Keresés

Részletes keresés

SzeZo Creative Commons License 4 órája 0 0 238898

Centiken kár lenne vitatkozni, de az a 2 X 60 megérdemel egy zárójelet elé és mögé, majd minimum egy hármas szorzót. A híd túl messze van a HÉV lerakóhelytől.

Talán bocsánatos, de nem szálltam le. Félig-meddig rollereztem, itt-ott kihasználva a bámészkodók miatt keletkezett űrt.

Előzmény: Ashi Valkoinen (238897)
Ashi Valkoinen Creative Commons License 4 órája -1 0 238897

Futottam már bele olyan útlezárásba, ideiglenes zsákutcába kocsival, amire nem számítottam, és még egyszer sem jutott eszembe járdán, vagy kerékpárúton kikerülni a lezárást. A HÉV-megállóba délről betekerő faszkalapoknak pedig semmilyen kifogásuk nincsen, mert egy, a kerékpárutat keresztbe lezáró terelőtáblán, szöveges figyelmeztetésen kell átverekedniük magukat azért, hogy utána behajthassanak a gyalogosok közé.

 

Ha északról odajössz, akkor max. leszállsz, és áttolod azon a 2×60 méteren, amennyi a HÉV-szerelvény.

Előzmény: SzeZo (238896)
SzeZo Creative Commons License 5 órája 0 0 238896

A következő jópofa dolog az volt, hogy a Halász utcánál sem jelezték: A Lánchíd alatt nem mész át! Tudom, le lehet szállni, lépcsőn fel a Clark A. térre, de ebből nem kértem.

Gondolom, az autós népség sem örülne, ha egy alagút előtt tájékoztatnák, hogy itt inkább cipelje át bűztöfögényét a hegyen, mert az út most nem használható.

Előzmény: Ashi Valkoinen (238895)
Ashi Valkoinen Creative Commons License 5 órája 0 0 238895

No, északról nem néztem meg, de a HÉV-ről ma a Szépvölgyi útnál láttam rendőrautót, szalagozást is a gyalog- és kerékpárút felé.

 

De ismerve a BKK közút színvonaltalan munkáját, elhiszem, hogy aki északról kerül a megállóba, az belekerül akaratlanul. De ezek közül senki nem szállt le, a délről érkezők pedig még többen is voltak. Az pedig fizikai akadályként kirakott táblával van terelve.

Előzmény: SzeZo (238893)
Ashi Valkoinen Creative Commons License 6 órája 0 1 238894

Csak leszarták.

 

A délről jövőket már a Margit híd északi oldalán elterelik:

 

Ezt nem lehet véletlen nem meglátni.

Ha ezen a lezárt párszáz méteren végigteker, utána jön a HÉV-megálló peronja:

 

 

Ide már nem is kerülhetne bringas, csak akkor, ha átmegy a lezárason.

Igen, ilyen tömegbe tekertek be a sporttársak.

 

Volt, aki csak az aktuálisan előtte sétálónak ordított, hogy "balról", "jobbról". Én ide HÉV-vel érkeztem, amint leszálltam, majdnem nekemjött egy rolleres, de kikerült, így az őt éppen előző bringás kurvaanyázott nekem - mert le mertem szállni a HÉV-szerelvényről a megálló peronjára.

 

 

Előzmény: xrami (238892)
SzeZo Creative Commons License 6 órája 0 0 238893

Tegnap reggel futottam bele az Árpád híd felől jövet.

"Fényévenként" egyszer használom ezt a rázós bringautat, inkább jártam az autósokat feltartva a közúton, illetve újabban a másik bringaúton, a Komjádi előtt. Nem tudom, miért löttyent úgy az agyam, hogy a Szépvölgyinél leváltsak. Akkor húzott ki a HÉV. Az ideiglenes végállomásnál a szűk sávon moccanni is alig tudtam a sok gyalogtól, ráadásul mindenki a Dunát nézte, amin nem volt sok nézni való, mert szebb kicsiben.

Igazán kitehettek volna egy táblát a Szépvölgyinél, hogy "Figyelj gyökér! Ne tekerj erre, mert bedugulsz."

Előzmény: Ashi Valkoinen (238891)
xrami Creative Commons License 7 órája 0 0 238892

Lőjél már pár fotót a terelési észrevehetőségről-megoldásról.

Faszul van megcsinálva, vagy csak szarik bele mindenki,

Előzmény: Ashi Valkoinen (238891)
Ashi Valkoinen Creative Commons License 8 órája 0 0 238891

Margit híd, budai hídfő, a HÉV ideiglenes fordulóállomásként használt peronja. Gyalog-és kerékpárút vége tábla mindkét oldalról, de a Margit híd lábánál külön terelő- és információs tábla jelzi a kerülő útirányt (Árpád fejedelem útja), és egy terelőtábla teljes szélességében zárja a kerékpárutat.

 

A tömött HÉV-peronra tucatjával esnek be a sporttársak.

 

Sajnos ez a szitu is jól rámutat, miért vagyunk messze Hollandiától.

főgóré Creative Commons License 8 órája 0 0 238890

behorpasztani 

pillanatnyi düh!

váratlan helyzetben, sokan kiszámíthatatlanul reagálnak, akár a tettlegességig is elfajulhat.

parkoló helyért is ölre mentek már.

Előzmény: altenberger (238883)
főgóré Creative Commons License 9 órája 0 0 238889

tüköraszfalt 

na, ez az amiből kurva kevés van

ha meg van is, az autóknak van fenntartva , arra bringával nem mehetsz rá 

Előzmény: altenberger (238869)
Fishtax Creative Commons License 14 órája 0 0 238888

Mióta off topik itt az országúti sport bringa?

 

robi

Előzmény: altenberger (238869)
xrami Creative Commons License 29 órája 0 0 238887

Milliárdok? Kb semmibe sem kerülne. Józan paraszti ész kellene csak, önmagától szabálykövetésre, benézésbiztosra lehetne kialakítani itt is ezt az esetet produkáló kereszteződést.

A sárga sávot a zebra mellé kellene felvinni úgy, hogy a járdaszigeten keresztül menjen át, nem úgy ahogy most van.

 

Előzmény: altenberger (238883)
altenberger Creative Commons License 1 napja -1 0 238886

"pikk-pakk egy éjszaka alatt felfestett bringasávok. :("

 

Ez nem az.

 

Ez a Bajza-Bulcsú alagút (a korábbi horror alagút) kapcsolódó hálózatának része.

Előzmény: OMGod (238885)
OMGod Creative Commons License 1 napja 0 0 238885

Ilyen helyzeteket is eredményez az előzetes felmérés, hatástanulmány, egyebek NÉLKÜL pikk-pakk egy éjszaka alatt felfestett bringasávok. :(  Hirtelen feldemhedésből, "zöldítés" zászlaja alatt. 

Se tábla, se semmi. Aztán még mindez le is kopik. 

 

 

Előzmény: xrami (238882)
altenberger Creative Commons License 1 napja 0 0 238884

"pesti stílus ami máshol nemigen van."

 

Pozsonyban olyan megoldásokat láttam, hogy nekem, mint tapasztalt pesti bringásnak is égnek állt a hajam! :-)

 

 

(Az elismeréstől, hogy nagyon formabontó bringás megoldásokat is megmertek lépni!)

Előzmény: xrami (238882)
altenberger Creative Commons License 1 napja 0 1 238883

"Hülye volt aki így alakította ki.

A bringasávot durr bele az egyirányú utcába, keresztül faszul mindenen."

 

Én rendszeresen járok erre, (hetente, két hetente) én semmi gázos dolgot nem tapasztaltam.

Szerintem a kereszteződéseket óvatosan kellene megközelíteni, nem a vélt elsőbbségünk tudatában "durr bele" módon.

 

A fehér furgonosokra különösen kell vigyázni, ez alap.

A bringás faszfej meg túlreagálta a szitut.

 

Olyan sportcélú felhasználónak tűnik a pálcás sárvédő, csomagtartó nélküli bringájával, a kis hátizsákjával és a hamis biztonság érzetet adó bukósisakjával.

Nem is értem miért tűnt számára jó ötletnek megpróbálni behorpasztani a furgon oldalát?!

 

Milliárdok elköltésével biztosan ki lehetne alakítani valami hülyebiztos megoldást, de biztosan erre kellene költeni?

 

Olcsóbb, ha mindenki figyelmesebb a kereszteződésekben, kanyarodásoknál.

 

Sajnos hülyék mindig voltak és mindig is lesznek! :-(

 

Legyetek figyelmesek!

Előzmény: xrami (238882)
xrami Creative Commons License 1 napja -1 0 238882

Aha! Hát ez is olyan pesti stílus ami máshol nemigen van. Hülye volt aki így alakította ki.

A bringasávot durr bele az egyirányú utcába, keresztül faszul mindenen. Nem is csoda, ha a puttonyos rákanyarodott és a zebra eőtt állt meg. Csávókám is csak egy pattogó pöcsfej volt.

A helyes verzió az lett volna, ha a két belső járdaszigetről indulóan kanyarítják fel a bringaátkelést a zebrát kicsit összeébbhúzva, ahol a gyalogosok is mennek, nem pedig ott ahol most van lerohadva a sárgacsík. Így a bringás se tudna csak úgy ijesztően beszáguldozni, hanem az egyirányú utcából kijövetele fel van terelve a járdszigetek vonala mögé. A járdaszigetek között már nem lesz "váratlan" a felbukkanása és a járdasziget után ismét vissza lehet terelni az egyirányú utcára, ott már csak 30km/h-val és csak 1 oldalról jönnek. MINDENKI jobban járna.

Előzmény: Villágosító (238880)
Villágosító Creative Commons License 2 napja 0 0 238881

Bajza... 

 

Előzmény: Villágosító (238880)
Villágosító Creative Commons License 2 napja 0 0 238880
Előzmény: xrami (238879)
xrami Creative Commons License 2 napja 0 0 238879

De ez melyik sarok? Megnézném gúgli térképen.

Előzmény: Ashi Valkoinen (238878)
Ashi Valkoinen Creative Commons License 2 napja 0 0 238878

Amerről jön a furgon, onnan egyirányú, de kerékpározásra kétirányú utca. A kerékpáros átvezetés létezik, a valóságban azonban a teljes csomópontban nullára le van kopva a sárga terelővonala, így autósként könnyű benézni, hiszen ha nem látod a kerékpáros átvezetést, nem számítasz szembejövőre.

 

Autót csapkodni, kiszállni emberkedni pedig proli szokás, két nyomorék talált egymásra, a vétlen meg rábaszott.

Előzmény: xrami (238877)
xrami Creative Commons License 2 napja -1 0 238877

Isten nagyképű tahó barma.

Pestiek közül valaki felismeri hol van pontosan a helyszín az Andrássy úton?
https://youtu.be/Iv66Gg0URgQ?t=14

 

Van ott a zebra mellett bringátkelő? A videóból nem derül ki. Ha van akkor a biciklista azt sérelmezhette, hogy a köcsög ráállt, hiszen a gyalogok miatt ígyis-úgyis meg kellett állnia az autós majomnak.

xrami Creative Commons License 2 napja 0 0 238876

Pedig ezzel kezdtem :)
Tök  egyszerű, klasszik női városi bringa az alany.

 

De az a gyanúm, hogy végülis az áttétel lehetett a kulcs a könnyű hajtásnál. 2:1-es talán, az még halad is, és könnyű is tekerni.

Előzmény: orygabor (238875)
orygabor Creative Commons License 2 napja 0 1 238875

Hát, ezt bizony mindenkinek magának kel eldöntenie, elsősorban azt, hogy melyik jellegű használat lesz domináns, innét már a boltos jobban tud segíteni.

Előzmény: rezgaras (238873)
altenberger Creative Commons License 2 napja 0 0 238874

Ja, el kell dönteni, hogy végül is mire kell a bringa.

 

Menet közben is lehet korrigálni.

 

Nekem montiból lett városi:

- egyenes kormány helyett "bevásárló"? kormány (és hosszabb bowdenek emiatt)

- kicsit keskenyebb és más mintás külsők

- pálcás sárvédő, csomitartó

 

De van egy trekking is ami gyorsabb, de érzékenyebb a kátyúkra, az inkább a szabadidős célú nálam.

Előzmény: rezgaras (238873)
rezgaras Creative Commons License 2 napja 0 1 238873

Azért a kompromissszumoknak széles a skálája. Ha bemész a boltba, a verseny-nyereg és a nagymama-nyereg között legalább ötféle kivitelt találsz. Ugyanúgy az ökörszarv-kormány és a bevásárló-kormány között.

Előzmény: orygabor (238872)
orygabor Creative Commons License 2 napja 0 0 238872

Namost, ha egy biciklit tart az ember, a kettő között kell a kompromisszumot keresni.

Előzmény: orygabor (238871)
orygabor Creative Commons License 3 napja 0 0 238871

Nem teljesen egyértelmű a kérdés, illetve én nem tudnék pontos választ adni.

Két véglet van:

Gyors haladás: nyereg elöl, kormány mélyen, törzs behajol, farizom megfeszül. 

Kényelmes haladás: nyereg hátrébb, kormány magasabban, egyenes hát, szélesebb, puhább nyereg.

Az elsőval a lassú csordogálás kínszenvedés, a másodikkal a gyors haladás. Ebben a testhelyzetben, szélesebb nyergen nem lehet tartósan tempósan haladni.

Ezek a saját tapasztalatok. Hatákonyság szempontjából nyilván az országúti konfiguráció a jobb.

Előzmény: xrami (238862)
Ati_66 Creative Commons License 4 napja 0 0 238870

A testhelyzettel jó iranyban gondolkodol. Az erőkifejtést, azzal kapcsolatos érzetet (könnyű vagy nehéz hajtani) jelentősen befolyásolja a medence helyzete középcsapágyhoz viszonyítva és a láb mozgástartománya. Durva de látványos tesztje az ülés magasság változtatása, ami a láb mozgás tartományát módositja. 

 

Előzmény: RadiX (238864)
altenberger Creative Commons License 4 napja -2 0 238869

Szerintem:

 

Tüköraszfalton a leggyorsabb: nagy, keskeny kerék, futóéles, minimális mintázatú abroncs, magas guminyomás, alacsony légellenállás, kicsi súly - országúti sport bringák (OFF topic)

 

Városi használatra, jó aszfalt utakra: nagy kerék (27-28'') keskeny abroncs, futóél.

 

Városi használatra, rosszabb aszfalt utakra, térkőre, sínes kereszteződésekhez: kisebb kerék (26'') vastagabb abroncs 1,75-2'', futóél.

 

Elővárosi használatra, rosszabb aszfalt utakra, jobb földutakra, térkőre, sínes kereszteződésekhez: kisebb kerék (26'') vastagabb abroncs 1,75-2+'', kapaszkodósabb abroncs mintázat.

 

El lehet haladgatni rossz földúton is 28"-os keskeny kerekekkel, de rosszabb a kormányozhatóság, mint ha egy 26"-sal mennél.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!