ahogy nézem, két módot tudnak, de nem találtam számomra értelmezhető leírást, hogy nekem melyik mód, és melyik fokozat lenne az ideális.. előre is köszönöm a segítségeteket!
Ja, és még annyit, hogy bár ezek a mostani kazánok le tudnak modulálni egész kis teljesítményre, egy 50 nm lakásba teljesen felesleges 24 kW-os kazánt venni, a fele bőven elég. Én kb. 350 légköbmétert fűtök 16 kW-tal, 50 fokos előremenővel, radiátorokkal...
40 foknál feljebb amúgy sem tanácsos padlófűtést üzemeltetni, most már valóban sztenderd a 30-35 fokos előremenő. 40 fok felett egyrészt szétfűtheted a burkolatodat, másrészt élettanilag sem a legjobb. Ahogy hideg lesz, egyre több energiát igényel a rossz hőtechnikájú ingatlanod fűtése, ezért egyre gyakrabban kapcsol a kazánod, hogy tudja tartani a beállított hőmérsékletet. Ráadásul a laminált padló nem optimális padlófűtésre, ahhoz hidegburkolat a legjobb, mindenhol...