Keresés

Részletes keresés

Adani_ Creative Commons License 6 órája 0 0 77576

Igen 18:17-essel mentem Debrecenen át haza. 06:50-es rajt és 17:00 körül sikerült beérni a túraútvonal mellett lévő Víg kocsmába

Előzmény: hörpölin (77575)
hörpölin Creative Commons License 10 órája -1 0 77575

Csak most néztem utána, ahogy írtál róla, hát, eléggé megváltozott az Alföldi Kéktúra, mióta arrafelé jártam vagy 9-10 éve! Rengeteg az új pecsételőhely (például Szentpéterszegnél is van egy új), megkavarta az útvonalat az autópályák, gyorsforgalmi utak építése az általad leírt környéken is. Kicsit sajnálom azt a békés horgásztavat, amelynek a partján sátoroztam annó, most kiesik az útvonalból, ráadásul a déli sarkát érinti az autópálya is. Felhagyhattak a tó használatával, a nád is benőtte, talán már a halak is elköltöztek belőle. :-) 

 

Jól gondolom, hogy Nagykerekiből vonatoztál még egyet az épp ma megszűnő vonalon? :-(

Előzmény: Adani_ (77574)
Adani_ Creative Commons License 12 órája -1 0 77574

Tegnapi Kéktúrás napja ráadás túrámon AK-09-en Berettyó és Nagykereki között pl. Szentpéterszeg vagy Gáborjánnál. A sárga útjelző infotáblák, Szentpéterszegnél nem sokkal azután, hogy átmentél az autópálya alatt le kell menni egy jurta-pihenőhöz pecsételni. A gáton a szelvénykőnél van egy alig észrevehető nyilas jelzés, és ahogy lementél a gát tövében ott a bazi nagy sárga tájékoztató, hogy mi merre hány méter és hol vagy és milyen magasan. Logikusabb lett volna ezt a gát tetejére tenni. Gáborjánnal szintén, ahol le kell térni a szélső utcára a gátról, egy nyílas kék jelzés jelöli ugyan, de ha nem figyelsz egy pár pillanatig simán elmész mellette, én egyben az új appot is teszteltem átlagnál sűrűbben nézegettem a térképét, így tudtam, hogy lesz valahol letérés. Miután letértél kb. 100 méter egy gazzal benőtt úttalan út és egy derékszögű kanyar után ott a pecsételő a táblán. Ezt a táblát is inkább a gátra tenném vagy oda is tennék, azt aki benézi és nem veszi észre azon már nem lehet segíteni, de egy félig lekopott kék nyilat könnyebb főleg ha már kezdi a gaz is benőni.

Előzmény: hörpölin (77573)
hörpölin Creative Commons License 13 órája -2 0 77573

A feleslegesen leásott betonoszlopok vonatkozásában nálam az Alföldi Kéktúrán a Nyíracsád és Nyírlugos közötti Gúti-erdő viszi el a pálmát: itt cirka 100 lépésen belül 3 leásott oszlopba is belebotlottam az amúgy szinte egyenes, elágazás nélküli erdei úton. Az alábbi kép 2016-ban készült, nem tudom, azóta változott-e arrafelé a helyzet.

 

Előzmény: fornit1 (77569)
Zolcsi67 Creative Commons License 15 órája 0 0 77572

„(A Mátrában a fák között leásott felesleges mtsz betonoszlopok közül egy itt sokkal jobb szolgálatot teljesíthetne)”

 

Na meg az OKT útvonalától tizenkilométernyire lerakott Kék túra táblák árából (a Bükkben agyf*szt kaptam tőlük)*.

*Ráadásul a Bükki Kéken, Kurtabércnél – a kóbor apácák megtévesztésére.

Előzmény: fornit1 (77569)
sült kutya Creative Commons License 1 napja 0 1 77571

Igen, erre én is emlékszem. Ilyen helyeken sokat segít egy online térkép.

Előzmény: fornit1 (77569)
gara-ss Creative Commons License 1 napja 0 1 77570

Sajnos ez az elágazás valóban zavaró lehet, mert nincs mire festeni a jelzést. Régebben, jelzésfestő koromban úgy oldottam meg, hogy az utolsó jelzés alá kiegészítő távolságadat került és a rossz úton lévő fára törlőkeresztes jelzést helyeztem el. Ezt mások nem vitték tovább, illetve a fa is kivágásra került. 

A zárójeles javaslatodhoz csak annyit, hogy ilyen értelmetlen MTSZ betonoszlopok sokkal közelebb is vannak jó számmal. Például a Bükkben, de akár Aggtelek határából is tudnék javasolni áthelyezésre egyet.  

Előzmény: fornit1 (77569)
fornit1 Creative Commons License 2 napja -1 0 77569

Ha már Fancsal... Baktakékről Fancsal felé van egy jelzetlen elágazás. Itt jobb oldali ágon kell menni, a következő jelzés kb 400 méter múlva van csak.

Elsőre arra mentem egy darabig, mivel nem láttam jelzést, visszafordultam. A másik ág hasonlóan. Innen visszamentem az utolsó jelzésig, nem volt elnézett letérő. Végül találomra indultam el a szimpatikusabbnak tűnő helyes ágon, mivel arról rálátni a műútra.

(A Mátrában a fák között leásott felesleges mtsz betonoszlopok közül egy itt sokkal jobb szolgálatot teljesíthetne)

sült kutya Creative Commons License 2 napja -1 5 77568

Mai túrámon Fancsalon átmenőben a falunapi rendezvény mellett mentem el. Néhány kedves helybéli beinvitált, és megkínáltak pörkölttel, sörrel és pálinkával. Cserébe csak egyvalamit kértek, azt pedig most készséggel teljesítem. Tehát:

 

Hirdettessék híre Fancsal népe vendégszeretetének. Gondoljunk rájuk jó szívvel, azokra, akik enni és inni adnak a véletlenül arra vetődő idegeneknek.

 

Köszönöm nekik ezúton is.

hörpölin Creative Commons License 4 napja -1 1 77567

A legrövidebb-legbrutálisabb cím viszont egyértelműen a Remete-szurdoké :-)

 

Igen. Ott nem is szívesen jövök lefelé, inkább felfelé kaptatok lógó nyelvvel.

Előzmény: Zolcsi67 (77564)
Adani_ Creative Commons License 4 napja -1 0 77566

Mávcsokornál dolgozóként a másik örök mondás. A vasút örök és biztos munkahely, mert ami késik az nem múlik. :)

 

Ill. nem késik nem siet, majd jön amikor akar

Előzmény: nagypapi (77561)
Adani_ Creative Commons License 4 napja -2 0 77565

Arra még nem jártam OKT-n most a 10-18 közötti szakasz a priritás, hogy az is bekéküljön Csókakő-Kőhányás és KAtalinpuszta-Becske szakasz.  Most hétvégén meg a 24-es Putnok-Zádorfalva szakaszra jelentkeztem, oda nem árt csapaterővel menni. :)

Előzmény: hörpölin (77558)
Zolcsi67 Creative Commons License 4 napja -1 0 77564

A legrövidebb-legbrutálisabb cím viszont egyértelműen a Remete-szurdoké :-)

Előzmény: hörpölin (77563)
hörpölin Creative Commons License 5 napja -2 1 77563

Mindenkinek megvan a kedvence. :-)

 

A Csataréti vh. - Milic kilátó közötti szakasz tényleg nagyon meredek, főleg a felsőbb része, de viszonylag rövid. Nem tudom, de talán abszolút értelemben a legmeredekebb a Nagy-Gete nyugati oldala, vagy a Bujdosók lépcsője. Egyszer meg kellene nézni, hogy a GPS adatok mit mutatnak.

Előzmény: klogg (77560)
hörpölin Creative Commons License 5 napja -1 1 77562

Ez inkább csak amolyan anekdotázás. Elővesszük a régi, meg újabb emlékeinket és ezzel szórakoztatjuk magunkat (meg extraként a többieket is).

Előzmény: nagypapi (77561)
nagypapi Creative Commons License 5 napja -1 4 77561

Nem tudom, miért panaszkodtok, ott van az újonnan felmatricázott mozdony oldalára írva: "Egy kaland keresztül Magyarországon". :-)

Előzmény: hadidoki (77554)
klogg Creative Commons License 5 napja -1 0 77560

Nekem is az jut eszembe először, mint aranyérmes tüdőköptető a Kéken, pedig az utolsó napomon került sorra. :)

Előzmény: Zolcsi67 (77559)
Zolcsi67 Creative Commons License 5 napja -1 0 77559

Azért a Csatarét-Milic se kutyafüle...

Előzmény: hörpölin (77558)
hörpölin Creative Commons License 5 napja -1 0 77558

"Eddig Kéken no. 1 ilyen téren Csóványosra fel volt Nógrád felől."

 

Ezt csak azért mondod, mert még nem ismered a Kékestető - Sirok szakaszt! Az lefelé Kékestetőről Sirok felé van annyira megerőltető, mint a Nógrád - Csóványos felfelé. :-)

Előzmény: Adani_ (77555)
hörpölin Creative Commons License 5 napja -1 0 77557

"Amikor már 15 percet késik, nem is várom tovább..."

 

Erre van egy érdekes sztorim, persze ez az üdítő kivétel, ugyanis nem kellett csatlakozáshoz rohannom. Még 2016-ban az Alföldi Kéktúra teljesítésnél leszakadt a bakancs a lábamról és kénytelen voltam egy szombati nap kora délutánján a Petróczi iskolánál buszra szállni Szeged felé. Na, ott is dekkoltam az árnyékmentes megállóban a már szinte nyári hőségben a buszra várva, aztán tíz perc menetrendi késés után meguntam, gondoltam visszaballagok a csárda hűvösébe és már majdnem oda is értem, amikor a hosszú egyenes végén feltűnt egy busz. Csak egy pillanatig gondolkodtam azon, hogy ez a Bajáról jövő távolsági busz, vagy turistabusz-e. Rástartoltam, és jól tettem, mert a menetrend szerinti busz volt. Csápoltam ezerrel, hogy álljon meg (én voltam az egyetlen felszálló utas), és tényleg megállt a megállóban. Útburkolat-felújítás miatt félpályás lezárások voltak még hétvégén is és azért késett negyedórát, mert sokat kellett a váltakozó forgalmat irányító közlekedési lámpák előtt várakoznia.

 

Aztán jó fej volt a sofőr, mert út közben beszólt Szegedre a buszvégállomásra, hogy lesz-e csatlakozó buszom és kiderült, hogy nem sok várakozás után érkezik majd Szabadkáról egy nemzetközi busz, amelyik majdnem végig autópályázik Budapestig.

Előzmény: hadidoki (77554)
Adani_ Creative Commons License 5 napja -1 0 77556

Dombrádra járásnál megszokott. Régebben netőrl kellett kiguglizni a közeli péályaudvar számát és hívni reménykedve, hogy lesz,aki felveszi és még segíteni is tud. Mostmár MÁV Direktet kell hívni és ott tudnak intézkedni. Kisvárdán 19:20-as busznál többször mondták, hogy 19:30-ig tud várni ha szólnak, tovább nem, mert letelik a sofőr vezetési ideje. Ha 35 percnél többet késik a vonat akkor bukta, egy busz van még 22 órakor vagy taxi. De jártam úgy, hogy 3 maszek kisvárdai taxis közül egy se vette fel a telefont fél órán keresztül próbáltam őket hívni és nem.

 

Vonaton ha rizikós az átszállás kalauznak kell szólni, oda tud szólni a forgalmiba, hogy várjanak aztán persze vagy tud várni vagy nem. Volánbuszon a sofőrnek hiába szólsz, vezetés közben nem tud telefonálni, MÁV Direkttel lehet próbálkozni.

Előzmény: hadidoki (77554)
Adani_ Creative Commons License 5 napja -1 0 77555

Igen, ott felülről kell keresztezni a pályát. :) Alföldön az a jó, hogy nincsenek tüdőkiköpő kaptatók. Eddig Kéken no. 1 ilyen téren Csóványosra fel volt Nógrád felől. 

Előzmény: hörpölin (77553)
hadidoki Creative Commons License 5 napja -1 0 77554

Mint tudjátok, mostanában a geotornyokat járom az országban, alapvetően tömegközlekedéssel. Hát, tudok mit mesélni:

 

- A busz késik, az átszállási idő 10 perc. Amikor már 15 percet késik, nem is várom tovább, hisz az átszállást lekéstem. Maradt az erőltetett gyaloglás...

- Vasútállomás elött várom a busz. 10 órára kéne érkeznie, az átszállási idő 13 perc lett volna. 20 perc után már nem is várom, inkább a vonaton gondolkozom. Végül 1 órával később, vonattal, erőltetett menetben lejártam a tervezett napot, de azért mégis...

 

De nézzük a másik oldalt, mert ez is igaz:

- Tuzsérra mentem, Debrecenben 5 perces átszállással. Kicsit nyugtalan voltam, de a vonat halál pontosan érkezett az állomásra. A kalauz nem kis büszkeséggel mondta: ez a személyzeten múlik!

- Szombathelyen 5 perc átszállási idő, s a vonatunkat várakoztatták 10 percet. A kalauz készségesen megszervezte, hogy megvárjon a csatlakozás, de végül nem volt rá szükség: behoztuk a lemaradást és kényelmesen át tudtam szállni.

 

 

   

Előzmény: Adani_ (77552)
hörpölin Creative Commons License 5 napja -1 2 77553

Mi az, hogy sík vidék? Van ám a Zsombó - Szatymaz szakaszon szint is keményen: a felüljáró az M5-ös felett! Ismered a mondást: ki a kicsit nem becsüli, az a nagyot nem érdemli! :-)

Előzmény: Adani_ (77552)
Adani_ Creative Commons License 5 napja -1 0 77552

Múlt hét vasárnap AK-04-re mentem Terv: Vonattal Szatymaz érkezés 08:00 08:16 busz Zsombó és onnan vissza Szatymaz.

Valóság: Vonat érkezik 08:16-kor a busznak húlt helyét találtam,  menetrendek.hu csekkolás 10:33-kor Zsombóról jön busz vissza, 8 km 2 óra alatt lenyomható akkor nosza.  Simán meglett síkvidéken lehet haladni.

Előzmény: hörpölin (77547)
Zolcsi67 Creative Commons License 6 napja -1 0 77551

Útikalauzok, vagy épp a Turista Magazin számára készültek ilyen fotók, Pászthory Loránd volt az egyik készítőjük: szeretett szép lányokat helyezni az előtérbe (tessék csak megnézni bármelyik, 60-as években kiadott útikönyvet).

Előzmény: AttHunter (77543)
Zolcsi67 Creative Commons License 6 napja 0 0 77550

Ez a kis könyvecske nemrég pottyant a kezembe egy antikváriumban :-)

jzp2107 Creative Commons License 6 napja -1 0 77549

valszleg azért találták ki mert csökkent az érdeklődés és nem "kelt el" minden szakasz, nem jutott mindenhova túravezető

Előzmény: hörpölin (77528)
jzp2107 Creative Commons License 6 napja -1 0 77548

volt (vagy lesz?) valami ingyenes kőszegre vonatozás, ez vitte?

Előzmény: Adani_ (77541)
hörpölin Creative Commons License 6 napja -1 0 77547

Erre már csak legyintek egyet. Meg sem kérdezem, hogy ki szponzorálta :-(

 

Eközben: Egy hete hétfőn húsz perces késéssel jártak a zónázók a Nyugati-Szob vonalon. Reggel is 20 perc késéssel értem Szobra és még elcsíptem a Letkés felé induló helyközit, mert direkt egy vonattal korábban indultam, meg visszafelé a Nyugatiba is ez volt a helyzet. Vágányzár Nagymaros és Zebegény között, meg Rákosrendezőn most is éppúgy gyalogostempóban vág a vonat, mint a vágányok felújítása előtt.

Előzmény: Adani_ (77541)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!