Centiken kár lenne vitatkozni, de az a 2 X 60 megérdemel egy zárójelet elé és mögé, majd minimum egy hármas szorzót. A híd túl messze van a HÉV lerakóhelytől.
Talán bocsánatos, de nem szálltam le. Félig-meddig rollereztem, itt-ott kihasználva a bámészkodók miatt keletkezett űrt.
Futottam már bele olyan útlezárásba, ideiglenes zsákutcába kocsival, amire nem számítottam, és még egyszer sem jutott eszembe járdán, vagy kerékpárúton kikerülni a lezárást. A HÉV-megállóba délről betekerő faszkalapoknak pedig semmilyen kifogásuk nincsen, mert egy, a kerékpárutat keresztbe lezáró terelőtáblán, szöveges figyelmeztetésen kell átverekedniük magukat azért, hogy utána behajthassanak a gyalogosok közé.
Ha északról odajössz, akkor max. leszállsz, és áttolod azon a 2×60 méteren, amennyi a HÉV-szerelvény.
A következő jópofa dolog az volt, hogy a Halász utcánál sem jelezték: A Lánchíd alatt nem mész át! Tudom, le lehet szállni, lépcsőn fel a Clark A. térre, de ebből nem kértem.
Gondolom, az autós népség sem örülne, ha egy alagút előtt tájékoztatnák, hogy itt inkább cipelje át bűztöfögényét a hegyen, mert az út most nem használható.
No, északról nem néztem meg, de a HÉV-ről ma a Szépvölgyi útnál láttam rendőrautót, szalagozást is a gyalog- és kerékpárút felé.
De ismerve a BKK közút színvonaltalan munkáját, elhiszem, hogy aki északról kerül a megállóba, az belekerül akaratlanul. De ezek közül senki nem szállt le, a délről érkezők pedig még többen is voltak. Az pedig fizikai akadályként kirakott táblával van terelve.
A délről jövőket már a Margit híd északi oldalán elterelik:
Ezt nem lehet véletlen nem meglátni.
Ha ezen a lezárt párszáz méteren végigteker, utána jön a HÉV-megálló peronja:
Ide már nem is kerülhetne bringas, csak akkor, ha átmegy a lezárason.
Igen, ilyen tömegbe tekertek be a sporttársak.
Volt, aki csak az aktuálisan előtte sétálónak ordított, hogy "balról", "jobbról". Én ide HÉV-vel érkeztem, amint leszálltam, majdnem nekemjött egy rolleres, de kikerült, így az őt éppen előző bringás kurvaanyázott nekem - mert le mertem szállni a HÉV-szerelvényről a megálló peronjára.
Tegnap reggel futottam bele az Árpád híd felől jövet.
"Fényévenként" egyszer használom ezt a rázós bringautat, inkább jártam az autósokat feltartva a közúton, illetve újabban a másik bringaúton, a Komjádi előtt. Nem tudom, miért löttyent úgy az agyam, hogy a Szépvölgyinél leváltsak. Akkor húzott ki a HÉV. Az ideiglenes végállomásnál a szűk sávon moccanni is alig tudtam a sok gyalogtól, ráadásul mindenki a Dunát nézte, amin nem volt sok nézni való, mert szebb kicsiben.
Igazán kitehettek volna egy táblát a Szépvölgyinél, hogy "Figyelj gyökér! Ne tekerj erre, mert bedugulsz."
Margit híd, budai hídfő, a HÉV ideiglenes fordulóállomásként használt peronja. Gyalog-és kerékpárút vége tábla mindkét oldalról, de a Margit híd lábánál külön terelő- és információs tábla jelzi a kerülő útirányt (Árpád fejedelem útja), és egy terelőtábla teljes szélességében zárja a kerékpárutat.
A tömött HÉV-peronra tucatjával esnek be a sporttársak.
Sajnos ez a szitu is jól rámutat, miért vagyunk messze Hollandiától.
Milliárdok? Kb semmibe sem kerülne. Józan paraszti ész kellene csak, önmagától szabálykövetésre, benézésbiztosra lehetne kialakítani itt is ezt az esetet produkáló kereszteződést.
A sárga sávot a zebra mellé kellene felvinni úgy, hogy a járdaszigeten keresztül menjen át, nem úgy ahogy most van.
Ilyen helyzeteket is eredményez az előzetes felmérés, hatástanulmány, egyebek NÉLKÜL pikk-pakk egy éjszaka alatt felfestett bringasávok. :( Hirtelen feldemhedésből, "zöldítés" zászlaja alatt.
A bringasávot durr bele az egyirányú utcába, keresztül faszul mindenen."
Én rendszeresen járok erre, (hetente, két hetente) én semmi gázos dolgot nem tapasztaltam.
Szerintem a kereszteződéseket óvatosan kellene megközelíteni, nem a vélt elsőbbségünk tudatában "durr bele" módon.
A fehér furgonosokra különösen kell vigyázni, ez alap.
A bringás faszfej meg túlreagálta a szitut.
Olyan sportcélú felhasználónak tűnik a pálcás sárvédő, csomagtartó nélküli bringájával, a kis hátizsákjával és a hamis biztonság érzetet adó bukósisakjával.
Nem is értem miért tűnt számára jó ötletnek megpróbálni behorpasztani a furgon oldalát?!
Milliárdok elköltésével biztosan ki lehetne alakítani valami hülyebiztos megoldást, de biztosan erre kellene költeni?
Olcsóbb, ha mindenki figyelmesebb a kereszteződésekben, kanyarodásoknál.
Sajnos hülyék mindig voltak és mindig is lesznek! :-(
Aha! Hát ez is olyan pesti stílus ami máshol nemigen van. Hülye volt aki így alakította ki.
A bringasávot durr bele az egyirányú utcába, keresztül faszul mindenen. Nem is csoda, ha a puttonyos rákanyarodott és a zebra eőtt állt meg. Csávókám is csak egy pattogó pöcsfej volt.
A helyes verzió az lett volna, ha a két belső járdaszigetről indulóan kanyarítják fel a bringaátkelést a zebrát kicsit összeébbhúzva, ahol a gyalogosok is mennek, nem pedig ott ahol most van lerohadva a sárgacsík. Így a bringás se tudna csak úgy ijesztően beszáguldozni, hanem az egyirányú utcából kijövetele fel van terelve a járdszigetek vonala mögé. A járdaszigetek között már nem lesz "váratlan" a felbukkanása és a járdasziget után ismét vissza lehet terelni az egyirányú utcára, ott már csak 30km/h-val és csak 1 oldalról jönnek. MINDENKI jobban járna.
Amerről jön a furgon, onnan egyirányú, de kerékpározásra kétirányú utca. A kerékpáros átvezetés létezik, a valóságban azonban a teljes csomópontban nullára le van kopva a sárga terelővonala, így autósként könnyű benézni, hiszen ha nem látod a kerékpáros átvezetést, nem számítasz szembejövőre.
Autót csapkodni, kiszállni emberkedni pedig proli szokás, két nyomorék talált egymásra, a vétlen meg rábaszott.
Van ott a zebra mellett bringátkelő? A videóból nem derül ki. Ha van akkor a biciklista azt sérelmezhette, hogy a köcsög ráállt, hiszen a gyalogok miatt ígyis-úgyis meg kellett állnia az autós majomnak.
Hát, ezt bizony mindenkinek magának kel eldöntenie, elsősorban azt, hogy melyik jellegű használat lesz domináns, innét már a boltos jobban tud segíteni.
Azért a kompromissszumoknak széles a skálája. Ha bemész a boltba, a verseny-nyereg és a nagymama-nyereg között legalább ötféle kivitelt találsz. Ugyanúgy az ökörszarv-kormány és a bevásárló-kormány között.
Nem teljesen egyértelmű a kérdés, illetve én nem tudnék pontos választ adni.
Két véglet van:
Gyors haladás: nyereg elöl, kormány mélyen, törzs behajol, farizom megfeszül.
Kényelmes haladás: nyereg hátrébb, kormány magasabban, egyenes hát, szélesebb, puhább nyereg.
Az elsőval a lassú csordogálás kínszenvedés, a másodikkal a gyors haladás. Ebben a testhelyzetben, szélesebb nyergen nem lehet tartósan tempósan haladni.
Ezek a saját tapasztalatok. Hatákonyság szempontjából nyilván az országúti konfiguráció a jobb.
A testhelyzettel jó iranyban gondolkodol. Az erőkifejtést, azzal kapcsolatos érzetet (könnyű vagy nehéz hajtani) jelentősen befolyásolja a medence helyzete középcsapágyhoz viszonyítva és a láb mozgástartománya. Durva de látványos tesztje az ülés magasság változtatása, ami a láb mozgás tartományát módositja.
Tüköraszfalton a leggyorsabb: nagy, keskeny kerék, futóéles, minimális mintázatú abroncs, magas guminyomás, alacsony légellenállás, kicsi súly - országúti sport bringák (OFF topic)
Városi használatra, jó aszfalt utakra: nagy kerék (27-28'') keskeny abroncs, futóél.
Városi használatra, rosszabb aszfalt utakra, térkőre, sínes kereszteződésekhez: kisebb kerék (26'') vastagabb abroncs 1,75-2'', futóél.
Elővárosi használatra, rosszabb aszfalt utakra, jobb földutakra, térkőre, sínes kereszteződésekhez: kisebb kerék (26'') vastagabb abroncs 1,75-2+'', kapaszkodósabb abroncs mintázat.
El lehet haladgatni rossz földúton is 28"-os keskeny kerekekkel, de rosszabb a kormányozhatóság, mint ha egy 26"-sal mennél.