Mennyivel jobb lenne a húgyos helyett a "korszerű" bhv, de addig, amíg a hidasi állomásfőnök példát statuálva cipő levétel nélkül rakja fel a lábát a vonaton az ülésre, addig mit várnánk az utazóközönségtől, megbecsülnék a viszonylag "korszerű" kocsikat?
Borsod megyei volános fórumba került ki ez az írás, trizs 77 kolléga által, úgy gondolom jelenjen meg itt is.
Bortnyákné Fürjész Ildikó több mint 30 éves gyakorlattal rendelkező forgalmi szolgálattevő Hidasnémeti állomáson. Szakmai tapasztalata jelentős mértékben elősegíti az utasításszerű és balesetmentes munkavégzést. Február 10-én egy 2000 tonnás, mozdonyvezető nélküli tehervonat Szlovákia területéről Hidasnémeti állomás irányába elszabadult, és csak a kolléganő lélekjelenlétének köszönhető, hogy a vasúti járművekben, a pályában anyagi kár nem keletkezett, és nem történt személyi sérülés sem.
A megfutamodott tehervonat átlépte az államhatárt, és 21:32-kor Hidasnémeti állomás "C" jelű Megállj állású bejárati jelzőjét is meghaladta, majd a 7. számú váltót felvágta. Hidasnémeti állomáson mintegy 40 km/h sebességgel átgurult. A rendelkező forgalmi szolgálattevő Ildikó a megfutamodott vonatot szabad vágányúton át a 98. számú mellékvonal felé terelte. Döntésének helyességét igazolta, hogy a vonat Zsujta megállóhely felé az emelkedő pályarészen megállt.
A rendelkező forgalmi szolgálattevő ezen esemény bekövetkezésére nem tudott felkészülni. Higgadtságának és helyzetfelismerésének köszönhetően olyan döntést hozott, amely az elképzelhető legjobb kimenetelűnek bizonyult. Amennyiben bármilyen módon Hidasnémeti állomás területén megpróbálta volna megállítani a megfutamodott tehervonatot, az beláthatatlan személyi sérüléseket és anyagi károkat okozhatott volna. A helyzet komolyságának felismerésétől a még lehetséges beavatkozásig csak pár másodperc állt a rendelkezésére. Haladéktalanul jelentette az eseményt a területi főüzemirányító felé, annak érdekében, hogy amennyiben a vonat az emelkedő pályarészen átgurulna, lehetőség legyen felkészülni Abaújszántó vagy Tállya állomáson történő kisiklatására. A célja az volt, hogy megakadályozza a közel 2000 tonnás tehervonat Szerencs állomásig történő eljutását, és ezáltal történő kikerülését a 80. sz. fővonalra.
Ildikó hősies helytállását dr. Homolya Róbert elnök-vezérigazgató kitüntetéssel ismerte el.
A megyében dolgozó közlekedési alkalmazottak, legyenek azok buszvezetők, vagy vasúti jegyvizsgálók méltán lehetnek büszkék a hölgy higgadt tettére, mint közös munkatársuk kiemelkedő helytállására.
Jelen, a 90-esen nem volt megállás, Ongán és Halmajon kereszteztünk majd Hidasban volt az első leszállós megállás a körbejárás alatt.
A kishidasin mivel szabad a pálya több nyílt vonali megállással haladt a vonat, számszerint 12 megállás volt. A szervezés profi volt, itt is hatalmas köszönet a főszervező úrnak és a többieknek, a vasútnak és mindenkinek aki lehetővé tehette ezt a menetet.
Hidasnémetiben indulás előtt a kishidasira:
Első fotómegállás Hidasnémeti után nyílt pályán:
Zsújta környékén:
gönci mini tökföld:
Majd a nagy verzió Kamazzal:
Majd elértünk a boldogkői várhoz:
És végül Rátka vasút útcájában volt a záró megállás, innen már egy szerencsi szolgálati megállást követően megállás nélkül mentünk Miskolcig.
Nem kell azt beszántani, megoldja a természet! A hozzáértő szakemberek kezeinek köszönhetően a novaj-hidas szakaszon folyamatosan kimossa a töltést az víz.
Aláírásunkkal vállaljuk, hogy azon dolgozunk, hogy a két megye székhelye közötti vasúti pálya és vasúti közlekedés fejlesztése megtörténjen, valamint a Miskolc–Kassa közötti vasúti személy- és áruszállítás aránya ütemesebben növekedjen, jelentősen csökkentve ezzel a közúti személy- és áruforgalmat és a környezetszennyezést.”
Kezdhetik az M30-as beszántásával. Vagy azt már mégse?
Előbb néztem az EMIG-en, hogy 3 Szergej is Tállyán van. Nem tudom mennyire gyakori ez, de mindenesetre örülök neki, hogy ott még élénk a teherforgalom. :)
Vegyesek az "érzelmek".... Sajnos Onga,Aszaló,Csobád és Méra és Hernádszurdok elég sok járatot veszített,bár Méra és Herndászurdok kivételével nagyon jó buszos eljutási lehetőségek vannak Miskolcra és vissza...
Még augusztusban jártam a szántói állomáson, és szomorúan láttam, hogy az első vágány részben ki van zárva, virít rajta a vörös tárcsa. Most az emig szerint fent van egy csörgő. Ennek ellenére még van néha fa feladás? Vagy mi járatban Szántón a 41-es?
Szerintem nem a végleges. Vagy esetleg a Covid2019 miatt csak 2 vonatpár jár, majd ki engem jobban izgat Budapest Sátoraljaújhely közötti közlekedés. Remélem, betartják az ígéretüket a 2 óránkénti közvetlen eljutást.
Jah és emlékezz vissza az ITF indulására de azelőttre is ebben a topicban úgy mint az ózdiban is rengeteg fotótéma volt.
Azt írod tévedtél? Miért is kinem?
Emberek vagyunk mindenki hibázik.
Hm 14 év 14 éve indult el az ütemes menetrend eleinte válaszolva neked te is emlékszel nagy változások nem igazán voltak decemberben alapjában véve eddig az űjhelyi kisváltoztatással azt leszámítva hogy a gyorsok sebesek majd bokorugrók lettek még az eredeti koncepcióvan okt 25-ig
Az ózdin kétszer nagy változtatás volt v talán 3 szor itt a hidasin egy nagy változtatás volt 16-ban ugye amint tudjuk a 98 felső szakasza katasztrófa lett az elmúlt évekbenpedig az induláskor többvonat volt és egy év után ideális Hidasnémeti csatlakozásokkal az alsó szakasz máig nem változott csak a szerelvényekben lévő kocsik száma csökkent a 87 vonal katasztrófa ha teljesen egészében nézzük. A Tiszaújvárosit bedöntötték Rudabánya nincs már. Nemz személyek gyorsok eltűntek maradt 2 ic.
Én 2006 óta vagyok a fórumon, hozzászólásaim száma a 19-nek szinte pontosan a 100-szorosa. Bizonyára gyakran tévedtem, vagy nem láttam minden összefüggést, ezenkívül időnként fontosnak tartottam olyan dolgokat, amelyek nem is voltak annyira jelentősek.
Mégis néhány elképzelésem, javaslatom ma is látható a menetrendben.
A menetrendtervezettel kapcsolatban mindig kellett találgatni is, mivel kevés az információ.
A fórum tényleg megváltozott, régebben lehetett érdemi válaszokat is kapni a területet jobban ismerőktől, lehetett érdemi vitát is folytatni, eközben akár tévedni is, lehetett elképzeléseket egyeztetni, és ennek során persze tanulni is - ma ez már csak kivételesen fordul elő.
Milyen furcsa vissza gondolva mint ha most lett volna azóta eltelt 15 év rengeteg mindent átéltünk a vasútnál meg a borsodi vonalak mentén de! Azóta relative az országban isminden rosszabb lett
Más erre és a többi Kelet Moi vonalmentén 14 éve hogy vártuk az ITF indulását
Jól indult de a kezdeti jó irány hamar 2 éven belül rossz irányba fordult
alex_86 innentől nem szól hozzá a dolgokhoz, nyomjátok csak tovább a sulinetes színvonalat a nagyobbnál nagyobb marhaságokkal.
Majd a 19 hozzászólásos legények megmondják a tutit, szerintem még járni sem tudtak, amikor én elkezdtem itt fórumozni úgy 2005 körül... a színvonal az akkorihoz képest sajnos szinte nulla.